Archief - Echolocation bij mensen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Lees de thread gewoon eens voor ge uw gepreek begint te verspreiden. Hier zijn al links gegeven naar al die bronnen.

Emerxill

Legacy Member
MagicD zei:
kheb 't filmpje nog niet gezien, kan dat hier niet bekijken.
ik dacht dat het door een medische ingreep was ofzo.
maar het feit dat zo 1 ventje beweert dat hij dat kan, zonder enig bewijs wat dan ook, maakt het nog ongeloofwaardiger.
al de 'bronnen' die gij noemt, ge refereert zelfs niet, bewijzen ook niet veel.

btw: jullie geloven allemaal iets onwaarschijnlijk zonder enig grondig bewijs. en de bron is dan nog ongeloofwaardig. niet naief?
Uw uitspraak staaft alleen mijn vermoeden.
Begrijpend lezen is is blijkbaar ook niet een van uw meest strekste kanten.

Ik heb hier nergens beweerd of ik dit verhaal al dan niet geloof (ofwel soms?). Weinigen die hier aan deze discussie deelnemen beweren dit.
De bronnen die ik geef geven idd geen bewijs over het feit of dit verhaal al dan niet klopt. Ik wilde hier alleen mee aantonen dat er vormen van echolocatie bestaan en dat deze al in het verleden zijn bestudeerd.

Ik weet niet aan welke vereisten uw bronnen moeten voldoen om bij u tot "geloofwaardig" gecategoriseerd te worden, maar zoals ik al zei, van naiviteit zullen ze nooit kunnen verwijten...integendeel.

Phil

Legacy Member
Bolteh zei:
Nja, welk spel toonden ze.. DBZ Budokai of wa is't daar.. Das puur buttonbashing, ge moet alleen horen of de andere links of rechts zit..


ff hier op reageren.

Ik heb een vriend, en die wint van zowat iedereen die ik ken met zijn ogen gesloten in Soul Calibur 2.
We zijn zeker geen beginners meer in SoulCalibur2...

Hij kent het spel zo door en door dat hij door de geluiden van de karakters bijna perfect weet welke aanval ge gaat doen etc...

(ge moet dus geen extra 6de zintuig hebben om dat te kunnen ;-), gewoon het spel goed genoeg kennen)

Kepa

Legacy Member
Phil zei:
Hij kent het spel zo door en door dat hij door de geluiden van de karakters bijna perfect weet welke aanval ge gaat doen etc...

(ge moet dus geen extra 6de zintuig hebben om dat te kunnen ;-), gewoon het spel goed genoeg kennen)
wat er echter niks aan verandert dat die eerst alle aanvallen had moeten zien voor hij ze vanbuiten leerde en hun functies leerde kennen... dees kerelke kent precies alle aanvallen al vanbuiten?

Starrk

Legacy Member
Jullie leggen de focus op het verkeerde deel van het bericht, nl. de game. Er wordt zelfs verteld dat hij de DBZ game kan spelen 'just by the sound of it'. Niets met echolocatie te maken, en dat beweren ze daar ook niet.

Het stukje op de weg, indien niet in scene gezet, is op zijn minst indrukwekkend.

EverlastingHate

Legacy Member
DekadeZ zei:
Het stukje op de weg, indien niet in scene gezet, is op zijn minst indrukwekkend.


Vraag me toch af als ge met een skateboard naast zo'n auto komt, hoeveel klikken je al niet moet maken met je tong, om iet of wat beeld te verkrijgen, en onmiddellijk te bepalen waar het gedaante van de auto begint en eindigt. Want als je skate zou je op voorhand al een beeld moeten hebben van de voorwerpen die een beetje verweiderd liggen, en waar ze beginnen en eindigen, om uw weg te kunnen bepalen.

Ofwel hebben ze die skatescène vaak moeten herhalen na een 20-tal valpartijen en afgebroken buitenspiegels van wagens :D.

Dieleman_F

Legacy Member
Ik betwijfel of hij wel klikt tijdens het skaten, het skateboard zelf maakt al veel lawaai ...

EverlastingHate

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Ik betwijfel of hij wel klikt tijdens het skaten, het skateboard zelf maakt al veel lawaai ...

Geluid dat zo dicht bij de grond wordt gegenereerd en alle kanten uitschiet :s en onder alle hoeken op u afkomt, ach ik zou't ni weten.

DéWé

Legacy Member
Heb het filmpje bekenen en lijkt me zeer straf dat dit echt is... Volgens mij zijn die ogen gewoon echte en geen glazen...

Rage

Legacy Member
Emerxill zei:
Dus het feit dat bepaalde filmpjes van -bijvoorbeeld- NGC op youtube staan maakt ze per definitie ongeloofwaardig?

Van naiviteit kunnen ze u idd niet verwijten :niceone:

Het feit dat iets dat National Geographic geweest is, maakt het ook niet geloofwaardig he.

Daar komt ook veel onzin op.

Onlangs vertelde iemand mij dat hij op NGC iets had gezien over een chinees/jappanner. Die zo een grote 'Chi' had en die 'chi' kon verzamelen om zo iemand om te gooien. Of om een hele rij mensen die achter een wit doek staan op te schuiven...

Jaja geloofwaardig :)

Die mensen van CBS, NGC, People's magazine zijn ook maar mensen die iets zoeken om hun boekske/programma vol te krijgen. als er maar mensen naar de reclame kijken tussendoor.

Avondland

Legacy Member
Knappe technologie alleszins. Ik ben eens benieuwd hoe dit binnen 50 jaar zal zijn. Wie weet horen doven terug als normale mensen en zullen er voor blinde mensen geen problemen meer zijn om alleen op stap te gaan zonder blindegeleidehond of blindestok?

Bolteh

Legacy Member
Nja, ze hebben blinde muizen al terug kunnen laten zien door stamcellenonderzoek, dus binnen x-aantal jaar zullen de meeste handicappen wel "geneesbaar" zijn.

ComputerVISTA

Legacy Member
Bolteh zei:
http://www.youtube.com/watch?v=DpBm4KoWsrY&eurl=

Dit kwam ik onlangs tegen bij het browsen van wat forums.

Die kerel is dus beide ogen kwijt door een operatie, maar door gebruik te maken van echolocatie (dolfijnen, vleermuizen, enz...) kan hij een perfecte weergave geven van zijn omgeving. Hij kan zelfs gamen en what-not.

Nu kwam bij mij de vraag op of onze zintuigen echt zo ontwikkeld kunnen worden om zoiets te doen bij elk mens, of gaat dit uitsluitend om enkele gevallen?

Dat van die echo's kan ik nog geloven... maar gamen? Wij ZIEN die 3de wereld, voor hem is dat een plat scherm!

edit: 'k had precies beter wa meer naar beneden gelezen lol :$

Parnakra zei:
Dat het kan, kan ik nog geloven, maar dat hij kan gamen, haalt de geloofwaardigheid naar beneden.

M.b.v. echolocatie zou je het scherm 'zien', maar niet wat er op komt.

grey-turtle

Legacy Member
In GTA St andreas heb je ook zo'n personage, die je bovendien op de PS2 ziet spelen. Het is daar niet allemaal realistisch, maar misschien hebben ze hun inspiratie gehaald van deze persoon of iemand anders.

joriske18

Legacy Member
maar die persoon in gta sa (ne chinees, ik kan ni op zijne naam komen) kan er ni veel van en als ge later die filmpkes is terug bekijkt is het duidelijk dat hij blind is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan