Archief - Galabal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matja

Legacy Member
ik versta nie waarom ze iedereen altijd wijsmaken da ge een kostum nodig hebt voor mondelinge examens.

Iedereen maakt u da wijs in het middelbaar.
Zit nu op hoge school en dat is daar geen verplichting. Gewoon deftig gekleed. Sommige doen idd wel kostum aan maarja.
Er was zelf een docent bij die liever had van nie.
Hij heeft zelf iemand zijn das laten uitdoen omdat je zo wat meer kan ontspannen dan zo half opgestropt te zitten :p

Ofwel zit ik op de enigste hogeschool waar dat geen verplichting is :p

*He@d$hOt*

Legacy Member
Als het toch voor een bal is kunt ge toch beter een smoking kopen? Ik heb vorig jaar smoking gekocht voor een aantal galabals die op het programma stonden en dat kwam uit op een 700 euro, maar je hebt er wel iets goedkopere denk ik hoor. Vanaf 500-600 euro zou je wel iets goeds kunnen vinden.

Mss is een kostuum wel beter. Je kan dat natuurlijk spotgoedkoop vinden in C&A etc. maar die zien er toch wat goedkoop uit (niet allemaal en no offence). Als het toch maar is om je eens uit te leven is dat perfect, maar als je wil dat het langer meegaat kijk je toch best vanaf 350-400 euro ofzo ( minimum)

*He@d$hOt*

Legacy Member
Matja zei:
ik versta nie waarom ze iedereen altijd wijsmaken da ge een kostum nodig hebt voor mondelinge examens.

Iedereen maakt u da wijs in het middelbaar.
Zit nu op hoge school en dat is daar geen verplichting. Gewoon deftig gekleed. Sommige doen idd wel kostum aan maarja.
Er was zelf een docent bij die liever had van nie.
Hij heeft zelf iemand zijn das laten uitdoen omdat je zo wat meer kan ontspannen dan zo half opgestropt te zitten :p

Ofwel zit ik op de enigste hogeschool waar dat geen verplichting is :p


Amai bij mij is dat toch anders. 99 % van de mannen gaat in kostuum naar de mondelinge examens (rechten). Ik vind, als de proffen in kostuum lesgeven is het minste wat je kan doen in kostuum je mondelinge examens afleggen. Een teken van respect in mijn ogen, maar ik kan begrijpen dat sommigen niet hetzelfde denken.

Matja

Legacy Member
*He@d$hOt* zei:
Amai bij mij is dat toch anders. 99 % van de mannen gaat in kostuum naar de mondelinge examens (rechten). Ik vind, als de proffen in kostuum lesgeven is het minste wat je kan doen in kostuum je mondelinge examens afleggen. Een teken van respect in mijn ogen, maar ik kan begrijpen dat sommigen niet hetzelfde denken.

Hangt wss ook wel wat af van welke richting. En of je op unif of hogeschool zit.

zarathustra

Legacy Member
*He@d$hOt* zei:
Amai bij mij is dat toch anders. 99 % van de mannen gaat in kostuum naar de mondelinge examens (rechten). Ik vind, als de proffen in kostuum lesgeven is het minste wat je kan doen in kostuum je mondelinge examens afleggen. Een teken van respect in mijn ogen, maar ik kan begrijpen dat sommigen niet hetzelfde denken.


goh, het aantal proffen dat in kostuum les geeft is hier absoluut geen meerderheid. Maar toch zijn er velen die in kostuum hun mondeling komen doen, ik ook soms hoor. Maar eg. die van analyse zei gewoon: 'geen korte broek en hawaihemd en dan is dat allemaal al goed'.

Hellrabbit

Legacy Member
zarathustra zei:
goh, het aantal proffen dat in kostuum les geeft is hier absoluut geen meerderheid. Maar toch zijn er velen die in kostuum hun mondeling komen doen, ik ook soms hoor. Maar eg. die van analyse zei gewoon: 'geen korte broek en hawaihemd en dan is dat allemaal al goed'.

ik heb nog nooit een prof les zien geven in kostuum :o

aan de andere kant : ik heb ook nog nie veel proffen les zien geven :p

serial

Legacy Member
imho zien de kostuums en blasers van de C&A er overdreven goedkoop uit...
toen ik in de 4des zat paar jaar geleden ben ik daar s gaan kijken voor blaser (verplicht voor mondelinge examens en officiele 'schooluitstappen') en het 'goedkoop' droop ervan af :/

DGEN

Legacy Member
voor m'n mondelinge exames (8vakkan) had ik elke dag een ander pak aan...en dat allemaal van m'n pa gekregen :tongue:

SilentSpring

Legacy Member
zarathustra zei:
:wtf:


:p

anyway, galabals, kostuums.. negeren die handel :] (behalve op unief, daar worden mondelingen examens belangrijk :p )
nee, mondeling in kostuum is sjiek, das es iets anders:), en ons galabal vorig jaar was eigenlijk gewoon voor 3de graad, en iedereen mocht nog iemand van buiten school meenemen, ma uiteindelijk ist gewoon ne goeie fuif geworden ma dan in kostuum:p

metaphore

Legacy Member
kheb een zalig deftig kostum gekocht in den h&m vorig jaar...
100 eur voor broek en vest

en da ziet er gene goeikope rommel uit

welke snul koopt nu een kostum van + €300 als ge het toch maar max 10 keer ber jaar draagt

Warlock

Legacy Member
kvind zo e kostuum nogal belachelijk
zelfs op unief of hogeschool..kga altijd in e gewoon deftig hemd
vorige zomer toen het zo heet was zat er daar ene in kostuum te zweten en te puffen :p

DGEN

Legacy Member
metaphore zei:
kheb een zalig deftig kostum gekocht in den h&m vorig jaar...
100 eur voor broek en vest

en da ziet er gene goeikope rommel uit

welke snul koopt nu een kostum van + €300 als ge het toch maar max 10 keer ber jaar draagt
je groeit dan bijna niet meer...dus pakkie kan nog lang mee?:unsure:
tenzij je dik wordt natuurlijk:doc:

en overslag blijft het mooiste :p

jeroenrams

Legacy Member
Onlangs mondeling exaam gedaan en dieje docent stelde het wel ten zeerste op prijs dat je in kostuum kwam. Zelfs op een bijpassende das lette hij... Dus een kostuum kan wel degelijk belangrijk zijn bij mondeling examens. Er waren er 2 die in jeans + trui kwamen, deze hebben hierover dan ook een opmerking gekregen.

Radiance

Legacy Member
Tenzij je dat bijna dagelijks draagt voor je job vind ik de € 300 en meer die velen hier vermelden ook zwaar overdreven.
Ik heb een "gewoon" deftig zwart kostuum dat ongeveer € 100 zal gekost hebben voor broek, vest & hemd. En voor die paar examens en galabals waarvoor ik dat heb aangehad vind ik dat genoeg geld.

murdoc

Legacy Member
Warlock zei:
kvind zo e kostuum nogal belachelijk
zelfs op unief of hogeschool..kga altijd in e gewoon deftig hemd
vorige zomer toen het zo heet was zat er daar ene in kostuum te zweten en te puffen :p

tja, tis tezien oe ge et bekijkt

ik had vorig jaar paar mondelinge examens (unief gent, economie), en 95 % vd studenten was in kostuum, en ik ga daar dan nie tussenlopen zonder kostuum :p, al ist maar voor de moraal

en tschijnt dat dat nog een traditie is voor de economisten hier, om in kostuum te gaan, en kvind da eigenlijk nog wel geestig ook

eXtreme

Legacy Member
Da ge zegt dat de kostuums van C&A en H&M er goedkoop uitzien is totaal ni waar, die zien er zeer deftig uit, althans diegene die ik al gezien heb...Je moet ook goed combineren natuurlijk hé :p

In Modemakers hier verder hebben ze ook mooie kostuums die niet zeer duur zijn..


Maareuh, je hebt het over smokings...Wat is 't verschil met een kostuum? oO

serial

Legacy Member
eXtreme zei:
Da ge zegt dat de kostuums van C&A en H&M er goedkoop uitzien is totaal ni waar, die zien er zeer deftig uit, althans diegene die ik al gezien heb...Je moet ook goed combineren natuurlijk hé :p

In Modemakers hier verder hebben ze ook mooie kostuums die niet zeer duur zijn..


Maareuh, je hebt het over smokings...Wat is 't verschil met een kostuum? oO

als ge het verschil niet kent tussen een smoking en een kostuum dan zijde imho ook nie echt gekwalificeerd om de kwaliteit van de merken onderling te beoordelen.

Kostuums van C&A zien er gewoon goedkoop uit, punt.
Die van H&M zijn (denk ik) zelfde prijsklasse en voor zover ik die al gezien heb zien die er zeker niet goedkoop uit...
die van C&A zou ek voor geen geld in gezien willen worden op een galabal en geloof me, degene die wel zo een vodden aanhebben haalde er zo uit tov de rest...

tgaat me niet om de prijs maar gewoon da als ge iets koopt dat klasse zou moeten uitstralen, kom dan niet af met een vest van C&A waar bijna op geschreven staat "wel willen maar niet kunnen"

voort zelfde geld hebde bv een kostuum in de H&M en die zien er wel goed uit

SilentSpring

Legacy Member
serial zei:
als ge het verschil niet kent tussen een smoking en een kostuum dan zijde imho ook nie echt gekwalificeerd om de kwaliteit van de merken onderling te beoordelen.

Kostuums van C&A zien er gewoon goedkoop uit, punt.
Die van H&M zijn (denk ik) zelfde prijsklasse en voor zover ik die al gezien heb zien die er zeker niet goedkoop uit...
die van C&A zou ek voor geen geld in gezien willen worden op een galabal en geloof me, degene die wel zo een vodden aanhebben haalde er zo uit tov de rest...

tgaat me niet om de prijs maar gewoon da als ge iets koopt dat klasse zou moeten uitstralen, kom dan niet af met een vest van C&A waar bijna op geschreven staat "wel willen maar niet kunnen"

voort zelfde geld hebde bv een kostuum in de H&M en die zien er wel goed uit
bwa dan doede zoals ik, vest van 45€ bestellen bij neckermann (ziet er defitge uit) en koopte in solden ne bijpassende zwarte broek in c&a en dan ebde er nog 2 (ne grijze en zwarte iere) vo 40€ + schoenen en hemd (schoenen van de berca, in reclame vo 20€ en ne hemd van 20€, das lenen van mn pa) en wen ne kostuum. kweet eiglijk ook nie wat verschil tusse kostuum en smoking is ma kom:p

*He@d$hOt*

Legacy Member
smoking is voor galabal, kostuum is eigenlijk "stadskledij"

Smoking is dus over het algemeen chiquer en speciaal voor feesten etc.("ceremoniekledij")
Mijn smoking heeft opzij aan elke broekspijp nog een fluwelen lijn, en de vorm van de jas is ook helemaal anders als mijn kostuum. Een smoking vraagt ook een ander soort hemd, waarvan de knopen niet zichtbaar zijn, en ook machetteknopen.(hetgeen je ook met gewoon kostuum kan dragen uiteraard)
Op je hemd draag je geen das maar een strikje. Op de betere galabals is smoking verplicht, zoals bv Zwinneblomme in Knokke etc.
Voor een middelbare school-galabal is dit uiteraard helemaal niet nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan