DGEN
Legacy Member
oh ja?*He@d$hOt* zei:smoking is voor galabal, kostuum is eigenlijk "stadskledij"
Smoking is dus over het algemeen chiquer en speciaal voor feesten etc.("ceremoniekledij")
Mijn smoking heeft opzij aan elke broekspijp nog een fluwelen lijn, en de vorm van de jas is ook helemaal anders als mijn kostuum. Een smoking vraagt ook een ander soort hemd, waarvan de knopen niet zichtbaar zijn, en ook machetteknopen.(hetgeen je ook met gewoon kostuum kan dragen uiteraard)
Op je hemd draag je geen das maar een strikje. Op de betere galabals is smoking verplicht, zoals bv Zwinneblomme in Knokke etc.
Voor een middelbare school-galabal is dit uiteraard helemaal niet nodig.
is een voetballer van het jaar verkiezing geen gala?
vlinderdas a la elio had ik niet aan...gewoon stropdas was al goed...gewoon netjes gaan en met overslag (ipv al die broekies die zonder overslag gaan
)






