Archief - Inbrekersbende ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kisthechef

Legacy Member
J3rry zei:
nee die weet da nie, hoeft nie ook want je moet je hand in de brievenbus steken en aan het deurtje trekken vooraleer je een schok krijgt :p

En wat nu als hij een brief in Uw bus steekt en dan beseft dat deze in de volgende bus moest?
:crazy:

SilentSpring

Legacy Member
J3rry zei:
nee die weet da nie, hoeft nie ook want je moet je hand in de brievenbus steken en aan het deurtje trekken vooraleer je een schok krijgt :p

azo, tis nog nen pro systeemke ook^^.

MAXXUR

Legacy Member
plakkaatje "gelieve niet op de muren te schrijven" helpt ook wel :p

Chickenlal

Legacy Member
teken gewoon zo'n tekentje op u muur vanop da blad zo eentje van bv "niets interessant", of "reeds bestolen"... :p

slash

Legacy Member
ge kunt ook gewoon een ijzeren baar voor u deur spannen en daar dan een houten blokske tussen zodat die deur nie open kan.
Ach ja de ene mens zoekt het simpeler dan de andere

X1RON

Legacy Member
bij mn pa hebben ze 7x op 2 maanden proberen in te breken...
twas zo erg dat hij zn auto ergens anders parkeerde en snachts met een baseballbat in de struiken langs het huis ging zitte wachten tot 5u 's ochtens, nooit iemand gepakt. nu hebben we alarmsysteem (redelijk uitgebreid) en een hoge omheining

Sagax

Legacy Member
Art. 416 S.W.B.: "Er is noch misdaad noch wanbedrijf wanneer de doodslag, de verwondingen en de slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een andere".

Art. 417 S.W.W.: Onder de gevallen van ogenblikkelijke noodzaak van de verdediging worden de twee volgende gevallen begrepen:

a. Wanneer de doodslag gepleegd wordt, wanneer de verwondingen of slagen toegebracht worden bij het afweren bij nacht van de beklimming van de afsluitingen, muren of toegangen van een bewoond huis of appartement of de aanhorigheden ervan, behalve wanneer de dader niet kon geloven aan een aanranding van personen, hetzij als rechtstreeks doel van hij die poogt in te klimmen of in te breken, hetzij als gevolg van de weerstand welke diens voornemen mocht ontmoeten;

b. Wanneer het feit plaats heeft bij het zich verdedigen tegen de daders van diefstal of plundering die met geweld tegen personen wordt gepleegd.


met andere woorden, ziet ge een inbreker inbreken, en hij heeft een wapen bij zich, knalt em maar overhoop. ook alstem op u af komt nadat ge hem betrapt hebt (ma de meeste gaan dan gaan lopen, en dan moogde ni knalle :p)

en hier geraken ze nooit binnen :)
overal grendels bovenaan en onderaan de deuren en ramen. binnendeuren naar de garage en wasplaats zijn gesloten + een ijzeren haak die de sleutels blokkeert in de sloten

het grote schuifraam is geblokkeerd met een balk, geen alarmsysteem vandoen dus :)

vroeger wel al inbraken gehad in de buurt, en ook al es rare typen midden in de nacht in onzen tuin zien lopen, beschadigingen aan de achterdeur, restanten van lockpick gevonden, en onlangs aan de garagepoort waarvan het slot is geforceerd :sop:
ze zouden al de deuren moeten inbeuken om hier binnen te geraken :p

:offtopic: kben net bestolen op café, die gast die achter toog stond komt niet terug met het wisselgeld en beweert dat ik minder geld heb gegeven etc. en hij doet het meerdere malen en ook bij mijn vrienden :s en de bazin doet et ook :( kzou anders es nr de bazin belle ma da gaat ni want ze doet er zelf aan mee. enig idee wa ik kan doen (eco. inspectie?) want ik kan ni tegen diefstal :s sorry dat ik het hier post, anders start ik wel een eigen thread op :)

J3rry

Legacy Member
Sagax zei:
Art. 416 S.W.B.: "Er is noch misdaad noch wanbedrijf wanneer de doodslag, de verwondingen en de slagen geboden zijn door de ogenblikkelijke noodzaak van de wettige verdediging van zichzelf of van een andere".

Art. 417 S.W.W.: Onder de gevallen van ogenblikkelijke noodzaak van de verdediging worden de twee volgende gevallen begrepen:

a. Wanneer de doodslag gepleegd wordt, wanneer de verwondingen of slagen toegebracht worden bij het afweren bij nacht van de beklimming van de afsluitingen, muren of toegangen van een bewoond huis of appartement of de aanhorigheden ervan, behalve wanneer de dader niet kon geloven aan een aanranding van personen, hetzij als rechtstreeks doel van hij die poogt in te klimmen of in te breken, hetzij als gevolg van de weerstand welke diens voornemen mocht ontmoeten;

b. Wanneer het feit plaats heeft bij het zich verdedigen tegen de daders van diefstal of plundering die met geweld tegen personen wordt gepleegd.


met andere woorden, ziet ge een inbreker inbreken, en hij heeft een wapen bij zich, knalt em maar overhoop. ook alstem op u af komt nadat ge hem betrapt hebt (ma de meeste gaan dan gaan lopen, en dan moogde ni knalle :p)

en hier geraken ze nooit binnen :)
overal grendels bovenaan en onderaan de deuren en ramen. binnendeuren naar de garage en wasplaats zijn gesloten + een ijzeren haak die de sleutels blokkeert in de sloten

het grote schuifraam is geblokkeerd met een balk, geen alarmsysteem vandoen dus :)

vroeger wel al inbraken gehad in de buurt, en ook al es rare typen midden in de nacht in onzen tuin zien lopen, beschadigingen aan de achterdeur, restanten van lockpick gevonden, en onlangs aan de garagepoort waarvan het slot is geforceerd :sop:
ze zouden al de deuren moeten inbeuken om hier binnen te geraken :p

:offtopic: kben net bestolen op café, die gast die achter toog stond komt niet terug met het wisselgeld en beweert dat ik minder geld heb gegeven etc. en hij doet het meerdere malen en ook bij mijn vrienden :s en de bazin doet et ook :( kzou anders es nr de bazin belle ma da gaat ni want ze doet er zelf aan mee. enig idee wa ik kan doen (eco. inspectie?) want ik kan ni tegen diefstal :s sorry dat ik het hier post, anders start ik wel een eigen thread op :)

dit is belgie, hier hebben criminelen meer rechten dan u, ik herinner mij in aalst dat ze juwelier de wolf meerdere keren een gewapende overval gepleegd hadden
toen de uitbater het recht in eigen handen nam en een wapen in zijn zaak hield in geval van dat ze nog is overvallen werden, en ja voor de 3de keer ofzo was er weer een gewapende overval waarbij den uitbater van die juwelier een overvaller neerschoot toen die een klant bedreigde met een pistool
als puntje bij paaltje kwam heeft die juwelier een fikse schadevergoeding aan die overvaller zijn familie moeten betalen

ivm da cafe, tjah daar kunde nie echt iets tegen beginnen, het enige da ge kunt doen is da melden aan nen ombudsman ofzo die kunnen dan int geheim daar is een pintje bestellen ofzo en als da waar blijkt de nodige stappen te ondernemen, maar voor de rest zou ik daar geen voet meer binnenzetten
kheb is een reportage gezien waarbij ze garagisten testen na klachten waar ze dingen in de auto niet vervangen en zeggen da ze een nieuw stuk hebben gestoken terwijl ze niks gedaan hadden en een grote rekening gepresenteerd kregen was op tv1 dacht ik nen tijd geleden op het programma "ombudsjan"

Suicide Monkey

Legacy Member
Den Freddie zei:
ivm alarmsystemen: haal u zo'n contactalarms. Bestaat uit 2 stukjes waarvan ge 1stuk op de deurpost zet en 1 op de deur zelf (marcheert ook bij ramen). Dat werkt op batterijen, als ge hem aanlegt en je doet de deur nogmaar enkele mm open gaat er nen alarm af. Kost nog geen 5€ voor 1 zo'n alarmke. Alle deuren en ramen waarlangs iemand zou kunnen inbreken hebben dat hier. + nog enkele bewegingsdetectoren op goed verborgen plaatsen:D. Ze kunnen dus niet onopgemerkt binnen hier, en als ze toch binnen zijn moeten ze nog voorbij m'n pa geraken:p.

Lol in dat programma met dien inbreker die ze overlaatst opgepakt hebben kregen die dingen met moeite de tijd om te piepen om da stond al terug af :p Hier is het 's nachts niet zo simpel om langs achter binnen te geraken omdat de achterdeur 2 sloten heeft waarvan er 1 is die achter een rolluik zit als die beneden staat.

virtualdude

Legacy Member
_-X!rOn-_ zei:
nu hebben we alarmsysteem (redelijk uitgebreid) en een hoge omheining

like they care.
Ge vergeet niet dat de dievenbendes zelf ook naar de winkel kunnen gaan om die alarmsystemen te kopen en te testen.

Het engie waar ze niet echt raad mee weten zijn zelfgemaakte alarmsystemen maar deze zijn verboden.

Timmos

Legacy Member
J3rry zei:
dit is belgie, hier hebben criminelen meer rechten dan u, ik herinner mij in aalst dat ze juwelier de wolf meerdere keren een gewapende overval gepleegd hadden
toen de uitbater het recht in eigen handen nam en een wapen in zijn zaak hield in geval van dat ze nog is overvallen werden, en ja voor de 3de keer ofzo was er weer een gewapende overval waarbij den uitbater van die juwelier een overvaller neerschoot toen die een klant bedreigde met een pistool
als puntje bij paaltje kwam heeft die juwelier een fikse schadevergoeding aan die overvaller zijn familie moeten betalen

Dit zijn dus dingen die er voor zorgen dat ik blij ben als er nieuws komt zoals gisteren: "Politie schiet overvaller neer bij overval op postkantoor". Toen dacht ik: de politie was in zijn recht, gelukkig kan die overvaller geen schadevergoeding eisen, of weet ik veel.

Kwas echt content dat die neergeschoten was :woohoo:

virtualdude

Legacy Member
Timmos zei:
Kwas echt content dat die neergeschoten was :woohoo:

De mens heeft geen reden om een andere persoon zijn leven te ontnemen op basis dat hij iets steelt.

Dieleman_F

Legacy Member
J3rry zei:
dit is belgie, hier hebben criminelen meer rechten dan u, ik herinner mij in aalst dat ze juwelier de wolf meerdere keren een gewapende overval gepleegd hadden
toen de uitbater het recht in eigen handen nam en een wapen in zijn zaak hield in geval van dat ze nog is overvallen werden, en ja voor de 3de keer ofzo was er weer een gewapende overval waarbij den uitbater van die juwelier een overvaller neerschoot toen die een klant bedreigde met een pistool
als puntje bij paaltje kwam heeft die juwelier een fikse schadevergoeding aan die overvaller zijn familie moeten betalen

ivm da cafe, tjah daar kunde nie echt iets tegen beginnen, het enige da ge kunt doen is da melden aan nen ombudsman ofzo die kunnen dan int geheim daar is een pintje bestellen ofzo en als da waar blijkt de nodige stappen te ondernemen, maar voor de rest zou ik daar geen voet meer binnenzetten
kheb is een reportage gezien waarbij ze garagisten testen na klachten waar ze dingen in de auto niet vervangen en zeggen da ze een nieuw stuk hebben gestoken terwijl ze niks gedaan hadden en een grote rekening gepresenteerd kregen was op tv1 dacht ik nen tijd geleden op het programma "ombudsjan"

En als je er niets tegen doet krijg je juwelieren die heel de markt overoop schieten ;)

SilentSpring

Legacy Member
virtualdude zei:
De mens heeft geen reden om een andere persoon zijn leven te ontnemen op basis dat hij iets steelt.

em leeft toch nog?
Moest hij maar 2x nadenken voor hij besloot inbreker/overvaller te worden.
Laatst met dien doodgeslagen inbreker ook, gans de familie aan't zeveren dat onmenselijk is enzo. Dan moet hij maar niet inbreken, dan zal er niks gebeuren.

virtualdude

Legacy Member
Den Freddie zei:
Laatst met dien doodgeslagen inbreker ook, gans de familie aan't zeveren dat onmenselijk is enzo. Dan moet hij maar niet inbreken, dan zal er niks gebeuren.
Net alsof inbreken een reden is om iemand dood te slaan.
Als gij bv. een kras op mijn wagen zet en ik U doodsla da's toch gwn niet normaal.

Dierlijk gedrag noem ik dat.

En de mens noemt zich superieur ten opzicht van dieren maar uiteindelijk zijn we maar een bende wrede dieren die elkaar voor de lol uitmoorden

JohnBeton

Legacy Member
oxS zei:
Nu het zit zo ..

Mijn moeder ziet de laatste maanden regelmatig flitsen vanover ons 'platen' opt koerke komen ..

Nu zei onze buurvrouw da da inbrekers waren die kwamen zien hoe ze binnengeraakten en of er iets rapen viel ..

Ik weet, bendes werken met tekens op de gevel, nu staan er tekens op onze gevel, achter de elektriciteitskas staat TTVS en erboven op borsthoogte staat TVK, zijn dit gwn aantekeningen van de watermaatschappij of mogen we erger vermoeden?

Hoe kun je je er tegen wapenen?

Door dit voorval heeft men moeder al niet graag dat ik buiten kom en toegegeven, ik voel me toch ook niet 100% op mijn gemak ..

Is dat in Hamme Dendermonde of Hamme Merchtem?

josuwa

Legacy Member
virtualdude zei:
Net alsof inbreken een reden is om iemand dood te slaan.
Als gij bv. een kras op mijn wagen zet en ik U doodsla da's toch gwn niet normaal.

Dierlijk gedrag noem ik dat.

En de mens noemt zich superieur ten opzicht van dieren maar uiteindelijk zijn we maar een bende wrede dieren die elkaar voor de lol uitmoorden

Oké , u redenering zuigt wel hoor :s
1) een kras op iemand zijne auto zetten =/= mensen hun huis binnendringen en spullen meesleuren en die mensen vies schrik aanjagen
2) er zijn minder mensen die moorden dan mensen die niet moorden dus gij zijt wel een overdrijver hoor (en héél fel)

gregory804

Legacy Member
virtualdude zei:
Net alsof inbreken een reden is om iemand dood te slaan.
Als gij bv. een kras op mijn wagen zet en ik U doodsla da's toch gwn niet normaal.

Dierlijk gedrag noem ik dat.

En de mens noemt zich superieur ten opzicht van dieren maar uiteindelijk zijn we maar een bende wrede dieren die elkaar voor de lol uitmoorden
En inbreken in iemand anders woning of het beschadigen van iemand anders eigendom, dat is geen dierlijk gedrag?
Hij moet er niet mee beginnen, ik vind het logisch dat sommige mensen dan buiten hun zelf zijn en "dierlijk gedrag" vertonen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan