Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 14

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d-loc

Legacy Member
Mijn ouders die mij zeggen wat ik met m'n geld moet doen, onvoorstelbaar.

d-loc

Legacy Member
sinki zei:
Da moesten ze hier eens proberen. :')

Ik zeg niet dat het ze lukt é, want ik doe er mee wat ik wil (natuurlijk). Maar altijd dat constante gezaag en commentaar, ze weten altijd wel iets beter :ironic:. Als ik nu geen beperkingen had ivm pcbanking/visa dan was mijn kamer al een pak meer gevuld hoor :D. Gelukkig is dat binnekort ook geen probleem meer.

gilbereke

Legacy Member
d-loc zei:
Ik zeg niet dat het ze lukt é, want ik doe er mee wat ik wil (natuurlijk). Maar altijd dat constante gezaag en commentaar, ze weten altijd wel iets beter :ironic:. Als ik nu geen beperkingen had ivm pcbanking/visa dan was mijn kamer al een pak meer gevuld hoor :D. Gelukkig is dat binnekort ook geen probleem meer.

Ge kunt u ook de vraag stellen of uw ouders niet deels gelijk hebben...
Als gij uw geld door ramen en deuren buitengooit...

Gentille

Legacy Member
rscaboy zei:
Met een liggende boom ben je niet veel als je je wil ophangen.:unsure:

Je kan je verhangen aan een simpele deurklink, dus aan een liggende boom moet ook wel lukken :unsure:

rscaboy

Legacy Member
gentille zei:
Je kan je verhangen aan een simpele deurklink, dus aan een liggende boom moet ook wel lukken :unsure:

Je moet het leven wel héél erg beu zijn om u op te hangen aan een deurklink.

Flunitrazepam

Legacy Member
rscaboy zei:
Je moet het leven wel héél erg beu zijn om u op te hangen aan een deurklink.

Vorige week heeft er 1ne zijn eigen hier in de straat opgehongen in zijn kleerkast. (het haakje voor de pyjama.)

Dus dan moet een deurklink ook wel lukken. ;)

d-loc

Legacy Member
gilbereke zei:
Ge kunt u ook de vraag stellen of uw ouders niet deels gelijk hebben...
Als gij uw geld door ramen en deuren buitengooit...

Wie zegt dat ik m'n geld zomaar wegsmijt? Wie gaat er hard werken voor zijn centjes? Niemand minder dan ik. Als ik mijn geld door ramen en deuren wil gooien, dan mag ik dat. Elk huis heeft zijn regels, maar bij mij pakt dat niet.

MrZarq

Legacy Member
d-loc zei:
Wie zegt dat ik m'n geld zomaar wegsmijt? Wie gaat er hard werken voor zijn centjes? Niemand minder dan ik. Als ik mijn geld door ramen en deuren wil gooien, dan mag ik dat. Elk huis heeft zijn regels, maar bij mij pakt dat niet.

1 simpel vraagske: staat ge iets af aan uw ouders voor kost en inwoon?

Zo ja: dan heb je wel gelijk
zo nee: tsjah, dan heb je iets minder gelijk

gilbereke

Legacy Member
d-loc zei:
Wie zegt dat ik m'n geld zomaar wegsmijt? Wie gaat er hard werken voor zijn centjes? Niemand minder dan ik. Als ik mijn geld door ramen en deuren wil gooien, dan mag ik dat. Elk huis heeft zijn regels, maar bij mij pakt dat niet.

Ik zeg dat niet.

Ik stel mij alleen de vraag of gij zo'n type zijt van: 1000 euro verdienen... 1000 euro uitgeven..
En als dat wel zo is, wat je hier toch wel deels aangeeft door te zeggen dat ge dat wilt en dan ook moogt... stel ik mij toch wel oprecht de vraag: wat ga je later doen?
Kinderen leren omgaan met geld is een taak die veel ouders niet echt ten harte nemen... uw ouders misschien wel..?

Ik ken de situatie bij u thuis niet en misschien hebt gij 100% gelijk, maar voor hetzelfde geld hebben uw ouders gelijk...

let op voor hetzelfde geld...:D Hoe toepasselijk:D

Ik vind het trouwens nogal hard te zeggen dat elk huis regels heeft, maar dat dat bij u niet pakt? Wat als uw ouders ook zo redeneren? Gaan ze u dan binnenkort de factuur opsturen met alle kosten van uw opvoeding?


Maar nogmaals: ik ken de situatie niet. Ik stel er mij gewoon enkele vragen bij.

Katoom

Legacy Member
Denk eerder dat em bedoeld dat het niet pakt dat zijn ouders commentaar op zijn financiën hebben.

Drefascu

Legacy Member
Misschien moet hij eerst eens vertellen wat hij precies wil kopen voor we conclusies gaan trekken, want voor hetzelfde geld wil hij gewoon een hoop posters of zo kopen voor in zijn kamer en mag hij niets van zijn ouders.

Dus: vertel :P

gilbereke

Legacy Member
sinki zei:
Denk eerder dat em bedoeld dat het niet pakt dat zijn ouders commentaar op zijn financiën hebben.

Hangt ook af van zijn situatie: werkt hij al of studeert hij nog?

d-loc

Legacy Member
gilbereke zei:
Ik zeg dat niet.

Ik stel mij alleen de vraag of gij zo'n type zijt van: 1000 euro verdienen... 1000 euro uitgeven..
En als dat wel zo is, wat je hier toch wel deels aangeeft door te zeggen dat ge dat wilt en dan ook moogt... stel ik mij toch wel oprecht de vraag: wat ga je later doen?
Kinderen leren omgaan met geld is een taak die veel ouders niet echt ten harte nemen... uw ouders misschien wel..?

Ik ken de situatie bij u thuis niet en misschien hebt gij 100% gelijk, maar voor hetzelfde geld hebben uw ouders gelijk...

let op voor hetzelfde geld...:D Hoe toepasselijk:D

Ik vind het trouwens nogal hard te zeggen dat elk huis regels heeft, maar dat dat bij u niet pakt? Wat als uw ouders ook zo redeneren? Gaan ze u dan binnenkort de factuur opsturen met alle kosten van uw opvoeding?


Maar nogmaals: ik ken de situatie niet. Ik stel er mij gewoon enkele vragen bij.

Ik snap gerust wat je bedoelt. Ik ben nie direct iemand die alles MOET uitgeven, maar ik durf er wel geld tegen ge gooien, dat wel. We zijn hier thuis overal heel vrij in geweest, met eender welke keuze die we maken. Daarmee dat het frustrerend is als ze ze zich ineens moeien bij zaken waar ze niets over weten.

Maar ik weet best wel wat belangrijk is en niet. Tis gwn zo dat het geld van mijn vakantiejob het enige geld is waar ik over beschik. Ik krijg enkel geld als ik het echt nodig heb. Ik koop nooit wat, ik vraag nooit iets.

Ik heb ook nooit iets moeten afgeven, maar zoals ik al zei, we zijn overal heel vrij in.
Miss klaag ik snel :unsure:, maar bon, zover mijn ergernis van de dag :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan