Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 14

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gilbereke

Legacy Member
d-loc zei:
Ik snap gerust wat je bedoelt. Ik ben nie direct iemand die alles MOET uitgeven, maar ik durf er wel geld tegen ge gooien, dat wel. We zijn hier thuis overal heel vrij in geweest, met eender welke keuze die we maken. Daarmee dat het frustrerend is als ze ze zich ineens moeien bij zaken waar ze niets over weten.

Maar ik weet best wel wat belangrijk is en niet. Tis gwn zo dat het geld van mijn vakantiejob het enige geld is waar ik over beschik. Ik krijg enkel geld als ik het echt nodig heb.

Ik heb ook nooit iets moeten afgeven, maar zoals ik al zei, we zijn overal heel vrij in.
Miss klaag ik snel :unsure:, maar bon, zover mijn ergernis van de dag :p.

Nuja, ik snap uw frustratie wel, maar anderzijds snap ik uw ouders ook.
Als je een vakantiejob doet en echt al het geld opdoet dat je hebt verdiend.. persoonlijk vind ik dat ook niet goed.
Dat zal dan aan de opvoeding liggen zeker? Ik ben altijd opgevoegd met het idee dat je altijd wat moet opzij zetten en sparen..

Tr1ploid

Legacy Member
d-loc zei:
Ik snap gerust wat je bedoelt. Ik ben nie direct iemand die alles MOET uitgeven, maar ik durf er wel geld tegen ge gooien, dat wel. We zijn hier thuis overal heel vrij in geweest, met eender welke keuze die we maken. Daarmee dat het frustrerend is als ze ze zich ineens moeien bij zaken waar ze niets over weten.

Maar ik weet best wel wat belangrijk is en niet. Tis gwn zo dat het geld van mijn vakantiejob het enige geld is waar ik over beschik. Ik krijg enkel geld als ik het echt nodig heb. Ik koop nooit wat, ik vraag nooit iets.

Ik heb ook nooit iets moeten afgeven, maar zoals ik al zei, we zijn overal heel vrij in.
Miss klaag ik snel :unsure:, maar bon, zover mijn ergernis van de dag :p.
Dus jouw ouders hebben heel je leven voor je gezorgd, alles voor jou betaald, jij woont als meerderjarige nog bij hen zonder één cent te moeten betalen en jij bent geshockeerd als zij je durven te zeggen hoe jij je geld beter kunt spenderen? man man toch :')

MrZarq

Legacy Member
Weeral, 't is te zien wat hij wil kopen en wat zijn ouders zeggen dat hij in de plaats moet doen.

En trouwens, als mama en papa niet willen betalen voor kindje, dan moeten mama en papa maar geen kindje kopen. 't is niet de 16de eeuw, we hebben anticonceptiva.

gilbereke

Legacy Member
Mr. Zarquon zei:
Weeral, 't is te zien wat hij wil kopen en wat zijn ouders zeggen dat hij in de plaats moet doen.

En trouwens, als mama en papa niet willen betalen voor kindje, dan moeten mama en papa maar geen kindje kopen. 't is niet de 16de eeuw, we hebben anticonceptiva.

Ge hebt 100% gelijk: als men aan kinderen begint, neemt men ook de verantwoordelijkheid op zich om financieel en opvoedkundig voor die kinderen te zorgen... Dat wil dus echter ook zeggen dat ze moeten zorgen voor een financiele opvoeding van de kinderen. Maw: ze moeten de kinderen leren omgaan met geld..

Dus uw post snijdt aan beide zijden...


Maar uw eerste deel is uiteraard ook waar.

d-loc

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Dus jouw ouders hebben heel je leven voor je gezorgd, alles voor jou betaald, jij woont als meerderjarige nog bij hen zonder één cent te moeten betalen en jij bent geshockeerd als zij je durven te zeggen hoe jij je geld beter kunt spenderen? man man toch :')

Ja want ik ben mijn ouders totaal niet dankbaar :ironic.. Ik ga later nie verwachten dat mijn kinderen mij alles terug geven wat ik ze heb gegeven. Dus niet overdrijven.

MrZarq

Legacy Member
gilbereke zei:
Ge hebt 100% gelijk: als men aan kinderen begint, neemt men ook de verantwoordelijkheid op zich om financieel en opvoedkundig voor die kinderen te zorgen... Dat wil dus echter ook zeggen dat ze moeten zorgen voor een financiele opvoeding van de kinderen. Maw: ze moeten de kinderen leren omgaan met geld..

Daar heb je een goed punt.

Maar mijn post was eerder een reactie op het "uw ouders hebben al heel uw leven betaald voor u"-argument, hetgeen geen deftig argument is.

gilbereke

Legacy Member
Mr. Zarquon zei:
Daar heb je een goed punt.

Maar mijn post was eerder een reactie op het "uw ouders hebben al heel uw leven betaald voor u"-argument, hetgeen geen deftig argument is.

Ja dat besef ik ook wel dat ge daarop reageerde, maar anderzijds: dat argument van uw ouders betalen... is ook iets dat als "overdreven" statement gebruikt wordt om iets duidelijk te maken.

Katoom

Legacy Member
Yep, gewoon de link copieren en dan kan je kiezen uit .flv .mp3 of .mp4. (en nog iets maar ik weet ni meer welk juist)
Edit: combinatie van flv en mp3 :)

Drew

Legacy Member
Wat is er over? Da's een populair gezegde. Ze gaan die niet speciaal gaan drukken omdat er mensen sterven he.

WTFMAN

Legacy Member
Ja maar wrm die foto juist ... Weet ook dat het een populaire gezegde is :) Een aantal hebben dus voor optie 2 gekozen , als ge zo bekijkt

Energised

Legacy Member
die kutsigeuners die gewoon ffkes weilanden inpalmen enz..

totaal geen respect :) daar zouden ze eens hardhandig tegen moeten optreden

cram

Legacy Member
Energised zei:
die kutsigeuners die gewoon ffkes weilanden inpalmen enz..

totaal geen respect :) daar zouden ze eens hardhandig tegen moeten optreden

Over welke sigeuners heb je het?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan