Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 18

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Drew zei:
Op zich lijkt me zo'n experimentje met een dB-meter weleens interessant. Ik herinner me nog dat we dat op school hebben gedaan destijds, en gewoon licht omgevingsgeluid (fluitende vogels, een auto in de verte) geeft al rap 30 dB of zo. Misschien heb ik een totaal fout idee van die bovengrenzen, want elke verhoging met 10 dB geeft een vermeerderd vermogen van 1000.

Ik heb ooit in een akoestisch onvriendelijk bunkertje (kan 't niet anders noemen :p) staan luisteren naar een concert van een Australisch grunge-bandje. Deed in feite niks anders dan dreunen in mijn trommelvliezen. Ik kon amper de muziek horen ironisch genoeg.

PC_Freak

Legacy Member
Drew zei:
Lap, we zitten met experts
:ironic:

Al de tweede keer dat ik deze opmerking moet lezen van u, telkens ik iets zeg over muziek of geluid.

Moet ik in het vervolg een aanvraag doen als ik mijn mening wil uiten?

Het zou dan al tof zijn mocht je nog precies zeggen wat u niet aan staat... maar in de plaats gaan we een puberachtige opmerking maken.:doh:

Drew

Legacy Member
100 dB(A) is de helft van de 103 die organisatoren nu hebben overeengekomen en zo goed mogelijk proberen te respecteren. Niet de eerste keer dat Schauvliege haar complete incompetentie bewijst.

Drew

Legacy Member
PC_Freak zei:
Al de tweede keer dat ik deze opmerking moet lezen van u, telkens ik iets zeg over muziek of geluid.

Moet ik in het vervolg een aanvraag doen als ik mijn mening wil uiten?

Het zou dan al tof zijn mocht je nog precies zeggen wat u niet aan staat... maar in de plaats gaan we een puberachtige opmerking maken.:doh:
Wat jij doet is gewoon alle mixers op eenzelfde amateuristisch niveau plaatsen, alsof ze enkel maar aan wat knopjes moeten draaien aan de PA. Dat het geluid soms slecht zit heeft met veel meer factoren te maken dan met een slechte afmixing.

PC_Freak

Legacy Member
Heb nergens gezegd dat die "amateurs" enkel bedoeld is op die die achter een mengpaneel staan.

Als je een muziekcafé hebt, of concertzaal of gelijk wat dan mag ik toch hopen dat de rest ook in orde is, zoals akoestiek. Als dat al niet het geval is, is het zelfs belachelijk aan het worden. Dan uw geluidsniveau de hoogte insturen gaat het ook niet oplossen.

Ik heb ook wel al in de Vooruit (Concertzaal) gestaan, iets waar ik mag hopen dat er toch is nagedacht over andere factoren, om dan (zonder oordoppen) eigenlijk bijna niets meer te horen van de muziek zelf. Toen lag het wel degelijk aan de kerel van de band.

In open lucht is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je daar komt voor perfecte muziek te horen.

PC_Freak

Legacy Member
m1dnight zei:
Die docenten van HoGent Aalst die zo lui zijn als maar kan. Nu voor front-end (java) zijn het ten eerste al slides, met op elke slide 12 points ofzo. DT-fouten tegen de sterren op. Schrijffouten zoals "dna" ipv "dan", en dergelijke. Dan gewoon voorbeeldjes knippen en plakken uit de deitel. En als er dan al iets niet in het engels recht uit deitel komt, staat het vol met engels/nederlands gecombineerd. Ik krijg er iet van.

Is die lector M. VdW? Er zijn genoeg anekdotes te vertellen over die school. En over die lector ook. Maar ik moet opletten wat ik zeg, want indertijd was er al gezaag als je iets negatief zei zonder dat je zelfs naam of initialen vernoemde van de lector. :)

Sommigen hebben dan alleszins nog altijd niet in eigen boezem gekeken.

m1dnight

Legacy Member
Mensen die zeggen tegen een vak/opdracht: "Ik kan da niet! Ik ga da nooit kunnen!", en het écht geloven. Zoals dat meisje uit mijn klas, die er vast van overtuigd is dat ze dit jaar (2e jaar TI @ HoGent) programmeren niet kan. "Ik heb die denkwijze niet." Ze weet wel niet wat een enhanced for is, noch wat een final declaratie is. Dan ligt het probleem hem eerder bij het vorig jaar niets onthouden hebben.

m1dnight

Legacy Member
PC_Freak zei:
Is die lector M. VdW? Er zijn genoeg anekdotes te vertellen over die school. En over die lector ook. Maar ik moet opletten wat ik zeg, want indertijd was er al gezaag als je iets negatief zei zonder dat je zelfs naam of initialen vernoemde van de lector. :)

Sommigen hebben dan alleszins nog altijd niet in eigen boezem gekeken.


Ja die :) Ik vind ze een goede docente, ze heeft geduld en respect voor de leerlingen en je kan haar niets vragen dat ze niet zal doen. Dat hebben de meeste ook al niet. Maar haar cursussen zouden toch wel iets meer "dit is mijn werk, en ik doe mijn vak graag" mogen uitstralen me dunkt.

M. VA. , de docent van XML, databanken etc, op die kan je je klok zetten dat ze elke les 15 minuten later toe komt, en een kwartier vroeger stopt. Bij haar is er een groot gebrek aan respect voor de leerlingen. Ik ga dan bij gevolg nooit naar haar les, maar zorg wel altijd dat ik slaag voor haar examens.

Je kan daar eigenlijk van elke docent iets vertellen dat niet pluis is. Ik ben misschien niet de persoon om hier commentaar over te geven, maar hier op dit forum kan dit wel niet zoveel kwaad denk ik om eens op te luchten. Ik moei mij daar eigenlijk niet mee. Ik zit daar nog 1 jaar en ik ben er weg. Ik ga mij geen ruzie met die docenten op de nek halen. Ik heb 1 jaar in gent gezeten, en oh lawd ik zou er toch liever terug zitten :p


Edit: lector, docent, tomatoes tomatos.

Lulukai

Legacy Member
ik wou da ik terug deftig kon slapen. Vannacht dacht ik eens op tijd te gaan slapen, 2u lag ik er in.. kben uiteindelijk in slaap gevallen tegen kwart voor 6.. en om 10u was ik alweer klaarwakker en kon ik niet meer slapen..
nu ben ik dus weer eens een halve zombie. pff.
en dan te bedenken da'k morgen examen heb om 9u :x

m1dnight

Legacy Member
Lulukai zei:
ik wou da ik terug deftig kon slapen. Vannacht dacht ik eens op tijd te gaan slapen, 2u lag ik er in.. kben uiteindelijk in slaap gevallen tegen kwart voor 6.. en om 10u was ik alweer klaarwakker en kon ik niet meer slapen..
nu ben ik dus weer eens een halve zombie. pff.
en dan te bedenken da'k morgen examen heb om 9u :x

Same here, en nochtans een héél vaste slaper.

Dennoman

Legacy Member
Lulukai zei:
ik wou da ik terug deftig kon slapen. Vannacht dacht ik eens op tijd te gaan slapen, 2u lag ik er in.. kben uiteindelijk in slaap gevallen tegen kwart voor 6.. en om 10u was ik alweer klaarwakker en kon ik niet meer slapen..
nu ben ik dus weer eens een halve zombie. pff.
en dan te bedenken da'k morgen examen heb om 9u :x
²

Gisteren opstaan voor mijn examen deed pijn.

Lensos

Legacy Member
Carrion zei:
Ge moet op youtube maar eens opzoeken "100 db". Zijn de mensen van pukkelpop. Een drum zonder versterking maakt al +105 db, laat staan dat daar nog andere instrumenten bij komen die er bovenuit moeten komen.

Da ze liever hun geld is steken in het (deels) terug betalen van op maat gemaakte oordoppen.
Die 105 dB is wss gemeten op 1 meter afstand. Publiek op zo een festival staat toch minstens om 10 meter van de drum. Op die afstand is het geluidsniveau van een drum al gezakt tot 85 dB.

Mij lijkt de beste oplossing in de eerste plaats meerdere boxen te verspreiden over uw zaal/weide. Als ge enkel speakers vanvoor zet haalt ge daar mss 110 dB terwijl ge in het midden nog geen 90 dB meer haalt bvb. Met meer boxen die iets zachter staan kunt ge een gelijkmatiger geluidsniveau krijgen lijkt mij. Vooral op festivals dit dan.

In zalen/discotheken lijkt het mij ook belangrijk vooral geen (luide) boxen rond oorhoorte te plaatsen, want dan kan den afstand tss oor en box voor een aantal mensen heel klein zijn, zodat ge makkelijk te hoge dB's haalt.

edit: Fucking Djokovic

Arifiene

Legacy Member
Stress.
Waarom kan niemand es iets alleen doen, moeten ze mij daarvoor altijd lastig vallen?

Smashy

Legacy Member
Mijn ergernis van vandaag en niet alleen van vandaag : oude zakken met de auto
Wat het erger maakt : Als ze hun vrouw naast zich hebben waar ze constant tegen bezig zijn in plaats van door te hebben dat ze veel te traag rijden en een file achter zich maken.
Wat het NOG erger maakt : 4 oude zakken in één auto :doh:

DeViL-M4N

Legacy Member
Arifiene zei:
Stress.
Waarom kan niemand es iets alleen doen, moeten ze mij daarvoor altijd lastig vallen?
eigen schuld :)
mijn madam heeft daar ook last van, op haar werk komt iedereen met zijn gezaag bij haar z'n beklag doen, maar ja ook haar eigen schuld, ze staat veel te veel open van een ander zijn gezaag, bij mij komt er niemand af met gezaag omdat ik ze weten "that i just dont care"

DeViL-M4N

Legacy Member
Smashy zei:
Mijn ergernis van vandaag en niet alleen van vandaag : oude zakken met de auto
Wat het erger maakt : Als ze hun vrouw naast zich hebben waar ze constant tegen bezig zijn in plaats van door te hebben dat ze veel te traag rijden en een file achter zich maken.
Wat het NOG erger maakt : 4 oude zakken in één auto :doh:
u vooral niet opjagen !!! als ik ene achter mij hebt die zich opjaagt omdat ik te traag rij, rij ik nog trager :)

Fraze

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
u vooral niet opjagen !!! als ik ene achter mij hebt die zich opjaagt omdat ik te traag rij, rij ik nog trager :)

²

en dan maar in men gat boren eh :p

Smashy

Legacy Member
mij vooral niet opjagen? geef mij eens één goeie reden, de weg is van iedereen, niet alleen van de klootzakken die iedereen ophouden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan