Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 18

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boeffel

Legacy Member
Smashy zei:
Mijn ergernis van vandaag en niet alleen van vandaag : oude zakken met de auto
Wat het erger maakt : Als ze hun vrouw naast zich hebben waar ze constant tegen bezig zijn in plaats van door te hebben dat ze veel te traag rijden en een file achter zich maken.
Wat het NOG erger maakt : 4 oude zakken in één auto :doh:

ik begrijp u

vuile ouw zakken op straat :angry:

DeViL-M4N

Legacy Member
Smashy zei:
mij vooral niet opjagen? geef mij eens één goeie reden, de weg is van iedereen, niet alleen van de klootzakken die iedereen ophouden
ge moet u aanpassen aan het verkeer, tis niet het verkeer dat zich moet aanpassen aan u

Joeshoe

Legacy Member
PC_Freak zei:
Volgens mij kan je met goeie PA goed geluid krijgen dat niet over de 100 dB moet gaan. Misschien wat lastig door eventuele galm etc, maar als je nu nog eens luidsprekers zet halverwege? (Hiermee bedoel ik niet dat je ze in het zicht moet zetten, maar ergens laag ofwel aan de kant.

Een live optreden in een café heeft meestal zelfs geen PA, of enkel voor de zang. Ik had het puur over de drum alleen. In een klein kot (zoals er zovelen zijn) is het onmogelijk om 100dB te handhaven. Als je in een iets grotere zaal zit is dat mogelijk, maar 100dB is dan nog echt te weinig. Zoals Drew al zei: das de helft van wat nu is toegelaten, das een beetje teveel van het goede imo.

Luidsprekers zetten halverwege gaat weinig helpen. Op een wei is er zoveel lawaai en geluidsverlies dat ge gewoon puur vermogen nodig hebt om daar over te gaan.

DeViL-M4N

Legacy Member
Fred1880 zei:
²

en dan maar in men gat boren eh :p
dan zwaai ik ook wel eens :)

en als ze echt grof beginnen toeteren dan stop ik, stap ik uit en bekijk de achterkant van mij auto

"IK ZIE NIETS HOOR"

en weer weg opt gemak :)

Karre

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
ge moet u aanpassen aan het verkeer, tis niet het verkeer dat zich moet aanpassen aan u

Je beseft toch dat je hierbij jezelf ongelijk geeft? Als iemand maar 40 in plaats van 50 rijdt dan volgt die persoon niet het verkeer en moet iedereen zich aanpassen aan hem. Het ophouden van het verkeer kan ook resulteren in een boete overigens.

Smashy

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
ge moet u aanpassen aan het verkeer, tis niet het verkeer dat zich moet aanpassen aan u
haha, aanpassen aan het verkeer, die is grappig :)

het verkeer, dat moet de meerderheid voorstellen he? wel die 1e auto reed 50-60 waar je 90 mag, 3 keer raden hoe irritant dat is voor de volstrekte meerderheid

Boterkoek

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
dan zwaai ik ook wel eens :)

en als ze echt grof beginnen toeteren dan stop ik, stap ik uit en bekijk de achterkant van mij auto

"IK ZIE NIETS HOOR"

en weer weg opt gemak :)

Maw het verkeer nog meer hinderen.

DeViL-M4N

Legacy Member
Karre zei:
Je beseft toch dat je hierbij jezelf ongelijk geeft? Als iemand maar 40 in plaats van 50 rijdt dan volgt die persoon niet het verkeer en moet iedereen zich aanpassen aan hem.
die van 40 rijd toch vanvoor? dus als je achter hem aankomt, moet je je aanpassen, hoe kun nu sneller rijden dan die voor u?

en zone 50 is "maximum toegelaten snelheid", niet minimum (ons autoken tekent 4km teveel, dus mijn 50 is een ander zijn 46, zelf voor die km/p minder dan 50 beginnen sommige al te toeteren)

DeViL-M4N

Legacy Member
Smashy zei:
haha, aanpassen aan het verkeer, die is grappig :)

het verkeer, dat moet de meerderheid voorstellen he? wel die 1e auto reed 50-60 waar je 90 mag, 3 keer raden hoe irritant dat is voor de volstrekte meerderheid
tzou mij noooit storen , ik volg gewoon, chill

Karre

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
die van 40 rijd toch vanvoor? dus als je achter hem aankomt, moet je je aanpassen, hoe kun nu sneller rijden dan die voor u?

en zone 50 is "maximum toegelaten snelheid", niet minimum (ons autoken tekent 4km teveel, dus mijn 50 is een ander zijn 46, zelf voor die km/p minder dan 50 beginnen sommige al te toeteren)

Als je 50 km/u mag rijden wordt er dan ook verwacht dat je dit zal doen en dus niet mensen zal ophouden. Ook al rijdt de persoon helemaal vooraan, die heeft niet zo maar te beslissen hoe snel iedereen zal moeten rijden omdat hij zijn gaspedaal niet weet te staan.

Smashy

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
tzou mij noooit storen , ik volg gewoon, chill

3. Minimumsnelheid.

Op autowegen geldt geen minimumsnelheid. (Op een autosnelweg is dat 70 km/uur)
Dus ook op een autoweg zoals afgebeeld op de foto hierboven mag je langzamer dan 70 km/uur rijden.
Houdt er echter rekening mee dat abnormaal traag rijden en alzo anderen hinderen een overtreding is.
+
quote van vab.be "Je mag evenmin andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden."

Stimpy

Legacy Member
ge moogt gerust 50 op de teller hebben staan en dan rijdt ge nog maar 45.
Zorg dan tenminste dat ge ni onder de 50 op uw teller gaat hé. Bang voor een boete omda ge 1km/u te rap zou gaan?
Moogt al 60 op uw teller hebben staan eer ge boetewaardig zijt.

Rij gewoon door en hou de mensen niet onnodig op?
Als ge de max snelheid niet kunt handhaven moogt ge uw rijbewijs gaan inleveren want die is meestal al zodanig traag dat ge in slaap valt.
En als ge 10 seconden nodig hebt om te vertrekken aant groen licht ook.

DeViL-M4N

Legacy Member
Stimpy zei:
ge moogt gerust 50 op de teller hebben staan en dan rijdt ge nog maar 45.
Zorg dan tenminste dat ge ni onder de 50 op uw teller gaat hé. Bang voor een boete omda ge 1km/u te rap zou gaan?
Moogt al 60 op uw teller hebben staan eer ge boetewaardig zijt.
ik ga meestal niet, of niet ver onder de 50, maar zeker nooit erboven, heb dan ook nog nooit een boete gehad in 17jaar dak rondrij

bijna gans het centrum van ons dorp is zone 30, maar als je 30 rijdt beginnen ze te toeteren

DeViL-M4N

Legacy Member
Smashy zei:
+
quote van vab.be "Je mag evenmin andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden."
op een baan 70, wat is dat dan abnormaal traag ? 30? of 65 ?

Karre

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
op een baan 70, wat is dat dan abnormaal traag ? 30? of 65 ?

Als je merkt dat door jouw te traag rijden er zich een file vormt moet er toch een belletje gaan rinkelen. Was de correctie op de snelheid ook niet 10% van de toegelaten snelheid? Dus rekeninghoudend met dat plus dat je snelheidsmeter niet klopt kan je toch al iets boven die 50 gaan.

Lulukai

Legacy Member
kheb da nu op de leuvensesteenweg altijd voor.. ge moogt daar maar max. 70 rijden, en met mijn L ga ik nu ni sneller rijden dan 75.. maar aangezien ge daar gemakkelijk 90 kunt rijden, en ik 75 eigenlijk ook te traag vind, maar ik me een L ni veel te rap wil rijden, zit iedereen u dus direct voorbij te steken of in uw gat te duwen -.-
:sop:

Smashy

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
op een baan 70, wat is dat dan abnormaal traag ? 30? of 65 ?
minimumsnelheid op een autosnelweg is 70 km/u dus beschouw ik alles onder de 60 op een weg waar je 90 mag rijden ook abnormaal traag en hun snelheid ging op en neer tussen 50 & 60

iets compleet anders die ook nogal ergerlijk is en toont dat jij duidelijk niet geeft om regels :
nooit van een edit knop gehoord?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan