Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 18

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Recipe4hate

Legacy Member
Veeeeeeel te veel te doen op 't werk. Vandaag dan ook nog op cursus gemoeten in een andere facility en dan is de orderinterface nog platgevallen ook. Morgen ook nog evaluatiegesprek erbij...
Ik ga blij zijn als het weekend begint!

denkimi

Legacy Member
PC_Freak zei:
Louter en alleen op wat ik hier lees houdt hij zich wel aan de regels. Maar ik ga niet het ganse forum doorzoeken.

Het vertragen voor bumperklevers mag ook niet, maar verwijt de pot hier niet de ketel dat hij zwart ziet? Bumperkleven is anders ook verboden.

Trouwens "aan het verkeer aanpassen" betekent niet dat als 70% te snel rijdt dat je het ook moet doen. De regels staan er nog altijd boven, alleen menen er zoveel dat ze niet van tel zijn, of het maakt meer indruk van ze te negeren (en achteraf klagen dat ze boete hebben).

Als die enkele minuten (zelfs al zijn het er 20) per dag meer waard zijn dat uw leven en dat van anderen in gevaar brengen...

En jaja, nu ga ik zeker weer horen hoe goed ze hier allemaal wel kunnen rijden.
als het grootste deel van de mensen zich niet aan een regel houdt dan is dat vooral een teken dat er iets mis is met die regel.
het wordt tijd dat sommige mensen gaan inzien dat een wet niet het werk van god is, en dat er dus foutjes kunnen inzitten of dat hij fout kan toegepast worden.

nuja, als gij normaal rijden gelijk stelt aan uw leven in gevaar brengen dan weet ik genoeg.

Weezyy

Legacy Member
Te snel rijden hoeft niet altijd anderen mensen in gevaar te brengen.

De wet is gemaakt zodat alles zo veilig mogelijk verloopt. De verkeerswet dient om alles zo vlotjes en veilig mogelijk te laten verlopen. Als iedereen effectief moest rijden zoals hij hoort te rijden zou het al veel beter gaan met het verkeer.
Nee ik ben geen moraalridder, ik rij zelf ook veel te snel. Maar altijd verantwoord en ik plaats mezelf niet boven de wet zoals jij.

Now shoot me

PC_Freak

Legacy Member
denkimi zei:
als het grootste deel van de mensen zich niet aan een regel houdt dan is dat vooral een teken dat er iets mis is met die regel.
het wordt tijd dat sommige mensen gaan inzien dat een wet niet het werk van god is, en dat er dus foutjes kunnen inzitten of dat hij fout kan toegepast worden.

Het merendeel van de mensen stopt niet eens meer als je aan een zebrapad staat en over wilt steken. Tenzij je al op de rijbaan staat. Dus we zullen dat ook maar afschaffen.

Ik ga niet zeggen dat alle limieten op elke plaats volledig correct zijn, maar als een tweevaksbaan met bebouwing 70 km/h max is, dan vind ik dat niet abnormaal. Het probleem hier is enkel dat het hier krioelt van mensen die menen dat dat allemaal fout is, inclusief agenten en flitspalen, en dat je het recht moet krijgen van er 90 km/h of meer van te maken.

Eens op duiden dat zoveel jaren terug (jaren 50 of vroeger) al die regels er niet waren, maar dat het ene dodelijk ongeval na het andere gebeurde. Je kan nu zeggen, "hey nu hebben we ABS, tractiecontrole, etc", maar als je even niet oplettend zijt en uw voorligger moet stoppen voor iets dan zit je gewoon in zijn gat, of in een huis, of heb je een voetganger mee, of gelijk wat.

Als dat het risico is dat je wilt nemen dan doe je maar. Alleen ga ik eventuele mensen die u willen lynchen (eigenaars, familie) niet tegen houden. Je weet immers dat het risico er (altijd) is en je het nog groter hebt gemaakt.

nuja, als gij normaal gelijk stelt aan uw leven in gevaar brengen dan weet ik genoeg.
Verkeerd uitgelegd, ik bedoelde dat die enkele minuten voor velen meer waard zijn dan de veiligheid van uzelf en een ander.

Niet doen alsof ik daar opeens iets totaal anders zou bedoelen.

UrbanusVanAnus

Legacy Member
de wedstrijd van telenet voor 1 jaar gratis fibernet die een loterij blijkt te zijn
ge moet niks klikken, namen zijn al op voorhand bekend
allemaal te zien via packetsniffer

stoomboot

Legacy Member
PC_Freak zei:
Het merendeel van de mensen stopt niet eens meer als je aan een zebrapad staat en over wilt steken. Tenzij je al op de rijbaan staat. Dus we zullen dat ook maar afschaffen.

Een voetganger heeft dan ook geen voorrang, tenzij in een bebouwde kom.
Of vergis ik me?

En hier in mijn contreien is het nog altijd zo dat voetgangers en fietsers, ongeacht of ze van links komen en zonder enig licht / reflectors de baan verkennen in het donker.
Dus ik ben al blij dat ze het eens niet riskeren om zichzelf voor mijn auto te gooien en dat ik mooi kan doorrijden.


En dat er snelheidsbeperkingen zijn vind ik ook niet meer dan normaal.
Ik denk dat die beperkingen het verkeer net beter regelen dan op de momenten dat we het zelf zouden mogen beslissen :s


denkimi zei:
nuja, als gij normaal rijden gelijk stelt aan uw leven in gevaar brengen dan weet ik genoeg.
Als gij ten alle tijden denkt perfect te weten of uw rijstijl aangepast is aan de situatie, dan weet ik genoeg. :crazy:

Flunitrazepam

Legacy Member
OK, ik stop niet meer op alle banen waar ge 70(+) moogt voor voetgangers/fietsers/rolstoelgebtuikers/gebruikers !

OLé.

denkimi

Legacy Member
PC_Freak zei:
Het merendeel van de mensen stopt niet eens meer als je aan een zebrapad staat en over wilt steken. Tenzij je al op de rijbaan staat. Dus we zullen dat ook maar afschaffen.

Ik ga niet zeggen dat alle limieten op elke plaats volledig correct zijn, maar als een tweevaksbaan met bebouwing 70 km/h max is, dan vind ik dat niet abnormaal. Het probleem hier is enkel dat het hier krioelt van mensen die menen dat dat allemaal fout is, inclusief agenten en flitspalen, en dat je het recht moet krijgen van er 90 km/h of meer van te maken.

Eens op duiden dat zoveel jaren terug (jaren 50 of vroeger) al die regels er niet waren, maar dat het ene dodelijk ongeval na het andere gebeurde. Je kan nu zeggen, "hey nu hebben we ABS, tractiecontrole, etc", maar als je even niet oplettend zijt en uw voorligger moet stoppen voor iets dan zit je gewoon in zijn gat, of in een huis, of heb je een voetganger mee, of gelijk wat.

Als dat het risico is dat je wilt nemen dan doe je maar. Alleen ga ik eventuele mensen die u willen lynchen (eigenaars, familie) niet tegen houden. Je weet immers dat het risico er (altijd) is en je het nog groter hebt gemaakt.


Verkeerd uitgelegd, ik bedoelde dat die enkele minuten voor velen meer waard zijn dan de veiligheid van uzelf en een ander.

Niet doen alsof ik daar opeens iets totaal anders zou bedoelen.
het merendeel van de mensen steekt ook al niet meer over aan een zebrapad :p

ik ga er van uit dat ik de situatie beter kan inschatten dan een stuk metaal met een plakkertje erop. als ik sneller kan dan ga ik ook sneller rijden, als het trager moet dan toegelaten dan is dat ook geen probleem.

zo kan het zijn dat ik op u 2vaksbaan om 4u in de namiddag maar 60 ga doen, terwijl ik daar om 4u snacht boven de 100 ga zitten.

stoomboot zei:
Als gij ten alle tijden denkt perfect te weten of uw rijstijl aangepast is aan de situatie, dan weet ik genoeg. :crazy:
dat weet ik inderdaad niet ten allen tijde, maar dat weten de borden langs de weg ook niet.

PC_Freak

Legacy Member
Zebrapad = altijd voorrang voor voetganger, tenzij dat er een verkeerslicht is.

Eerste reden waarom ze er liggen is omdat er anders mensen op drukke plaatsen hier en overal oversteken. Wat gewoon een gevaarlijke situatie wordt. Daarom dat je ze moet gebruiken binnen de 30m.

Tweede reden is dat het op sommige plaatsen anders gewoon onmogelijk wordt om aan de andere kant te staan, met name op drukke plaatsen. Tenzij je eens een brave ziel hebt die u zou over laten (of je bent vrouwelijk en goed uitziend).

Mensen die die 30m-regel negeren ga ik ook niet verdedigen, integendeel ik heb er mij al op kwaad gemaakt. Hij ligt er om u een dienst te bewijzen (en je bent wettelijk in uw recht als er iets gebeurt) maar soms zijn er nog te lui om die 30 m om te lopen en springen dan gewoon voor een auto.

Maar als er dan iemand aan een zebrapad staat, laat die dan ook over. Als dat niet meer kan ben je gewoon alle respect voor de medemens kwijt.

Nu goed, ik zeg niet dat hier iemand dat niet doet, maar ik zie dat gewoon constant gebeuren. Hetzelfde geldt trouwens voor het verplicht geven van voorrang bij een manoeuvre. Ook een regel die velen al selectief zijn vergeten.


Over dat zelf beslissen hoe snel je kan rijden heb ik ook nog mijn twijfels. 100 per uur op een weg van 70... als er geen huizen staan, geen opritten, en wat nog dan doe je maar. Anders weet je dat wanneer er iets fout gaat je gewoon binnen in de living zit. Of je moet al veel geluk en skills hebben, en geen tegenligger.

Btw als een limiet op een plaats u niet aanstaat houdt er u niets tegen daar een discussie over te starten, bij de gemeente of provincie of gelijk waar. Of je gaat gaan klagen bij Touring.

Veel meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken. Maar ik zie het (schijnbaar?) erger worden, en er komen steeds meer voertuigen op de weg. Wat volgens mij binnen dit en 15 jaar weer eens voor een stijging van het aantal ongevallen gaat zorgen.

Saphira

Legacy Member
Gisteren op 't werk door 'n vent van begot 30-40 jaar te horen gekregen dak ni zo moest schudden met mijn gat.
Met 'n vette knipoog derbovenop.

Spijtig dak op mijn werk zat en dit niet in 'n andere situatie gebeurde, anders had ik em es goed mijn zegje gedaan.

't enige wat ik kon mompelen was: ik kan daar niets aandoen, hakken zorgen daar nu eenmaal voor...

VinnyFlanders

Legacy Member
Ik ben al vaak genoeg aan 2-3 per uur tegen voetgangers gebumpt als ze op minder dan 30m van een zebrapad er nog naast durfden lopen.
Ze zouden maar nekeer moeten een bluts maken op mijne capeau als ze niet content zijn, ze zijn in fout ;)

_ns_

Legacy Member
Ge zou anders wel aansprakelijk gesteld worden ze vinny, ook al lopen ze ernaast :).

VinnyFlanders

Legacy Member
Zijt ge nu al zo nen bureaucraat geworden? :(

edit: 'k heb wel ne redelijk goeie verzekeraar...

VinnyFlanders

Legacy Member
Van mijne pa geleerd: 's ochtends als de ouders in't midden van de straat stoppen om hun kinderen af te zetten, kunt ge ze ook af en toe een bumperkuske geven, dan krijgt ge zo blikken van: "gevaarlijke zot :x"

Huxley

Legacy Member
Waarom zou ge nu express tegen mensen rijden, en dan zelf misschien nog tegen kinderen... ook al steken ze nie over op een zebrapad.

VinnyFlanders

Legacy Member
Aan de scholen: omdat ze in het midden van de baan iedereen blokkeren omdat ze hun kinderen per se voor de poort moeten afzetten. En da's tegen hun auto's.
Aan zebrapaden: omdat ze erop moeten lopen en niet ernaast, luizakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan