Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 22

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
Buurvrouw die vanmorgen aan de deur kwam om te zeggen dat ze allergisch is voor de kippen. Iedere keer als ze in haar tuin in het hoekje komt waar aan de andere kant van de haag onze kippen zitten, krijgt ze bobbeltjes op haar arm. Ze is al naar de dokter geweest en die zegt dat het misschien haar bomen zijn, maar nee, het zijn onze kippen. En dan één of andere vreemde uitleg dat ze bang is dat haar gehandicapte zoon aan haar bobbeltjes gaat krabben of zo (het was half in het Frans en half in het Nederlands).

M'n ouders zijn nu op reis dus ik mag straks fijn op de FB chat uitleggen aan m'n ma dat de buurvrouw wil dat we de kippen ergens anders in de tuin steken. Onze tuin is vrij strak ingericht met een terras, tuinhuisje, vijver, de kippen, bloemenperkjes,... dus dat wil zeggen dat we heel de tuin overhoop zullen moeten gooien om ze ergens in te kunnen passen. De buurvrouw zei dat ze geen ruzie of problemen wil, of ook niet dat we de kippen weg doen, alleen dat ze ergens anders komen. Dat wordt nog een tof gesprek.

Overigens zit ze nu al de hele dag luide muziek te spelen in haar keuken, wtf. 't Is zeker wraak voor haar bobbeltjes. Ik moet leren, grrr.

Tonerider

Legacy Member
bel aan en zeg dat je allergisch bent voor haar muziek. Ze moet de muziek niet weg doen, maar of ze ergens anders kan gaan zitten. ze zal het wel begrijpen.

Juve9le

Legacy Member
De knuppel van het werk die uiteraard niet belt om me te laten weten hoe laat ik op mn werk moet zijn vanavond -_-

JohnnyricoMC

Legacy Member
glashelder zei:
Buurvrouw die vanmorgen aan de deur kwam om te zeggen dat ze allergisch is voor de kippen. Iedere keer als ze in haar tuin in het hoekje komt waar aan de andere kant van de haag onze kippen zitten, krijgt ze bobbeltjes op haar arm. Ze is al naar de dokter geweest en die zegt dat het misschien haar bomen zijn, maar nee, het zijn onze kippen. En dan één of andere vreemde uitleg dat ze bang is dat haar gehandicapte zoon aan haar bobbeltjes gaat krabben of zo (het was half in het Frans en half in het Nederlands).

M'n ouders zijn nu op reis dus ik mag straks fijn op de FB chat uitleggen aan m'n ma dat de buurvrouw wil dat we de kippen ergens anders in de tuin steken. Onze tuin is vrij strak ingericht met een terras, tuinhuisje, vijver, de kippen, bloemenperkjes,... dus dat wil zeggen dat we heel de tuin overhoop zullen moeten gooien om ze ergens in te kunnen passen. De buurvrouw zei dat ze geen ruzie of problemen wil, of ook niet dat we de kippen weg doen, alleen dat ze ergens anders komen. Dat wordt nog een tof gesprek.

Overigens zit ze nu al de hele dag luide muziek te spelen in haar keuken, wtf. 't Is zeker wraak voor haar bobbeltjes. Ik moet leren, grrr.

Wie woont er langer? Gijle of zij? (aan het feit dat 't half frans is gok ik jullie)
Aangezien zij er later is komen wonen, moeten jullie juist *niks* doen. Als madammeke last heeft van de kiekens, moet ze maar houten of stenen wanden rond haar hof plaatsen.

exo

Legacy Member
Of u ouders bekijken is of het echt niet mogelijk is om de kippen een ander plaatske te geven. Altijd dat moeilijk gedoe toch, als iedereen is wat verdraagzamer is dan zou het leven al veel simpeler zijn.

glashelder

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Wie woont er langer? Gijle of zij? (aan het feit dat 't half frans is gok ik jullie)
Aangezien zij er later is komen wonen, moeten jullie juist *niks* doen. Als madammeke last heeft van de kiekens, moet ze maar houten of stenen wanden rond haar hof plaatsen.

Nee, zij :p Haar man kan redelijk goed Nederlands (maar die al jaren zo erg aan 't aftakelen dat ik me afvraag wanneer hij eens dood zal zijn), en zij kan zo een paar woorden en zich wel verstaanbaar maken, maar met moeite.

We hebben de kippen ook nog maar 3 jaar, en haar bobbeltjes zouden er ook nog maar 3 jaar zijn. Ik had gevraagd of ze een test had laten doen bij de dokter, zodat we wel zeker zijn dat de kippen de boosdoeners zijn en niet haar haag of planten of bomen, maar ze bleef maar zeggen dat de dokter 2x in haar arm had gesneden en dat ze nu 3 weken antibiotica moet nemen en dat een test daardoor niet kan en dat het alleen maar in dát specifieke hoekje van de tuin is en blahblah.

exo zei:
Of u ouders bekijken is of het echt niet mogelijk is om de kippen een ander plaatske te geven. Altijd dat moeilijk gedoe toch, als iedereen is wat verdraagzamer is dan zou het leven al veel simpeler zijn.

Oh, dat zijn we ook hoor, daarom dat er steeds irritaties zijn. We hebben al jaren geluidsoverlast van hen (eerst hun hond die elke ochtend uren aan een stuk blafte, daarna hun tienerzoon die midden in de nacht muziek speelde, dan hun gehandicapte zoon die schreeuwde en met z'n hoofd tegen de muur bonkte, daarna hun wasmachine zo schudde dat hij steeds tegen de muur zat en nu muziek en hun schoondochter die 3x per dag af en aan rijdt met een of andere brommer die een vreselijk snerpend geluid maakt), maar wij 'verdragen' het steeds. Die enkele keer dat we gaan klagen zijn, was bvb over de luide muziek van die zoon. Terwijl zij hier al jaren om de zoveel weken op de stoep staan om te klagen over iéts (de kippen die lawaai maken, nu is ze plots allergisch, vroeger mochten we niet voor haar huis spelen, ze komt nog steeds klagen als er iemand op straat parkeert voor haar huis, terwijl ze wel gewoon een oprit hebben,...).

Nu ja, 'k moet het dus nog tegen m'n ouders zeggen. Maar het wordt geen leuk gesprek en het is dus ook niet een kwestie van even die kippen naar de andere kant van de tuin doen of zo. De tuin staat echt helemaal vol met planten, bomen, struikjes, bloemen, een paadje, een vijver, een tuinhuisje, een terras, de konijnen, nog een terras,... Dat wordt sowieso een ganse herinrichting van de tuin... en ik denk niet dat m'n ouders daarop zitten te wachten :p

Saphira

Legacy Member
Kut iTunes. Khaat da programma. Geen ander programma waar daj muziek mee op je iPod kunt zetten?

PinkyNTheBrain

Legacy Member
ik merk het aan mijne zakdoek... ne volgezeken pamper is er niks tegen :unsure:

Oldskooler

Legacy Member
glashelder zei:
Buurvrouw die vanmorgen aan de deur kwam om te zeggen dat ze allergisch is voor de kippen. Iedere keer als ze in haar tuin in het hoekje komt waar aan de andere kant van de haag onze kippen zitten, krijgt ze bobbeltjes op haar arm. Ze is al naar de dokter geweest en die zegt dat het misschien haar bomen zijn, maar nee, het zijn onze kippen. En dan één of andere vreemde uitleg dat ze bang is dat haar gehandicapte zoon aan haar bobbeltjes gaat krabben of zo (het was half in het Frans en half in het Nederlands).

M'n ouders zijn nu op reis dus ik mag straks fijn op de FB chat uitleggen aan m'n ma dat de buurvrouw wil dat we de kippen ergens anders in de tuin steken. Onze tuin is vrij strak ingericht met een terras, tuinhuisje, vijver, de kippen, bloemenperkjes,... dus dat wil zeggen dat we heel de tuin overhoop zullen moeten gooien om ze ergens in te kunnen passen. De buurvrouw zei dat ze geen ruzie of problemen wil, of ook niet dat we de kippen weg doen, alleen dat ze ergens anders komen. Dat wordt nog een tof gesprek.

Overigens zit ze nu al de hele dag luide muziek te spelen in haar keuken, wtf. 't Is zeker wraak voor haar bobbeltjes. Ik moet leren, grrr.

Zeg gewoon tegen haar dat je seks hebt met een 60 jarig persoon. :unsure:

Die spreekt niet meer tegen u.
Wel tegen de anderen in het dorp.

glashelder

Legacy Member
Oldskooler zei:
Zeg gewoon tegen haar dat je seks hebt met een 60 jarig persoon. :unsure:

Die spreekt niet meer tegen u.
Wel tegen de anderen in het dorp.

Dat weet ze wel hoor, denk ik. Geen enkele van de buren hebben daar ooit iets slechts over gezegd, integendeel. Ze vragen soms hoe het met hem is en zo.

En een dorp is het hier niet echt :p

JohnnyricoMC

Legacy Member
glashelder zei:
too long, don't quote

Klinkt als een typische burenruzie. Gwn zeggen dat gij die beslissling niet moogt maken, doorgeven en aan uw ouders voorstellen dat ze met een geldig doktersattest afkomt. Gezien het om huiduitslag gaat misschien zelfs van een dermatoloog (dat reduceert de kans op 'n doktersbriefje dat haar gewoon €50 kostte):D

En die wacht 3 jaar met die bobbeltjes te laten controleren? Sorry maar dat vind ik zeer verdacht, elke normale mens gaat toch wel na 'n maand zo'n uitslag een specialist raadplegen.

glashelder

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Klinkt als een typische burenruzie. Gwn zeggen dat gij die beslissling niet moogt maken, doorgeven en aan uw ouders voorstellen dat ze met een geldig doktersattest afkomt. Gezien het om huiduitslag gaat misschien zelfs van een dermatoloog (dat reduceert de kans op 'n doktersbriefje dat haar gewoon €50 kostte):D

En die wacht 3 jaar met die bobbeltjes te laten controleren? Sorry maar dat vind ik zeer verdacht, elke normale mens gaat toch wel na 'n maand zo'n uitslag een specialist raadplegen.

Ja, 't is ook gewoon een raar mens :p Ik heb 10 keer gezegd dat ik het zal zeggen tegen m'n pa en die bleef maar doorgaan over bobbeltjes en gehandicapte zonen en dokters die in haar armen snijden.

Maar goed, 't zijn mijn zaken niet maar 'k heb geen zin in gezaag van m'n ouders, haha. Ik weet ook niet of ze dat met dat doktersbriefje ook zouden doen, ze durven niet zo actief in de 'tegenaanval' gaan denk ik.

Nu ja, ik zal wel zien. Die 3 jaar vind ik ook maar raar, zeker omdat ze al eens eerder heeft geklaagd over de kippen (dat ze lawaai maakten of zo). Maar aan de andere kant heeft ze ook 10 keer gezegd dat ze ze niet weg wilt, alleen dat er eens gepraat wordt over ze ergens anders zetten. Ik heb ook geen idee of dat zal helpen, aangezien het hok van de kippen wel in dat hoekje staat, maar die kippen zitten daar echt niet de hele dag in dat kotje... Integendeel, die lopen de hele dag door heel de tuin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan