Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lilspanyol

Legacy Member
Apple :angry:

Er is zo'n 12 dagen iTunes cadeau actie, elke dag krijgt ge iets anders. Vandaag is dat een ebook, in het Frans. Ik ben nu niet zo Vlaams ingesteld, maar het is de zoveelste blunder van een bedrijf/website die denkt dat in België enkel Frans gesproken wordt :doh:

Socks

Legacy Member
Dude87 zei:
dat ge daar zelfs voor uitstapt :s


kzit me onderhuidse bolletjes die zeer doen alsek op men vel duw, en kmag er nog zo hard op duwen dak wil, tga nie kapot... en kweet gewoon dattet geen puisten zijn of vetbollekes :sop:

Kzou dat toch eens laten nakijken als ik u was...
Ergernis van de dag: ziek...naja zo erg is het niet,kvoel me wel ziek enzo maar ik moest wel niet werken vandaag dus en de volgende 4 dagen ook niet wegens de feestdagen :)

Saphira

Legacy Member
papa die naar de cardioloog moet... Maak mij wel wat zorgen :sad:

khoop dat 't niets ernstigs is, ma hij ziet er wel ni zo heel goed uit

u4ea

Legacy Member
Yeah, site is af. Eindelijk is gaan doorsturen, zen der vrij content van ...


wait a minute, ben mij SQL injection vergeten tegen te gaan.:sop:

krijgt flashback van leerkracht, "Beveiliging van u website is het belangrijkste onderdeel van u website..."

Had ik da nu direct van in begin gedaan e.:doh:

JohnnyricoMC

Legacy Member
u4ea zei:
Yeah, site is af. Eindelijk is gaan doorsturen, zen der vrij content van ...


wait a minute, ben mij SQL injection vergeten tegen te gaan.:sop:

krijgt flashback van leerkracht, "Beveiliging van u website is het belangrijkste onderdeel van u website..."

Had ik da nu direct van in begin gedaan e.:doh:

Klinkt bekend. Ik gebruikte bijna continu de safe_text functie die 'm had geschreven.

u4ea

Legacy Member
Kdoe da graag e, website make. Ma da ga later toch niks vo mij zijn ze.:p
Ni creatief genoeg + ik ben veel te slordig + ik prul te veel.

Carrion

Legacy Member
u4ea zei:
Yeah, site is af. Eindelijk is gaan doorsturen, zen der vrij content van ...


wait a minute, ben mij SQL injection vergeten tegen te gaan.:sop:

krijgt flashback van leerkracht, "Beveiliging van u website is het belangrijkste onderdeel van u website..."

Had ik da nu direct van in begin gedaan e.:doh:

Zo'n dingen vergat ik ook altijd, daarom da ik nu gewoon schoon ne checklist heb die ik af ga voor ik iets aflever :p

u4ea

Legacy Member
Blijkbaar kannek mijnen 'order by' dak in ne String steek ni preparen. Tzal dan ma ne rechstreekske String zen, kzent muug.:p

Cephalus

Legacy Member
Jetair die weer eens zo'n stomme mail met die verklede kinders en dat "TOPPIE!!!" gedoe gestuurd heeft. Dat ze me eens gerustlaten met al hun zever in den blok :angry:. Niet toppie.

EternalSilence

Legacy Member
De Europese Commissie weigert de lonen van zowat 44.000 Europese ambtenaren te bevriezen. Maar de lidstaten vinden dat iedereen moet inleveren in tijden van crisis. Ze stapten naar het Europees hof van Justitie. Dat schrijven de Coreliokranten.

Zo'n 17.500 Europese ambtenaren in Brussel verdienen meer dan 6.500 euro per maand, berekende de eurosceptische denktank Open Europe. Maar als het aan de Commissie ligt, wordt het loon van alle 44.000 ambtenaren vanaf januari nog eens met 1,7 procent verhoogd.

Het gaat om een automatische loonaanpassing, die elk jaar wordt berekend op basis van de evolutie van de koopkracht van ambtenaren in België en zeven andere West-Europese lidstaten en op de levensduurte in Brussel.

Voorbeeld
De salarisverhoging stuit al maanden op hevig verzet bij lidstaten, die vinden dat de eurocraten in tijden van crisis het goede voorbeeld moeten geven.

De Europese raad van ministers, die de nationale regeringen vertegenwoordigt, heeft besloten om naar het Europese hof van Justitie te stappen. Een meerderheid van 20 landen stemde voor. België heeft zich onthouden.

Gelijkaardige rechtszaak
Toch is de kans klein dat de lidstaten gelijk krijgen. In een gelijkaardige rechtszaak vorig jaar kreeg de Commissie gelijk toen ze de lonen met 3,7 procent wilde verhogen. Bovendien is de opslag van 1,7 procent nog niet half zo hoog als de Belgische loonindexering en de inflatie in België.

Minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) vindt het 'storend' dat de eurocraten in tijden van crisis een loonsverhoging krijgen. Maar hij vreest dat de lidstaten hun eis om de lonen te bevriezen juridisch niet hard kunnen maken.
De Europese Commissie wil een automatische loonaanpassing van de Europese ambtenaren doorvoeren, maar de lidstaten vinden dat in crisistijden iedereen moet inleveren.

In De Ochtend op radio 1 blijkt dat ook minister van Financiën Steven Vanackere bedenkingen bij die loonopslag heeft.

'Op het moment dat zo veel mensen de buikriem moeten aanhalen, is het aangewezen dat de Europese Commissie een beroep zou doen op uitzonderingsmaatregelen, nl. dat men in economisch bijzondere tijden van die automatische aanpassing afziet', klinkt het.

Toch heeft België zich onthouden bij de stemming. 'Zowel bij het voorstel van de Commissie als bij de suggestie van de lidstaten om in beroep te gaan, hebben we ons onthouden', verduidelijkt de minister. 'Als je juridisch geen gelijk kunt halen, dan moet je er niet aan beginnen.'

Hij denkt overigens niet dat de positie van België een groot verschil zal maken in het geschil.

Vanackere vermoedt dat het Europees Hof van Justitie de letter van de wet zal volgen en geen graten in de automatische loonaanpassing zal zien. Maar dat neemt voor hem niet weg dat het storend is. De eurocraten hebben naar zijn mening een voorbeeldfunctie.

Door de weigering van de Commissie kan de roep om de Europese lonen met die van de nationale administraties te vergelijken wel luider worden, waarschuwt de minister.

Eerder had Europees parlementslid Kathleen Van Brempt (SP.A) al gezegd dat de loonruzie slecht is voor het imago van Europa.

'Europa is dé instantie die elke lidstaat draconische besparingen oplegt, maar voor de eigen ambtenaren telt dat niet. En zij behoren al tot de best betaalde ambtenaren van de hele Unie', luidt haar kritiek.

:wtf: is dit toch met heel die 'europese unie'.
f*cking zakkenvullers.
EN de gewone maar besparen, banken redden met belastingsgeld, en afschaffende premies.

e.House

Legacy Member
EternalSilence zei:
:wtf: is dit toch met heel die 'europese unie'.
f*cking zakkenvullers.
EN de gewone maar besparen, banken redden met belastingsgeld, en afschaffende premies.


Waarom ben je nog niet gevraagd om opinies voor destandaard te schrijven?

Saphira

Legacy Member
al 2e keer vandaag dat mijn laptop crasht doordat Steam niet meer wil reageren... :@

Alteration

Legacy Member
Kernel panics

In most cases, kernel panics are not caused by an issue with your computer. They are most likely caused by an issue external to your computer. If the kernel panic doesn't happen again within a few weeks, you don't need to troubleshoot further.

M.a.w., ik dus :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan