Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mephisto

Legacy Member
Ben niet op de hoogte van de prijzen, hoeveel kost de goedkoopste mac ongeveer?

Bram

Legacy Member
Mephisto zei:
Ben niet op de hoogte van de prijzen, hoeveel kost de goedkoopste mac ongeveer?
Rond de 1000. Als ge wa zoekt mss wel wa goedkoper, maar met een budget van 750 gaat ge nooit een vinden, tenzij op de tweedehandsmarkt.
Alteration zei:
:woohoo:

Iets dat over het algemeen gebruiksvriendelijker wordt beschouwd, is immers een bijzonder slechte keuze en absoluut geen extra centjes waard.

"Schoenmaker blijf bij je leest". Da schaap is waarschijnlijk al volledig gewoon om met Windows te werken, waarom dan nog veranderen. Ze zal waarschijnlijk het verschil in gebruiksgemak ook nooit merken, wat het prijsverschil dus niet rechtvaardigt.

Het blindelings aanraden van Apple producten begint echt mijn strot uit te hangen. Sommige mensen zijn beter af met Mac, sommige beter met PC...

sharpshot

Legacy Member
Ik vind het ook niet nodig, doe het zelf eigenlijk ook nauwelijks OSX aanraden door de meerkost maar het is nu niet dat Mediamarkt gast zo'n dwaas is omdat hij het doet. Hij doet het met reden en je weet totaal niet wat hun vraag was. Als iemand mij vraagt om een goeie computer zonder dat hij veel moet zoeken om simpele taken uit te voeren (basis dingen instellen) en zegt wat te willen uitgeven dan ga ik ook eens Apple aanraden.

Veel van de argumenten hier ook om geen OSX te kopen zijn nog dwazer dan die van de MM gast. Ieder zijn smaak maar je hoeft daarvoor niet idioot te doen.

Ik gebruik trouwens mijn Macbook pro voor webdevelopment, niet omdat het hip of shinny is.

Mephisto

Legacy Member
Bram zei:
Rond de 1000. Als ge wa zoekt mss wel wa goedkoper, maar met een budget van 750 gaat ge nooit een vinden, tenzij op de tweedehandsmarkt.
Dacht al zoiets, wat een non-discussie dan.

Bram zei:
"Schoenmaker blijf bij je leest". Da schaap is waarschijnlijk al volledig gewoon om met Windows te werken, waarom dan nog veranderen. Ze zal waarschijnlijk het verschil in gebruiksgemak ook nooit merken, wat het prijsverschil dus niet rechtvaardigt.

Het blindelings aanraden van Apple producten begint echt mijn strot uit te hangen. Sommige mensen zijn beter af met Mac, sommige beter met PC...
qft

En een pc puur voor internet en office, alsof dat zo gebruikersonvriendelijk is... :ironic:

Bram

Legacy Member
sharpshot zei:
Ik vind het ook niet nodig, doe het zelf eigenlijk ook nauwelijks OSX aanraden door de meerkost maar het is nu niet dat Mediamarkt gast zo'n dwaas is omdat hij het doet. Hij doet het met reden en je weet totaal niet wat hun vraag was. Als iemand mij vraagt om een goeie computer zonder dat hij veel moet zoeken om simpele taken uit te voeren (basis dingen instellen) en zegt wat te willen uitgeven dan ga ik ook eens Apple aanraden.

Veel van de argumenten hier ook om geen OSX te kopen zijn nog dwazer dan die van de MM gast. Ieder zijn smaak maar je hoeft daarvoor niet idioot te doen.

Ik gebruik trouwens mijn Macbook pro voor webdevelopment, niet omdat het hip of shinny is.

Het merendeel van de mensen die op zoek gaan naar een laptop zijn op zoek naar "bang for buck". Dan zit ge sowieso bij de PC's imo... BTW: office for mac is toch nog een pak anders dan Office for Windows (enfin, da herinner ik mij toch zo, kzit wel een paar versies achter), dus zo gebruiksvriendelijk is da al niet voor mensen die moeten switchen. Ik herinner mij nog goed genoeg de rampzalige overgang van Office 2003 naar 2007.

Meest belachelijke ooit meegemaakt: voor de pa van m'n ex ooit een site gemaakt, dat was een zodanige Apple fanboy dat zijn site op een Mac MOEST gemaakt worden. Omdat ik dat niet had, heeft em mij dan maar 2 maand een iMac geleend. Om wat HTML te schrijven en wat te Photoshoppen...

Ik ben trouwens full time webdeveloper en doe dat op mijn Dell laptopje.

Detail: We moeten met onze laptops vaak op verplaatsing, daarom zijn we nu aan't overwegen om Macbooks aan te kopen. Waarom? Niet omdat dat beter werkt (alle nodige software heb je voor beide OS'en) of omdat ons batterijen langer moeten meegaan (onze Dell's gaan zo'n 6tal uur mee), maar omdat we bewust zijn dat Apple producten hip en shiny zijn en ze een zekere "uitstraling" hebben. En zo willen we ons presenteren bij klanten.

Alteration

Legacy Member
Bram zei:
Rond de 1000. Als ge wa zoekt mss wel wa goedkoper, maar met een budget van 750 gaat ge nooit een vinden, tenzij op de tweedehandsmarkt.


"Schoenmaker blijf bij je leest". Da schaap is waarschijnlijk al volledig gewoon om met Windows te werken, waarom dan nog veranderen. Ze zal waarschijnlijk het verschil in gebruiksgemak ook nooit merken, wat het prijsverschil dus niet rechtvaardigt.

Het blindelings aanraden van Apple producten begint echt mijn strot uit te hangen. Sommige mensen zijn beter af met Mac, sommige beter met PC...

Blindelings aanraden = degelijke argumenten geven en onder het mom van fanboyisme laten afschrijven?

Bram

Legacy Member
Alteration zei:
Blindelings aanraden = degelijke argumenten geven en onder het mom van fanboyisme laten afschrijven?

Mijn hyperbool letterlijk interpreteren, uit de context plaatsen en zo heel mijn post weerleggen. Knap staaltje van begrijpend lezen.

Voor de duidelijkheid: als ik sprak niet puur over deze discussie, maar meer in't algemeen. Ge ziet het vandaag den dag steeds meer en meer, dat mensen zeggen "ik heb een laptop nodig" en ze een Macbook in hun strot geduwd worden. Mijn jongste zus zit nu in haar eerste jaar rechten, is het omgekeerde van een techneut, maar wou wel een macbook voor naar de les te gaan. Toen ik uitlegde dat ik haar dan wel niet meer kan helpen met software problemen en ze haar plan gaat moeten trekken, snapte ze er niets van. Ze dacht namelijk dat daar even goed Windows op stond.

Ik ken mensen die een Macbook hebben, maar die heel de tijd Windows laten draaien omdat hun software niet beschikbaar is voor OSX.

Der is een doelgroep waarvoor Macs geschikt zijn, ik behoor er zelf toe volgens mijn eigen standaarden en als ik de kans krijg om met een te werken ga ik het doen, maar de fanboys (en daarmee noem ik geen namen, ik bedoel het algemeen) moeten eens inzien imo dat er een grotere doelgroep is die beter af zijn met een PC.

ng

Legacy Member
Ineens krijg ik hier een taak toegewezen, weet niet door wie, die al 8 maanden geleden is gestart.
Nu ineens vragen ze mij of die taak al af is.

Putain, wijst mij geen taken van 8 maanden geleden toe. En vraag mij dan zeker niet of ze al gedaan is.
Staat natuurlijk ook de ballen uitleg in de taak over wat het probleem exact is en wat al gedaan is.
Nu mag ik domweg die klant bellen, alle fijne antwoorden aanhoren en dan vragen dat ze het probleem uitlegt en dan natuurlijk nog naar de oplossing zoeken.

En als onze verkoper nog één opmerking maakt dan slaag ik hem op zen bakkes."voor u is elke dag vrijdag". Ja, maar wie heeft er vorige week de problemen opgelost en de klant gekalmeerd? Niet gij ze stommerik.

Bram

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ineens krijg ik hier een taak toegewezen, weet niet door wie, die al 8 maanden geleden is gestart.
Nu ineens vragen ze mij of die taak al af is.

Putain, wijst mij geen taken van 8 maanden geleden toe. En vraag mij dan zeker niet of ze al gedaan is.
Staat natuurlijk ook de ballen uitleg in de taak over wat het probleem exact is en wat al gedaan is.
Nu mag ik domweg die klant bellen, alle fijne antwoorden aanhoren en dan vragen dat ze het probleem uitlegt en dan natuurlijk nog naar de oplossing zoeken.

En als onze verkoper nog één opmerking maakt dan slaag ik hem op zen bakkes."voor u is elke dag vrijdag". Ja, maar wie heeft er vorige week de problemen opgelost en de klant gekalmeerd? Niet gij ze stommerik.

Herkenbaar, gebeurt hier ook soms. Nen bug moeten gaan traceren in 5 maand oude code van nen collega, die zijn eigen logica niemer snapt. Enjoy...

Alteration

Legacy Member
Bram zei:
Mijn hyperbool letterlijk interpreteren, uit de context plaatsen en zo heel mijn post weerleggen. Knap staaltje van begrijpend lezen.

Was dan ook niet specifiek op u gericht, maar algemeen.
Het woord fanboy valt imho veel te snel/vaak onterecht. Net zoals beide systemen door beide partijen maar al te vaak worden afgedaan als het opperste kwaad. Een beetje meer openheid en verdraagzaamheid mag wel, niet alleen op het vlak van computers.
Nogmaals, niet specifiek op u gericht.

En wat basisfunctionaliteiten betreft, waren die Windowsbakken hier in het huishouden zelfs een dagelijkse ergernis, waarna er eens een Mac is gekomen en weg ergernis. Wilt daarmee niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar er wordt te snel iets afgeschoten alvorens geprobeerd te hebben.

Dennoman

Legacy Member
Algemeen "not giving a fuck"-gevoel. Ik trek me niks meer aan, alles wat ik doe voelt nutteloos en klote. Studies moedigen me ook niet meteen aan: neem ik de tijd voor iets, krijg ik lauwe kritiek en flans ik in zeven haasten nog iets in elkaar, bejubelen mijn docenten mij. Liefst zou ik me nog gewoon een paar dagen totaal afzonderen, maar ze slingeren hier nog steeds deadlines tegen mijn oren.

Ik heb het nog niet vaak gezegd, maar ik heb er echt nog niks dan spijt van gehad dat ik nog studeer dit jaar. Had toch beter werk gezocht, liefst nog in het buitenland. Soit, ik ga nog wel zorgen dat ik dit jaar dat tweede masterdiploma nog vast heb, maar nu besef ik pas echt dat de koek op is en het tijd is om te gaan werken.

Kijk wel uit naar mijn stage in januari, eindelijk eens weten waarom ik nog uit bed kom elke dag.

Oldskooler

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ineens krijg ik hier een taak toegewezen, weet niet door wie, die al 8 maanden geleden is gestart.
Nu ineens vragen ze mij of die taak al af is.

Putain, wijst mij geen taken van 8 maanden geleden toe. En vraag mij dan zeker niet of ze al gedaan is.
Staat natuurlijk ook de ballen uitleg in de taak over wat het probleem exact is en wat al gedaan is.
Nu mag ik domweg die klant bellen, alle fijne antwoorden aanhoren en dan vragen dat ze het probleem uitlegt en dan natuurlijk nog naar de oplossing zoeken.

En als onze verkoper nog één opmerking maakt dan slaag ik hem op zen bakkes."voor u is elke dag vrijdag". Ja, maar wie heeft er vorige week de problemen opgelost en de klant gekalmeerd? Niet gij ze stommerik.

Zo werkt het nu eenmaal in de informatica.
Dat is overal zo.
Men heeft een cool beeld van IT, showt graag hun kennis, maar eens je er echt inzit is dat de realiteit.
Als programmeur is het nog erger, als je plots een hele ongedocumenteerde toepassing moet overnemen waar anderen jaren aan gewerkt hebben.

Dennoman

Legacy Member
Journalistiek. Eigenlijk zijn mijn frustraties meer terug te brengen naar mezelf dan naar de eigenlijke richting, dat zie ik nu pas in. Vooral nu de stage gaat beginnen ben ik blij dat ik eindelijk eens in gang kan schieten.

Voorlopig dus wel nog even een dipke.

Put_met_keren

Legacy Member
Vaillant die wel erg snel is met hun factuur.
Dinsdag geweest en vandaag zit de factuur al in de bus.
135,01 euro :o waarvan 103 euro de interventieforfait is :s
Als ik dat op voorhand zou geweten hebben had ik wel gewoon een nieuwe boiler gekocht voor +/- 200 euro meer.

JohnnyricoMC

Legacy Member
sevencrowns zei:
Een (vrouwelijke) collega hier op kantoor. 's nachts staat de verwarming hier uiteraard af, met als gevolg dat het hier wanneer ik binnenkom om 08:00 zeer fris is. Bon ik zet de verwarming op. Komt om 08:30 mijn collega binnen die met de fiets komt: "GOEIEMORGEND. JA IK ZET DIE VERWARMING AF WANT IK BEN MET DE FIETS HE HAHA JA EN IK HEB HET ZO WARM NU HE. JA EN IK GA OOK DE RAAM WAGENWIJT OPEN ZETTEN. FRISSE LUCHT HE HAHA. JAJA."

FUCK OFFFFFFFFFFFFFFFF. http://fail.brm.sk/ragin_n_trollin/rage-face.jpg

Zegt eens dat ze buiten maar moet gaan staan afkoelen. Als ik het zo hoor lijkt het maar een domme trien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan