DuffyT zei:
En telkens is er maar één kant van het verhaal want een hond kan nu eenmaal niet praten. Ook al genoeg gehoord van domme ouders die hun kinderen met de hond laten spelen, die doen de hond pijn en die verdedigt zich. En wat gebeurt er dan? Right, de hond krijgt de rekening en krijgt een spuitje want de kindjes zijn toch zo lief en zouden de hond nooit pijn doen.
Ik wil me niet echt moeien met die hele hond vs. kat discussie (beide zijn fout, moeten hun dieren waar bij zich houden) maar een beetje common sense onder de mensen en er zouden al veel minder ongelukken met dieren gebeuren. En als logisch vervolg zouden er veel minder honden nutteloos afgemaakt worden.
Zonder me verder in de discussie te moeien, in uw eerste deel hebt ge groot gelijk.. Want ik vind dat Carrion deels gelijk heeft, als ge uw kat laat buitenlopen kan er vroeg of laat iets gebeuren. Als hier een kat in onze hof komt, zit onze hond daar ook achter. En da beest is ocharme 20cm groot. Maar anderzijds uw hond zomaar op straat laten lopen is ook not done. alhoewel bvb de overburen van mn schoonouders hun hond constant vrij rondloopt, maar da is het 2e braafste en liefste beest da ik ooit ben tegengekomen (nipt na de rottweiler zaliger van kennissen, waar ge echt alles mee kon doen)
Eens een verhaal gehoord van een hond die een kindje had gebeten in het aangezicht. (De hond van hetzelfde gezin als da kindje, en die speelden dikwijls samen, nooit problemen gehad).
Ze hebben die hond een spuitje gegeven, en achteraf ontdekt dat er een wasco (of potlood, kweet de details niet meer) volledig in de neus van da beest geduwd was.
Da beest heeft dus gebeten puur uit zelfverdediging/pijn/..., en da moet daarvoor boeten met de dood.. Da kindje mag nu gewoon verder leven (see what i did there dickspider).