Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JPV

Legacy Member
Deny zei:
Damn ik heb medelijden met dat kind.
ze heeft niks om over te klagen, ze krijgt af en toe een lekkernij, maar met mate. Zo zie je ze véél meer genieten van chocolade of van een ijsje :). Maar zo leert ze wel alle smaken apprecieren.

Ze moet gewoon de colaverslaving van de papa niet overnemen :).

dweil

Legacy Member
Ieder zijn manier van opvoeden. Maar reacties a la "benieuwd naar het resultaat binnen 15 jaar" zijn belachelijk.

ludnak

Legacy Member
yuppie zei:
Ieder zijn manier van opvoeden. Maar reacties a la "benieuwd naar het resultaat binnen 15 jaar" zijn belachelijk.
Het was dan ook de bedoeling om een reactie uit te lokken. Niet bij jou, maar bij de plaatser van dat bericht.
De gevolgen van welk gedrag en welke gewoontes een kind aanleert tijdens zijn eerste levensjaren zullen tegen dan duidelijker zichtbaar zijn. De puberteit loopt dan op zijn einde of is al even bezig. Als je een kind zo vroeg al aanleert om suiker als een soort van kalmeringsmiddel te gebruiken dan vrees ik dat dit geen gezonde voedingsgewoonten zal geven op latere leeftijd. Eten of drinken dient niet als kalmerings- of troostmiddel.

RickHarrison

Legacy Member
coldplayke zei:
Het is een vakantie, die kan toch ook evengoed die ene dag nog worden uitgesteld? Ja, ik weet het, dan is het veel drukker etc., maar een school moet nu eenmaal een lijn trekken en iedereen gelijk voor de wet stellen. Wat ga je nu tegen kinderen zeggen die niet op vakantie kunnen gaan omdat de ouders er geen geld voor hebben? 'Ja, de andere kinderen mogen niet alleen op vakantie gaan, ze mogen ook nog eens een dag vroeger van school af terwijl jullie hier verplicht moeten zitten.'

Man man, dat was eerlijk gezegd 1 van de redenen die ik zou kunnen bedenken. Dat enkele azijnpissers van ouders zouden protesteren omdat die rijkeluiskindjes op reis gaan.

En neen, dat zeggen de juffen en meesters niet aan die kindjes, als ze vragen hebben dan zullen ze wel ziek zijn zeker? Het gaat hier gewoon puur om kosten/baten hez zeg. Tis zo altijd iets met ons belgen. Om dat nu efkes toe te passen op jou argument. Weegt het feit dat, om efkes populistisch te zijn, een "hardwerkende vlaming" een paar honderd euro kan besparen op tegen die arme kindjes die nog een extra dagje op school moeten zitten? Besides, denkte nu echt dat die daar nog ene fuck om geven als de bel gaat en hun vakantie begint?

Iedereen gelijk voor de wet? Fine, dan betaalt persoon a die 60k per jaar verdient vanaf nu 3x zoveel boete als de persoon die 20k verdient voor dezelfde overtreding! Mss moeten we daar is een sensibiliseringscampagne voor beginnen.;)

Karre

Legacy Member
coldplayke zei:
Het is een vakantie, die kan toch ook evengoed die ene dag nog worden uitgesteld? Ja, ik weet het, dan is het veel drukker etc., maar een school moet nu eenmaal een lijn trekken en iedereen gelijk voor de wet stellen. Wat ga je nu tegen kinderen zeggen die niet op vakantie kunnen gaan omdat de ouders er geen geld voor hebben? 'Ja, de andere kinderen mogen niet alleen op vakantie gaan, ze mogen ook nog eens een dag vroeger van school af terwijl jullie hier verplicht moeten zitten.'

Ze vertrekken net een dag vroeger omdat het duurder is. Nuja, dat kind is toch al triest nadat je hebt gezegd dat dit jaar Sinterklaas ook nog eens niet komt omdat Verene Shepherd dat niet wilt.

laurensvd

Legacy Member
RickHarrison zei:
Man man, dat was eerlijk gezegd 1 van de redenen die ik zou kunnen bedenken. Dat enkele azijnpissers van ouders zouden protesteren omdat die rijkeluiskindjes op reis gaan.

En neen, dat zeggen de juffen en meesters niet aan die kindjes, als ze vragen hebben dan zullen ze wel ziek zijn zeker? Het gaat hier gewoon puur om kosten/baten hez zeg. Tis zo altijd iets met ons belgen. Om dat nu efkes toe te passen op jou argument. Weegt het feit dat, om efkes populistisch te zijn, een "hardwerkende vlaming" een paar honderd euro kan besparen op tegen die arme kindjes die nog een extra dagje op school moeten zitten? Besides, denkte nu echt dat die daar nog ene fuck om geven als de bel gaat en hun vakantie begint?

Iedereen gelijk voor de wet? Fine, dan betaalt persoon a die 60k per jaar verdient vanaf nu 3x zoveel boete als de persoon die 20k verdient voor dezelfde overtreding! Mss moeten we daar is een sensibiliseringscampagne voor beginnen.;)

Agreed :) (buiten die boetes, maar dat wil je ntl zelf ook niet :p)

WarBlade

Legacy Member
yuppie zei:
Ieder zijn manier van opvoeden. Maar reacties a la "benieuwd naar het resultaat binnen 15 jaar" zijn belachelijk.

Idd, een flesje chocomelk kan niet zo'n kwaad, het is niet dat ze overdag ook nog hopen snoep te eten krijgt of zo en haar tandjes worden goed gepoetst... Discussie is hier een beetje uit de hand aan het lopen... :)

PS: En het gaat niet over "pure" chocomelk hé, altijd maar twee schepjes Nesquik... :) Heeft nog hele mooie tandjes en haar gewicht is heel normaal... :)

WarBlade

Legacy Member
ludnak zei:
Eten of drinken dient niet als kalmerings- of troostmiddel.

Duidelijk dat jij geen ervaring hebt met baby's en al zeker geen huilbaby... :) Dan is dat echt hét enige dat een beetje troost kan bieden hoor...

Xirtanneke

Legacy Member
WarBlade zei:
Duidelijk dat jij geen ervaring hebt met baby's en al zeker geen huilbaby... :) Dan is dat echt hét enige dat een beetje troost kan bieden hoor...

Hoe oud is uw dochtertje nu? En aandacht, veel aandacht en knuffelen helpt ook wel :)

WarBlade

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Hoe oud is uw dochtertje nu? En aandacht, veel aandacht en knuffelen helpt ook wel :)

Bijna 4 jaar... :) Jaja, aandacht en knuffeltjes en kusjes en noem maar op... Geen gebrek aan hoor hehe... :)

Xirtanneke

Legacy Member
WarBlade zei:
Bijna 4 jaar... :) Jaja, aandacht en knuffeltjes en kusjes en noem maar op... Geen gebrek aan hoor hehe... :)

Dan is er niks mis met wat chocomelk nu en dan :) Maar dan mag ik echt wel content zijn met mijn makkelijk zoontje, die is 2j en 4 maanden en zo zelfstandig als hij maar kan zijn :D

WarBlade

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Dan is er niks mis met wat chocomelk nu en dan :) Maar dan mag ik echt wel content zijn met mijn makkelijk zoontje, die is 2j en 4 maanden en zo zelfstandig als hij maar kan zijn :D

Dat was zij ook al op haar 2 jaar hoor... :) Bedoel je nu dat ze dat niet zou zijn? Omdat ze nog graag een papflesje drinkt?

Deny

Legacy Member
pm mekaar eens ipv hier da forum te vervuilen, ik word misselijk van jullie lovey dovey gemekker over jullie bleiters van kinderen

WarBlade

Legacy Member
Deny zei:
pm mekaar eens ipv hier da forum te vervuilen, ik word misselijk van jullie lovey dovey gemekker over jullie bleiters van kinderen

1. Geen slecht woord over mijn (of Xirtanneke haar) kinderen... Geen greintje fatsoen?
2. Wacht tot ge zelf met "bleiters van kinderen" zit...

Dennoman

Legacy Member
Maar allee, dat is zo heerlijk. Zo'n jonge cynicus die denkt dat hij uniek is.

Deny

Legacy Member
Karre zei:
Want mensen die aan kinderen beginnen zijn natuurlijk allemaal schapen. Want ben jij toch een verhelderende ziel!

zeg ik da nu o_O
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan