Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cdp1193

Legacy Member
Eerst Ray Manzarek, nu Lou Reed. 't Is een slecht jaar voor de rockmuziek :(.

WarBlade

Legacy Member
Deny zei:
zeg ik da nu o_O
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

Ge hebt nog maar 8 posts hier op 9lives... Probeer ergens anders eens opnieuw te beginnen? Misschien dat ze uw zever daar wel appreciëren... :)

Newsflash back to you: You don't give a shit about us, we definitely don't give a shit about you...

Lees je iets niet graag, ga dan naar ergens anders eh...

Karre

Legacy Member
Alsof het hier ook dagelijkse kost is dat members over hun kinderen beginnen.

Anoniem04

Legacy Member
WarBlade zei:
1. Geen slecht woord over mijn (of Xirtanneke haar) kinderen... Geen greintje fatsoen?
2. Wacht tot ge zelf met "bleiters van kinderen" zit...

Ik word altijd zo geïrriteerd van dat tweede statement.

Xirtanneke

Legacy Member
Deny zei:
zeg ik da nu o_O
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

Eerlijk gezegd kan het mij nu echt niet schelen waar gij het schijt van krijgt. Er zijn manieren om dat niet te moeten lezen. Bol dus af met uw gezeik. Het is echt niet alsof ik geen andere onderwerpen heb dan praten over kinderen.

Weet ge dat het op zich niet slecht is om te praten over het opvoeden van kinderen, want dat is een f*cking kunst. Many have tried, many have failed.

Ik ben ook niet zo'n type wat denkt dat haar kind een wereldwonder is. Het is gewoon een groot deel van uw leven, vanaf het moment dat ze er zijn, hoe ge dat ook draait of keert.

Michster

Legacy Member
Vergeten dat de Dark Souls 2 beta enkel tussen 8 en 11u te spelen was. :sop:

MikeHunt

Legacy Member
Ik heb helaas geen kinderen om over te zeiken... maar ik kan jullie eventueel wel een sappig verhaal vertellen over het ongebruikte sperma aan de onderkant van mijn bureau?

Lenny-G

Legacy Member
Gisteren, gsm gebruikt terwijl ik met de auto aan het rijden was...
Door prikkeldraad gereden en nu is m'n lak beschadigd.

Moet het juist nog m'n baas vertellen maar normaal is dit gewoon voor mijn rekening dacht ik.

Preske

Legacy Member
Deny zei:
zeg ik da nu o_O
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

Weet ge wat goede ouders hun kinderen leren? beleefdheid.

laat dat maar even bezinken.

stormtrooper

Legacy Member
Batman Arkham Origins met een gamebreaking bug in de laatste boss fight :doh:

Myllan

Legacy Member
RickHarrison zei:
Ok, gisteren was mn madam weg en had ik na een zware werkdag nie echt veel goesting om wat te doen en heb ik dan maar een fles wijn ontkurkt en na verloop van tijd wat beginnen ranten on the interwebs.

Laat me daarom nu efkes kalm en nuchter mijn ergernis hieromtrent uitleggen. ;)

Veel is bij deze dan ook duidelijk.:D
Het thema schoolverzuim, of liever, luxeverzuim, waarover het hier in de verschillende media gisteren ging (en dus niet het hardnekkige "spijbelen", waarbij jongeren langere tijd van school wegblijven en waaromtrent ik je mening absoluut deel) en de huidige overheidsaanpak van deze specifieke vorm van spijbelen (nl. dagje vroeger op vakantie) vind ik dus inderdaad een complete verspilling van overheidsgelden.

Ik denk, eerlijk gezegd dat ze heel dat gedoe over tot de laatste dag naar school volledig willen overroepen om misbruik te gaan.
Misbruik in de zin dat ze willen vermijden dat ouders op den duur geen genoegen meer willen nemen met 1 dagje extra maar bvb 3 of 4 of zelfs een volledige week na verloop van tijd.
Langs de andere kant hoeven ze er niet zoveel geld tegen aan te smijten want denk dat het geld elders beter van pas kan komen.
Na eerst zelf een na te denken over wat de uitspraak van Mieke Van Hecke impliceert, dit zijnde dat ouders het belang moeten inzien dat hun kind tot de laatste dag naar school gaat. Kan ik zelf geen relevante argumenten bedenken. Aangezien ik, zeer tegen mijn zin, niet onfeilbaar ben. Zocht ik de zoekterm, zoals iedere idioot met een pc, "argumenten tegen luxeverzuim" op. En las ik enkele artikels hierover.

Wat bleek uit deze opzoeking?

NERGENS kon ik SPECIFIEKE argumenten vinden, niet tegen luxeverzuim in het algemeen, maar het luxeverzuim waar het hier specifiek om gaat nl. dat een kind een dagje in de tijd na de examens niet komt opdagen, om vroeger op reis te vertrekken.

Maar wat is vroeger in dit geval? Waar trek je de grens? Zolang er geen concrete regels en afspraken zwart of wit staan, is en blijft het een zooitje ongeregeld.
Dus beter kunnen de betrokken partijen wel duidelijke argumenten op tafel gooien willen ze gehoor krijgen.
Sterker nog, in Nederland is het blijkbaar in een bepaald geval gewettigd om voor die redenen een dagje te brossen nl. Wanneer het om: "Vakantieverlof vanwege het beroep van de ouders" gaat.
(Bron: http://www.iviodenhaag.nl/documenten/aanvraag vrijstelling/Folder-luxe-verzuim-verlofDen Haag.pdf)

Wat ik met mijn vergelijking met de student die aan den dop gaat bedoel, is dat we denk ik in de meeste gevallen dit mogen aannemen:

1. Een kind dat omwille van vakantie een dagje luxeverzuimt, is een bevoorrecht kind, die waarschijnlijk in zijn latere studiekeuze niet beperkt zal worden om financiële redenen.

2. Het zeer onwaarschijnlijk is dat de kinderen die 1 dagje met toelating van hun ouders mogen brossen vallen in de categorie van mensen die meestal hardnekkige spijbelen en waarbij het volgende van toepassing is:

De overheid maakt een prioriteit van het terugdringen van spijbelen omdat onderzoek heeft aangetoond dat volwassenen die een extra kost opleveren voor de maatschappij, dikwijls een voorgeschiedenis van schoolverzuim hebben. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die:

- moeilijk werk vinden,
- of hun werk niet kunnen behouden wegens te laatkomen, of werkverzuim.
- Ook mensen die te vaak een beroep doen op ziekteverzuim, of
- werkloosheid afwisselen met ziektemelding.
- Ook in de psychiatrie en bij mensen die in aanraking komen met het gerecht vindt men significant meer voormalige spijbelaars.

Dit soort spijbelen en het gevolg daarvan heeft toch niets te maken met het luxeverzuim? Dus dat de overheid er werk van maakt om het aantal hardnekkige spijbelaars terug te dringen zal zo zijn vruchten wel afwerpen naar de toekomst toe.
Maar ik begrijp het punt dat je duidelijk probeert te maken.
(Bron: Spijbelen - Wikipedia)

(side note: met de laatste bevinding, nl. het puntje dat er in de psychiatrie ook vaak voormalige spijbelaars te vinden zijn, ben ik het niet meteen eens. Ik heb een vermoeden dat oorzaak en gevolg hierbij omgedraaid worden en dat mensen die psychiatrische problemen hebben net om die redenen spijbelen. ;)

Dus hierbij mijn ergernis. Gaat het geld dat in sensibiliseringscampagnes en ambtenarenwerk om eventueel wetgevend maatregelen en sancties op te leggen voor ouders niet beter naar de bv. hardnekkige spijbelaars?

Yep, eigenlijk wel ja. Daar is het i.i.g. meer en harder nodig dan waar ze het nu in wegsmijten.
Ik denk bv. aan revolutionaire initiatieven. Waarbij een kleine groep kansarme kinderen een kans krijgen om volledig op kosten van de staat met tegelijkertijd ook streng toezicht van de staat een studie aan te vangen en met vrucht afwerken.

Dat zou idd een zeer mooi initiatief zijn. Een initiatief dat de maatschappij alleen maar ten goede kan komen.
En niet te muggenziften over kindjes, die in een week waarvan iedere student die de laatste 25 jaar aan een Vlaamse school heeft gestudeerd dat er GEEN KLOTEN te doen is, een dagje vroeger naar huis gaan?

Ik hoop dat ik mijn ergernis bij deze gestructureerd en op een meer civiele en verhelderende manier voor je uitgelegd heb Tesliem.

Dat heb je zeer zeker gedaan, waarvoor mijn dank.:D
Het ga je goed.

Rick.

Voor jou hetzelfde.

Tesliem.

Myllan

Legacy Member
Deny zei:
zeg ik da nu o_O
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

Zeiksnor.
De enige die mekkert ben jij. Bevalt het je niet dan maak je gebruik van het kruisje rechtsboven en donderstraal je een eind maar ga niet onnozel doen.
Frustraties van op je werk los je daar op want ze ventileren op een forum is zielig en ze uitwerken op een lid die toevallig wat te zeggen heeft over hare kleine is nog zieliger.

ZeRoX

Legacy Member
Sinds lang nog eens een zak chips gekocht, dus de verheuging erop was vrij groot.. Helaas heb ik me niet bij de vaste waarden gehouden en 'eens zot gedaan' met andalouse-cocktail... What the heeey is me dat voor slechte smaak O_o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan