Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deny zei:zeg ik da nu
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

WarBlade zei:1. Geen slecht woord over mijn (of Xirtanneke haar) kinderen... Geen greintje fatsoen?
2. Wacht tot ge zelf met "bleiters van kinderen" zit...
Deny zei:zeg ik da nu
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?

Deny zei:zeg ik da nu
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?
Er wacht u een nog blitzcarrière als ambtenaar!glashelder zei:(en ja, ik vind borduren leuk, bite me)

RickHarrison zei:Ok, gisteren was mn madam weg en had ik na een zware werkdag nie echt veel goesting om wat te doen en heb ik dan maar een fles wijn ontkurkt en na verloop van tijd wat beginnen ranten on the interwebs.
Laat me daarom nu efkes kalm en nuchter mijn ergernis hieromtrent uitleggen.![]()
Het thema schoolverzuim, of liever, luxeverzuim, waarover het hier in de verschillende media gisteren ging (en dus niet het hardnekkige "spijbelen", waarbij jongeren langere tijd van school wegblijven en waaromtrent ik je mening absoluut deel) en de huidige overheidsaanpak van deze specifieke vorm van spijbelen (nl. dagje vroeger op vakantie) vind ik dus inderdaad een complete verspilling van overheidsgelden.
Na eerst zelf een na te denken over wat de uitspraak van Mieke Van Hecke impliceert, dit zijnde dat ouders het belang moeten inzien dat hun kind tot de laatste dag naar school gaat. Kan ik zelf geen relevante argumenten bedenken. Aangezien ik, zeer tegen mijn zin, niet onfeilbaar ben. Zocht ik de zoekterm, zoals iedere idioot met een pc, "argumenten tegen luxeverzuim" op. En las ik enkele artikels hierover.
Wat bleek uit deze opzoeking?
NERGENS kon ik SPECIFIEKE argumenten vinden, niet tegen luxeverzuim in het algemeen, maar het luxeverzuim waar het hier specifiek om gaat nl. dat een kind een dagje in de tijd na de examens niet komt opdagen, om vroeger op reis te vertrekken.
Sterker nog, in Nederland is het blijkbaar in een bepaald geval gewettigd om voor die redenen een dagje te brossen nl. Wanneer het om: "Vakantieverlof vanwege het beroep van de ouders" gaat.
(Bron: http://www.iviodenhaag.nl/documenten/aanvraag vrijstelling/Folder-luxe-verzuim-verlofDen Haag.pdf)
Wat ik met mijn vergelijking met de student die aan den dop gaat bedoel, is dat we denk ik in de meeste gevallen dit mogen aannemen:
1. Een kind dat omwille van vakantie een dagje luxeverzuimt, is een bevoorrecht kind, die waarschijnlijk in zijn latere studiekeuze niet beperkt zal worden om financiële redenen.
2. Het zeer onwaarschijnlijk is dat de kinderen die 1 dagje met toelating van hun ouders mogen brossen vallen in de categorie van mensen die meestal hardnekkige spijbelen en waarbij het volgende van toepassing is:
De overheid maakt een prioriteit van het terugdringen van spijbelen omdat onderzoek heeft aangetoond dat volwassenen die een extra kost opleveren voor de maatschappij, dikwijls een voorgeschiedenis van schoolverzuim hebben. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die:
- moeilijk werk vinden,
- of hun werk niet kunnen behouden wegens te laatkomen, of werkverzuim.
- Ook mensen die te vaak een beroep doen op ziekteverzuim, of
- werkloosheid afwisselen met ziektemelding.
- Ook in de psychiatrie en bij mensen die in aanraking komen met het gerecht vindt men significant meer voormalige spijbelaars.
(Bron: Spijbelen - Wikipedia)
(side note: met de laatste bevinding, nl. het puntje dat er in de psychiatrie ook vaak voormalige spijbelaars te vinden zijn, ben ik het niet meteen eens. Ik heb een vermoeden dat oorzaak en gevolg hierbij omgedraaid worden en dat mensen die psychiatrische problemen hebben net om die redenen spijbelen.
Dus hierbij mijn ergernis. Gaat het geld dat in sensibiliseringscampagnes en ambtenarenwerk om eventueel wetgevend maatregelen en sancties op te leggen voor ouders niet beter naar de bv. hardnekkige spijbelaars?
Ik denk bv. aan revolutionaire initiatieven. Waarbij een kleine groep kansarme kinderen een kans krijgen om volledig op kosten van de staat met tegelijkertijd ook streng toezicht van de staat een studie aan te vangen en met vrucht afwerken.
En niet te muggenziften over kindjes, die in een week waarvan iedere student die de laatste 25 jaar aan een Vlaamse school heeft gestudeerd dat er GEEN KLOTEN te doen is, een dagje vroeger naar huis gaan?
Ik hoop dat ik mijn ergernis bij deze gestructureerd en op een meer civiele en verhelderende manier voor je uitgelegd heb Tesliem.
Het ga je goed.
Rick.
Deny zei:zeg ik da nu
tzijn hun zaken da ze aan kinderen beginnen e, kan mij niets schelen.
ik krijg gewoon het schijt van mensen die om de 5 minuten moeten mekkeren over hun bleiters (ook op het werk bv), da ze dan hier ook nog eens da forum moeten komen vervuilen... newsflash: we don't give a shit about your kids, mmk?
Therapy zei:Dan wil ik mijne pc eens opruimen, begint windows mij te kloten.
Waar slaat dit nu weer op? imgur: the simple image sharer