Net even de suikerdiscussie gelezen met JPV. Ik heb eigenlijk spijt dat ik heel m'n jeugd liters en liters frisdrank heb gekregen en elke dag chips. Aan snoepgoed ook nooit tekort. Als kind ben je doodgelukkig natuurlijk, maar ik ben nooit mager geweest. Altijd wel een gewone bouw, maar op het einde van mijn middelbaar was ik echt mollig en had ik zelfs wat overgewicht. Ik heb nu twee jaar nodig gehad om heel langzaam af te kicken van snoepgoed, koeken en frisdrank. Nu is het heel makkelijk om nee te zeggen, maar het heeft toch ook echt veel tijd gevergd. Ik heb mezelf langzaam de hardnekkige neiging naar 'zoet' moeten afleren. Ik ben alvast van plan om mijn kleine later met zuinige mate suiker/snoepgoed/vettigheid te geven.
En... JPV heeft gelijk. Als je dan toch es heel af en toe een snoepje of een koekje of een goeie hamburger eet... geniet je er des te meer van!