Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bosvos

Legacy Member
JPV zei:
gewoon bij de bank gaan vragen waar ze die ingeslikt heeft?

Net naar gebeld, ik moet cardstop bellen en een nieuwe kaart gaan aanvragen. (Lijkt me eigenlijk wel vreemd, maar soit)

't Is nu wel een Belfius kaart die ingeslikt is bij BNP. Niet dat dat iets zou mogen uitmaken. Nu toch snel eens bellen naar m'n eigen bank om te horen of ze me iets wijsmaken bij BNP :p Bij Cardstop geraak ik nu toch niet binnen.

ryoudragon

Legacy Member
JPV zei:
wow, wacht. Vroeger: Ryoudragon wil géén kinderen...Ryoudragon wil géén kinderen...Ryoudragon wil géén kinderen...Ryoudragon wil géén kinderen...Ryoudragon wil géén kinderen...Ryoudragon wil géén kinderen...


en nu toch? :o.


en vrouwen hebben altijd gelijk :)

Nu? Nee, nu nog niet. We klappen binnen tien jaar nog wel es. Maar als ik er dan toch aan zou beginnen, zou ik wel die praktijken toepassen ja. En ondertussen blijft de mama ook gezond. Snoepen is leuk, maar het is des te leuker om je goed te voelen in je vel, gezond te zijn en intenser te genieten van de dingetjes die dan es 'zeldzaam' zijn. ^^

Preske

Legacy Member
ryoudragon zei:
Nuja, met die nieuwe versie van het rijbewijs kan ik dat niet meer tegenkomen, das blijkbaar zo'n kaartje. Toch nog een troost...?

Niet echt, want binnen een paar jaar gaan ze de ID-kaart, rijbewijs en siskaart in één enkele kaart steken en ge gaat die om de paar jaar mogen veranderen.

Shrimpy

Legacy Member
Preske zei:
Niet echt, want binnen een paar jaar gaan ze de ID-kaart, rijbewijs en siskaart in één enkele kaart steken en ge gaat die om de paar jaar mogen veranderen.

Kunde ten minste alles ineens vervangen.

Carrion

Legacy Member
Haita zei:
Met als gevolg dat je nog sneller wegzapt.

Inderdaad, willen ze ergens aandacht voor, gebruiken ze een geluid dat bij velen in de top 5 van meest irritante geluiden staat :unsure:

Jack The Ripper

Legacy Member
Ik vind het altijd enorm irritant dat reclame altijd veel luider is op tv dan de film of het programma dat ge volgt.
Dan moet ik altijd die TV stiller zetten tijdens de reclame en dan weer luider nadien.
Soms zou je er echt van verschieten als het een vrij stil programma is, ge zet de TV dan wat luider om het beter te kunnen volgen en dan schrikt ge u een ongeluk wanneer de reclame weer begint.

Rage

Legacy Member
Jack The Ripper zei:
Ik vind het altijd enorm irritant dat reclame altijd veel luider is op tv dan de film of het programma dat ge volgt.
Dan moet ik altijd die TV stiller zetten tijdens de reclame en dan weer luider nadien.
Soms zou je er echt van verschieten als het een vrij stil programma is, ge zet de TV dan wat luider om het beter te kunnen volgen en dan schrikt ge u een ongeluk wanneer de reclame weer begint.

google eens op

loudness equalization
of
volume normalization
of....

Is een bekend en vervelend probleem. Zullen wel genoeg oplossingen voor bestaan.

Karre

Legacy Member
ryoudragon zei:
Net even de suikerdiscussie gelezen met JPV. Ik heb eigenlijk spijt dat ik heel m'n jeugd liters en liters frisdrank heb gekregen en elke dag chips. Aan snoepgoed ook nooit tekort. Als kind ben je doodgelukkig natuurlijk, maar ik ben nooit mager geweest. Altijd wel een gewone bouw, maar op het einde van mijn middelbaar was ik echt mollig en had ik zelfs wat overgewicht. Ik heb nu twee jaar nodig gehad om heel langzaam af te kicken van snoepgoed, koeken en frisdrank. Nu is het heel makkelijk om nee te zeggen, maar het heeft toch ook echt veel tijd gevergd. Ik heb mezelf langzaam de hardnekkige neiging naar 'zoet' moeten afleren. Ik ben alvast van plan om mijn kleine later met zuinige mate suiker/snoepgoed/vettigheid te geven. En... JPV heeft gelijk. Als je dan toch es heel af en toe een snoepje of een koekje of een goeie hamburger eet... geniet je er des te meer van! :)

Toch ook maar een valse veronderstelling die eens slecht kan uitdraaien. We kennen zo'n gezin waarbij de kinderen thuis amper iets krijgen met die reden en van zodra ze de kans elders anders krijgen vliegen ze er op gelijk varkens. Niet dat dat bij iedereen zo zal zijn, maar het is gewoon eens een voorbeeldje waarbij het niet echt positief uitgedraaid is.

ryoudragon

Legacy Member
Karre zei:
Toch ook maar een valse veronderstelling die eens slecht kan uitdraaien. We kennen zo'n gezin waarbij de kinderen thuis amper iets krijgen met die reden en van zodra ze de kans elders anders krijgen vliegen ze er op gelijk varkens. Niet dat dat bij iedereen zo zal zijn, maar het is gewoon eens een voorbeeldje waarbij het niet echt positief uitgedraaid is.

zuinig =/= niets hé. Zoals ik het had was er echt wel ferm over denk ik. Ik dronk als kind NOOIT water. Enkel frisdrank ^^" Water is pas begonnen rond mijn... 18de ofzo
voordeel: ik lust geen cola meer door de overload die ik als kind had :unsure:

Jack The Ripper

Legacy Member
Rage zei:
google eens op

loudness equalization
of
volume normalization
of....

Is een bekend en vervelend probleem. Zullen wel genoeg oplossingen voor bestaan.

Ik denk niet dat mijn tv dat ondersteunt. Op een pc zou je dat wel kunnen. Misschien dat sommige versterkers wel zo'n optie hebben? Nu kan het bij muziek of binnen de film zelf soms wel de bedoeling zijn dat bepaalde stukken luider zijn en moet hij niet alles gelijktrekken qua volume.

Preske

Legacy Member
Drakinus zei:
Kunde ten minste alles ineens vervangen.

maar moogt ge wel elke keer 25 euro dokken.

Jack The Ripper zei:
Ik vind het altijd enorm irritant dat reclame altijd veel luider is op tv dan de film of het programma dat ge volgt.
Dan moet ik altijd die TV stiller zetten tijdens de reclame en dan weer luider nadien.
Soms zou je er echt van verschieten als het een vrij stil programma is, ge zet de TV dan wat luider om het beter te kunnen volgen en dan schrikt ge u een ongeluk wanneer de reclame weer begint.

mute knop.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
De business van de gamejournalistiek steekt ook al een tijdje tegen bij mij. Ik doe het nu al 8 jaar maar het is zo'n debiel wereldje met zoveel zeikers en zoveel idioten dat je al het plezier verliest. Dat en free games die een vergiftigd geschenk zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan