Rizla+ zei:
Ben nochtans perfect gelukkig zo hoor.
Wat heeft dat trouwens met ego te maken? Heeft volgens mij meer te maken met principes.
Principes zijn louter het gevolg van uw ego. Ik wil nu niet denigrerend klinken tegenover u, (want voor zo ver ik uw posts heb gevolgd, denk ik dat ge geen ezel zijt, laat staan het soort stereotype beeld dat vele mensen hebben tov uw opleiding/richting,) ...
maar uw houding komt echt wel over als typisch-puber-rebel gedrag en/of arrogantie. De enige reden waarom ge tot op heden er mee zijt kunnen weg komen met nooit iets te doen buiten uw schooluren, is omdat ge in een "lage" richting zit.
Nee, ik bedoel niet dat uw richting minderwaardig is tov anderen, maar de vereiste hoeveelheid studietijd is beduidend kleiner dan in andere opleidingen voor vele leerlingen. Uw houding "niks buiten de schooluren doen", lijkt me eerder een slappe vermomming voor "ik ben te lui om buiten de schooluren iets te doen". Ik zou meer respect kunnen uitbrengen voor iemand die tenminste durft toegeven dat hij gewoon te lui is. Hoe trekt ge uw houding/"principe" eigenlijk door naar andere richtingen? Ik denk niet dat ge zelf gelooft dat al die ASO'ers(of TSO'ers) met hun extra moeite buiten de schooluren, misleid worden door hun ouders of school.
Zou het kunnen dat ge het eerste(of misschien zelfs eerste twee) jaar van uw middelbaar in het ASO hebt gedaan, maar nadien gewoon zijt geswitched omdat ge merkte dat met 0 input thuis uw resultaten niet zo bijster waren? Dus sprong ge maar naar een richting waar ge minder moeite mocht doen.
TL;DR: stop met uw onnozel verzet en maak de onnozele oefeningen. Anders kunt ge nog wat naar
Wiz Khalifa gaan luisteren en geloven dat uw tiener(/puber)-jaren enkel dienen om te luieren buiten uw schooluren.