Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bioshiit

Legacy Member
Waelvis zei:
Nog maar eens met mn neus op de feiten gedrukt geweest dat mijn conditie echt beneden alle peil is, en dat ik er dringend iets aan moet beginnen doen..

Deze namiddag 8km gefietst, aan normaal tempo (ik schat 16km/u) met een fietskar en 2 kindjes erin.

Ik kwam thuis, zwetend gelijk een paard, en nu ruim 2 uur later doen mijn benen onmenselijk veel pijn..

Ik wordt hier wekelijks aan herinnerd :(

Black

Legacy Member
ludnak zei:
Het staat niet in jouw krant dus zijn er geen getuigenissen of uitspraken. Ik wou dat ik ook zo goed was in mijn kop in het zand steken, de wereld zou roze zijn.

wat is dat nu voor een dwaze van de pot gerukte reactie ?
Het gaat dan 'men vindt het racisme blah blah', maar ze laten enkel blanken aan het woord en vertegenwoordigers van organisaties die tegen racisme zijn (ook blanken).

Er wordt dus toch wel de indruk gewekt dat het hier wordt opgeblazen door de media, terwijl het de modale zwarte geen bal kan schelen of er dit jaar nu zwarte piet is of niet.
Daarbovenop lijken mij er zeer weinig zwarte mensen problemen te hebben met zwarte piet, of nog maar de connectie te maken naar de tijd van de slavernij.

Pariah

Legacy Member
Black zei:
wat is dat nu voor een dwaze van de pot gerukte reactie ?
Het gaat dan 'men vindt het racisme blah blah', maar ze laten enkel blanken aan het woord en vertegenwoordigers van organisaties die tegen racisme zijn (ook blanken).

Er wordt dus toch wel de indruk gewekt dat het hier wordt opgeblazen door de media, terwijl het de modale zwarte geen bal kan schelen of er dit jaar nu zwarte piet is of niet.
Daarbovenop lijken mij er zeer weinig zwarte mensen problemen te hebben met zwarte piet, of nog maar de connectie te maken naar de tijd van de slavernij.

Hier heb je alvast een paar heel boze ****** (op het einde).

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200804059564811

ludnak

Legacy Member
Black zei:
wat is dat nu voor een dwaze van de pot gerukte reactie ?
Het gaat dan 'men vindt het racisme blah blah', maar ze laten enkel blanken aan het woord en vertegenwoordigers van organisaties die tegen racisme zijn (ook blanken).

Er wordt dus toch wel de indruk gewekt dat het hier wordt opgeblazen door de media, terwijl het de modale zwarte geen bal kan schelen of er dit jaar nu zwarte piet is of niet.
Daarbovenop lijken mij er zeer weinig zwarte mensen problemen te hebben met zwarte piet, of nog maar de connectie te maken naar de tijd van de slavernij.
Mijn commentaar geldt nog steeds.

Smiles_

Legacy Member
Zijn straf? Ochottekes: t gastje is 18 jaar: de gerechtspsycholoogjes zullen er een slechte jeugd bijsleuren en "heeft geen kansen gekregen" en mss 10 uur gemeenschapswerk als straf voorstellen.
Dat hij gekend is bij het gerecht zullen ze doen voorstellen als verzachtende omstandigheid: de maatschappij stigmatiseerde hem omwille van z'n gerechterlijk verleden en dus is hij opnieuw ontspoord.
Wellicht zullen ze het slachtoffer nog uitlokking in z'n schoenen schuiven omdat hij de gepaste tabak niet bij zich had.

Het slachtoffer heeft ook de pech geen ouders te hebben die bevriende politici hebben, anders zou de dader mss ook "toevallig" zelfmoord plegen ofzo in z'n cel.
Een zware straf zal de dader zeker niet krijgen.

Wat mij betreft: de doodstraf zou gepast zijn voor zulke rommel.

Welkom in België.

Ike

Legacy Member
Ik probeer al 4 uur lang een medestudent met wie ik een groepswerk maak te bereiken, zonder succes uiteraard.

?therapy?

Legacy Member
Black zei:
wat is dat nu voor een dwaze van de pot gerukte reactie ?
Het gaat dan 'men vindt het racisme blah blah', maar ze laten enkel blanken aan het woord en vertegenwoordigers van organisaties die tegen racisme zijn (ook blanken).

Er wordt dus toch wel de indruk gewekt dat het hier wordt opgeblazen door de media, terwijl het de modale zwarte geen bal kan schelen of er dit jaar nu zwarte piet is of niet.
Daarbovenop lijken mij er zeer weinig zwarte mensen problemen te hebben met zwarte piet, of nog maar de connectie te maken naar de tijd van de slavernij.

De vertegenwoordigster van die werkgroep van de vn is een Jamaicaanse trouwens.

Carrion

Legacy Member
Lolplayer zei:
Dat men dan zowel sinterklaas als zwarte piet zwart maakt, dan is heel dat gezever opgelost, dan is zowel de meester als de slaaf zwart en is zwart onderschikt aan zwart.

Dan vind ik het racistisch dat een zwarte pakjes mag uitdelen, alsof een blanke geen pakjes kan uitdelen :unsure:

En slaaf? Dat is net heel het belachelijke in de discussie want in alle media waar ze in voor komen wordt net getoond dat alle zwarte pieten sinterklaas graag zien, net zoals sinterklaas al zijn pieten graag ziet.

En ja, da klonk in m'n hoofd veel beter dan dat het er getyped staat. :unsure:

Michster

Legacy Member
Er zijn blijkbaar nog mensen die geloven dat peta de redders van het dierenrijk zijn. ^^"

Rizla+

Legacy Member
Mijn leerkracht die ineens beslist dat wij via een of andere kutsite oefeningen moeten maken, en hij kan bekijken wat we maken, hoe lang we erover doen, hoe vaak we opnieuw proberen...

Ten eerste was ik al zwaar tegenstander. School duurt tot 16:00 en geen minuut later, ik heb dan ook nog nooit thuis voor school gewerkt (puur uit principe), maar nu kon ik niet anders.

Na 5 minuten op die site snapte ik er echt niets van, site was nog onduidelijker dan uw belastingsaangifte.
Dan kust hij maar men kl*ten, ik maak die oefening niet, buis of geen buis.

Bananarama

Legacy Member
Die hele kwestie met zwarte piet, pf. Ja, ik begrijp dat dat OP ZICH racistisch is. Maar mensen vergeten dat er een hele context bijhoort (niet toevallig lopen die pieten dan ook altijd rond in van die "historische" kostuums). Het gaat nu eenmaal om een legende uit vervlogen tijden die men graag nog levend houdt voor het plezier van de kinderen, en hoe zou je die anders moeten uitbeelden? Zoals velen ook al hebben aangehaald, hebben Sint en Piet ook eerder een vriendschappelijke relatie dan een slaaf-meester relatie (hoogstens hebben ze een baas-bediende-relatie), dus echt promoten doet het het slavernijgedoe ook al niet, integendeel.

Om de kwestie voor eens en voor altijd van de baan te schuiven, zouden ze beter eens bij kinderen polsen wat het verhaal met hen doet. Als je mij als kind had gevraagd wie Zwarte Piet was, dan had je gewoon als antwoord gekregen "die brengt pakjes rond met de Sint", heel mss nog "die draagt de zak van de Sint". En als je gevraagd had "En waarom doet hij dat?" Dan had je wrs gewoon gehoord "omdat de Sint al oud is en hij zijn staf moet vasthouden"

Wat is daar nu racistisch aan...

Je kunt het eigl vergelijken met een schilderij dat ik onlangs in een museum gezien heb van een paar honderd jaar oud, van een blank kind met daarnaast een zwart kindje. Blijkbaar was dat zwarte kind zo'n beetje een circusattractie die de ouders van het blanke kind in huis hadden gehaald. Het schilderij heette "De ***** en ik". Racistisch? Eigl wel ja. Aanstootgevend? Nee, want het gaat om een historisch stuk en de geschiedenis is nu eenmaal wat ze is. En omdat het om een historisch stuk gaat, is het belangrijk dat het op een voor iedereen zichtbare manier bewaard blijft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan