Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
wartaal zei:
Doet er mij aan denken. Ik was daarnet gaan lopen, maar was mijn laptop vergeten dicht te klappen. Mijn kat was er gaan op liggen. Dat ding helemaal oververhit :sop:
Heh, vanmiddag zat ik in de les, in de pauze zo rap mijn handtas op mijn tafeltje gelegd maar mijn netbookje lag eronder. Ik kom terug, 6 pagina's O's :unsure:

BlazeMusic

Legacy Member
Général Zantas zei:
Lijkt me logisch, dat had ik ook al door uit uw eerdere post. Daarom dat ik ook zei dat ik niet begrijp wat er zo speciaal aan is voor een volwassene om zoiets te bezitten. Voor ne kleine kan ik dat ergens nog begrijpen, al zou het me niet verbazen dat over een paar weken die foto met handtekening ergens onderin een schuif op de kamer ligt.
Zolang mijn lief er blij mee is, stel ik mij geen vragen. Ik weet dat hij de Star Wars films kapot heeft gekeken vroeger, en nog steeds. Compleet starstruck. Zal het wel apprecieren. Dan heeft de rest er maar commentaar op zeker? :lol:

Preske zei:
Nee, maar als ge mensen gaat bekritiseren over hun keuzes, dat wel.

Blaze haar rekening werd hier verdorie gemaakt door anderen (iets waar die geen zaken mee hebben), en dan kreeg ze ook nog es te horen dat het niet normaal was dat ze een handtekening ging vragen voor mensen die ze graat ziet want "het is maar stift".

Sorry hoor, maar dat is pas een zieke mentaliteit.
Leven en laten leven. Ik weet dat het goedbedoeld is langs mijn kant, en dat er niets mis mee is. Als een ander daar dan kritiek op heeft, is dan is het zo. Ik heb een hele fijne dag gehad en het was het sparen waard (jaja, mensen met financiële problemen kunnen ook nog buitenkomen als ze lang genoeg sparen)... :unsure:

Zolang wij er tevreden mee zijn is het goed :music:

Xirtanneke

Legacy Member
Ik was gisteren nog aan het klagen over het feit dat mijn ex het co-ouderschap wel heel moeilijk aan het maken is. Vandaag pak ik de kleertjes uit die terug zijn meegekomen, een hele tas vol bloesjes en welgeteld 2 broeken, waarvan 1 te klein is.

Diepe zucht, vandaag dus verplicht shoppen, anders kan ik mijn zoontje de rest van de week dezelfde broek laten dragen. Als ze nog niet gewassen zijn ofzo, geef ze dan verdorie gewoon vuil mee, dan was ik ze zelf wel. Ik had dan nog vorige keer een 10-tal broeken meegegeven, dus ik vermoed dat ze daar gewoon mooi in de kast liggen, want zelfs een smodderende kleuter maakt geen 10 broeken vuil op een week. Er liggen veel broeken klaar qua grotere maten, maar zoontje is lang en smal, dus daar is hij gewoon nog niet ingegroeid en ik vind het zonde om veel kleren te gaan kopen die dan weer snel te klein gaan zijn.

En dan is deze maand al geen rozengeur en maneschijn op financieel gebied... Veel onverwachte kosten, ik had er een beetje op gerekend dat mijn ex wel zo vriendelijk zou zijn om de belastingsteruggave qua kinderopvang te delen, maar hij vond niet dat ik er recht op had omdat hij meer betaald heeft door het jaar. Klopt, hij betaalde Telenet (enkel internet + analoge TV) en voorschot gas + elek, dus in totaal een 150 euro per maand meer, maar hij verdient dan ook een 600 euro per maand meer dan mij. Grrr... effe ventileren dus en seffes shoppen! Beter hier effe ventileren op een anoniem forum dan dat ik constant zit ruzie te maken en de situatie nog moeilijker maak dan ze is.

Tipzi

Legacy Member
Algorithm zei:
als ge een hoge functie hebt met veel verantwoordelijkheid en een dikke pré moet ge daar soms is iets voor over hebben héé ^^

True dat :)

Verzonden vanaf mijn C6603 met behulp van Tapatalk

wartaal

Legacy Member
glashelder zei:
Heh, vanmiddag zat ik in de les, in de pauze zo rap mijn handtas op mijn tafeltje gelegd maar mijn netbookje lag eronder. Ik kom terug, 6 pagina's O's :unsure:
Dan kunt ge zeggen dat ge flink alles genoteerd hebt, en het is nog makkelijk te leren ook! :p

Bananarama

Legacy Member
Michster zei:
Martelaar zijn, betekent niet noodzakelijk dat je moet sterven.

Binnen de islam is een martelaar iemand die op de weg van God overlijdt. Vaak wordt er over martelaar gesproken als een persoon tijdens de kleine jihad gedood wordt door de tegenstander, maar een persoon kan ook een martelaar worden wanneer diegene tijdens het bidden of tijdens een andere daad voor God sterft.
(wiki)

ludnak

Legacy Member
Bananarama zei:
Binnen de islam is een martelaar iemand die op de weg van God overlijdt. Vaak wordt er over martelaar gesproken als een persoon tijdens de kleine jihad gedood wordt door de tegenstander, maar een persoon kan ook een martelaar worden wanneer diegene tijdens het bidden of tijdens een andere daad voor God sterft.
(wiki)
Een martelaar is niet noodzakelijk een dood persoon zoals Michster al zei. Lijden voor je godsdienst of hoger doel kan volstaan.

Bananarama

Legacy Member
ludnak zei:
Een martelaar is niet noodzakelijk een dood persoon zoals Michster al zei. Lijden voor je godsdienst of hoger doel kan volstaan.

In het algemeen/binnen het christendom ja, maar binnen de islam geldt dus "dood" (althans wat ik uit wiki opmaak) en het ging in de context om een moslim.

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
Fucking VDAB met hun debiele jobvoorstellen :sop:

Beste heer/mevrouw,

Onderstaand de nieuwste vacatures die voldoen aan de criteria zoals die door u zijn ingevuld in uw profiel.

Keukenverkoper / Verkoopmedewerker Keukens te Oudenaarde
Bij Krëfel NV

Keukenverkoper / Verkoopmedewerker Keukens te Wevelgem
Bij Krëfel NV
Ik zoek werk als grafisch designer :s

Bananarama

Legacy Member
ludnak zei:

Alee, blame wiki dan :p

Of toch?:

"The Muslims, mostly taking into consideration the martyrs of the early days of Islamic history, define martyrdom in terms of the fatalistic death of those dear to Allah, and do not see the close link between continuous struggle in the cause of Allah ( jihad) and martyrdom."

Katoom

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Ik was gisteren nog aan het klagen over het feit dat mijn ex het co-ouderschap wel heel moeilijk aan het maken is. Vandaag pak ik de kleertjes uit die terug zijn meegekomen, een hele tas vol bloesjes en welgeteld 2 broeken, waarvan 1 te klein is.

Diepe zucht, vandaag dus verplicht shoppen, anders kan ik mijn zoontje de rest van de week dezelfde broek laten dragen. Als ze nog niet gewassen zijn ofzo, geef ze dan verdorie gewoon vuil mee, dan was ik ze zelf wel. Ik had dan nog vorige keer een 10-tal broeken meegegeven, dus ik vermoed dat ze daar gewoon mooi in de kast liggen, want zelfs een smodderende kleuter maakt geen 10 broeken vuil op een week. Er liggen veel broeken klaar qua grotere maten, maar zoontje is lang en smal, dus daar is hij gewoon nog niet ingegroeid en ik vind het zonde om veel kleren te gaan kopen die dan weer snel te klein gaan zijn.

En dan is deze maand al geen rozengeur en maneschijn op financieel gebied... Veel onverwachte kosten, ik had er een beetje op gerekend dat mijn ex wel zo vriendelijk zou zijn om de belastingsteruggave qua kinderopvang te delen, maar hij vond niet dat ik er recht op had omdat hij meer betaald heeft door het jaar. Klopt, hij betaalde Telenet (enkel internet + analoge TV) en voorschot gas + elek, dus in totaal een 150 euro per maand meer, maar hij verdient dan ook een 600 euro per maand meer dan mij. Grrr... effe ventileren dus en seffes shoppen! Beter hier effe ventileren op een anoniem forum dan dat ik constant zit ruzie te maken en de situatie nog moeilijker maak dan ze is.
Alé, de miserie is dus al bezig.

Straf dat mensen van de ene dag op de andere elkaar het licht niet meer in de ogen gunnen. Maar vooral spijtig dat de kinderen altijd het slachtoffer zijn van zo'n gedrag. En dan te denken dat zij de volwassenen zijn...
Sheldon Cooper zei:
Fucking VDAB met hun debiele jobvoorstellen :sop:


Ik zoek werk als grafisch designer :s
Wat is nu feitelijk het beste, met of zonder zwart randje?

ludnak

Legacy Member
Bananarama zei:
Alee, blame wiki dan :p

Of toch?:

"The Muslims, mostly taking into consideration the martyrs of the early days of Islamic history, define martyrdom in terms of the fatalistic death of those dear to Allah, and do not see the close link between continuous struggle in the cause of Allah ( jihad) and martyrdom."
Dat stuk heb ik ook gelezen. Ze zijn er nog niet helemaal uit zeker?

Xirtanneke

Legacy Member
Katoom zei:
Alé, de miserie is dus al bezig.

Straf dat mensen van de ene dag op de andere elkaar het licht niet meer in de ogen gunnen. Maar vooral spijtig dat de kinderen altijd het slachtoffer zijn van zo'n gedrag. En dan te denken dat zij de volwassenen zijn...
Wat is nu feitelijk het beste, met of zonder zwart randje?

Ik begrijp ook niet dat mensen zo kunnen veranderen op korte tijd. Soit, confrontatie aangegaan betreffende al mijn ergernissen, lukt dat niet, dan wordt het maar mediation. Hij heeft nog een week om zelf na te denken over hoe/wat hij wil en anders moet het maar op een half gedwongen manier, lukt dat nog niet, dan wordt het uiteindelijk maar rechtbank.

In ieder geval, ik zorg er zelf wel voor dat mijn kind niet het slachtoffer wordt van deze situatie, daar heb ik zijn hulp of steun niet voor nodig. En hij is en blijft een goeie papa in zijn week, dus daar kan en mag ik niet over klagen. Ook het klagen over andere zaken gebeurt NIET waar mijn kind bij is. Daar blijf ik consequent in.

Katoom

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Ik begrijp ook niet dat mensen zo kunnen veranderen op korte tijd. Soit, confrontatie aangegaan betreffende al mijn ergernissen, lukt dat niet, dan wordt het maar mediation. Hij heeft nog een week om zelf na te denken over hoe/wat hij wil en anders moet het maar op een half gedwongen manier, lukt dat nog niet, dan wordt het uiteindelijk maar rechtbank.

In ieder geval, ik zorg er zelf wel voor dat mijn kind niet het slachtoffer wordt van deze situatie, daar heb ik zijn hulp of steun niet voor nodig. En hij is en blijft een goeie papa in zijn week, dus daar kan en mag ik niet over klagen. Ook het klagen over andere zaken gebeurt NIET waar mijn kind bij is. Daar blijf ik consequent in.
:niceone: Dat is heel belangrijk. Veel zeveren dat ze geen ruzie maken in het bijzijn van het kind 'dus het ziet er niet van af' maar wel klagen en zagen over de ex terwijl dien kleine alles kan horen. En die klein mannen horen en begrijpen meer dan ge zou verwachten. :p

Lolplayer

Legacy Member
Dat zinloze geweld en het feit dat er geen camera's waren en men dus niet weet wie er geschopt heeft en de straffen wrs dus vrij laag gaan liggen en mss er zelf een vrijspraak zal volgen. :(

Ik snap niet hoe mensen tegen camera's kunnen zijn, ze voorkomen geweld mss niet en de criminaliteit neemt niet af, maar ze kunnen wel voor meer gerechtigheid zorgen, door duidelijk weer te geven wat er juist gebeurd is, zodat de daders hun straf niet gaan kunnen ontlopen omdat niemand weet wie juist geschopt heeft.

Preske

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Ik was gisteren nog aan het klagen over het feit dat mijn ex het co-ouderschap wel heel moeilijk aan het maken is. Vandaag pak ik de kleertjes uit die terug zijn meegekomen, een hele tas vol bloesjes en welgeteld 2 broeken, waarvan 1 te klein is.

Fieke, maak er korte metten mee want heb dat hier thuis al genoeg zien gebeuren. Van dag 1 op uw strepen staan.

Saphira

Legacy Member
Vandaag me serieus boos moeten maken op patiënten. Soms toch moeilijk om te weten wie je kunt geloven of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan