Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
Karre zei:
Bij al jouw voorbeelden hebben die kinderen nog iets. In het huurgeval hebben ze niets, wat is er dus zo kort door de bocht aan? :p

omg
:doh:

je kan toch niet menen dat je de onbalans in uw vergelijking niet ziet.
Het ligt vrij voor de hand dat je dan mssch meer geld vrij hebt dat je eventueel kan investeren in iets anders dan vastgoed -_-

C_X

Legacy Member
Tesliem zei:
Wat voor werk doe je dan?
De vergoeding voor het werken op een feestdag moet iets goedmaken nietwaar?:D

Import/export van exotische planten en bomen.
Vergoeding voor uren op een feestdag zijn zeker welkom, verbouwen blijkt erg duur. :D En op zich is werken op een feestdag veel chiller dan een gewone dag, alleen heb je nog maar weinig vrije tijd over.

Karre

Legacy Member
spliffrider zei:
omg
:doh:

je kan toch niet menen dat je de onbalans in uw vergelijking niet ziet.
Het ligt vrij voor de hand dat je dan mssch meer geld vrij hebt dat je eventueel kan investeren in iets anders dan vastgoed -_-

Als je belang aan bepaalde duurdere dingen hecht die niet mogelijk zijn tijdens de afbetaling van je lening misschien. Maar zoals ik alreeds zei, doe de rekening maar. Na x jaar komt een eigen huis voordeliger uit. Tenzij je pech hebt met allerlei renovaties en noem maar op. Maar dat ken je nu ook niet altijd even goed op voorhand inschatten.

Myllan

Legacy Member
Preske zei:
Nee want dan is er geen enkele reden voor het school verzuim.

Ah nee want dan gaan ze weer een dagje voor die laatste dag willen vertrekken. Peins'k...


C_X zei:
Import/export van exotische planten en bomen.

Lijkt me wel boeiend werk.
Vergoeding voor uren op een feestdag zijn zeker welkom, verbouwen blijkt erg duur. :D En op zich is werken op een feestdag veel chiller dan een gewone dag, alleen heb je nog maar weinig vrije tijd over.

Zie je wel, geld heelt alle wonden op miraculeuze wijze.:D
Probeer dan wat meer van je weekends te genieten en je vakanties waar je sowieso recht op hebt.

C_X

Legacy Member
Tesliem zei:
Ah nee want dan gaan ze weer een dagje voor die laatste dag willen vertrekken. Peins'k...




Lijkt me wel boeiend werk.

Zie je wel, geld heelt alle wonden op miraculeuze wijze.:D
Probeer dan wat meer van je weekends te genieten en je vakanties waar je sowieso recht op hebt.

Twee weken conge per jaar en 1-dags weekends. :D

Vandaag wel een oranjerie van een Frans kasteel bezocht. :cool:

Karre

Legacy Member
Die stress bij groepsprojecten begint mij echt wel tegen te steken. Als iedereen nu eens op tijd zijn deel zou maken zou dat echt zo fijn zijn. En ik ga echt niet alles doen...

Rider

Legacy Member
Karre zei:
Als je belang aan bepaalde duurdere dingen hecht die niet mogelijk zijn tijdens de afbetaling van je lening misschien. Maar zoals ik alreeds zei, doe de rekening maar. Na x jaar komt een eigen huis voordeliger uit. Tenzij je pech hebt met allerlei renovaties en noem maar op. Maar dat ken je nu ook niet altijd even goed op voorhand inschatten.

impliceer je nu dat die rekening voor iedereen op hetzelfde neerkomt?

Myllan

Legacy Member
C_X zei:
Twee weken conge per jaar en 1-dags weekends. :D

Jeetje dat is wel heel erg weinig vakantie en een 1 dags weekend is niet eens het vermelden waard.
Weet niet meer zo goed hoe dit goed te praten.
Denk aan het geld, denk aan het geld, denk aan het geld, ...
Vandaag wel een oranjerie van een Frans kasteel bezocht. :cool:

Ah mooi toch?!

C_X

Legacy Member
Tesliem zei:
Jeetje dat is wel heel erg weinig vakantie en een 1 dags weekend is niet eens het vermelden waard.
Weet niet meer zo goed hoe dit goed te praten.
Denk aan het geld, denk aan het geld, denk aan het geld, ...

Ah mooi toch?!

Het kasteel was wel een beetje vervallen en ik mocht de eigenaar er niet mee uitlachen van mijn baas. :unsure:

Myllan

Legacy Member
C_X zei:
Het kasteel was wel een beetje vervallen en ik mocht de eigenaar er niet mee uitlachen van mijn baas. :unsure:


Mor allez!! Je gaat die mens toch niet staan uitlachen om zoiets!:lol:
Dat is wel het jammere van de meeste kastelen. Ze staan er wat te verloederen omdat de onderhoudskosten torenhoog zijn en bijna niemand het kan betalen.
Spijtig want ik vind kastelen prachtig en hoe ouder ze zijn, hoe mooier.

C_X

Legacy Member
Tesliem zei:
Mor allez!! Je gaat die mens toch niet staan uitlachen om zoiets!:lol:
Dat is wel het jammere van de meeste kastelen. Ze staan er wat te verloederen omdat de onderhoudskosten torenhoog zijn en bijna niemand het kan betalen.
Spijtig want ik vind kastelen prachtig en hoe ouder ze zijn, hoe mooier.

Inderdaad, ik vind dat ook altijd wel tof, maar de meesten die in privehanden zijn, zijn gewoon slecht onderhouden.

Karre

Legacy Member
spliffrider zei:
impliceer je nu dat die rekening voor iedereen op hetzelfde neerkomt?

Ik heb gewoon snel eens de rekening gemaakt tussen twee soortgelijke huizen waarbij het ene te huur en het andere te koop stond. En na x jaar komt het kopen gewoon goedkoper uit (en ik had dan nog niet eens rekening met de huurindexering gehouden). Met de mogelijkheid om zelfs nog een deel van het geld terug te vorderen bij de verkoop of wat dan ook. Dat zijn nu toch echt geen onbetwistbare dingen?

Dat er geen geld voor is of wat dan ook is persoonlijk maar daar gaat het hem nu voor mij niet om.

Katoom

Legacy Member
Karre zei:
Ik heb gewoon snel eens de rekening gemaakt tussen twee soortgelijke huizen waarbij het ene te huur en het andere te koop stond. En na x jaar komt het kopen gewoon goedkoper uit (en ik had dan nog niet eens rekening met de huurindexering gehouden). Met de mogelijkheid om zelfs nog een deel van het geld terug te vorderen bij de verkoop of wat dan ook. Dat zijn nu toch echt geen onbetwistbare dingen?

Dat er geen geld voor is of wat dan ook is persoonlijk maar daar gaat het hem nu voor mij niet om.
Hebt ge de kosten die aan het huis zijn/komen er ook bijgerekend? :p Ik wil uw stelling niet tegenspreken maar een huis kan ook een financiele put worden hoor.

Karre

Legacy Member
Katoom zei:
Hebt ge de kosten die aan het huis zijn/komen er ook bijgerekend? :p Ik wil uw stelling niet tegenspreken maar een huis kan ook een financiele put worden hoor.

Uiteraard hield ik er rekening mee. Maar dat is ook maar wat giswerk en heb ik naar het voorbeeld van mijn ouders genomen.

Xirtanneke

Legacy Member
Katoom zei:
Hebt ge de kosten die aan het huis zijn/komen er ook bijgerekend? :p Ik wil uw stelling niet tegenspreken maar een huis kan ook een financiele put worden hoor.

Buiten een groot waardeverlies of wanneer je enkel naakte eigenaar bent, lijkt me dat toch zelden voor te vallen.

Katoom

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Buiten een groot waardeverlies of wanneer je enkel naakte eigenaar bent, lijkt me dat toch zelden voor te vallen.
Een huis vereist onderhoud, net zoals een wagen. In tegenstelling tot een wagen is een huis natuurlijk een betere investering (als je een auto al een investering mag noemen :p). Maar daar komen ook veel kosten bij waar velen zich op verkijken. Je komt er niet vanaf met op tijd en stond een likje verf. :) Nogmaals, ik spreek Karre zijn stelling niet tegen, maar op die 'x-aantal jaar komt het goedkoper uit' kan je wel eens een heel eind naast zitten. Even huren en doorsparen kan in sommige gevallen voordeliger uitkomen dan direct een dikke lening aangaan en geen budget meer hebben om de reparaties op tijd uit te voeren.

Xirtanneke

Legacy Member
Kinderen die het principe uitslapen niet kennen. Het was 4 u vanmorgen... Toen stond er iemand langs mijn bed "Mama, ik wil fietske rijden." Niet op dat uur!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan