Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Myllan

Legacy Member
RickHarrison zei:
tzijn een pak ze:

1. WTF is die gezever OPNIEUW over dat schoolverzuim. Ik erger me al blauw dat daar zelfs geld in sensibeliseringscampagnes wordt gepompt, maar nu weeral die Mieke Van Hecke haar zegske moet doen, waar ze dreigt tot sancties in de zin van kindergeld terug te vorderen van de ouders, en dat allemaal zodat ze "het belang van het feit dat de schoolkindjes tot de laatste dag op school zitten"? AWEL dat hoor ik nu in alle media-aandacht hierover. LEG MIJ IS DAT BELANG UIT?? Zullen die kindjes dan, waarschijnlijk van de bevoordeelde klasse die hoogstwaarschijnlijk ooit aan een studie kunnen begingen waarbij ze zelf kans hebben hoog te scoren op de arbeidsmarkt later, dan echt zeggen ergens in hun tweede bachelor: FUCK IT, dit examen is te moeilijk, ik begin smack te shotten en ga aan den dop?? I DON'T fucking think so. AUB geeef mij argumenten voor, want dan kan ik mss met enige gemoedsrust de zever hierover aanhoren de volgende dagen...

Voor de rest alles oke?:wtf:
We weten dat er IETS op je maag ligt maar wat is niet meteen duidelijk. Wat is punt eigenlijk want momenteel lijkt je post meer op een hysterische chaos dan wat anders.

Het enige wat ik hier op te zeggen heb is; mij lijkt het niet meer dan normaal dat de ouders, hoe dan ook, verantwoordelijk moeten zijn voor hun kinderen. Als het terugvorderen van kindergeld of volledig afschaffen ervan een wake-up call kan zijn, dan het zij zo maar die gasten doelloos laten rondzwerven op straat terwijl ze eigenlijk op de schoolbanken zouden moeten zitten, is er vet over.

binozoet

Legacy Member
wij moesten vroeger ook braaf op de schoolbankjes zitten alhoewel braaf nu ook veel gezegd is:lol:

Karre

Legacy Member
Al die heisa rond dat schoolverzuim is zo overroepen. Moest dat nu op regelmatige basis voorvallen en dit voor belemmering voor de schoolresultaten voor een kind zorgen. Maar omdat men een dagje voor de vakantie niet naar school gaat? Komaan zeg, alsof dat zo'n ramp is. 't Is niet dat die lessen in het secundair zo snel vooruit gaan dat er zo veel gemist is.

Myllan

Legacy Member
Het gaat om het principe.
Moest men niet ergens een lijn trekken dan vertrekken de mensen te pas en onpas op vakantie. Van zodra ze ergens een goedkope vlucht vinden zijn ze weg, school of geen school.
Trouwens moest het echt maar om 1 dag gaan, kan men nog altijd bij de directie terecht en kan men het daar gaan uitleggen. Ik denk niet dat men dan moeilijk gaat doen.

binozoet zei:
wij moesten vroeger ook braaf op de schoolbankjes zitten alhoewel braaf nu ook veel gezegd is:lol:

Ik was vroeger, zowel op de basisschool als in het sec.ond. altijd de grootste en braafste seut ooit.:sop:
Het ergste wat ik ooit gedaan heb is een propje papier naar iemand gooien achter de meester zijn rug. Ugh!!!:sop:

Preske

Legacy Member
De meest logische, efficiëntste en economische oplossing, de school een dag vroeger sluiten.

Geen gezever met "strengere wetten" of "de dokters schrijven geen briefjes meer" of "we gaan strenger controleren". Puur, simpel de school een dag vroeger sluiten.

Oldskooler

Legacy Member
Karre zei:
Al die heisa rond dat schoolverzuim is zo overroepen. Moest dat nu op regelmatige basis voorvallen en dit voor belemmering voor de schoolresultaten voor een kind zorgen. Maar omdat men een dagje voor de vakantie niet naar school gaat? Komaan zeg, alsof dat zo'n ramp is. 't Is niet dat die lessen in het secundair zo snel vooruit gaan dat er zo veel gemist is.

Idd, dat gaat al 40 jaar mee.

Er is zoveel meer mis met ons onderwijs.

Laten we op zoiets focussen.
Straks nog een gasboete.

Karre

Legacy Member
Tesliem zei:
Het gaat om het principe.
Moest men niet ergens een lijn trekken dan vertrekken de mensen te pas en onpas op vakantie. Van zodra ze ergens een goedkope vlucht vinden zijn ze weg, school of geen school.
Trouwens moest het echt maar om 1 dag gaan, kan men nog altijd bij de directie terecht en kan men het daar gaan uitleggen. Ik denk niet dat men dan moeilijk gaat doen.



Ik was vroeger, zowel op de basisschool als in het sec.ond. altijd de grootste en braafste seut ooit.:sop:
Het ergste wat ik ooit gedaan heb is een propje papier naar iemand gooien achter de meester zijn rug. Ugh!!!:sop:

Als scholier verlofdagen gaan opnemen? Ze zullen daar lachen bij de directie :lol:

u4ea

Legacy Member
Moest die laatste dag nu ni zo useless zijn.
Honderden euros bijleggen voor u vakantie zodat u kind die paar uurtjes nog op school kan zitten? (want das toch nooit een volle dag)

Karre

Legacy Member
u4ea zei:
Moest die laatste dag nu ni zo useless zijn.
Honderden euros bijleggen voor u vakantie zodat u kind die paar uurtjes nog op school kan zitten? (want das toch nooit een volle dag)

Zo waar. Leerkrachten hadden vaak bij ons niet veel zin meer om veel les te geven. En wanneer er examens zijn geweest zoals bij kerst- of zomervakantie dan was naar school gaan niet meer of minder dan bezigheidstherapie omdat er niets gedaan werd.

De echte ergernis is trouwens dat 1 november niet op een dinsdag of donderdag valt. Geen brugdag :cry:

Rizla+

Legacy Member
Leuven dat loopt te pronken met hun nieuwe drugshond die duizenden euro's kost (het beest kan er natuurlijk ook niet aan doen).

Man, investeer eens in iets deftigs, agressiebeheer bij uw personeel bijvoorbeeld, want daaromtrent kunnen ze in Leuven nog veel leren.

binozoet

Legacy Member
Tesliem zei:
Het gaat om het principe.
Moest men niet ergens een lijn trekken dan vertrekken de mensen te pas en onpas op vakantie. Van zodra ze ergens een goedkope vlucht vinden zijn ze weg, school of geen school.
Trouwens moest het echt maar om 1 dag gaan, kan men nog altijd bij de directie terecht en kan men het daar gaan uitleggen. Ik denk niet dat men dan moeilijk gaat doen.



Ik was vroeger, zowel op de basisschool als in het sec.ond. altijd de grootste en braafste seut ooit.:sop:
Het ergste wat ik ooit gedaan heb is een propje papier naar iemand gooien achter de meester zijn rug. Ugh!!!:sop:

ik was ne redelijke sloeber:p maar gelukkig leden men punten er ni onder:ironic:

Karre

Legacy Member
Rizla+ zei:
Leuven dat loopt te pronken met hun nieuwe drugshond die duizenden euro's kost (het beest kan er natuurlijk ook niet aan doen).

Man, investeer eens in iets deftigs, agressiebeheer bij uw personeel bijvoorbeeld, want daaromtrent kunnen ze in Leuven nog veel leren.

Telkenmale ik zo'n dingen lees dan denk ik altijd dat het aan de attitude van de persoon ligt en niet aan de politie :unsure:. Ik heb natuurlijk ook niets om het te staven. Maar het valt me gewoon op dat telkens ik iemand daar over klagen die ik 'ken' erom bekend staan snel een agressieve houding aan te nemen.

En niet om persoonlijk te doen (of eigenlijk toch wel :unsure:). Maar ik denk dat ik er in jouw geval ook knal op zit met jouw eerdere posts omtrent het niet verdragen van autoriteit.

Myllan

Legacy Member
Karre zei:
Als scholier verlofdagen gaan opnemen? Ze zullen daar lachen bij de directie :lol:

Nee geen verlof gaan vragen he maar zeggen dat je door "onvoorziene" "omstandigheden" "vroeger" MOET vertrekken en nog meer van die bla blaa.

Preske zei:
De meest logische, efficiëntste en economische oplossing, de school een dag vroeger sluiten.

Geen gezever met "strengere wetten" of "de dokters schrijven geen briefjes meer" of "we gaan strenger controleren". Puur, simpel de school een dag vroeger sluiten.

Dan verplaatst het probleem gewoon mee denk ik dan, niet?

binozoet zei:
ik was ne redelijke sloeber:p maar gelukkig leden men punten er ni onder:ironic:

Ja ja!:lol:

C_X

Legacy Member
Karre zei:
Zo waar. Leerkrachten hadden vaak bij ons niet veel zin meer om veel les te geven. En wanneer er examens zijn geweest zoals bij kerst- of zomervakantie dan was naar school gaan niet meer of minder dan bezigheidstherapie omdat er niets gedaan werd.

De echte ergernis is trouwens dat 1 november niet op een dinsdag of donderdag valt. Geen brugdag :cry:

Brugdagen, iets wat ik nog nooit heb gekend. Ik mag zelfs op feestdagen doorwerken, er is altijd wel ergens een land waar men geen feestdag heeft en ze zetten mij dan daar op. :sop:

Rider

Legacy Member
Karre zei:
Omdat het niet iets vaststaand opbouwt in vergelijking met een huis kopen, daarom zie ik dat als weggegooid geld. En ik had het dan ook op het idee van een huis hebben of huren zonder even aan de andere problematieken te denken.

Het uiteindelijke belangrijke punt heb je al even daarboven vermeldt: hoeveel laat je over aan de volgende generatie?
Ik zou niet zomaar direct durven zeggen dat kopen in elke situatie de beste optie is. De redenering van "iets vaststaand opbouwen" is imo redelijk kort door de bocht. Misschien gaan die kinderen in een andere stad wonen en moet je je huis wel verkopen. Misschien is het klimaat op de vastgoedmarkt op die moment niet meer wat het daarvoor was (en het klimaat op de financiele ook niet ;p)...Allemaal parameters die meetellen.

Karre

Legacy Member
spliffrider zei:
Het uiteindelijke belangrijke punt heb je al even daarboven vermeldt: hoeveel laat je over aan de volgende generatie?
Ik zou niet zomaar direct durven zeggen dat kopen in elke situatie de beste optie is. De redenering van "iets vaststaand opbouwen" is imo redelijk kort door de bocht. Misschien gaan die kinderen in een andere stad wonen en moet je je huis wel verkopen. Misschien is het klimaat op de vastgoedmarkt op die moment niet meer wat het daarvoor was (en het klimaat op de financiele ook niet ;p)...Allemaal parameters die meetellen.

Bij al jouw voorbeelden hebben die kinderen nog iets. In het huurgeval hebben ze niets, wat is er dus zo kort door de bocht aan? :p

Myllan

Legacy Member
C_X zei:
Brugdagen, iets wat ik nog nooit heb gekend. Ik mag zelfs op feestdagen doorwerken, er is altijd wel ergens een land waar men geen feestdag heeft en ze zetten mij dan daar op. :sop:

Wat voor werk doe je dan?
De vergoeding voor het werken op een feestdag moet iets goedmaken nietwaar?:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan