Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 39

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sharpshot

Legacy Member
Mus86 zei:
Welkom in de nieuwe wereld met de nieuwe, vluchtige en vooral lege genotscultuur. Alles wegwerpbaar. Hoera!


OT: gisterenavond laat een CD willen branden of naar mijn idee: gewoon gebrand. Vanmorgen blijkt er maar de helft op te staan fjeiolf djzjdsj !!! :( Een zo goed als lege cd dus. Hoera! (inb4 wegwerpbaar)

Neem maar alle fun weg om een idiote comment te plaatsen ja!

Gonzo

Legacy Member
Mus86 zei:
OT: gisterenavond laat een CD willen branden of naar mijn idee: gewoon gebrand. Vanmorgen blijkt er maar de helft op te staan fjeiolf djzjdsj !!! :( Een zo goed als lege cd dus. Hoera! (inb4 wegwerpbaar)

Ahhh Muzz, uw ochtendhumeur en ochtendrage over futiliteiten helpen om mijn ochtend draaglijk te maken.
Waarvoor dank, doe zo voort!

Remi

Legacy Member
Je baas en collega inlichten dat je een andere job boeiend vindt en een overplaatsing wel ziet zitten.
Was ik maar wat meer egocentrisch en trok ik me niet aan van wat ik (eventueel) zou achterlaten :(

Prodigy

Legacy Member
Rizla+ zei:
Van uw werk? Dat is toch het probleem van uw werkgever dan, zijn die niet verantwoordelijk?

Op uw online te raadplegen dossier van RJV kan je zelf het rekeningnummer controleren en aanpassen indien nodig.

sharpshot

Legacy Member
Als de pers dit wat meer oppikt en in het gezicht van de PS gooit kan dit héél slecht aflopen voor hen, maar ik zie dat niet echt gebeuren.

Lolplayer

Legacy Member
Dat verhaal over die Hodei in de krant

Over die vriendengroep die met hunne foto in de gazet staan en dan vermelden dat die kerel om hulp vroeg en dat ze hem maar achtergelaten hebben, precies of ze zijn er nog trots op ook :s

Blijkbaar heeft dat wijf sociaal werk gestudeerd en werkt ze met gehandicapten.

Remi

Legacy Member
Ze hebben gevraagd of ze een taxi of de politie moesten bellen. Hodei heeft het blijkbaar afgewimpeld.
Je kan ook moeilijk iemand die niet geholpen wil worden blijven lastigvallen hé.

JorisBlack

Legacy Member
Remi zei:
Ze hebben gevraagd of ze een taxi of de politie moesten bellen. Hodei heeft het blijkbaar afgewimpeld.
Je kan ook moeilijk iemand die niet geholpen wil worden blijven lastigvallen hé.

Dit. En daarbij, om half 5 's nachts iemand tegenkomen die raar doet, dan denk ik dat 99% van de mensen liefst zo snel mogelijk doorwandelen. (random statistiek, omdat het kan)

psxman

Legacy Member
Naar Telenet bellen voor het zoveelste probleem en na een gesprek van 20 minuten doorgeschakeld worden om dan als wachttoon het liedje "sold,solid as a rock.." te horen!
Instant woedeaanval!

Muscleduck

Legacy Member
Mus86 zei:
Welkom in de nieuwe wereld met de nieuwe, vluchtige en vooral lege genotscultuur. Alles wegwerpbaar. Hoera!


OT: gisterenavond laat een CD willen branden of naar mijn idee: gewoon gebrand. Vanmorgen blijkt er maar de helft op te staan fjeiolf djzjdsj !!! :( Een zo goed als lege cd dus. Hoera! (inb4 wegwerpbaar)

Probeer eens opnieuw te branden, maar op lage snelheid. Bv 4x.

Lolplayer

Legacy Member
JorisBlack zei:
Dit. En daarbij, om half 5 's nachts iemand tegenkomen die raar doet, dan denk ik dat 99% van de mensen liefst zo snel mogelijk doorwandelen. (random statistiek, omdat het kan)

Je laat toch geen persoon achter om 5 uur snachts die verward is en om hulp heeft gesmeekt :s

Enja de meesten zouden willen doorwandelen, waarschijnlijk 100% zou willen doorwandelen, maar er is nog een verschil tussen het willen doen en het effectief doen.

Ze waren trouwens met drie, dus die kerel was sowieso outnumbered.

Remi zei:
Ze hebben gevraagd of ze een taxi of de politie moesten bellen. Hodei heeft het blijkbaar afgewimpeld. Je kan ook moeilijk iemand die niet geholpen wil worden blijven lastigvallen hé.

Dat vind ik bullshit, als je duidelijk ziet dat iemand "in een waan is dat hij achtervolgt wordt, smeekt om hulp en duidelijk onder invloed is van iets", dan moet je als weldenkend mens weten dat die persoon op dat moment zijn beoordelingsvermogen niet werkt zoals het zou moeten en dat hij geen eigen beslissingen meer kan nemen.

Zeker iemand die werkt met mentaal gehandicapten moet weten dat in bepaalde situaties mensen niet meer beschikken over het vermogen correct te handelen.

Remi

Legacy Member
Wat moet je dan doen?
De politie bellen? - Die komen misschien pas achter een uur of 2.
Hem in een taxi stoppen en meerijden naar waar?
Met 3 meesleuren? Dan krijg je nog zever met anderen omdat je iemand onvrijwillig meetrekt.

Je kan gewoon niet elke 'zatlap' in Antwerpen en zeker niet die buurt helpen, dus imo hebben die niks verkeerds gedaan.
Op die moment dan toch... ze hadden wel van zodra die verdwijning in de media kwam hun verhaal kunnen doen.

Muscleduck

Legacy Member
Lolplayer zei:
Dat vind ik bullshit, als je duidelijk ziet dat iemand "in een waan is dat hij achtervolgt wordt, smeekt om hulp en duidelijk onder invloed is van iets", dan moet je als weldenkend mens weten dat die persoon op dat moment zijn beoordelingsvermogen niet werkt zoals het zou moeten en dat hij geen eigen beslissingen meer kan nemen.

Zeker iemand die werkt met mentaal gehandicapten moet weten dat in bepaalde situaties mensen niet meer beschikken over het vermogen correct te handelen.

Ze zullen gedacht hebben dat het ne stoner was die aan het trippen was of zo zeker?

Lolplayer

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ze zullen gedacht hebben dat het ne stoner was die aan het trippen was of zo zeker?

Je ziet dat verschil toch.

Remi zei:
Je kan gewoon niet elke 'zatlap' in Antwerpen en zeker niet die buurt helpen, dus imo hebben die niks verkeerds gedaan.
Op die moment dan toch... ze hadden wel van zodra die verdwijning in de media kwam hun verhaal kunnen doen.

Er is een verschil tussen de zoveelste ordinaire zatlap en iemand die actief om hulp vraagt.

blackman

Legacy Member
Remi zei:
Ze hebben gevraagd of ze een taxi of de politie moesten bellen. Hodei heeft het blijkbaar afgewimpeld.
Je kan ook moeilijk iemand die niet geholpen wil worden blijven lastigvallen hé.

Hoe kan iemand die geen zinnig woord kan uitbrengen mensen afwimpelen? Die Hodei is naar die mensen afgekomen en die zijn vrijwel onmiddellijk doorgewandeld zonder om te kijken.

Dus je stapt af op mensen als je niet geholpen wil worden? Ik vind het tevens vreemd dat die mensen pas x maand na deze ontmoeting de ballen hebben gehad om naar de Politie te stappen. En nu niet beginnen zeveren dat ze "niet zeker" waren hé, heel het fucking stad hangt nog steeds vol met die jongen zijn poster en dit is misschien wel een van de bekendste verdwijningen van de voorbije 5 jaar.

En sorry, maar helpen staat voor u gelijk aan een taxi bellen en het daarna aftrappen? Ja? Stop met uzelf blaaskes wijs te maken, serieus man.
Als die chauffeur die Hodei had gezien en die kerel kon écht geen zinnig woord uitbrengen, dan weet gij goed genoeg dat die Taxichauffeur het nog sneller afbolt als dat groepje die de taxi belde.

Mensen geven vandaag de dag geen kak meer om hun medemens, in Leuven deze zaterdag heb ik daar nog een sterk staaltje van gezien. In de Bondgenotenlaan zag ik omstreeks 3-4u 's nachts een oude man van rond de 50 à 60 al vanop 100m afstand deels op straat liggen. Iedereen negeerde die man compleet, toen ik bij hem kwam bleek hij overvallen geweest toen hij in zijn zatte naar huis wandelde. Hij was alles kwijt; GSM, Portefeuille, papieren,... Ik heb die kerel efkes mee op café genomen, hem zichzelf laten verfrissen en hem een water betaald. Zo kon die kerel tenminste niet compleet uitgedroogd aan zijn tocht naar huis beginnen. Sorry gasten, maar ik moet echt kotsen van die "I don't give a fuck" mentaliteit.

Ze zouden zelf is een baksteen tegen hun freiter moeten krijgen, dan beroofd worden en dan nog is 2 uur lang straal genegeerd worden door de tientallen mensen die voorbij wandelen. Dan zullen ze beseffen dat je geen held bent door te helpen maar een klootzak door alleen maar aan u eigen te denken.

Zsazsa

Legacy Member
Ik heb zo ooit eens een oud meeke naar huis geholpen (21u, ladderzat, op wandel met den hond). Ik moet wel toegeven dat ik het vooral erg vond voor de hond, waar ze telkens opnieuw op neerviel, en haar daarom hielp :unsure: Ik weet niet of ik voor elke zatte fles zoveel compassie zou hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan