Dr. Sheldon Cooper
Legacy Member
FurtiveDuck zei:maar als ge aan de bak wilt komen in die sector is dat toch iets die je erbij zal moeten leren nemen. zeker als grafisch bureau tegenwoordig, ge moet gewoon alles pakken die je kunt en uw filosofie opzij zetten. als ik de industrie nu zie (ook drukkerijen) ben ik erg tevreden dat ik die weg niet ben ingegaan. je moet gewoon bandwerk doen en tegelijkertijd ontwikkel je een creativiteit die zo bot is dat je erop naar Keulen kunt rijden. tegen uw veertigste ben je op die manier uitgeblust en depressief. als je uw geweten wat wilt sussen kom je 's avonds thuis en maak je wat dankbaarder werk zoals vinyl covers of boeken kaften. je zal er niet rijk van worden, maar die klanten zijn wel een heel pak interessanter. but then again, wie heeft er daarvoor nog de tijd en energie na een werkdag.
als je nu al loopt te balen dan kan ik u enkel 1 goede raad geven. doe zoals ik en probeer wat anders, ga iets buiten doen, fysiek werk of zoek gewoon wat u best ligt - iedereen kan werken met zijn handen. ontwerpskills verleer je niet, gewoon wat up to date blijven met de trends en nieuwe programma's en tegen uw vijfendertigste levensjaar kunt ge nog altijd op een bureaustoel gaan zitten en carrière maken. met wat geluk valt uw ondergang dan misschien samen met uw pensioen.![]()
Yeah well, is gewoon zonde als je daar 8 jaar voor gestudeerd hebt. Tegen dat ik thuis kom is mijn goesting om nog iets te ontwerpen wel al lang over ^^Zal wel zien wat de toekomst brengt.

. Voetbal is ook nu niet echt iets waar ik ooit om gegeven heb en zal dat ook nooit doen. 
.
