Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

iamhollywood

Legacy Member
captain asshole zei:
Plus het feit dat die iemand heeft omver gereden zal op alle mogelijke vlakken zwaar blijven doorwegen.

Ind, probeer maar om ooit nog een autoverzekering vast te krijgen ;).
Probeer ooit nog deftig werk te vinden.
Welke bank gaat u ooit een schuldsaldoverzekering willen geven?
etc etc

Vrienden van mijn ouders betalen zo een gigantische lening af omdat hun dochter met haar zatte botten en onder voorlopig rijbewijs (tijdens de uren waarop ze niet mocht rijden) een elektriciteitspaal omver gereden heeft. Het was dat of hun huis verkopen.

h0pje

Legacy Member
Silmarunya zei:
Voor de islam is dat idd onrein, maar de Kopten (Egyptische christenen) mogen ze wel houden van de wet. Probleem is dat de Kopten enorm arm zijn en op vuilnisbelten wonen. Varkens+mensen+afval+ongedierte=really nasty stuff.

Btw: racisme is geen deugd, mensen ertoe aanzetten al helemaal niet...

Wut wut? Een nieuweling op het forum die eens een deftige post maakt? There is a God! :love:

Obama

Legacy Member
Mensen die stoer willen doen en "enjoy the club" neerpennen, terwijl het OF "join the club" OF "enjoy!" moet zijn... Grrrr!!!

Dennoman

Legacy Member
Silmarunya zei:
Voor de islam is dat idd onrein, maar de Kopten (Egyptische christenen) mogen ze wel houden van de wet. Probleem is dat de Kopten enorm arm zijn en op vuilnisbelten wonen. Varkens+mensen+afval+ongedierte=really nasty stuff.

Btw: racisme is geen deugd, mensen ertoe aanzetten al helemaal niet...
This could be the beginning of something beautiful :love:

Jij alvast welkom :woohoo:

Dennoman

Legacy Member
Math'ke zei:
Troll dennoman !
Laais :tongue:

Neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijke praktijken zijn, maar de islam over één kam gaan scheren is uiteraard ook vrij vergezocht. Dit doen mensen alleen als het hun standpunt in de hand werkt.

Arifiene

Legacy Member
kocabar zei:
aan dit : HLN Buitenland - 250.000 varkens wacht gruwelijke dood in Egypte (857418)

en dan zouden we terug rasist zijn zeker als we hier op reageren? TRIESTIG en waarom reageert er hier niemand op , waar blijven de andere landen met sancties tegen die moslimlanden ????

ik hoop dat daar geen 1 varken ooit nog moet leven / mag komen zelfs in da land na de mexicaanse griep !!!

als we durven een simpele tekening maken van hun heilige ahmed is het bijna wereld oorlog 3 ...

als zij 250.000 varkens doden is het normaal??? dan zullen ze weer geen eten hebben zeker ...

ik hoop dat er mensen zijn die ook protesteren in grootsteden zodat ze ook es zien dat wij tegen hun mentaliteit ZIJN !!!!!

wat een onhandige mensen zijn dat toch nie te doen !!!

wat ik niet versta , WAT DOEN DIE VARKENS in zo een land ? is dat geen onrein beest volgens de heilige ahmed .... KOM IN ACTIE BETER NU DAN NOOIT!!!

Ok.
Tis raCist, t gaat over 1 land (nl. Egypte), Mohammed, niet Achmed (en die is dan nog strikt gezien niet heilig want profeet en geen god), ze eten geen varkens (moslims toch niet), want varkens zijn haram.

In actie? Kheb nog geen mail gekregen van peta ofzo (en ja ik ben abbonee), dus veel kun je niet doen. En natuurlijk zijn het beestenbeulen. Maar zorg ervoor dat ge uw punt deftig overbrengt volgende keer.

Plut0r

Legacy Member
Klote NMBS
3 wagonnen met als gevolg een overvolle trein met gepensioneerden

Bad Religion

Legacy Member
Plut0r zei:
Klote NMBS
3 wagonnen met als gevolg een overvolle trein met gepensioneerden

geweldig ... morgen om +/- 4.30u opstaan om de trein te nemen naar brussel

:unsure:

[LRRP]

Legacy Member
BuBbA zei:
En dat verklaart dan ook meteen het dronken rijden?

Ik geef nu maar een voorbeeld. Als die bestuurder 3 pintjes heeft gedronken is die helemaal niet dronken en als die dan een fietser omver rijd die snachts zonder licht rijdt en praktisch onzichtbaar is. Is het voor die fietser eigen schuld, dikke bult.

Dennoman

Legacy Member
Math'ke zei:
Ergernis, ik vermoed dat mijn hond deze week het leven zal laten.
²

Beestje gaat met de dag achteruit. Ons ma heeft het echter moeilijk om te accepteren dat het naar zijn einde loopt omdat ze eigenlijk nog eet enzo. Ze kan echter niet meer zelfstandig rechtstaan en ze heeft enorme uitwassen op haar benen van de artrose. Het zal vanaf nu alleen maar slechter gaan en eigenlijk heeft het beest geen leven meer. Vroeger volgde ze u als uw tweede schaduw overal door het huis en nu kan ze niks meer zonder hulp. Ze hebben haar hier thuis een soort "harnas" gemaakt uit een badhanddoek en twee opneemvodden, ge zou het moeten zien: een winkeltas waar een hond uitsteekt. Eigenlijk is het triestig.

We willen het echter niet rekken tot ze gewoon überhaupt niet meer kan lopen. Als we ze recht helpen loopt ze nog wel, maar we moeten ze daar ook bij helpen, anders valt ze ergens en raakt ze niet meer recht.

Mijn moeder hoopt stilletjes dat we de hond op een morgen dood aantreffen, maar dat ziet er niet naar uit omdat we haar eigenlijk momenteel onnatuurlijk lang in leven houden met paardenmiddelen als cortisone. Zonder die behandeling zou ze er al niet meer geweest zijn. We hebben er geen spijt van dat we het hebben gedaan, maar het wordt stilaan tijd dat we haar loslaten nu, anders doet het alleen maar meer pijn.

Wandering

Legacy Member
Arifiene zei:
Ok.
Tis raCist, t gaat over 1 land (nl. Egypte), Mohammed, niet Achmed (en die is dan nog strikt gezien niet heilig want profeet en geen god), ze eten geen varkens (moslims toch niet), want varkens zijn haram.

In actie? Kheb nog geen mail gekregen van peta ofzo (en ja ik ben abbonee), dus veel kun je niet doen. En natuurlijk zijn het beestenbeulen. Maar zorg ervoor dat ge uw punt deftig overbrengt volgende keer.


Net zoals het 'abonnee' is. :niceone:

Babs

Legacy Member
Math'ke zei:
Ergernis, ik vermoed dat mijn hond deze week het leven zal laten.

:hug:
Veel sterkte ermee, kweet hoeveel het pijn doet.

Dennoman zei:
Mijn moeder hoopt stilletjes dat we de hond op een morgen dood aantreffen, maar dat ziet er niet naar uit omdat we haar eigenlijk momenteel onnatuurlijk lang in leven houden met paardenmiddelen als cortisone. Zonder die behandeling zou ze er al niet meer geweest zijn. We hebben er geen spijt van dat we het hebben gedaan, maar het wordt stilaan tijd dat we haar loslaten nu, anders doet het alleen maar meer pijn.

Ik ben niemand om mij daar mee te bemoeien, maar als da beestje zo aan het aftakelen is, zoude het dan niet beter overwegen om een spuitje te laten geven?
Hoe ik het zie is het momenteel gewoon een manier om het verdriet van het verlies uit te stellen, terwijl het vroeg of laat toch zal gebeuren.
Het is een enorm moeilijke keuze, en me momenten voelt ge u zo machteloos omdat ge weet dat het de beste oplossing is voor iedereen :(

Dennoman

Legacy Member
Welja, inderdaad. Daar spreken wij ook elke dag over. We moeten ergens onder ogen zien dat het "maar" een hond is, en zo voor dat beest moeten zorgen als we nu doen is geen leven meer. Mijn vader wil echter zijn veto niet stellen voor zolang ze eigenlijk nog een beetje deftig kan lopen, maar van zodra we zien dat het echt niet meer gaat hakken we de knoop door.

De situatie is moeilijk. Mijn moeder is gewoon echt nog niet klaar om haar los te laten, vooral niet nu ze nog relatief "goed" is. Zij deelt ook een veel dichtere band met de hond dan wij: zij heeft er echt dag in dag uit de hele dag bij gezeten en ook vaak voor gezorgd (als onze hond niemand als ons ma had om voor haar te zorgen was ze prolly al dood geweest voor ze 2 werd) en heeft veel moeten opofferen qua vrijheid omdat "ze maar terug naar de hond moesten", dus is het heel moeilijk voor haar om het onvermijdelijke te aanvaarden.

Echt, dit zijn zo van die tijden waar het leven u gewoon in het gezicht komt slaan. Meter van mijn moeder (echter niet veel ouder dan haar) heeft zopas te horen gekregen dat ze eierstokkanker heeft. Mijn moeder wil maar geen strijkjes laten nemen terwijl ze toch stilaan in de risicogroep begint terecht te komen. Like it or not, maar ze wordt een dagje ouder (50 geworden in maart). Laatst hebben we haar na lang inpraten wel kunnen overtuigen tot een mammografie en die bleek gelukkig in orde, maar ons moeder is zo koppig als haar eigen moeder. Ons moemoe was ook zo van het idee van: "als ze geen vieze ziektes ontdekken, heb ik ze niet", terwijl dat wel even een grof verkeerde gedachtengang is. Die was dus echt kwaad op de dokter die bij onze vava prostaatkanker had vastgesteld, want als die niks had gezegd, had hij het niet é...

Die instelling is gevaarlijk, en dus zal ik heel binnenkort eens een hartig woordje met ons moeder moeten praten: hoe moeilijk de tijden ook zijn, door te zwijgen gaan problemen niet weg.

^MystiQ

Legacy Member
Dennoman zei:
²

Beestje gaat met de dag achteruit. Ons ma heeft het echter moeilijk om te accepteren dat het naar zijn einde loopt omdat ze eigenlijk nog eet enzo. Ze kan echter niet meer zelfstandig rechtstaan en ze heeft enorme uitwassen op haar benen van de artrose. Het zal vanaf nu alleen maar slechter gaan en eigenlijk heeft het beest geen leven meer. Vroeger volgde ze u als uw tweede schaduw overal door het huis en nu kan ze niks meer zonder hulp. Ze hebben haar hier thuis een soort "harnas" gemaakt uit een badhanddoek en twee opneemvodden, ge zou het moeten zien: een winkeltas waar een hond uitsteekt. Eigenlijk is het triestig.

We willen het echter niet rekken tot ze gewoon überhaupt niet meer kan lopen. Als we ze recht helpen loopt ze nog wel, maar we moeten ze daar ook bij helpen, anders valt ze ergens en raakt ze niet meer recht.

Mijn moeder hoopt stilletjes dat we de hond op een morgen dood aantreffen, maar dat ziet er niet naar uit omdat we haar eigenlijk momenteel onnatuurlijk lang in leven houden met paardenmiddelen als cortisone. Zonder die behandeling zou ze er al niet meer geweest zijn. We hebben er geen spijt van dat we het hebben gedaan, maar het wordt stilaan tijd dat we haar loslaten nu, anders doet het alleen maar meer pijn.

BaBsie zei:
:hug:
Veel sterkte ermee, kweet hoeveel het pijn doet.

Onze hond heeft kanker, normaal heeft hij daar eigenlijk niet zoveel last van, behalve zijn ouderdomskwaaltjes dan, maar vandaag is het echt niet goed, hij kan niet drinken, eet niets en hij kan zelfs met moeite stappen, nochtans was hij gisteren superlevendig. Ik heb de indruk dat hij vandaag wel pijn heeft en ik heb hem nu in zijn mand gelegd en hij is rustig en slaapt, het is wachten tot de moeder thuis komt maar ja, ze is ook al van het gedacht "hopelijk slaapt hij zichzelf de dood in" maarja, hoogst waarschijnlijk zal het dezer dagen toch eens een bezoekje bij de dierenarts worden.

Er komt voorlopig ook geen nieuwe hond als deze hond er niet meer is.

Dennoman

Legacy Member
Mjah jong, op hoe hij gisteren was moet ge niet afgaan. Als het gedaan is, kan het rap gedaan zijn. Bij onze vorige was het ook ineens schluss op twee dagen tijd en daarvoor was dat beest gewoon nooit ziek: een fiere grote bouvierreu van 70 kilo, gespierd en kerngezond. En toen werd het plots een oud manneke en ging zijn kaars op 1, 2, 3 uit.

Het "goede" aan wat er met onze hond allemaal gebeurd is de voorbije weken is wel dat ik al afscheid heb kunnen nemen, dat helpt heel erg bij het verwerkingsproces. Elke keer als ik richting kot vertrek, besef ik heel goed dat de kans bestaat dat het de laatste keer was dat ik haar levend zag en ik moet zeggen dat het elke keer "makkelijker" ging. Een maand geleden kreeg ze plotseling zeer ernstige koortsaanvallen die mogelijk gelinkt waren met beginnende bloedkanker en toen zijn we haar cortisone beginnen geven met opmerkelijke verbeteringen tot gevolg (eten als vroeger, op haar qui-vive, altijd vragen naar aandacht) en toen heb ik me emotioneel van haar gedistantieerd. Sindsdien praten we ook zo goed als altijd over haar in de verleden tijd, alsof ze eigenlijk al dood was. We beseffen goed genoeg dat we nog zo goed en zo kwaad als we kunnen voor haar zorgen, maar we beseffen wel dat uitstel geen afstel is.

'k Zie trouwens dat ge verjaard zijt gisteren, gelukkige late verjaardag, da's toch iets :)

Sorasan

Legacy Member
heb het niet getroffen vandaag :p
eerst naar een winkel voor een Hemdje, in alle maten behalve in die van mijn :p
nadien naar een opticien, natuurlijk is die pas terug open als mijn dienst begint aaarg :p
Ik hoop dat dit geen eerste beproeving is van wat nog gaat komen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan