Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 44

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MikeHunt

Legacy Member
Regenneger zei:
Fijn, probeer maar eens te werken op de achterbank van een nissan micra. Dat zijn door de band genomen vijftigers die dag in dag uit 3/4/5uur in hun wagen zitten en een iets drukker leven hebben dan jij en ik. Voor hetzelfde geldt is dat de wagen die zij uit uit hun privé hebben meegepakt, daar hebben jullie totaal het raden naar.

Hoe dit een klassenmaatschappij is ontgaat me. Ambulances, brandweerwagens en combi's hebben net zoals ministers een belangrijke functie, die geven we toch ook voorrang? WIJ geven hen die macht om dat te doen. Jullie kunnen gerust minister worden.
Als het je zoveel kan schelen, er is een politicus die daar ook niet mee akkoord gaat. Hij heet Bert Anciaux, stemmen maar.
Gemiddeld worden er zo'n 33.000 manuren per jaar besteed aan het escorteren van hoogwaardigheidsbekleders. Dat is dus voor alle buitenlandse regeringsleiders of diplomaten, Eurocraten, leden van de 7verschillende regeringen in dit land. In die 33.000 zitten ook de uren die gaan naar het escorteren van spelersbussen of popsterren en dergelijke. Het aantel keren dat ge ze dus ziet uitrijden voor ne minister is dus peanuts. Enkel blijft dat allicht uit afgunst in uw hoofd zitten.

Een minister draagt dezelfde consequenties als de WC madam. Namelijk ontslag. Met dat verschil dat jij als werknemer van de Kinepolis niets te zeggen hebt over de WC madam, als kiezer daarentegen heb je wel de macht om deze of gene minister af te straffen.

Minister heeft verschillende etymologische oorsprongen. Dienaar van het volk is er geen van, dienaar van de koning is allicht de meest accurate. Je geeft ze een mandaat en zij pogen dat uit te voeren. Niet tevreden? Anders stemmen over 5jaar.


Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat het woord consequenties juist betekent:

Iemand die in de prive een hoop geld kwijtspeelt wordt op staande voet ontslagen en mag het volledige bedrag uit eigen zak terugbetalen.
Een politieker die geld kwijtspeelt verzint gewoon een nieuwe taks om het geld bij de bevolking te halen en wordt daarna overgeplaatst naar een andere dikbetaalde functie. Hoeveel heeft Turtelboom zelf al opgehoest om de put te dichten die naar haar is genoemd?

Herman De Croo

Legacy Member

the_dr@gon

Legacy Member
Mensen die hun cardiotoestel niet afkuisen na gebruik
emoji35.png
das nu toch zo moeilijk niet ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Sarcastr0

Legacy Member
MikeHunt zei:
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat het woord consequenties juist betekent:

Iemand die in de prive een hoop geld kwijtspeelt wordt op staande voet ontslagen en mag het volledige bedrag uit eigen zak terugbetalen.
Een politieker die geld kwijtspeelt verzint gewoon een nieuwe taks om het geld bij de bevolking te halen en wordt daarna overgeplaatst naar een andere dikbetaalde functie. Hoeveel heeft Turtelboom zelf al opgehoest om de put te dichten die naar haar is genoemd?
De turteltaks diende wel om de freyaput te vullen.
Just saying

DogFacedGod

Legacy Member
MikeHunt zei:
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat het woord consequenties juist betekent:

Iemand die in de prive een hoop geld kwijtspeelt wordt op staande voet ontslagen en mag het volledige bedrag uit eigen zak terugbetalen.
Een politieker die geld kwijtspeelt verzint gewoon een nieuwe taks om het geld bij de bevolking te halen en wordt daarna overgeplaatst naar een andere dikbetaalde functie. Hoeveel heeft Turtelboom zelf al opgehoest om de put te dichten die naar haar is genoemd?

Wat? :p Buiten als het echt crimineel gedrag is, heb ik dat toch nooit gezien.

Preske

Legacy Member
150 Vlaamse politici verzwijgen mandaten voor belastingen: ‘... - De Standaard

Het artikel in De Tijd maakt melding dat sinds 2010 (het is verplicht sinds 2007 om de mandaten aan te geven, dus reken maar op meer overtredingen) en 2015 er meer dan 1300 politici en top ambtenaren "vergeten zijn" om het aan te geven. Sommige tot 5 keer.

Op deze overtredingen staan boetes van 600 tot 6000 euro. In die 5 jaar, zijn er wel geteld 91 dossiers opgemaakt. Van die 91 is het tot 1 boete gekomen.

Ondertussen maken de betrokken politici wel van hun oren dat het godgeklaagd is dat ze zoiets elk jaar opnieuw moeten doen.

Sja... Wat kan je hier nu nog op zeggen?

(het artikel van de tijd, ik kon het gratis lezen op mobiel, maar op pc heb je blijkbaar een account nodig)

Herman De Croo

Legacy Member
Herman De Croo zei:
85-jarige man die zijn mening over de islam verkondigt wordt al jarenlang gepest en nu in elkaar geslagen door jonge moslims: Opinie: Mag je een 'speciaal' mens bewusteloos slaan? | Opinie | De Morgen
niet nieuwswaardig op VRT

fotootje met een 'racistische' tekst op: momenteel hoofdnieuws op deredactie.be ; een reportage in Het Journaal en een onderzoek door de politie
Parket onderzoekt racistische uitlatingen tegen Mechels commissaris Jinnih Beels

En het blijft maar doorgaan, overal in het voorpaginanieuws.

MikeHunt

Legacy Member
Pieterjan94 zei:
Wat is uw punt precies, Herman?
Dat ontgaat me precies

Ja seg Herman, hoe kan je een ludieke spotprent nu niet veel belangrijker vinden dan iemand die jarenlang wordt gepest en in elkaar geslagen door racistische jongeren!
/s

Sonny Crockett

Legacy Member
Herman De Croo zei:
En het blijft maar doorgaan, overal in het voorpaginanieuws.

Alsof een bericht/boodschap van iemand die het verschil niet kent tussen jou en jouw, zo belangrijk is.

Arago

Legacy Member
Dat kut internet van scarlet, ik zit al 4 dagen op 5 mbit met nog 100gb over op den datalimiet. Dat ze dien brol is vlugger nakijken.

TheInvestigator

Legacy Member
Arago zei:
Dat kut internet van scarlet, ik zit al 4 dagen op 5 mbit met nog 100gb over op den datalimiet. Dat ze dien brol is vlugger nakijken.
Ik heb scarlet internet vanaf 1 jaar na dat het geintroduceerd werd. Ik kan dus moeillijk vergelijken of andere providers beter zijn, en heb nog nooit de behoefte gehad te veranderen. Misschien kunnen ze wel wat sneller zijn maar als ik dan vergelijk met bvb telenet ga ik me wel arm betalen. Dus nee, voor mij heeft scarlet geen kutinternet, maar ik heb dan tot hiertoe ook geen grote problemen gehad. Misschien hebt gij pech.

Arago

Legacy Member
TheInvestigator zei:
Ik heb scarlet internet vanaf 1 jaar na dat het geintroduceerd werd. Ik kan dus moeillijk vergelijken of andere providers beter zijn, en heb nog nooit de behoefte gehad te veranderen. Misschien kunnen ze wel wat sneller zijn maar als ik dan vergelijk met bvb telenet ga ik me wel arm betalen. Dus nee, voor mij heeft scarlet geen kutinternet, maar ik heb dan tot hiertoe ook geen grote problemen gehad. Misschien hebt gij pech.

Heeft ook altijd goed gewerkt behalve de laatste week.

kay-gell

Legacy Member
Kunnen we misschien nog es een prijsuitreiking zien zonder dat een bende multi-miljonairs ons er op moet wijzen hoe we moeten stemmen?

silent785

Legacy Member
Arago zei:
Dat kut internet van scarlet, ik zit al 4 dagen op 5 mbit met nog 100gb over op den datalimiet. Dat ze dien brol is vlugger nakijken.
Datalimiet? Wist niet dat dat er was. Ik zit altijd boven 200gb.
efe492e1dcc7626ea651627808c27eb3.jpg


Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Arago

Legacy Member
silent785 zei:
Datalimiet? Wist niet dat dat er was. Ik zit altijd boven 200gb.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Onbeperkt internet maar na 500gb zetten ze u op 3mbit, staat in de kleine lettertjes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan