Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 44

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nixie

Legacy Member
collega heeft voor 1 ritje carpoolen met een andere collega 17 euro teruggekregen
Ik krijg per maand 24 euro per maand om elke dag naar het station te fietsen...

Sonny Crockett

Legacy Member
nixie zei:
collega heeft voor 1 ritje carpoolen met een andere collega 17 euro teruggekregen
Ik krijg per maan 24 euro per maand om elke dag naar het station te fietsen...

Hoeveel km overbrugt hij in vergelijking met jou?

nixie

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Hoeveel km overbrugt hij in vergelijking met jou?

was voor een ritje van 30 km (Gent naar Geraardsbergen.)
Die 17 euro is dan nog zonder de kosten van de rit hé.
17 euro is enkel omdat hij een extra persoon meeneemt.

Tonerider

Legacy Member
nixie zei:
collega heeft voor 1 ritje carpoolen met een andere collega 17 euro teruggekregen
Ik krijg per maand 24 euro per maand om elke dag naar het station te fietsen...
neem iemand mee op je bagagedrager :unsure:

Sonny Crockett

Legacy Member
nixie zei:
was voor een ritje van 30 km (Gent naar Geraardsbergen.)
Die 17 euro is dan nog zonder de kosten van de rit hé.
17 euro is enkel omdat hij een extra persoon meeneemt.

Spreek af met collega; en wissel elke dag af.
Gemiddeld elk € 170 per maand extra.
Je kan deze keuze maken; of vasthouden aan je fiets natuurlijk. Niemand die jou verbiedt om de wagen te gebruiken; niemand die jou verplicht om de fiets te nemen. Heerlijk, niet waar?

Sonny Crockett

Legacy Member
Dat strafbare feiten kunnen verjaren. Dat ergert met al heel lang; maar borrelt nu terug op bij het lezen van een zoveelste artikel over Vangheluwe.
Ik kan daar echt razend over worden.

Carrion

Legacy Member
Daarstraks op de autostrade een vrachtwagen aan het inhalen tegen 120 km/u op het linker vak (E313 Antwerpen-Hasselt thv Lummen) en opeens hangt er een motorrijder LINKS naast mij, dus tussen mijn wagen en de middenberm. En binnen 3 maand als het goed weer is staan ze weer in het nieuws te wenen dat de auto's niet genoeg rekening houden met hen maar dan wel continu zo'n stunts uithalen.

TheInvestigator

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Die kleine lelijke gedrochten van wagens, die dieper dan nodig in een parkeervak gaan staan, zodat het wanneer je komt aangereden, lijkt dat je plaats hebt, maar telkens weer moet vaststellen dat er een klein gedrocht staat.
Rijd gij nog altijd met een Testarossa ? Rap bakske.

TheInvestigator

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Heb vandaag iets meegemaakt met mijn 90 graden omplooibaar regenscherm dat zich volledig, omgekeerd dus rond een boom had verstrengeld. Heb daar 5 minuten moeten wachten vooraleer de wind luwde en ik het regenscherm terug kon rechtrekken. Volledig onbeschadigd uiteraard.

RiCOManiaC

Legacy Member
TheInvestigator zei:
Heb vandaag iets meegemaakt met mijn 90 graden omplooibaar regenscherm dat zich volledig, omgekeerd dus rond een boom had verstrengeld. Heb daar 5 minuten moeten wachten vooraleer de wind luwde en ik het regenscherm terug kon rechtrekken. Volledig onbeschadigd uiteraard.
Tis weer de moeite in ieder geval. Hier beukt de wind echt ferm hard in het rond.

Sonny Crockett

Legacy Member
Ministers die het continue hebben over zogenaamde oplossingen om iets te doen aan het fileleed; maar intussen zelf vrolijk gebruik maken van een escorte.
Doorgaans zijn dat twee zwaantjes, met in hun zog de typische grote zwarte wagen van niet zelden het merk Mercedes, BMW of Audi.

Mij geeft dat dan de boodschap, dat ministers belangrijk zijn; en dat wij (wij die moeten zoeken naar alternatieven; zo niet ze opgelegd dreigen te krijgen) het 'gewone' volk zijn.
Zolang ministers gebruik maken van escortes om de file te omzeilen, weiger ik elk voorstel/alternatief te aanvaarden, en zal ik mijn wagen blijven gebruiken.

Shadowfox

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Dat strafbare feiten kunnen verjaren. Dat ergert met al heel lang; maar borrelt nu terug op bij het lezen van een zoveelste artikel over Vangheluwe.
Ik kan daar echt razend over worden.

Ik maak mij dan eerder kwaad op die 'slachtoffers' die telkens jaaaaaaaaren wachten om dan toch nog naar buiten te komen met hun verhaal.
Zeker in dit geval, er was over een paar jaar een hoop te doen over die Vangheluwe, die slachtoffers voelden zich toen niet geroepen misschien??

Sonny Crockett

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ik maak mij dan eerder kwaad op die 'slachtoffers' die telkens jaaaaaaaaren wachten om dan toch nog naar buiten te komen met hun verhaal.
Zeker in dit geval, er was over een paar jaar een hoop te doen over die Vangheluwe, die slachtoffers voelden zich toen niet geroepen misschien??

Al te vaak wordt naar het slachtoffer gekeken vanuit het perspectief: "jij had maar vroeger moeten reageren".
Ook dat maakt me kwaad. Als Vangheluwe zijn smerige poten had thuis gehouden, dan was er nu geen slachtoffer ...

Het is zoals met de vinger wijzen naar iemand die zijn fiets niet heeft vastgemaakt; in de plaats van diegene te veroordelen die de fiets steelt. Omgekeerde wereld.

Shadowfox

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Het is zoals met de vinger wijzen naar iemand die zijn fiets niet heeft vastgemaakt; in de plaats van diegene te veroordelen die de fiets steelt. Omgekeerde wereld.
Sorry, maar als er opgeroepen word om u aan te melden indien je fiets is gestolen maar je wil niet, dan moet je 10j later ook niet meer komen janken vind ik.

Je hebt natuurlijk wel gewoon gelijk dat Van Gheluwe gewoon zijn handen had moeten thuis houden.

Sonny Crockett

Legacy Member
Shadowfox zei:
Sorry, maar als er opgeroepen word om u aan te melden indien je fiets is gestolen maar je wil niet, dan moet je 10j later ook niet meer komen janken vind ik.

Je hebt natuurlijk wel gewoon gelijk dat Van Gheluwe gewoon zijn handen had moeten thuis houden.

De psychologische impact op een kind wiens fiets werd gestolen is uiteraard één op één vergelijkbaar met de impact ten gevolge van een aanranding/verkrachting. ...

Shadowfox

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
De psychologische impact op een kind wiens fiets werd gestolen is uiteraard één op één vergelijkbaar met de impact ten gevolge van een aanranding/verkrachting. ...
Kwestie dat ik die vergelijking gemaakt heb hé :unsure:

Tis simpel hé, dat ge daar niet direct voor uitkomt, kan ik inkomen. Zelf na 10 jaar. Maar als er 30 jaar na de feiten opgeroepen wordt je aan te melden en je weigert (voor wat voor reden dan ook), moet je 40 jaar na de feiten niet meer komen janken.

Soeplepel

Legacy Member
Vorig jaar eerste klant gehad als consultant waarbij contract eind vorig jaar afgelopen was, vorige maandag opnieuw op gesprek bij een tweede klant wat een volledig ramp was geworden. Sindsdien praat één van mijn bazen niet meer tegen mij, of toch weinig, en word ik bij bijna niets meer betrokken... :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan