Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 44

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Etersil

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ik maak mij dan eerder kwaad op die 'slachtoffers' die telkens jaaaaaaaaren wachten om dan toch nog naar buiten te komen met hun verhaal.
Zeker in dit geval, er was over een paar jaar een hoop te doen over die Vangheluwe, die slachtoffers voelden zich toen niet geroepen misschien??

Het is maar na de eerdere recente ontmoeting die het slachtoffer had met Vangehluwe , dat hij tot die beslissing is gekomen.
Omdat Vangheluwe het ontkent en de persoon niet lijkt te kennen.
Echter is de persoon nu klacht gaan indienen EN zouden er foto's zijn die moeten bewijzen hoe Vangehluwe en andere priesters jonge mannen misbruiken.

Bron: "Vangheluwe heeft zelfs foto's gemaakt van hoe hij mij misbr... - Het Nieuwsblad

Volgens het slachtoffer maakten de twee geestelijken zelfs beelden van het misbruik met een polaroidtoestel.

Vorige maand diende Kris Verduyn, een ander slachtoffer, al een klacht in tegen Vangheluwe.

Joris Van Cauter, de advocaat van Vangheluwe, doet de nieuwe klacht af als “laster en eerroof”. “Vangheluwe heeft bekend wat hij gedaan heeft en daar blijft het bij. Deze lasterlijke aangiftes moeten stoppen. We nemen principieel stelling in en zullen klachten neerleggen wegens laster en eerroof en lasterlijke aangiften.”

In totaal dienden nu al zes mensen een klacht in tegen Vangheluwe.
Niet te geloven dat die man nog niet in de cel zit. :oink:, maar ergens vertoeft in Frankrijk. (genietend van wijn en het mooie weer wss)

Saphira

Legacy Member
Etersil zei:
Het is maar na de eerdere recente ontmoeting die het slachtoffer had met Vangehluwe , dat hij tot die beslissing is gekomen.
Omdat Vangheluwe het ontkent en de persoon niet lijkt te kennen.
Echter is de persoon nu klacht gaan indienen EN foto's die moeten bewijzen hoe Vangehluwe en andere priesters jonge mannen misbruiken.
Niet te geloven dat die man nog niet in de cel zit. :oink:, maar ergens vertoeft in Frankrijk. (genietend van wijn en het mooie weer wss)

De Kerk is een maffia en beschermt Vangheluwe nog altijd.

Sonny Crockett

Legacy Member
Shadowfox zei:
Kwestie dat ik die vergelijking gemaakt heb hé :unsure:

Tis simpel hé, dat ge daar niet direct voor uitkomt, kan ik inkomen. Zelf na 10 jaar. Maar als er 30 jaar na de feiten opgeroepen wordt je aan te melden en je weigert (voor wat voor reden dan ook), moet je 40 jaar na de feiten niet meer komen janken.

Ik denk net dat daar het schoentje van de perceptie wringt.
Me in de plaats stellen, kan ik gelukkig niet. Net daarom ben ik van oordeel dat wij ons niet moeten uitspreken over wat een 'redelijke/aanvaardbare' termijn is om aangifte te doen.
(Of dat nu na 10, 20,30 of zelfs 50 jaar is).

Sonny Crockett

Legacy Member
Saphira zei:
De Kerk is een maffia en beschermt Vangheluwe nog altijd.

De kerk beschermt alles wat direct en indirect in verband staat met kindermisbruik.
Van Gheluwe is niet de eerste en zal niet de laatste zijn. Zo kon ook madame dutroux kon ook naar een klooster.

Anoniem13

Legacy Member
Een parel van een trolthread verwijderd... Ik ging de link zojuist in de glimlach van vandaag plaatsen.

Regenneger

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Ministers die het continue hebben over zogenaamde oplossingen om iets te doen aan het fileleed; maar intussen zelf vrolijk gebruik maken van een escorte.
Doorgaans zijn dat twee zwaantjes, met in hun zog de typische grote zwarte wagen van niet zelden het merk Mercedes, BMW of Audi.

Mij geeft dat dan de boodschap, dat ministers belangrijk zijn; en dat wij (wij die moeten zoeken naar alternatieven; zo niet ze opgelegd dreigen te krijgen) het 'gewone' volk zijn.
Zolang ministers gebruik maken van escortes om de file te omzeilen, weiger ik elk voorstel/alternatief te aanvaarden, en zal ik mijn wagen blijven gebruiken.

Dat zijn vaker buitenlandse regeringsleiders of diplomaten dan dat het federale ministers zijn.

Maar toch, laat ons wel wezen, ministers zijn nogal belangrijk ja.
Ja, wij zijn het gewone volk terwijl ministers een pak belangrijker zijn. Logisch toch? Of beslis jij dagelijks over het leven van 11.000.000 burgers?

Wat doet het merk van de wagen er overigens toe?

Polis

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Ministers die het continue hebben over zogenaamde oplossingen om iets te doen aan het fileleed; maar intussen zelf vrolijk gebruik maken van een escorte.
Doorgaans zijn dat twee zwaantjes, met in hun zog de typische grote zwarte wagen van niet zelden het merk Mercedes, BMW of Audi.

Mij geeft dat dan de boodschap, dat ministers belangrijk zijn; en dat wij (wij die moeten zoeken naar alternatieven; zo niet ze opgelegd dreigen te krijgen) het 'gewone' volk zijn.
Zolang ministers gebruik maken van escortes om de file te omzeilen, weiger ik elk voorstel/alternatief te aanvaarden, en zal ik mijn wagen blijven gebruiken.

QFT
In Brussel is dit echt degoutant. Alle brave werkmensen aan het aanschuiven, komt daar de zoveelste escorte voor een dief in maatpak die dan gewoon iedereen en alles opzij kegelt en doorvlamt.
Files gelden dus niet voor iedereen, klassenmaatschappij 2.0

EvilTwin

Legacy Member
Regenneger zei:
Dat zijn vaker buitenlandse regeringsleiders of diplomaten dan dat het federale ministers zijn.

Maar toch, laat ons wel wezen, ministers zijn nogal belangrijk ja.
Ja, wij zijn het gewone volk terwijl ministers een pak belangrijker zijn. Logisch toch? Of beslis jij dagelijks over het leven van 11.000.000 burgers?

Wat doet het merk van de wagen er overigens toe?

Het merk niet, maar wel de prijs die er aan gekoppeld is.

Klassenmaatschappij zoals Polis zegt.

MikeHunt

Legacy Member
Regenneger zei:
Dat zijn vaker buitenlandse regeringsleiders of diplomaten dan dat het federale ministers zijn.

Maar toch, laat ons wel wezen, ministers zijn nogal belangrijk ja.
Ja, wij zijn het gewone volk terwijl ministers een pak belangrijker zijn. Logisch toch? Of beslis jij dagelijks over het leven van 11.000.000 burgers?

Wat doet het merk van de wagen er overigens toe?


Het merk doet er toe omdat wij er voor betalen, zelfs met een goedkope auto kan je ook nog altijd belangrijke beslissingen maken ;)

En dat belangrijk zijn is trouwens relatief, beslissingen maken doen ze vooral om er zelf beter van te worden en als die 11 miljoen er ooit last van zouden ondervinden kunnen ze gewoon in stilte verdwijnen zonder ooit verantwoordelijk gesteld te worden. Dus in dat opzicht is zelfs de wc-madam belangrijker dan een politieker omdat er bij haar job wel consequenties zijn als ze fouten maakt.

zarathustra

Legacy Member
Regenneger zei:
Dat zijn vaker buitenlandse regeringsleiders of diplomaten dan dat het federale ministers zijn.

Maar toch, laat ons wel wezen, ministers zijn nogal belangrijk ja.
Ja, wij zijn het gewone volk terwijl ministers een pak belangrijker zijn. Logisch toch? Of beslis jij dagelijks over het leven van 11.000.000 burgers?

Wat doet het merk van de wagen er overigens toe?

Je weet wat minister wil zeggen eh? Dienaar. Het hele idee dat ministers ( of presidenten) belangrijker zijn dan 'de mensen' is gewoon idioot. Het zijn mensen die aangesteld zijn om een job te doen VOOR ons, niet om ons te zeggen wat we moeten doen.

TheInvestigator

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
De kerk beschermt alles wat direct en indirect in verband staat met kindermisbruik.
Van Gheluwe is niet de eerste en zal niet de laatste zijn. Zo kon ook madame dutroux kon ook naar een klooster.
Ach ja, kindermisbruik ... doet me aan iets denken ... en aan de uitvinder van die andere godsdienst. Is allemaal fout natuurlijk, maar de perceptie verschilt al eens. Geef ze voor mijn part allemaal de doodstraf.

Regenneger

Legacy Member
Fijn, probeer maar eens te werken op de achterbank van een nissan micra. Dat zijn door de band genomen vijftigers die dag in dag uit 3/4/5uur in hun wagen zitten en een iets drukker leven hebben dan jij en ik. Voor hetzelfde geldt is dat de wagen die zij uit uit hun privé hebben meegepakt, daar hebben jullie totaal het raden naar.

Hoe dit een klassenmaatschappij is ontgaat me. Ambulances, brandweerwagens en combi's hebben net zoals ministers een belangrijke functie, die geven we toch ook voorrang? WIJ geven hen die macht om dat te doen. Jullie kunnen gerust minister worden.
Als het je zoveel kan schelen, er is een politicus die daar ook niet mee akkoord gaat. Hij heet Bert Anciaux, stemmen maar.
Gemiddeld worden er zo'n 33.000 manuren per jaar besteed aan het escorteren van hoogwaardigheidsbekleders. Dat is dus voor alle buitenlandse regeringsleiders of diplomaten, Eurocraten, leden van de 7verschillende regeringen in dit land. In die 33.000 zitten ook de uren die gaan naar het escorteren van spelersbussen of popsterren en dergelijke. Het aantel keren dat ge ze dus ziet uitrijden voor ne minister is dus peanuts. Enkel blijft dat allicht uit afgunst in uw hoofd zitten.

Een minister draagt dezelfde consequenties als de WC madam. Namelijk ontslag. Met dat verschil dat jij als werknemer van de Kinepolis niets te zeggen hebt over de WC madam, als kiezer daarentegen heb je wel de macht om deze of gene minister af te straffen.

Minister heeft verschillende etymologische oorsprongen. Dienaar van het volk is er geen van, dienaar van de koning is allicht de meest accurate. Je geeft ze een mandaat en zij pogen dat uit te voeren. Niet tevreden? Anders stemmen over 5jaar.

zarathustra

Legacy Member
Regenneger zei:
Fijn, probeer maar eens te werken op de achterbank van een nissan micra. Dat zijn door de band genomen vijftigers die dag in dag uit 3/4/5uur in hun wagen zitten en een iets drukker leven hebben dan jij en ik. Voor hetzelfde geldt is dat de wagen die zij uit uit hun privé hebben meegepakt, daar hebben jullie totaal het raden naar.

Hoe dit een klassenmaatschappij is ontgaat me. Ambulances, brandweerwagens en combi's hebben net zoals ministers een belangrijke functie, die geven we toch ook voorrang? WIJ geven hen die macht om dat te doen. Jullie kunnen gerust minister worden.
Als het je zoveel kan schelen, er is een politicus die daar ook niet mee akkoord gaat. Hij heet Bert Anciaux, stemmen maar.
Gemiddeld worden er zo'n 33.000 manuren per jaar besteed aan het escorteren van hoogwaardigheidsbekleders. Dat is dus voor alle buitenlandse regeringsleiders of diplomaten, Eurocraten, leden van de 7verschillende regeringen in dit land. In die 33.000 zitten ook de uren die gaan naar het escorteren van spelersbussen of popsterren en dergelijke. Het aantel keren dat ge ze dus ziet uitrijden voor ne minister is dus peanuts. Enkel blijft dat allicht uit afgunst in uw hoofd zitten.

Een minister draagt dezelfde consequenties als de WC madam. Namelijk ontslag. Met dat verschil dat jij als werknemer van de Kinepolis niets te zeggen hebt over de WC madam, als kiezer daarentegen heb je wel de macht om deze of gene minister af te straffen.

Minister heeft verschillende etymologische oorsprongen. Dienaar van het volk is er geen van, dienaar van de koning is allicht de meest accurate. Je geeft ze een mandaat en zij pogen dat uit te voeren. Niet tevreden? Anders stemmen over 5jaar.

Alleen geven we ministers geen mandaat. Partijen geven ministers een mandaat. Je kan trouwens ook niet stemmen op ministers.

Sonny Crockett

Legacy Member
Regenneger zei:
Dat zijn vaker buitenlandse regeringsleiders of diplomaten dan dat het federale ministers zijn.

Maar toch, laat ons wel wezen, ministers zijn nogal belangrijk ja.
Ja, wij zijn het gewone volk terwijl ministers een pak belangrijker zijn. Logisch toch? Of beslis jij dagelijks over het leven van 11.000.000 burgers?

Wat doet het merk van de wagen er overigens toe?

Logisch zegt u. Helemaal niet logisch. Een minister staat niet boven de wet; en behoort ten alle tijde het goede voorbeeld te geven. De voorbije weken/maanden/jaren hebben we vooral het tegendeel gezien. Maar goed, ... volgen u is dat allemaal logisch, daar ze naar uw insteek 'beslissen over het leven van 11.000.000 burgers'. Wat betreft dramatiek, kan deze uitspraak tellen.

Het merk reflecteert zich in de kostprijs van de wagen. Alweer, ... een kost daar ongeveer 45% van die 11.000.000 burgers voor opdraaien.

Dat een minister dan het lef heeft om openbaar vervoer te blijven promoten; zelfs wettelijk beperkingen wil invoeren op gebruik van eigen wagen, hoewel wij allemaal wegentaks betalen, dat gaat voor mij een brug te ver. En al helemaal als diezelfde ministers gebruik maken van een escorte om de reden (fileleed) van datgene wat zij willen invoeren (rekening rijden) te omzeilen.

Sonny Crockett

Legacy Member
Regenneger zei:
Fijn, probeer maar eens te werken op de achterbank van een nissan micra. Dat zijn door de band genomen vijftigers die dag in dag uit 3/4/5uur in hun wagen zitten en een iets drukker leven hebben dan jij en ik. Voor hetzelfde geldt is dat de wagen die zij uit uit hun privé hebben meegepakt, daar hebben jullie totaal het raden naar.

Je kan de discussie natuurlijk zo belachelijk maken als je zelf wenst.
Alsof enkel BMW, Mercedes en Audi grote wagens produceren. Heel handig vergelijk je dan met een Nissan Micra; en ontgaat het jou dat bijvoorbeeld een Ford Mondeo, of Peugeot 407 ook grote wagens zijn. Uiteraard zijn deze minder duur, en dragen minder bij aan het status. Doch, het zou de burger wat minder kosten, want deze worden wel degelijk betaald door de burger; ik heb daar zeker het raden niet naar.

Hoe dit een klassenmaatschappij is ontgaat me.

Die indruk heb ik ook.


Ambulances, brandweerwagens en combi's hebben net zoals ministers een belangrijke functie, die geven we toch ook voorrang? WIJ geven hen die macht om dat te doen. Jullie kunnen gerust minister worden.

Telkens een minister naar een vergadering moet, is er een voor u en mij levensbedreigende situatie?
Wat betreft de inhoud gegeven aan het toekennen van 'de macht', houden wij er duidelijk een geheel andere mening op na.

Als het je zoveel kan schelen, er is een politicus die daar ook niet mee akkoord gaat. Hij heet Bert Anciaux, stemmen maar.
Gemiddeld worden er zo'n 33.000 manuren per jaar besteed aan het escorteren van hoogwaardigheidsbekleders. Dat is dus voor alle buitenlandse regeringsleiders of diplomaten, Eurocraten, leden van de 7verschillende regeringen in dit land. In die 33.000 zitten ook de uren die gaan naar het escorteren van spelersbussen of popsterren en dergelijke. Het aantel keren dat ge ze dus ziet uitrijden voor ne minister is dus peanuts. Enkel blijft dat allicht uit afgunst in uw hoofd zitten.

Neen danku. Bert Anciaux vertrouw ik niet.
Je geeft terecht het voorbeeld van spelersbussen/popsterren/...
Ook dat vind ik niet nodig. Wat maakt dat zij wel recht hebben op een escorte om op tijd aan hun broodwinning te kunnen beginnen; en andere mensen niet?
Dat jij je daar nederig bij wenst neer te leggen, is dan ook jouw zaak. Noem het daarom aub niet 'logisch'.

Een minister draagt dezelfde consequenties als de WC madam. Namelijk ontslag. Met dat verschil dat jij als werknemer van de Kinepolis niets te zeggen hebt over de WC madam, als kiezer daarentegen heb je wel de macht om deze of gene minister af te straffen.

Wat zeg jij nu?
Geef eens een concreet voorbeeld over hoe wij Karel De Gucht hebben afgestraft voor zijn misbruik van voorkennis in de Fortis affaire.
Geef eens een concreet voorbeeld over hoe wij Van den Broucke hebben afgestraft omdat hij geld heeft verloren (euh ... verbrand)
...
Got my point?

Minister heeft verschillende etymologische oorsprongen. Dienaar van het volk is er geen van, dienaar van de koning is allicht de meest accurate. Je geeft ze een mandaat en zij pogen dat uit te voeren. Niet tevreden? Anders stemmen over 5jaar.

... zij pogen vooral zoveel mogelijk mandaten te verzamelen.
Nu goed, ik hoor dat u het logisch vindt allemaal en daar ook met plezier voor wil betalen.

Sonny Crockett

Legacy Member
zarathustra zei:
Alleen geven we ministers geen mandaat. Partijen geven ministers een mandaat. Je kan trouwens ook niet stemmen op ministers.

Correct.
Maar zeg, wat maakt het allemaal uit ....

Het is allemaal logisch. Ministers zijn belangrijk; wij niet!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan