Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lakigigar

Legacy Member
h8bal zei:
Omdat ze daar geen gratis geld uitdelen? Iemand met principes zoal jij moet daar toch gewoon tegen kunnen?

Komaan, bewijs eens dat wij het allemaal verkeerd voorhebben :)

Geef dan eens voorbeelden van hoe jij het zou aanpakken, mocht je dat doen (en het zou geen Europa / Noord-Amerika zijn).

Sonny Crockett

Legacy Member
Lakigigar zei:
maar ben jij daar nu zelf tevreden over. Je geeft aan dat je je kinderen niet eens meer ziet opgroeien, en dat jij je vrienden amper ziet. Dat is geen leven dat ik zou willen. Ik wil geen drie uur in het verkeer staan iedere dag. Ik wil mijn vrouw (als ik er één zou hebben) en kinderen veel meer zien en ik wil mijn hobby's niet opgeven.

Ik laat jou gewoon de niet altijd zo rooskleurige realiteit zien van iemand die + € 3500 per maand krijgt.
Met andere woorden, kijk naar de realiteit en stop met je te voeden met PVDA-gezeik.

h8bal

Legacy Member
Lakigigar zei:
Geef dan eens voorbeelden van hoe jij het zou aanpakken, mocht je dat doen.

Ik zou sowieso nooit in de situatie zitten dat ik én profiteer van het systeem én tegen het systeem ben.

Wat mij betreft heb jij geen recht van klagen en toch lijkt dat het enige wat je hier doet om maar te zwijgen van heel die PVDA-indocrinatie.

Vinceness

Legacy Member
Lakigigar zei:
maar HOE. Iedereen zegt gewoon doen, maar HOE, HOE en nog eens HOE.

De realiteit gaat zijn dat ik gewoon dakloos op straat zit in een ander land en van de honger omkom, en dat houdt me tegen.

Als ge u continu in alles laat tegenhouden, zal de alternatieve realiteit helaas zijn dat ge dakloos op straat zit in dit land en van de honger omkomt. De meeste mensen hier zijn nu niet bepaald supporters van u en uw zelfdestructieve gedachtegang, maar ik denk dat we het er ook over eens zijn als niemand zo'n lot verdient, zelfs jij niet.

Begin met dingen te doen die u initieel enorm onaangenaam lijken. Misschien valt het allemaal wel wat beter mee dan ge uzelf wijsmaakt. En als het niet meevalt, dan kan je tenminste zeggen "ik zie dat niet zitten want ik heb dat al gedaan en ik vond het niet leuk om die en die reden" in plaats van "ik denk niet dat dat voor mij is en ik kan mijzelf daar niet voor motiveren".

Ik haat rekruteringskantoren. Ik heb er ook gewerkt. Ik wist erna ook direct onmiddellijk dat mijn initieel idee correct was en waarom ik er nooit nog wou werken. Nu heb ik een job waar ik mijzelf kan ontplooiien en de werk/privé-balans heb die ik wou. Eerst ook een functie gehad in een multinational waar ik op een jaar tijd zoveel carrière maakte dat ik bijna met een burn-out ben beëindigd. Aangenomen voor 1 job, buitengegaan met 3. Dan wist ik ook ineens in welk van die 3 jobs ik verder wou in mijn carrière en in welke zeker niet.

Doe ervaringen op in plaats van eindeloos te filosoferen over hoe ge denkt dat bepaalde jobs zijn. Geen 2 jobs zijn dezelfde.

Sooth Awful

Legacy Member
animatiemagazijn.jpg


Man man man

bassie82

Legacy Member
Lakigigar zei:
maar HOE. Iedereen zegt gewoon doen, maar HOE, HOE en nog eens HOE.

De realiteit gaat zijn dat ik gewoon dakloos op straat zit in een ander land en van de honger omkom, en dat houdt me tegen.

Zie je ergens blaadje hangen met personeel gevraagd : stap binnen en zeg dat je graag zou werken
Iedere dag bellen naar interimkantoor en op zn minst 3 keer per week passeren, als ze iets hebben direct aanvaarden
VDAB gaan en inschrijven voor een opleiding

Sooth Awful

Legacy Member
"Ik kan niet gaan werken, want ik kan mijn slaapritme niet zo snel aanpassen". Als je zo'n frêle gezondheid hebt, stop dan eerst al eens met tot stukken in de nacht op dit forum wat fantasiekes of zelfmedelijden te verkondigen. Slaap overdag, zoals een normale mens. En niet als graaf dracula die in z'n kist kruipt tegen het ochtendgloren..

Ik ga mij hier nu niet meteen als voorbeeld geven van een werkbeest (:D), maar ik studeer en ik werk in't weekend soms ook nog 's nachts bij in de horeca. Is dat altijd met de volle goesting? Nope, maar soms moet je je verantwoordelijkheid pakken om iets bij te verdienen.

Gij daarentegen doet gewoon niks. Studeert nikske en werkt nikske, en maar afgeven hoe oneerlijk de wereld is en dat heel de wereld een complot is om u de dieperik in te duwen. Man man man, van zo'n situaties maken ze films en boeken.

Sonny Crockett

Legacy Member
bassie82 zei:
Zie je ergens blaadje hangen met personeel gevraagd : stap binnen en zeg dat je graag zou werken
Iedere dag bellen naar interimkantoor en op zn minst 3 keer per week passeren, als ze iets hebben direct aanvaarden
VDAB gaan en inschrijven voor een opleiding

Hohoho ... zijn bioritme e man ...
Gelieve daar wel rekening mee te houden ...

Lakigigar

Legacy Member
Kijk ja. Enige wat ik hier te horen krijg is nagetrap en geen concrete voorstellen. Ik ga morgen naar een interimkantoor (again) voor een testje voor een andere job (waar ik nog voor moet solliciteren dus we weten het antwoord toch al), en ik heb me al een tijdje geleden ingeschreven voor een infosessie van de examencommissie, maar ook daar heb ik schrik voor.

En mijn politieke voorkeur heeft hier niets mee te maken. Ik zeg niet dat ik meer geld moet hebben. Ik kan het zelfs gerust met wat minder doen. Maar ik ben vooral boos dat arbeiders, verplegers en dergelijke zo weinig verdienen, en dat rijke mensen zo veel verdienen, en ik klaag ook de uitbuitmaatschappij (met het voorbeeld van de interimkantoren van Vinceness aan). En zelfs indien ik een goede job heb/had, dan was ik nog altijd een communist. Dat gaat nooit veranderen. Ik kijk niet naar wat ik wil, ik hoef niet meer geld te hebben, maar het geld moet wel eerlijker verdeeld worden. Punt.

Misschien speelt mijn lichte vorm van autisme hier ook in mee. Het neemt vooral de leuke dingen weg, en zorgt er denk ik voor dat ik niet werk, niet uitga, niet met meisjes omga of niet naar het buitenland ga.

Lakigigar

Legacy Member
Sooth Awful zei:
"Ik kan niet gaan werken, want ik kan mijn slaapritme niet zo snel aanpassen". Als je zo'n frêle gezondheid hebt, stop dan eerst al eens met tot stukken in de nacht op dit forum wat fantasiekes of zelfmedelijden te verkondigen. Slaap overdag, zoals een normale mens. En niet als graaf dracula die in z'n kist kruipt tegen het ochtendgloren..

Wanneer ik een normaal ritme heb, gaat het automatisch altijd naar dat 4 to 12 ritme. Altijd terug, en vaak zelfs nog later dusja. Het is al jaren een rampzalig ritme, en ja, ik heb wellicht door dat ritme veel mogelijkheden en kansen niet aangenomen of gemist. Ik krijg dat niet op punt, daarom dat ik bvb. met het idee speelde om schrijver te worden, dan heb ik geen uren + ik typ/schrijf graag.

Tonerider

Legacy Member
Lakigigar zei:
Kijk ja. Enige wat ik hier te horen krijg is nagetrap en geen concrete voorstellen.

bassie82 zei:
Zie je ergens blaadje hangen met personeel gevraagd : stap binnen en zeg dat je graag zou werken
Iedere dag bellen naar interimkantoor en op zn minst 3 keer per week passeren, als ze iets hebben direct aanvaarden
VDAB gaan en inschrijven voor een opleiding

Guazala

Legacy Member
Lakigigar zei:
Geef dan eens voorbeelden van hoe jij het zou aanpakken, mocht je dat doen (en het zou geen Europa / Noord-Amerika zijn).
Ik zou al beginnen met al die andere landen niet zo te idealiseren. Ik heb een jaar in Centraal-Amerika gewoond. En ja, die landen hebben positieve punten, mensen zijn er opener en de sfeer gemoedelijker.

MAAR ik ken niemand daar die al niet een paar keer overvallen is. Ik kende daar 4 mensen die ondertussen vermoord zijn. Ik ken verschillende mensen die hun gezin enkel in het weekend zien omdat de afstand tot hun werk te ver is om dagelijks te doen en die optie beter is dan kinderen die verhongeren. Langs de straat zie je huisjes van wat planken en kartonnen dozen. Kindjes van amper 5-6 jaar zitten daar vaak al tortilla's te verkopen ipv naar school te gaan. Want er is daar geen sociaal vangnet, het is werken of verhongeren. En veel kinderen daar hebben een achtergrond waarbij jouw verhaal een luxeleventje is. Maar die hebben niet de optie om zich te wentelen in zelfbeklag, want er is geen overheid die iets in dat open gehouden handje legt.

Easyrider

Legacy Member
Sooth Awful zei:
"Ik kan niet gaan werken, want ik kan mijn slaapritme niet zo snel aanpassen". Als je zo'n frêle gezondheid hebt, stop dan eerst al eens met tot stukken in de nacht op dit forum wat fantasiekes of zelfmedelijden te verkondigen. Slaap overdag, zoals een normale mens. En niet als graaf dracula die in z'n kist kruipt tegen het ochtendgloren..

Ik ga mij hier nu niet meteen als voorbeeld geven van een werkbeest (:D), maar ik studeer en ik werk in't weekend soms ook nog 's nachts bij in de horeca. Is dat altijd met de volle goesting? Nope, maar soms moet je je verantwoordelijkheid pakken om iets bij te verdienen.

Gij daarentegen doet gewoon niks. Studeert nikske en werkt nikske, en maar afgeven hoe oneerlijk de wereld is en dat heel de wereld een complot is om u de dieperik in te duwen. Man man man, van zo'n situaties maken ze films en boeken.

Sooth, ik denk dat je bedoelt slaap 's nachts :)

Lakigigar

Legacy Member
Ja, ok. Kan ik me inschrijven voor een vdab opleiding, en tegelijkertijd middenjury (is dat examencommissie) doen. Anders doe ik dat, maar ik ben bang dat dat gaat conflicteren. Ik weet niet hoe lang die opleidingen duren. Anders kan ik dat woensdag doen.

Guazala

Legacy Member
Lakigigar zei:
Ja, ok. Kan ik me inschrijven voor een vdab opleiding, en tegelijkertijd middenjury (is dat examencommissie) doen. Anders doe ik dat, maar ik ben bang dat dat gaat conflicteren. Ik weet niet hoe lang die opleidingen duren. Anders kan ik dat woensdag doen.
Als ge ne master kunt halen in 3 maand, moet een middenjury BSO kantoor toch wel tussen de soep en de patatten haalbaar zijn.

Sooth Awful

Legacy Member
Lakigigar zei:
Misschien speelt mijn lichte vorm van autisme hier ook in mee. Het neemt vooral de leuke dingen weg, en zorgt er denk ik voor dat ik niet werk, niet uitga, niet met meisjes omga of niet naar het buitenland ga.

Ik ken nochtans genoeg mensen met een redelijk vorm van autisme die nochtans wel succesvol zijn en liefdevolle gezinnen hebben. Maarja, je moet het ook wel willen.
Ik heb een bipolaire stoornis en er zijn dagen/weken dat ik me liever in een grot zou wegsteken en m'n vriendin zou willen vermoorden als ze weer eens begint te zagen. Aan elke mens is een slag aan. Het wordt maar eerst problematisch vanaf het moment dat de beperking/problemen/we uw leven gaan bepalen.

Oja, waar zijn uw ouders in dit hele verhaal? Waarom steunen zij u niet

Lakigigar

Legacy Member
Als het alleen lichte vorm v. autisme was, was het inderdaad geen probleem, sterker nog, dan was het zelfs een voordeel (qua werk/studies) Maar niet voor de jobs die ik nu moet doen, want enkel programmeren bevindt zich nu binnen handbereik (door vdab-cursus, en dat is misschien nog het meest realistische... voor als het middelbaar diploma - plan mislukt). Enja, de criminaliteit in Midden-Amerika houdt me ook tegen om daar naartoe te gaan (ook voor vakantie enzo). In welk land heb je wel gewoond?

Lakigigar

Legacy Member
Guazala zei:
Als ge ne master kunt halen in 3 maand, moet een middenjury BSO kantoor toch wel tussen de soep en de patatten haalbaar zijn.

Ik weet het, maar ik doe humane wetenschappen omdat ik me daar beter ga voor kunnen motiveren, en er minder gevaar voor onderschatting is. Alleen qua wiskunde zal ik moeite hebben.

Carrion

Legacy Member
Lakigigar zei:
Kijk ja. Enige wat ik hier te horen krijg is nagetrap en geen concrete voorstellen. Ik ga morgen naar een interimkantoor (again) voor een testje voor een andere job (waar ik nog voor moet solliciteren dus we weten het antwoord toch al), en ik heb me al een tijdje geleden ingeschreven voor een infosessie van de examencommissie, maar ook daar heb ik schrik voor.

En mijn politieke voorkeur heeft hier niets mee te maken. Ik zeg niet dat ik meer geld moet hebben. Ik kan het zelfs gerust met wat minder doen. Maar ik ben vooral boos dat arbeiders, verplegers en dergelijke zo weinig verdienen, en dat rijke mensen zo veel verdienen, en ik klaag ook de uitbuitmaatschappij (met het voorbeeld van de interimkantoren van Vinceness aan). En zelfs indien ik een goede job heb/had, dan was ik nog altijd een communist. Dat gaat nooit veranderen. Ik kijk niet naar wat ik wil, ik hoef niet meer geld te hebben, maar het geld moet wel eerlijker verdeeld worden. Punt.

Misschien speelt mijn lichte vorm van autisme hier ook in mee. Het neemt vooral de leuke dingen weg, en zorgt er denk ik voor dat ik niet werk, niet uitga, niet met meisjes omga of niet naar het buitenland ga.

Gij doet het er toch gewoon om, dat kan toch niet anders? Wat al meedere keren tegen u vertelt is:

- middenjury
- opleiding bij de vdab
- interim binnenstappen
- actief binnenstappen als je ziet hangen dat ze volk zoeken
...

Wat zie jij dan als concrete voorstellen? Moeten wij voor u de databanken afgaan en u de vacatures doorsturen? Of wilt ge soms dat wij zorgen dat gij ergens kunt gaan werken?

Geld wordt verdeeld naar gelang ervoor gewerkt wordt. Het is normaal dat iemand die de verantwoordelijkheid draagt voor het draaiend houden van een grote multinational iets meer verdient dan de persoon die daar komt poetsen.

Lakigigar zei:
Ik weet het, maar ik doe humane wetenschappen omdat ik me daar beter ga voor kunnen motiveren, en er minder gevaar voor onderschatting is. Alleen qua wiskunde zal ik moeite hebben.

En gij zijt van plan nog verder te studeren hoop ik? Want veel meer jobs dan diegene die je nu aangeboden krijgt ga je met een diploma humane echt niet versieren.

Lakigigar zei:
Als het alleen lichte vorm v. autisme was, was het inderdaad geen probleem, sterker nog, dan was het zelfs een voordeel (qua werk/studies) Maar niet voor de jobs die ik nu moet doen, want enkel programmeren bevindt zich nu binnen handbereik (door vdab-cursus, en dat is misschien nog het meest realistische... voor als het middelbaar diploma - plan mislukt). Enja, de criminaliteit in Midden-Amerika houdt me ook tegen om daar naartoe te gaan (ook voor vakantie enzo). In welk land heb je wel gewoond?

Weet ge hoe andere mensen zich motiveren om een job uit te oefenen die ze niet graag doen? Omdat ze een dak boven hun hoofd en eten op hun bord NOG belangrijker vinden dan iets doen wat ze graag doen. Tijd om uw roze bril af te zetten, it ain't all sunshine and rainbows.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan