Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Lakigigar zei:
Als het alleen lichte vorm v. autisme was, was het inderdaad geen probleem, sterker nog, dan was het zelfs een voordeel (qua werk/studies) Maar niet voor de jobs die ik nu moet doen, want enkel programmeren bevindt zich nu binnen handbereik (door vdab-cursus, en dat is misschien nog het meest realistische... voor als het middelbaar diploma - plan mislukt). Enja, de criminaliteit in Midden-Amerika houdt me ook tegen om daar naartoe te gaan (ook voor vakantie enzo). In welk land heb je wel gewoond?

https://www.sololearn.com/

kay-gell

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Ik doe zelf ook graag aan sport, maar er is ook zoiets als te veel natuurlijk. Ik heb ook zo wat mensen zich op een sport weten gooien alsof ze plots pro's waren, maar dat bleef nooit lang duren. Uiteindelijk ben jij denk ik geen gesponsorde topatleet, met bijhorende medische ondersteuning. Kijk, bij een topatleet halen ze meteen de paardenmiddelen boven want die moet presteren, en die staat wat later al weer op het veld. Dat is allemaal zo gezond niet, en soms met gevolgen voor later, maar dat is dan een topatleet die nu zijn carrière heeft.

Nu goed, je doet wat je graag doet uiteraard hé, maar te fanatiek sporten is voor niks goed hoor. En vergeet niet dat de echte toppers dit vooral zijn omdat ze een bovengemiddeld recuperatievermogen hebben waardoor ze een grote trainingslast kunnen incasseren zonder blessures te krijgen.

Bwa tis nu de tweede keer op een jaar of 8 dat ik intensief sport dat ik naar de dokter moet. Vorige keer was door een rotator cuff pees wat redelijk vaak voorkomt. Dus 't valt gelukkig nog mee moet ik zeggen. :)

Tonerider

Legacy Member
kay-gell zei:
Bwa tis nu de tweede keer op een jaar of 8 dat ik intensief sport dat ik naar de dokter moet. Vorige keer was door een rotator cuff pees wat redelijk vaak voorkomt. Dus 't valt gelukkig nog mee moet ik zeggen. :)

langs de ene kant eet je supergezond want op lange termijn wil je geen diabeet zijn. Maar qua lichamelijke inspanning overdrijft ge en denkt ge niet op lange termijn. Vreemd.

Lakigigar

Legacy Member
Carrion zei:
Gij doet het er toch gewoon om, dat kan toch niet anders? Wat al meedere keren tegen u vertelt is:

- middenjury
- opleiding bij de vdab
- interim binnenstappen
- actief binnenstappen als je ziet hangen dat ze volk zoeken
...

Wat zie jij dan als concrete voorstellen? Moeten wij voor u de databanken afgaan en u de vacatures doorsturen? Of wilt ge soms dat wij zorgen dat gij ergens kunt gaan werken?

Geld wordt verdeeld naar gelang ervoor gewerkt wordt. Het is normaal dat iemand die de verantwoordelijkheid draagt voor het draaiend houden van een grote multinational iets meer verdient dan de persoon die daar komt poetsen.



En gij zijt van plan nog verder te studeren hoop ik? Want veel meer jobs dan diegene die je nu aangeboden krijgt ga je met een diploma humane echt niet versieren.



Weet ge hoe andere mensen zich motiveren om een job uit te oefenen die ze niet graag doen? Omdat ze een dak boven hun hoofd en eten op hun bord NOG belangrijker vinden dan iets doen wat ze graag doen. Tijd om uw roze bril af te zetten, it ain't all sunshine and rainbows.

Het probleem is dat ik gewoon echt niet meer weet waarvoor en waarom ik nog zou moeten leven/leef. Als het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, what's the point nog?

Ik vind het trouwens niet normaal, een poetsvrouw werkt even hard als de multinational van een bedrijf. En nu is het verschil 10 keer zo groot.

Carrion

Legacy Member
Lakigigar zei:
Het probleem is dat ik gewoon echt niet meer weet waarvoor en waarom ik nog zou moeten leven/leef. Als het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, what's the point nog?

Ik vind het trouwens niet normaal, een poetsvrouw werkt even hard als de multinational van een bedrijf. En nu is het verschil 10 keer zo groot.

Het leven heeft geen nut an sich, ge leeft omdat uw ouders gepoept hebben zonder anticonceptie, meer niet en dat geldt zo voor ieder van ons. Hoe je dat leven invult kies je zelf, het is aan u om het voor uzelf zo goed mogelijk te maken. En een job om geld te verdienen helpt daar best goed mee.


Zeg ik dat die poetsvrouw niet hard werkt? Neen. Maar als je nog niet eens het verschil tussen beiden ziet, ja bon dan heb ik totaal geen idee hoe ik dat duidelijk moet maken. Zelfs m'n nichtje van 8 jaar snapt dat.

frisenfruitig

Legacy Member
Lakigigar zei:
Het probleem is dat ik gewoon echt niet meer weet waarvoor en waarom ik nog zou moeten leven/leef. Als het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, what's the point nog?

Wat is dat nu voor nen uitleg, denkt ge dat andere mensen geen moeilijk leven hebben ofzo?

Lakigigar

Legacy Member
Carrion zei:
Zeg ik dat die poetsvrouw niet hard werkt? Neen. Maar als je nog niet eens het verschil tussen beiden ziet, ja bon dan heb ik totaal geen idee hoe ik dat duidelijk moet maken. Zelfs m'n nichtje van 8 jaar snapt dat.

Is dat dan geen propaganda?

Carrion

Legacy Member
Lakigigar zei:
Is dat dan geen propaganda?

Ma jongens toch, ik geef het op.

Moest ge de afgelopen 1,5 uur dat ge hier hebt liggen wenen en zeveren eens had gebruikt om werk te zoeken of iets te doen met uw leven. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik nooit een zoon/dochter zoals u ga krijgen.

Lakigigar

Legacy Member
Moest ik eens zeggen: "ik geef het op", maar ik ben er nog altijd..

Sooth Awful

Legacy Member
Carrion zei:
Het leven heeft geen nut an sich, ge leeft omdat uw ouders gepoept hebben zonder anticonceptie, meer niet en dat geldt zo voor ieder van ons. Hoe je dat leven invult kies je zelf, het is aan u om het voor uzelf zo goed mogelijk te maken. En een job om geld te verdienen helpt daar best goed mee.

Dat je geld verdient bij een job is echt niet het belangrijkste voordeel. Dat dat de reden is waarom (de meesten/) we gaan werken, is een feit. Maar gaan werken zorgt voor regelmaat in uw leven, sociaal contact, uw zachte vaardigheden die verbeteren, etc.
Met dank aan de latente deprivatietheorie van Marie Jahoda.

@laki: mijn beste raad; ga regelmatig sporten en doe geregeld interimjobkes. De endorfine en de oxytocine gaan uw depressie (die ge ongetwijfeld hebt) sterk afvlakken en gaat u ook al meer vooruithelpen.
Pakt gij iets van antidepressiva/-psychotica?

Sooth Awful

Legacy Member
Lakigigar zei:
Is dat dan geen propaganda?

Dat is nu eenmaal vraag en aanbod. Iedereen kan kuisvrouw spelen, niet iedereen is in staat een MNO te managen.. Maar kom, dat iedereen hetzelfde moet verdienen is wat die dikkop Hedebouw en clochard Mertens ook elke dag zeggen.

kay-gell

Legacy Member
Tonerider zei:
langs de ene kant eet je supergezond want op lange termijn wil je geen diabeet zijn. Maar qua lichamelijke inspanning overdrijft ge en denkt ge niet op lange termijn. Vreemd.

Bwa nee als ik nu moet rusten dan zal ik moeten rusten. Dus geef m'n lichaam de kans dan wel.
Maar de MR scan gaf verder aan dat alles in orde was met mn knie. Kraakbeen goed, geen abnormale slijtage, meniscus goed,... Toont toch dat ik redelijk doordacht train. Ben ook niet iemand die in de fitness te zwaar train. Muay thai hebt ge natuurlijk minder in de hand als ge ne verkeerde trap ofzo krijgt bij't sparren.
En ook met 't lopen ben ik speciale loopschoenen gaan halen na een analyse omdat ik last had van m'n scheenbeenvlies. Heb mij daar ook neergelegd dat ik misschien niet gemaakt ben om lange afstanden te lopen en liep dus altijd relatief korte afstanden de laatste jaren.

Dus ja, zoiets gebeurt nu eenmaal zeker?
Moest ik nu constant iets aan de hand hebben zou ik nog zeggen. Maar die paar keer op 8 jaar dat ik maar iets aan de hand heb gehad...

Pokem0ng

Legacy Member
Laki zie je die mannen? Ze starten laag maar als ze opstaan zijn ze de snelste ter wereld

1--2089229-slow%20motion%20of%20four%20sprinters%20on%20start.jpg


Je zit vol met zelfmedelijden, ik vraag mij af hoe je contacten met vrouwtjes verlopen trouwens. Zelfmedelijden is wss erg sexy...

Lakigigar

Legacy Member
Sooth Awful zei:
Dat je geld verdient bij een job is echt niet het belangrijkste voordeel. Dat dat de reden is waarom (de meesten/) we gaan werken, is een feit. Maar gaan werken zorgt voor regelmaat in uw leven, sociaal contact, uw zachte vaardigheden die verbeteren, etc.
Met dank aan de latente deprivatietheorie van Marie Jahoda.

@laki: mijn beste raad; ga regelmatig sporten en doe geregeld interimjobkes. De endorfine en de oxytocine gaan uw depressie (die ge ongetwijfeld hebt) sterk afvlakken en gaat u ook al meer vooruithelpen.
Pakt gij iets van antidepressiva/-psychotica?

nee geen antidepressiva/-psychotica
ik heb eens naar een dokter gegaan, gewoon een controle gedaan om te kijken of ik bepaalde stoffen ontbrak, maar blijkbaar was alles normaal (ik dacht dat ik te ongezond of niet regelmatig genoeg at, maar bon).

n0ukie

Legacy Member
Ik herken heel veel van mezelf in jou, Lakigigar. Ik heb ook een lichte vorm van autisme, ben hoogsensitief en hoogbegaafd. Ik heb een redelijke jeugd gehad, maar heb mij altijd anders gevoeld, was nergens geaccepteerd en ben in elke fase van mijn leven gepest geweest. Die dingen hebben het niet evident gemaakt om een vriendin en werk te vinden dat bij mij past. Ik heb het nog altijd niet gevonden: het is sinds kort gedaan met mijn vriendin en sinds een paar maanden zit ik in een burn-out. Ik wil ook heel graag ander werk maar dat is nu niet haalbaar, dus ik blijf rustig in mijn huidige job het aantal uren terug opbouwen. Dan op termijn terug gaan studeren en iets interessanter zoeken qua werk. Dit gaat niet gemakkelijk zijn en serieus op mijn tanden bijten in mijn job, maar ik probeer het op lange termijn te bekijken. Dat zou jij ook beter doen.

Ik kan je alleen maar aanraden om echt jezelf te leren kennen en een deftige psycholoog/psychiater te zoeken die je kan begeleiden en helpen met je problemen. Want je hebt wel degelijk wat problemen. Ik vind de wereld ook enorm oneerlijk en zou ook graag hebben dat de rijkdom wat eerlijker verdeeld was, maar er over zagen gaat niet helpen. Laat dit je motiveren om zelf een impact te hebben: ga studeren, zoek een job die je iet of wat ligt en waar ze rekening (kunnen) houden met je autisme. Je hebt veel interesses, verdiep je daarin in je vrije tijd, onderhoud een blog, schrijf een boek,...
Je moet ook echt wel een realistischer beeld van de wereld opbouwen. Life sucks, ander mensen zijn vaak klote en irritant en houden niet genoeg rekening met uw wensen maar andersom voldoe jij ook niet aan de wensen van andere mensen. Deal with it. Zolang je jezelf niet aanvaard, je eigen issues niet erkent en ze probeert op te lossen, ga je in deze vicieuze cirkel blijven.

Als het een optie is om te verhuizen, passwerk/ zoekt specifiek naar mensen met autisme...

OT: ik had een lego setje besteld bij Fun en nu mail gekregen dat ze "voorraadissues hebben" en het niet meer kunnen leveren :(

Sooth Awful

Legacy Member
Lakigigar zei:
nee geen antidepressiva/-psychotica
ik heb eens naar een dokter gegaan, gewoon een controle gedaan om te kijken of ik bepaalde stoffen ontbrak, maar blijkbaar was alles normaal (ik dacht dat ik te ongezond of niet regelmatig genoeg at, maar bon).

...Of ge een depressie/andere mentale stoornissen hebt kunnen ze niet zien in uw bloed. :rofl:

Sooth Awful

Legacy Member
Noukiemonster zei:
Ik herken heel veel van mezelf in jou, Lakigigar. Ik heb ook een lichte vorm van autisme, ben hoogsensitief en hoogbegaafd. Ik heb een redelijke jeugd gehad, maar heb mij altijd anders gevoeld, was nergens geaccepteerd en ben in elke fase van mijn leven gepest geweest. Die dingen hebben het niet evident gemaakt om een vriendin en werk te vinden dat bij mij past. Ik heb het nog altijd niet gevonden: het is sinds kort gedaan met mijn vriendin en sinds een paar maanden zit ik in een burn-out. Ik wil ook heel graag ander werk maar dat is nu niet haalbaar, dus ik blijf rustig in mijn huidige job het aantal uren terug opbouwen. Dan op termijn terug gaan studeren en iets interessanter zoeken qua werk. Dit gaat niet gemakkelijk zijn en serieus op mijn tanden bijten in mijn job, maar ik probeer het op lange termijn te bekijken. Dat zou jij ook beter doen.

Ik kan je alleen maar aanraden om echt jezelf te leren kennen en een deftige psycholoog/psychiater te zoeken die je kan begeleiden en helpen met je problemen. Want je hebt wel degelijk wat problemen. Ik vind de wereld ook enorm oneerlijk en zou ook graag hebben dat de rijkdom wat eerlijker verdeeld was, maar er over zagen gaat niet helpen. Laat dit je motiveren om zelf een impact te hebben: ga studeren, zoek een job die je iet of wat ligt en waar ze rekening (kunnen) houden met je autisme. Je hebt veel interesses, verdiep je daarin in je vrije tijd, onderhoud een blog, schrijf een boek,...
Je moet ook echt wel een realistischer beeld van de wereld opbouwen. Life sucks, ander mensen zijn vaak klote en irritant en houden niet genoeg rekening met uw wensen maar andersom voldoe jij ook niet aan de wensen van andere mensen. Deal with it. Zolang je jezelf niet aanvaard, je eigen issues niet erkent en ze probeert op te lossen, ga je in deze vicieuze cirkel blijven.

OT: ik had een lego setje besteld bij Fun en nu mail gekregen dat ze "voorraadissues hebben" en het niet meer kunnen leveren :(

De beste raad die voor iedereen geldt: leren van u geen klote aan te trekken wat andere mensen over u denken. Als je zero fucks geeft kunnen andere mensen u ook niet meer raken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan