Ja, wellicht zal ik bij CD&V, VLD en N-VA mocht ik daar zitten, misschien hetzelfde denken indien ik de lagere rangen zie. Bij N-VA zie je dat al. Het was wel een slim iemand (ik heb mijn post verwijderd), maar ik had gewoon niet het gevoel dat ik hem serieus kon nemen of dat je daar echt iets mee kan gaan aanvangen, gewoon niet verkiesbaar. Het enige gevoel dat ik wel heb, is dat het echt niet moeilijk moet zijn om mezelf op te werken want zoals gezegd: weinig mensen zijn ambitieus, weinig mensen zijn capabel, en er zijn gewoon weinig mensen in de partij. Ik heb het gevoel dat ze een ledentekort hebben op lokaal vlak. En om een grotere partij te worden moet dat echt eerst beter worden. Maar ik vrees ervoor dat er toch een zwarte periode aanbreekt voor linkse partijen. Enkel Groen gaat stand houden, en PVDA profiteert wellicht wel van proteststemmen, en de ontevredenheid bij s.pa. Mocht ik nu er wel plots werk van maken, zou ik gewoon lijsttrekker in 2024 kunnen zijn. Het klinkt absurd, maar ik kreeg echt dat gevoel dat het mogelijk moest zijn, en op zeven jaar tijd zou ik echt wel orde op zaken kunnen krijgen in mijn leven. Al wil ik het liefst van al ooit gewoon verkozen worden in het parlement, zodat ik daar de mensen kan verdedigen die verdedigd moeten worden. Ik wil absoluut geen burgemeester / minister worden, maar ik wil wel iets betekenen voor andere mensen, en ik heb wel politiek talent. Als ik dan toch een (ongewenst) leven heb, dan wil ik het meteen gebruiken om anderen te helpen en de wereld een beetje beter te maken. I will always stay true to myself.