Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeplepel

Legacy Member
Lakigigar zei:
staat nochtans op de vorige pagina.

Pijst gij da ik uw zever 1000 keer over en over ga lezen? Ik ben letterlijk van pagina 32 naar 36 gesprongen omdat het voornamelijk "blabla heb medelijden met mij blabla" is.

Sonny Crockett

Legacy Member
Lakigigar zei:
Het enige wat ik concludeer is dat het verbazingwekkend makkelijk moet zijn om een lijst te trekken in dit land. Iedere 9liver kan het. Ik zeg niet dat ik het ga doen, want mijn droom is nog altijd het buitenland.

Dan geef ik je een goede raad; en probeer dat ook als een goede raad te zien in de plaats van dit te negeren om daarna te stellen dat je nergens concreet advies leest ...
Zorg dat je eerst iets te bieden hebt, iets dat voor dat land een meerwaarde kan zijn; en welke zij niet kunnen vinden onder de eigen bevolking.
Heb je die meerwaarde niet, dan denk ik dat je in het buitenland niet veel te zoeken hebt. Evenmin moet je er op rekenen dat je daar al te veel zal kunnen/mogen genieten van een uitkering.

Nogmaals, je beste (meest realistische toekomst) alternatief is om actief op zoek te gaan naar werk en effectief (zeker de eerste maanden) aanvaarden wat jou wordt aangeboden. Bouw een zekere reputatie op, maak dat ze bij een interimkantoor weten, dat als ze 'de Laki' sturen, ze weten dat ze goede feedback gaan krijgen. Maar ja ...

Lakigigar

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Dan geef ik je een goede raad; en probeer dat ook als een goede raad te zien in de plaats van dit te negeren om daarna te stellen dat je nergens concreet advies leest ...
Zorg dat je eerst iets te bieden hebt, iets dat voor dat land een meerwaarde kan zijn; en welke zij niet kunnen vinden onder de eigen bevolking.
Heb je die meerwaarde niet, dan denk ik dat je in het buitenland niet veel te zoeken hebt. Evenmin moet je er op rekenen dat je daar al te veel zal kunnen/mogen genieten van een uitkering.

Nogmaals, je beste (meest realistische toekomst) alternatief is om actief op zoek te gaan naar werk en effectief (zeker de eerste maanden) aanvaarden wat jou wordt aangeboden. Bouw een zekere reputatie op, maak dat ze bij een interimkantoor weten, dat als ze 'de Laki' sturen, ze weten dat ze goede feedback gaan krijgen. Maar ja ...

Kijk, ik ben er zeker van dat je goede bedoelingen hebt, en ik negeer / overlees niets, maar het is gewoon enorm chaotisch, en niets van de voorstellen vind ik echt concreet. Maar weet je me waar ik me echt zorgen over maak.

- de taal leren (indien ik naar het buitenland ga)
- veiligheid in het buitenland (en stilaan hier ook)
- een vriendin, gezin, kinderen? (een utopie?)
- tijd voor hobby's
- dat als ik werk ik nog goed eet (want daar moet je ook nog tijd voor vrijmaken, incl. boodschappen)
- mijn sociale angsten/onzekerheden die alle simpele dingen gewoon aartsmoeilijk maken
- ...

En wat kan ik dan bieden in het buitenland? Met gewoon interimjobs hier te doen, heb ik nog altijd niets te bieden. Ik begrijp het gewoon niet wat je bedoelt.

Lakigigar

Legacy Member
Ja, Herman Brusselmans zou perfect over mij kunnen schrijven, maar hij doet dat al over zichzelf ook.

Soeplepel

Legacy Member
Lakigigar zei:
Kijk, ik ben er zeker van dat je goede bedoelingen hebt, en ik negeer / overlees niets, maar het is gewoon enorm chaotisch, en niets van de voorstellen vind ik echt concreet. Maar weet je me waar ik me echt zorgen over maak.

- de taal leren (indien ik naar het buitenland ga)
- veiligheid in het buitenland (en stilaan hier ook)
- een vriendin, gezin, kinderen? (een utopie?)
- tijd voor hobby's
- dat als ik werk ik nog goed eet (want daar moet je ook nog tijd voor vrijmaken, incl. boodschappen)
- mijn sociale angsten/onzekerheden die alle simpele dingen gewoon aartsmoeilijk maken
- ...

En wat kan ik dan bieden in het buitenland? Met gewoon interimjobs hier te doen, heb ik nog altijd niets te bieden. Ik begrijp het gewoon niet wat je bedoelt.

Als dit uw zorgen zijn, dan zijt gij gewoon nog niet klaar om uw eigen dorp te verlaten.

Er zijn al concrete voorstellen gepasseerd maar ge kiest ervoor om het te negeren want ge wil niet leren niet werken. Ge wilt een luilekker leven maar dat GAAT NIET. Ge wilt naar buitenland, maar zonder geld GAAT DAT NIET.

Concreet:
- Doe middenjury, ge zijt er nu mee bezig ok, maar ondertussen kunt ge al wat geld gaan verdienen.
- Ga naar een interim kantoor en zet uw trots opzij. Desnoods gaat ge kak gaan opkuisen van mijn vurte collega's maar geld moet binnenkomen.
- Installeer wat dating apps aangezien ge waarschijnlijk nog te asociaal zijt om mensen zo aan te spreken. Probeer met mensen af te spreken, misschien zien we u dan wel in de dating thread waar we daar weer advies kunnen geven. Maar eerlijk gezegd zijt ge nog niet rijp genoeg voor een vriendin, ge moet uw eigen eerst onder controle hebben.
- Taal leren kunt ge in avondschool en is ook een manier voor wat meer sociaal contact.
- Schrijf op welke handelingen in't dagelijks leven moeilijk zijn voor u en doe dit stap voor stap. Gaat ge niet graag boodschappen doen omdat het te druk is? Ga dan 20 minuten voor sluitingstijd en doe kleine boodschappen. Zo overwint ge beetje bij beetje.

Waelvis

Legacy Member
Sooth Awful zei:
De beste raad die voor iedereen geldt: leren van u geen klote aan te trekken wat andere mensen over u denken. Als je zero fucks geeft kunnen andere mensen u ook niet meer raken.
Beste raad ooit..

Heeft mij al door veel moeilijke periodes gekregen..

Pokem0ng

Legacy Member
Laki: if i had a wife and if we were inferile then we would adopt you and fix u. You are not a bad guy.

Sooth Awful

Legacy Member
Lakigigar zei:
Kijk, ik ben er zeker van dat je goede bedoelingen hebt, en ik negeer / overlees niets, maar het is gewoon enorm chaotisch, en niets van de voorstellen vind ik echt concreet. Maar weet je me waar ik me echt zorgen over maak.

- de taal leren (indien ik naar het buitenland ga)
- veiligheid in het buitenland (en stilaan hier ook)
- een vriendin, gezin, kinderen? (een utopie?)
- tijd voor hobby's
- dat als ik werk ik nog goed eet (want daar moet je ook nog tijd voor vrijmaken, incl. boodschappen)
- mijn sociale angsten/onzekerheden die alle simpele dingen gewoon aartsmoeilijk maken
- ...

En wat kan ik dan bieden in het buitenland? Met gewoon interimjobs hier te doen, heb ik nog altijd niets te bieden. Ik begrijp het gewoon niet wat je bedoelt.

Waarom zou je naar het buitenland willen als je hier nog niet eens deftig kan overleven... België is zowat het beste land voor mensen als gij. In eender welk ander land buiten West-Europe krijgen diezelfde mensen een stap onder hun gat.

MrSoeplepel zei:
- Installeer wat dating apps aangezien ge waarschijnlijk nog te asociaal zijt om mensen zo aan te spreken. Probeer met mensen af te spreken, misschien zien we u dan wel in de dating thread waar we daar weer advies kunnen geven. Maar eerlijk gezegd zijt ge nog niet rijp genoeg voor een vriendin, ge moet uw eigen eerst onder controle hebben.

kek, daar zit al even hopeloos volk. Ofwel liggen ze uit te pakken hoeveel keer sex ze op ene avond hebben gehad met zo'n random slet van tinder, ofwel liggen de mods daar wat de zielepoot uit te hangen over dat ze geen vriendin kunnen vinden en nog altijd vrijgezel zijn.
Nee, voor datingadvies moet je echt niet op 9lives zijn. :D

Guazala

Legacy Member
Lakigigar zei:
Kijk, ik ben er zeker van dat je goede bedoelingen hebt, en ik negeer / overlees niets, maar het is gewoon enorm chaotisch, en niets van de voorstellen vind ik echt concreet. Maar weet je me waar ik me echt zorgen over maak.

- de taal leren (indien ik naar het buitenland ga)
- veiligheid in het buitenland (en stilaan hier ook)
- een vriendin, gezin, kinderen? (een utopie?)
- tijd voor hobby's
- dat als ik werk ik nog goed eet (want daar moet je ook nog tijd voor vrijmaken, incl. boodschappen)
- mijn sociale angsten/onzekerheden die alle simpele dingen gewoon aartsmoeilijk maken
- ...

En wat kan ik dan bieden in het buitenland? Met gewoon interimjobs hier te doen, heb ik nog altijd niets te bieden. Ik begrijp het gewoon niet wat je bedoelt.
De raad die ge hier krijgt is wel concreet:
- schrijf u in voor middenjury
- herschool je via vdab voor een knelpuntberoep
- bewijs je in de interimjobs die je aangeboden krijgt en zet u trots daarbij opzij

Het probleem is niet dat dit niet concreet is, maar dat het niet is wat je wil horen.

Er is geen magisch kant-en-klaar recept om ineens 2000 euro netto per maand te scheppen terwijl ge een luilekkerleventje aanhoudt en geen enkele opoffering moet maken in uw vrijetijdsbesteding. Dus niemand kan u dat geven.

Lakigigar

Legacy Member
Sooth Awful zei:
Waarom zou je naar het buitenland willen als je hier nog niet eens deftig kan overleven... België is zowat het beste land voor mensen als gij. In eender welk ander land buiten West-Europe krijgen diezelfde mensen een stap onder hun gat.

Ik hoop in het buitenland een nieuw leven op te bouwen, waar ik niet herinnerd wordt aan mijn verleden, waar ik meer goedgeluimd kan zijn door naar buiten te kijken, frisse lucht te ademen en natuur op korte afstand te zien. Waar ik nu woon, is natuur uitgestorven, en als ik dan zie welke pracht andere landen hebben, en ook door gemakkelijker sociaal contact te hebben op de straten zonder dat de mensen vies reageren.

Sonny Crockett

Legacy Member
Lakigigar zei:
Ik hoop in het buitenland een nieuw leven op te bouwen, waar ik niet herinnerd wordt aan mijn verleden, waar ik meer goedgeluimd kan zijn door naar buiten te kijken, frisse lucht te ademen en natuur op korte afstand te zien. Waar ik nu woon, is natuur uitgestorven, en als ik dan zie welke pracht andere landen hebben, en ook door gemakkelijker sociaal contact te hebben op de straten zonder dat de mensen vies reageren.

Wederom... zet die roze bril af.

Sooth Awful

Legacy Member
Lakigigar zei:
Ik hoop in het buitenland een nieuw leven op te bouwen, waar ik niet herinnerd wordt aan mijn verleden, waar ik meer goedgeluimd kan zijn door naar buiten te kijken, frisse lucht te ademen en natuur op korte afstand te zien. Waar ik nu woon, is natuur uitgestorven, en als ik dan zie welke pracht andere landen hebben, en ook door gemakkelijker sociaal contact te hebben op de straten zonder dat de mensen vies reageren.

De fundamentele problemen blijven dan nog wel steeds bestaan: je hebt geen diploma en daardoor is de kans op deftig werk ook ergens anders onbestaande. Jij bent in dat opzicht niet meer waard dan een economische vluchteling uit Zimbabwe.

Of denk je dat je in het buitenland kan overleven van naar buiten te kijken naar die mooie natuur? Het leven bestaat niet alleen uit als een hippie in de natuur vertoeven en overleven van de goei lucht. Met geld koop je nog altijd de boter, zowel hier als in die fictieve marxistische paradijzen waar jij zo over droomt.

Mot

Legacy Member
lakigar is gewoon een jonge vrouw, gevangen in een mannenlichaam maar heeft dat zelf nog niet door.

Lakigigar

Legacy Member
Maar die sociale angst kan ik niet overwinnen, en letterlijk alles is al een hele uitdaging voor ik. Bijvoorbeeld die BBQ's van StanTem. Zelfde probleem, dan moet ik alweer een hele resem uitvluchten vinden om niet te moeten gaan, terwijl ik eigenlijk wel graag had willen gaan en je daar dan achteraf niet goed bij voelt. Bij een job heb ik hetzelfde probleem. Ik heb al een job afgebeld uit sociale angst (en omdat ik die nacht niet had geslapen en omdat ik nog eens een afspraak had met iemand in de morgen, en dan moet je van 1 tot 9 werken). En die sociale angst heb ik gewoon door een teveel aan negatieve ervaringen in mijn leven. Bij uitgaan is die bijvoorbeeld ook te groot, waardoor ik nooit 'uitga' of nooit meisjes tegenkom en daardoor ook geen relatie heb (en anyway, ik heb op de middelbare school veel geprobeerd, en er was nooit maar één iemand een beetje geïnteresseerd in ik toen het een pak beter ging en dat neemt ook alle hoop weg). Je stelt dan ook mensen teleur door die sociale angst... altijd opnieuw. Ik kom maar 50% van mijn afspraken na. Of minder.

StanTem

Legacy Member
Lakigigar zei:
Maar die sociale angst kan ik niet overwinnen

Je kan alles overwinnen, maar dan moet je daar wel echte hulp voor zoeken. Met hier dagelijks twintig keer hetzelfde te komen verkondigen, gaat het inderdaad niet lukken.

En volgens jou zijn hier velen de boeman of zitten ze allemaal op uw kap, maar de meerderheid wil je helpen. En dan is het jammer dat je dat niet wil inzien.

Gentei

Legacy Member
Man man man man...zo veel uitvluchten, “angsten”
Lachwekkend gewoon.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan