Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lakigigar

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Hoe weet gij da? Gij stelt u veel te veel voor, ge maakt u teveel zorgen over wat andere zouden denken.. Als het iemand niet interesseert zullen ze het u wel zeggen. Als ge mensen niet kent, kunt ge niet weten wat hun interesseert en wat niet. En dan nog.. Waarom moet gij over dingen zwijgen dat andere niet interesseert? Als gij er over wilt praten, dan doet gij dat toch gewoon?

Ge moet dringend uit dienen bubbel komen. En zoals eerder gezegd gaan werken gaat dit allemaal verbeteren. Op sociaal vlak, voor uzelf, voor de maatschappij. We moeten allemaal werken.

Maar ze zeggen dat zelf, dat ik dat moest leren aanvoelen (als je begeleiding kreeg vroeger waar ik het nut verder niet van zag, want je maakte examenplanningen die je niet volgde en uiteindelijk lieg je je daar dan ook over, want hoe kan je nu aan iemand zeggen dat je gewoon geen zak deed voor school). En ik voelde dat ook wel zo aan. Allez, je moet eens beginnen over orkaan Ophelia tegen een meisje, ze zal u zien afkomen. Als ik werk, ben ik bang alles weer terug te moeten ervaren wat ik vroeger heb ervaren, en ik heb ook angst om mijn werk niet goed genoeg te doen/te falen op dat vlak.

En cru gezegd, ik ben geband op een ander forum omdat ik puur hetzelfde probleem had... en om de zoveel tijd er wel weer een of andere discussie was die ik blijkbaar naar me toetrok, en technisch gezien overtrad ik geen forumregels, maar uiteindelijk hebben ze me toch geband omdat het beter zo was. En mocht ik op 9lives geband zijn, dan doe ik het wel op een ander forum again. Enzovoort, enzovoort, enzovoort. En dat is ook omdat er veel zijn die me storen aan mijn houding, en telkens bij het minste wat ik zeg reageren, en dan zijn we weer vertrokken voor een discussie.

nixie

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Ben bijna 100% zeker dat als hij wat meer sociaal contact heeft, dat zijn leven er een stuk beter uit zal zien. En sociaal contact betekent niet zozeer 'vrienden hebben', maar gewoon in staat zijn om met mensen te babbelen zonder van alles voor te stellen.

Ok, iemand wiens ouders hem zouden hebben mishandeld en die dan bij pleegouders heeft gezeten, uiteindelijk daar is buitengezet op 17 om zelfstandig te gaan wonen.
Die heeft dus gewoon wat sociaal contact nodig.

Straf

Soeplepel

Legacy Member
Lakigigar zei:
Maar ze zeggen dat zelf, dat ik dat moest leren aanvoelen (als je begeleiding kreeg vroeger waar ik het nut verder niet van zag, want je maakte examenplanningen die je niet volgde en uiteindelijk lieg je je daar dan ook over, want hoe kan je nu aan iemand zeggen dat je gewoon geen zak deed voor school). En ik voelde dat ook wel zo aan. Allez, je moet eens beginnen over orkaan Ophelia tegen een meisje, ze zal u zien afkomen. Als ik werk, ben ik bang alles weer terug te moeten ervaren wat ik vroeger heb ervaren, en ik heb ook angst om mijn werk niet goed genoeg te doen/te falen op dat vlak.

En cru gezegd, ik ben geband op een ander forum omdat ik puur hetzelfde probleem had... en om de zoveel tijd er wel weer een of andere discussie was die ik blijkbaar naar me toetrok, en technisch gezien overtrad ik geen forumregels, maar uiteindelijk hebben ze me toch geband omdat het beter zo was. En mocht ik op 9lives geband zijn, dan doe ik het wel op een ander forum again. Enzovoort, enzovoort, enzovoort

Ge doet het weer, mensen helpen u (begeleiding) en ge ziet het nu er niet van in. Ge doet niet mee door het niet te volgen. Die examenplanning zijn wel degelijk een hulp bij het studeren. Zo zorgt het ervoor dat ge alles op tijd leert of samenvat ipv allemaal den dag ervoor te doen. Het zorgt voor structuur. Gij doet 'geen zak voor school', mensen helpen u en ge neemt het weer niet aan.

En waarom zou ge ook over orkanen babbelen met een meisje? Niet dat dit erg is, maar 'k vind dit een rare redenering. Als ge iemand ontmoet, moet ge zo diep nog niet gaan. Ge moet elkaar leren kennen en niet direct over orkanen beginnen. Als het een troost mag zijn, ik ben 24 en heb ook nog nooit een deftige relatie gehad.

Als ge van forum naar forum gaat om over uw problemen te praten, dan is het echt duidelijk dat ge menselijk contact nodig hebt. Ge zoekt aandacht online, wij zijn allemaal irrelevant. Ge hebt mensen rondom u nodig.

---

Btw, 'k wil hier ook niet nog 10 pagina's van vullen. Mensen komen hier om ergernissen te lezen.

straight_six

Legacy Member
Ik denk dat het vooral je autisme is en doordat je geen ouders had die je er deftig mee hebben leren omgaan.

Mijn zoon heeft ook een lichte vorm van autisme en als ik hem zou laten doen zit hij hele dagen op een tablet. Maar van mij moet hij naar een sportclub, verjaardagsfeestjes,.. Want ik wil niet dat hij in een sociaal isolement terecht komt.

Hij zegt ook wel eens ik heb geen zin, maar eens hij er dan is amuseert hij zich en leert hij nieuwe kinderen kennen.

Ik snap wel dat je angstig bent voor nieuwe mensen/zaken. Maar je hebt echt het sociaal contact nodig van te gaan werken.

En wees gewoon jezelf. Door jezelf voor te doen als iemand anders om in hun ogen goed te lijken gaan ze je niet liever hebben, integendeel.

Je moet gewoon gaan werken, je gaat deugd hebben van het sociaal contact, het vast ritme,..

Als ik geen werk zou hebben kom ik ook depressief. Je vervreemd van de mensen, je voelt je nutteloos, de dagen passeren zonder dat je beseft geleefd te hebben.

En al je uitvluchten zijn eigenlijk gewoon 1 ding. Je bent al te lang vervreemd van mensen en je bent vooral bang om bij nieuwe mensen terecht te komen. Dat ritme excuus is gewoon bullshit.

Verder vind ik veel reacties hier wel intriest, vooral als je weet dat het om een persoon gaat met licht autisme en die dan nog eens een fucked up jeugd heeft gehad.

Dan ben je verwonderd dat zo iemand bang is om in een groep terecht te komen op een nieuw werk.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Soeplepel

Legacy Member
nixie zei:
Ok, iemand wiens ouders hem zouden hebben mishandeld en die dan bij pleegouders heeft gezeten, uiteindelijk daar is buitengezet op 17 om zelfstandig te gaan wonen.
Die heeft dus gewoon wat sociaal contact nodig.

Straf

Veel van zijn problemen hebben niets met mishandeling te maken, het zijn problemen die er uit voortgevloeid zijn en nu waar er nu een gebrek aan is die hij kan oplossen door er aan te werken.

Trouwens.. hij wist zelf niets meer van de mishandeling.

nixie

Legacy Member
Mensen online kunnen mensen rondom u worden.
Lees het bericht van Glashelder maar eens.

Laki zoekt hiernaar op fora.
Wordt op het ene forum gebanned omdat ze niet weten wat ze met hem moeten doen.

Vrij zwak vind ik dat.

Sylverscythe

Legacy Member
Lakigigar moet hulp zoeken, punt aan de lijn. Wat die jongen nodig heeft is iemand die hem overal naartoe sleurt en hem zegt wat hij nu moet doen. In de plaats daarvan zit hij tot een stuk in de nacht op een forum waar zijn bijdragen meestal nogal wereldvreemd overkomen, en die enkel tot meer vijandigheid leiden.

Het lijkt mij dan ook logisch dat je hier beter wat minder zou posten en die tijd nuttig besteden DOOR HULP TE ZOEKEN. Als je de post van Glashelder leest lijkt het toch wel duidelijk dat er iets van actie nodig is, en zij kan waarschijnlijk nog zeggen waar je daarvoor moet zijn ook. Dus blijf toch gewoon van dit forum en begin eraan. Zaken die je zelf kan doen zijn hier al tot in den treure vermeld: bioritme normaliseren, studies afmaken, werk zoeken, hobbies met echt sociaal contact zoeken, ... Dat dit nog altijd niet gebeurd is wil gewoon zeggen dat er nood is aan een interventie volgens mij.

Verder zou ik als ik Lakigigar was al stoppen met hier op elke post te reageren alsof mijn leven er vanaf hangt, zodat de discussie stopt en hij minder kritiek uitlokt.

Soeplepel

Legacy Member
nixie zei:
Mensen online kunnen mensen rondom u worden.
Lees het bericht van Glashelder maar eens.

Laki zoekt hiernaar op fora.
Wordt op het ene forum gebanned omdat ze niet weten wat ze met hem moeten doen.

Vrij zwak vind ik dat.

Dat zegt hij.. Hij geeft zelf toe dit opzettelijk te doen door gewoon naar andere fora te gaan. Spam en off topic aangezien we nu al 20 pagina's verder zijn in een thread dat er niets mee te maken heeft.

nixie

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Veel van zijn problemen hebben niets met mishandeling te maken, het zijn problemen die er uit voortgevloeid zijn en nu waar er nu een gebrek aan is die hij kan oplossen door er aan te werken.

Trouwens.. hij wist zelf niets meer van de mishandeling.

Niet alleen de mogelijke mishandeling.
Maar alles wat er uit voort vloeit ja.
Vanaf u 4 jaar niet meer bij u ouders zijn.
Dat is erger dan als baby geadopteerd worden. Want je kent je ouders en het begrip mama en papa maar al te goed op 4 jarige leeftijd.

Zo een dingen kan je niet in je eentje oplossen.
Hij wilt hier met peers over praten, maar men struikelt over zijn politieke voorkeur en zijn levenssituatie.
Daarop begint men dan te focussen en weigert men het echte probleem te zien.

Als men niets positief kan zeggen zeg dan niets.
En hou de passief agressieve "positieve" commentaar achterwege.

Sneeuwstorm

Legacy Member
In feite triestig om iemand te gaan bannen omdat hij niet in de groep past. Zolang iemand de regels van het forum niet overtreedt moet hij niet geband worden vind ik.

Soeplepel

Legacy Member
nixie zei:
Hij wilt hier met peers over praten, maar men struikelt over zijn politieke voorkeur en zijn levenssituatie.

De enige waar hij tegen moet praten, is iemand professioneel. Wij hebben allemaal geluisterd en advies gegeven, na de 999ste keer is't beu want 't helpt niet.

nixie

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Dat zegt hij.. Hij geeft zelf toe dit opzettelijk te doen door gewoon naar andere fora te gaan. Spam en off topic aangezien we nu al 20 pagina's verder zijn in een thread dat er niets mee te maken heeft.

Ja hij zegt dat.
Hij zegt niet dat hij dit opzettelijk doet.
Hij zegt wel dat moest het hier ook gebeuren hij wel een andere plek vind om zich onder zijn peers te mengen.

Met elke post ik van laki hierover lees is het steeds duidelijker dat hij problemen heeft en welke problemen.

Lakigigar

Legacy Member
En dan kreeg ik nog de vraag waarom dat mijn ouders me niet steunen. Wel, ik blame hen ook omwille van de problemen die ik heb, ik schuif de schuld ook op hen af. Het gebrek aan een vaderfiguur, het hebben van meer aandacht over wie mijn voogd was, en niet over hoe ze hun kind opvoeden. Mooi voorbeeld, ik wou bvb. voetballen als kind zijnde, maar ik mocht niet omdat ik om de twee weekends naar mijn vader moest, maar de voetbalclub zou me de kans gegeven hebben om nieuwe mensen/kinderen te leren kennen, talenten te ontwikkelen, plezier op te doen. Mijn ouders hebben me bewust proberen binnen te houden in al die jaren, voortdurend, wellicht in de overtuiging dat hangjongeren ook niets bijdragen aan de maatschappij, maar nu ben ik een extreme huismus geworden. De heel beschermende, strenge maar ook vrij verwende opvoeding. Ik moest nooit bijdragen in het huishouden, maar ik mocht bijvoorbeeld ook niet uitgaan, of ik moest om acht uur naar boven tot ik 16/17 was zodat zij ook hun rust hadden. Al de invloed die mijn vader op mij had was, je kan wel zeggen, toxic/giftig. Ik moest altijd een halfuur douchen nadat ik terug kwam van mijn pa omdat hij stonk/vuil was (of het daar niet fris rook). Elk minimaal detail werd hard aangepakt, gebruikt. Nog een voorbeeld, ik ging niet graag naar mijn vader (ja natuurlijk, want hij was de reden waarom ik nooit vrije tijd activiteiten kon doen toen, en bij mijn pleegouders moest ik nooit uit mijn comfortzone gaan), en dus moest ik dan volgens mijn pleegma zeer onhandelbaar zijn zodat hij zou breken. Dan kwam ik terug thuis met verwondingen omdat ik hem effectief zo ver kreeg dat hij brak, werd er naar de huisarts gegaan, zodat die kon bewijzen dat mijn vader geen goede vader is of me mishandelt. Echt gewoon degoutant, hoe je als kind zo gebruikt wordt. Dan heb je nog van die advocaten (en echt van die goed advocaten die ingezet worden tegen hem, de vrouw van een bekende politicus), hoe ze me nooit bij mijn naam aanspraken omdat de naam die mijn pa en echte ma me hebben gegeven minderwaardig is. Enja mijn vader was ook niet perfect, lang in behandeling geweest voor agressie, had alcoholproblemen, en is op veel vlakken totaal anders dan ik. Weet je wel hoe hard dit alles al mijn ontwikkeling heeft geschaad, en dit nadat ik al te "dom" werd bevonden om naar de lagere school te gaan, zelfs naar bijzonder onderwijs. En dan zeggen ze, ja maar we hebben ons best gedaan. Ja, waarom stel je je dan kandidaat om een kind in huis te nemen. Ik had wellicht beter af geweest in een instelling of bij mijn echte mama die me fysiek sloeg, laat staan bij mijn pa, die ook helemaal niet perfect was (en intimiderend was), niet stabiel was, zelfmoordpogingen heeft gedaan op ongeveer de leeftijd die ik nu heb. Ik heb alles veel te laat beseft, en ik begrijp nu pas wat er vroeger is gebeurd, en wat er ethisch fout was.

Ik negeer hen ook hard. Ze bellen me soms, maar dan doe ik bewust extreem autistisch of ongeïnteresseerd zodat hen hen kwetst, omdat ik daar dan zin in heb. En in 80% van de gevallen, neem ik niet op. En snap je dan nu waarom ik dit alles gewoon letterlijk schluss een lijn wil onder trekken en gewoon dit volledig leventje een lijn door trek, en naar het buitenland ga, zonder laptop en dergelijke. Ik denk dat dat het beste is voor mij, maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken of hoe ik zeker kan zijn dat ik het daar 'overleef'. Dat houdt me dan weer tegen (het laatste stukje zelfbesef van de realiteit). Maar ik verlang echt naar het meer interessante weer/natuur/uitzicht/avontuur/het s'avonds buiten kunnen zitten (ganse dagen buiten) en die gemoedelijke sfeer, gewoon mensen waar het makkelijker is om tegen te praten, dan ons typische samenleving die je kan samenvatten door op een bus te zitten van de lijn. Misschien vinden mensen elkaar meer wanneer ze miserie hebben. Misschien worden we gewoon depressief wanneer we niets aan onze kop hebben, en storen we dan aan de chinese K3-grap, het vrouwonvriendelijke woord schaamlippen en piet snul die geen onderbroek aan heeft,

Sylverscythe

Legacy Member
Sneeuwstorm zei:
In feite triestig om iemand te gaan bannen omdat hij niet in de groep past. Zolang iemand de regels van het forum niet overtreedt moet hij niet geband worden vind ik.

Ik heb de vorige 10 pagina's niet in detail bekeken, hij is er toch nog? Ik vind dat hij zelf beter wat minder tijd hier zou verdoen, maar bannen lijkt mij niet aan de orde? Tenzij hij er zelf om vraagt, werd dat vroeger niet gedaan door mensen?

glashelder

Legacy Member
Ik denk dat sommigen niet eens beseffen hoe hard een onveilige hechting je ontneemt van alle fundamenten waarop je later verder bouwt :( Ik hoop (voor jullie) dat jullie allemaal een geweldig toffe thuissituatie gehad hebben met twee liefdevolle ouders, maar echt, dan kan je je gewoon niet voorstellen in hoeverre twee grote afwijzingen zoals niet kunnen/mogen wonen bij je biologische ouders en op je 17de buiten gezet worden door je pleegouders je beïnvloeden door je hele verdere leven heen. Gooi dan nog eens dat autisme erbij, en je krijgt dan dit soort dingen.

Ze zeggen niet voor niets dat de eerste levensjaren van een kind het meest cruciaal zijn voor alle verdere (sociale, cognitieve, etc) ontwikkeling. Op je vijfde nog geen tien woorden kunnen spreken, toont al aan dat er daar van alles niet pluis was.

Er bestaan nog mensen die zich in dezelfde of gelijkaardige situatie bevonden als Lakigigar en zich eruit gewerkt hebben, ja. Even goed bestaan er mensen met een gelijkaardige beginsituatie die in de gevangenis zitten, aan de drugs zitten, zelf hun kinderen verwaarlozen of mishandelen of zelf al lang dood zijn.

Lakigigar heeft het momenteel absoluut niet gemakkelijk en zit in een héél moeilijke periode in z'n leven, maar geloof mij maar dat hij het nog relatief oke doet als je vergelijkt met wat er in zo'n soort situaties óók mogelijk (en heel vaak het gevolg) is.

nixie

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
De enige waar hij tegen moet praten, is iemand professioneel. Wij hebben allemaal geluisterd en advies gegeven, na de 999ste keer is't beu want 't helpt niet.

En wat stel je dan voor om te doen?
Hem van het forum bannen?
Is dat hoe we moeten omgaan met mensen die niet in het plaatje van de gewone mens passen?

Nee, ofwel reageer je zoals eerst ofwel laat je het aan iemand anders over.
Maar je gaat niet u frustraties uitwerken.

In het geval Laki een troll is gaat het zo op den duur voor hem gewoon niet meer leuk zijn.
Geen ellenlange discussie meer waarin hij het middenpunt is. Niet telkens dezelfde mensen die hij op stang kan jagen.

Indien wat hij zegt echt is (waar ik naar neig) zal hij zo op een bepaald moment ofwel een klik maken of is het mss iemand die zich over hem wilt ontfermen of maakt hij een klik met die persoon (want het is toevallig ook iemand die met orkanen bezig is en in een gelijkaardige situatie zat)

Lakigigar

Legacy Member
Telefoneren, dat doe ik ook niet graag neen. Ik moet in een goede bui zijn om die op te pakken, en mensen bellen me best niet op s'morgens. Ik heb er al over nagedacht om geen nieuwe gsm meer te kopen als de huidige het niet meer doet (maar daar ben ik weer terug met mijn hypocriete technofobie omdat ik mijn leven deel met mijn pc).

nixie

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Ik heb de vorige 10 pagina's niet in detail bekeken, hij is er toch nog? Ik vind dat hij zelf beter wat minder tijd hier zou verdoen, maar bannen lijkt mij niet aan de orde? Tenzij hij er zelf om vraagt, werd dat vroeger niet gedaan door mensen?

hij vertelde dat hij in het verleden op een ander forum gebanned is omdat ze niet wisten wat met hem aan te vangen.

Lakigigar

Legacy Member
Ik heb een IQ test gedaan toen ik zes jaar, wellicht om te kijken of ik naar het lager onderwijs kon. En op beide testen haalde ik niet meer dan 60 punten. Ik weet het niet meer precies, maar ik denk dat er één 48 was, en één begin de 50, en wellicht moet in die periode autisme vastgesteld zijn (al zijn ze daar altijd heel geheimzinnig over), want ik heb ooit aan mijn advocaat gevraagd of ik de papieren mocht hebben, en ik kreeg ze allemaal niet. Ik mag nooit papieren lezen die iets met mij ter betrekking hebben, en één keer gingen we naar de rechtbank om papieren te lezen, en dat ging zo echt snel, snel, snel dat ik er niets van gelezen heb.

En het is omwille van dat alles dat mijn pa met dit alles naar de media wou stappen.

Soeplepel

Legacy Member
nixie zei:
En wat stel je dan voor om te doen?
Hem van het forum bannen?
Is dat hoe we moeten omgaan met mensen die niet in het plaatje van de gewone mens passen?

Nee, ofwel reageer je zoals eerst ofwel laat je het aan iemand anders over.
Maar je gaat niet u frustraties uitwerken.

In het geval Laki een troll is gaat het zo op den duur voor hem gewoon niet meer leuk zijn.
Geen ellenlange discussie meer waarin hij het middenpunt is. Niet telkens dezelfde mensen die hij op stang kan jagen.

Indien wat hij zegt echt is (waar ik naar neig) zal hij zo op een bepaald moment ofwel een klik maken of is het mss iemand die zich over hem wilt ontfermen of maakt hij een klik met die persoon (want het is toevallig ook iemand die met orkanen bezig is en in een gelijkaardige situatie zat)

Wie zegt dat ik hem gebanned wil zien omdat hij 'niet in plaatje past'? Ik zou liever hebben dat hij even van het forum wegblijft en hulp zoekt. Maar dit doet hij niet uit zijn eigen, dus een ban lijkt mij gewoon een duwtje in de rug zodat hij een eerste stap kan nemen..

Laki zal geen troll zijn, maar hij staart zich blind op de realiteit. Hij aanvaardt geen hulp want hij ziet er het nut niet van in of hij voelt zich superieur terwijl hij het omgekeerde is. Dit is een game forum en niemand hier kan deftig helpen behalve advies geven.

Trouwens als ge "bewust extreem autistisch" speelt, hoe autistisch zijt ge dan wel.. niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan