Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooChé

Legacy Member
En er zijn vrouwen die opnieuw op hun paard zitten omdat er "have" in de hashtag staat :')
Het is zodanig opgeblazen dat de grond van de zaak vervaagt en de slachtoffers van erger seksueel geweld dan nafluiten, minder herkend worden
Ik zou trouwens ook beter meedoen. Ben toch al 3x in mijn kont geknepen geweest, nagefloten (i kid you not)

Sonny Crockett

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
#IHave: mannen erkennen het probleem van seksuele intimidati... - De Standaard



Wtf gast, in wa voor een idiote kinderlijke wereld leven we. Ik word echt kotsmisselijk van al dat social media en hashtag gedoe. Veel zin om terug te keren naar de tijd toen al die zever nog niet zo gebruikelijk was.

#ik tel ook mee
#ik hoor er bij
#ik ben een individu
#ik heb ook een mening

Doe vooral voort zo ... vrouwen/mannen die echt slachtoffer zijn van seksueel geweld (fysiek of psychologisch) danken jullie om het begrip verder te helpen uithollen ...

Sonny Crockett

Legacy Member
Nahrtent zei:
Dood aan alle hashtags, volledig mee eens.

En het houdt niet op...
#not me
#I will

Vrouwen met losse handjes bestaan alleen in films natuurlijk.

Sooth Awful

Legacy Member
Carrion zei:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/18/opinie-adil-el-arbi-over-weinstein/?campaign_id=A100

Alle, weer wat gezever door iemand die z'n populariteit enkel en alleen te danken heeft aan z'n deelname aan De Slimste Mens Ter Wereld.

Iedere man is plots een aanrander en een verkrachter. En elke man zou zich plots moeten bewijzen door die suffige hashtags te plaatsen.
Maar o wee als het over moslims gaat, dan is het ineens "niet elke mosliiiim is terrorist aaaaaaaaah racist".

Tijd om het stemrecht van vrouwen terug af te pakken als je het mij vraagt. Die kiezen toch alleen maar met hun hart ipv verstand.

coldplayke

Legacy Member
TooChé zei:
En er zijn vrouwen die opnieuw op hun paard zitten omdat er "have" in de hashtag staat :')
Het is zodanig opgeblazen dat de grond van de zaak vervaagt en de slachtoffers van erger seksueel geweld dan nafluiten, minder herkend worden
Ik zou trouwens ook beter meedoen. Ben toch al 3x in mijn kont geknepen geweest, nagefloten (i kid you not)

Het is vooral het vetgedrukte waar ik ook een probleem mee heb... Ik hoor nu ook in mijn omgeving meer en meer vrouwen die al beginnen klagen omdat ze een compliment krijgen van een (onbekende) man (genre 'knap mieke').

The boy who cried wolf, zeker?

Bloembak

Legacy Member
coldplayke zei:
Het is vooral het vetgedrukte waar ik ook een probleem mee heb... Ik hoor nu ook in mijn omgeving meer en meer vrouwen die al beginnen klagen omdat ze een compliment krijgen van een (onbekende) man (genre 'knap mieke').

The boy who cried wolf, zeker?
En die Q music presentatrice met hare open brief. Amahoela.
Ok, 1 keer dat een 'gore man' zijn hand op haar been legde in de metro. Ok, dat is niet leuk en geen acceptabel gedrag. Maar geef die een keiharde petsch op zijn kop en ga voort met uw leven.

Vooral de rest van haar seksuele intimidatie ervaringen:
"mannen die traagrijdend u passeren wanneer je te voet bent"
"een man die aan je vraagt waar de hoerenbuurt is"
"een vrouw die tegen je zegt 'dat is het uitlokken he' wanneer uw bh-bandje een beetje zichtbaar is bij een jurk met een klein stuk open rug"

Jawadde. Als je dat ervaart als onveilig en seksuele intimidatie, dan heeft dit begrip binnenkort helemaal geen betekenis meer. Ten spijt van iedereen die wel slachtoffer is van aanranding, schending van de eerbaarheid en verkrachting.

Carrion

Legacy Member
frisenfruitig zei:
Met "Zoek het maar op, proportioneel gezien zal je vinden dat de meeste moordenaars, verkrachters, psychopaten, gangsters, terroristen, dictators mannen zijn." heeft hij wel een punt natuurlijk. Maar om dan te zeggen dat hij beschaamd is om een man te zijn is inderdaad vrij belachelijk.

De meeste nazi's waren Duitsers maar daarom moeten alle Duitsers zich niet schamen of schuldig voelen voor zaken waar zij niet aan deel hebben genomen of zelfs nog niet geboren waren. En ik heb al helemaal geen pseudo-celebrity nodig die zegt dat ik mij schuldig moet voelen voor zaken waar ik in de verste verte niets mee te maken heb of überhaupt iets aan kan doen.

pardal capoeira zei:
de meeste moordenaars, verkrachters enz... zijn dat niet geworden omdat ze man zijn volgens mij, ma eerder door een samenloop van omstandigheden waarin de factor man-zijn maar een deel van uitmaakt.

Ik vind dat hij wel een punt heeft door te zeggen dat hij zich als moslim moet verantwoorden voor terrorisme dat gelinkt wordt aan de Islam en dat wij als mannen ons niet moeten verantwoorden aan de vrouwen waarom mannen deze dingen doen.

Maar moslims volgen wel een boek / sprookjes waarin wordt gezegd dat ongelovigen horen te sterven en dat vrouwen onwaardig en niet meer dan bezit zijn. Voor zo ver ik weet heb ik als man bij mijn geboorte geen boek gekregen met uitleg over hoe ik vrouwen moet aanranden of hoe ik dictator moet worden.


Dat vrouwen klagen als een man hen zonder dat ze dat wensen aanraakt is niet meer dan normaal. Maar een complimentje krijgen of hell, zelfs eens nagefloten worden is toch niet het einde van de wereld zeker. Mocht het een knappe, rijke man zijn zouden ze er waarschijnlijk een pak minder problemen mee hebben. Er wordt ook maar verwacht dat je al (jonge)man maar meer moet verdragen. Probeer op een zaterdag eens 's nachts in een danscafé te staan waar een hoop oudere, zatte vrouwen staan. Die kunnen ook irritant en handtastelijk worden, maar daar moet ge als man maar tegen kunnen.

Deckard

Legacy Member
Deze avond al 3 keer opgebeld geweest door dit nummer: 02 244 03 01. Als je oppakt, wordt er niks gezegd en wordt er in gehaakt. Nog die er last van hebben?

Myllan

Legacy Member
Tis beyond een ergernis maar hoe vaak kan kanker voorkomen in 1 familie?
Nog maar juist mijn mama eraan verloren nu is een nicht van haar vandaag terminaal verklaard.
Jonge vrouw van 38.
Dit buiten een 4 tal andere bloedverwanten die eraan gestorven zijn door de jaren heen.

Gatver wat een kloteziekte.

Sooth Awful

Legacy Member
Myllan zei:
Tis beyond een ergernis maar hoe vaak kan kanker voorkomen in 1 familie?
Nog maar juist mijn mama eraan verloren nu is een nicht van haar vandaag terminaal verklaard.
Jonge vrouw van 38.
Dit buiten een 4 tal andere bloedverwanten die eraan gestorven zijn door de jaren heen.

Gatver wat een kloteziekte.

Enige wat je kan doen is het zo goed mogelijk proberen te voorkomen en regelmatig laten onderzoeken.

Pokem0ng

Legacy Member
Myllan zei:
Tis beyond een ergernis maar hoe vaak kan kanker voorkomen in 1 familie?
Nog maar juist mijn mama eraan verloren nu is een nicht van haar vandaag terminaal verklaard.
Jonge vrouw van 38.
Dit buiten een 4 tal andere bloedverwanten die eraan gestorven zijn door de jaren heen.

Gatver wat een kloteziekte.

Dit is echt kut :/

Sooth Awful

Legacy Member
Myllan zei:
Alsof zoiets ene moer uithaalt.
Mama was altijd netjes in orde met al haar bevolkingsonderzoeken en deed keurig al haar bloedonderzoeken op tijd. Bij haar werd het eerder toevallig ontdekt en diagnose viel voor haar symptomen. So?

Enige geluk dat ze heeft gehad is dat ze uiteindelijk bijna 3 jaar ermee heeft geleefd wat in haar geval een prestatie op zich was. Meeste lotgenoten leven maar 6 tot 9 maanden na de diagnose.

Zoiets haalt altijd een moer uit.
Bijna eender welke kanker kan in een vroeg stadion goed behandelt worden.

Myllan

Legacy Member
Sooth Awful zei:
Zoiets haalt altijd een moer uit.
Bijna eender welke kanker kan in een vroeg stadion goed behandelt worden.

Wat is vroeg?
Als er geen uitzaaiingen zijn? Die kunnen soms pas zoveel jaren later opduiken.
Vroeg is als de primaire tumor verwijderd wordt en de snijranden schoon zijn? Als de lymfeklieren schoon zijn en blijven?

Sterf je niet aan de kanker zelf dan wss aan de complicaties die de behandelingen met zich meebrengen. Tis echt erg gewoon, heb er geen woorden voor.

Sooth Awful

Legacy Member
Myllan zei:
Wat is vroeg?
Als er geen uitzaaiingen zijn? Die kunnen soms pas zoveel jaren later opduiken.
Vroeg is als de primaire tumor verwijderd wordt en de snijranden schoon zijn? Als de lymfeklieren schoon zijn en blijven?

Sterf je niet aan de kanker zelf dan wss aan de complicaties die de behandelingen met zich meebrengen. Tis echt erg gewoon, heb er geen woorden voor.

Vroeg = tumor is nog klein/niet ingezonken en er zijn geen uitzaaiingen..

Welke complicaties dan? Ik weet natuurlijk niet wat voor soort kanker uw moeder had en of er interne chirurgie aan te pas kwam, maar van de standaardbehandelingen (chemo en bestralingen) gaat ge heus niet sterven. Dat de behandelingen u verzwakken is dan weer wel waar.

Myllan

Legacy Member
Sooth Awful zei:
Vroeg = tumor is nog klein/niet ingezonken en er zijn geen uitzaaiingen..
Dat ben ik echt nog nooit tegengekomen dan.
Komt wss wel voor maar vrij zeldzaam
Welke complicaties dan? Ik weet natuurlijk niet wat voor soort kanker uw moeder had en of er interne chirurgie aan te pas kwam, maar van de standaardbehandelingen (chemo en bestralingen) gaat ge heus niet sterven. Dat de behandelingen u verzwakken is dan weer wel waar.

Nee sorry heb me verkeerd uitgedrukt.
Niet de complicaties maar ik bedoelde de gevolgen van bijvoorbeeld chemo.
Chemo is puur vergif wat ze in het lichaam van een patiënt gieten en het doodt alle cellen ook de goede dus een bij een zwakkere of oudere persoon die aan de chemo zit kan een longontsteking fataal zijn simpelweg omdat hun afweersysteem het laat afweten.
Dat is wat ik bedoelde

Bij bestraling branden ze alles kapot, ook het gezonde weefsel. Dat kan toch ook niet goed zijn?
Rechtstreeks zullen ze er misschien niet aan overlijden maar toch...

Pokem0ng

Legacy Member
Myllan weet ge, als ik 70+ word en kanker krijg dan ga ik mij dagelijks inspuiten net morphine en mij niet laten behandelen. Life has to end eventually. Maar iemand die nog relatief jong is heeft alle belang bij chemo vind ik.. ja het is kut, ja het is gevaarlijk maar de kanker zomaar laten is een zekere doodstraf. :/

Vogroth

Legacy Member
De buurman die nooit is terug gekomen van zijn fietstochtje in Tienen.... Maandagavond verongelukt, maar nieuws kwam gisteren pas binnengesijpeld.

Volgens het artikel in de krant is hij op een oversteekplaats voor fietsers omvergemaaid door een Waals koppel dat 'verblind was door de zon'

Wat een uitvlucht tho.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan