Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sooth Awful

Legacy Member
Myllan zei:
Dat ben ik echt nog nooit tegengekomen dan.
Komt wss wel voor maar vrij zeldzaam

Elke kanker ontstaat klein.. Of denk je dat een grote tumor ineens hocus pocus pats op één dag tijd ontstaat? Eerst bestaan tumoren uit een handvol cellen -> die blijven vermenigvuldigen en daardoor vergroot de tumor.

Myllan zei:
Nee sorry heb me verkeerd uitgedrukt.
Niet de complicaties maar ik bedoelde de gevolgen van bijvoorbeeld chemo.
Chemo is puur vergif wat ze in het lichaam van een patiënt gieten en het doodt alle cellen ook de goede dus een bij een zwakkere of oudere persoon die aan de chemo zit kan een longontsteking fataal zijn simpelweg omdat hun afweersysteem het laat afweten.
Dat is wat ik bedoelde

Bij bestraling branden ze alles kapot, ook het gezonde weefsel. Dat kan toch ook niet goed zijn?
Rechtstreeks zullen ze er misschien niet aan overlijden maar toch...

Tja, voorlopig is de geneeskunde en de farmacie nog niet in staat om betere medicijnen/behandelingen toe te passen. Chemo en bestralingen blijven vooralsnog een noodzakelijk kwaad. Zonder is het vrijwel altijd over en uit.
Maar er wordt aan gewerkt.. Eén van de belangrijkste punten waar momenteel onderzoek naar gedaan wordt is fotofarmacologische chemotherapie.

forums

Bron: Pubmed

Ook bij bestralingen is er nog veel dat verbeterd kan worden. Maar vergelijk de bestralingen van nu met die van 30 jaar geleden eens. Nu kunnen ze al veel preciezer en nauwkeuriger bestralen.

Het is jammer dat het voor veel mensen te laat zal komen, maar ze (en binnenkort ook ik :)) doen hun uiterste best om zo snel mogelijk betere en effectievere therapieën en medicatie te ontwikkelen.

Mot

Legacy Member
TooChé zei:
En er zijn vrouwen die opnieuw op hun paard zitten omdat er "have" in de hashtag staat :')
Het is zodanig opgeblazen dat de grond van de zaak vervaagt en de slachtoffers van erger seksueel geweld dan nafluiten, minder herkend worden
Ik zou trouwens ook beter meedoen. Ben toch al 3x in mijn kont geknepen geweest, nagefloten (i kid you not)

ik zat van de zomer samen met mijn beste maat in de auto. nu ben ik niet het type dat vanuit de auto vrouwen nafluit/aanspreekt omdat ik altijd het gevoel erbij had dat vrouwen mij dan vies zouden bekijken. afijn, wij zien een jongedame haar achterkant op de hoek van een straat. geen dikke, maar ook geen magere spriet. mijne maat vertraagd om af te draaien en roept naar die vrouw "lekker kontje". op het moment dat ik dacht "gast laat dat toch" draait die vrouw met haar gezicht naar ons, ineens een glimlach en roept die heel schattig terug "dank uuuuu!" :D

en toen dacht ik bij mezelf, vanaf nu doe ik dat ook!!

Carrion

Legacy Member
Vogroth zei:
De buurman die nooit is terug gekomen van zijn fietstochtje in Tienen.... Maandagavond verongelukt, maar nieuws kwam gisteren pas binnengesijpeld.

Volgens het artikel in de krant is hij op een oversteekplaats voor fietsers omvergemaaid door een Waals koppel dat 'verblind was door de zon'

Wat een uitvlucht tho.

a) gij hebt nog geen rijbewijs
b) gij hebt een rijbewijs maar nog niet veel ervaring met rijden in deze tijd van het jaar waarop de zon lager staat
c) gij hebt een rijbewijs maar rijdt zelf amper of nooit

Graag schrappen wat niet past.

Tonerider

Legacy Member
Carrion zei:
a) gij hebt nog geen rijbewijs
b) gij hebt een rijbewijs maar nog niet veel ervaring met rijden in deze tijd van het jaar waarop de zon lager staat
c) gij hebt een rijbewijs maar rijdt zelf amper of nooit

Graag schrappen wat niet past.

Tgoh, ik denk dat het ook al eens gemakkelijk wordt gebruikt als excuus.

glashelder

Legacy Member
Ja, maar een uitvlucht, dat klinkt alsof dat Waals koppel luid lachend die man omver hebben gemaaid. Terwijl zo'n ongeluk best kan gebeuren. (Ik heb had onlangs zelf bijna een paaltje mee bij het afrijden van een onbekende rotonde, omdat ik niks zag door de zon).

Oij

Legacy Member
glashelder zei:
Ja, maar een uitvlucht, dat klinkt alsof dat Waals koppel luid lachend die man omver hebben gemaaid. Terwijl zo'n ongeluk best kan gebeuren. (Ik heb had onlangs zelf bijna een paaltje mee bij het afrijden van een onbekende rotonde, omdat ik niks zag door de zon).
Of de bestuurder was met zijn smartphone bezig. Hup, fietser overhoop. Aah, de zon zit net (niet) goed, ik geef dat wel als reden.

Of de bestuurder was gewoon echt verblind. Zon die laag staat, raam een beetje vuil, schitteringen op het wegdek,...ge ziet geen hol alst allemaal wat tegen zit.

Wie zal het zeggen.

Pokem0ng

Legacy Member
Dat ze nog steeds geen wifi aanbieden in vliegtuigen ffs. Fking aeroflot heeft het al sinds 2012.

Anoniem15

Legacy Member
Wegenwerken...

Een verbindingsweg tussen mijn gemeente en een buurgemeente is sinds het voorjaar opengebroken voor het aanleggen van nieuwe rioleringen. Ondertussen zijn deze werken nog steeds niet afgerond en ben je nog steeds genoodzaakt tot het nemen van een omleiding. De grootte van de werken valt zeer goed mee, ik denk dat het slechts over enkele honderden meters is.

Waarom moeten dergelijke werken toch altijd zo lang aanslepen? Ik heb ze in de straat van mijn ouders ooit op een dikke maand tijd de complete straat weten heraanleggen na het plaatsen van nieuwe rioleringen.

1. Opbreken oude wegbekleding
2. Opgraven oude riolering
3. Plaatsen nieuwe riolering (met zo een grote metalen bak)
4. Alles volstorten met gemalen steenpuin
5. Platwalsen
6. De auto's er een week laten op rijden
7. Plaatsen van de boordstenen (gegoten in beton of manueel geplaatste blokken)
8. Plaatsen en egaliseren van de onderlaag
9. Eerste laag asfalt
10. Tweede laag asfalt
11. Plaatsen van de wegmarkering en de putdeksels

Bij veel van die wegenwerken valt het ook vaak op dat je daar soms dagen of zelfs weken aan een stuk niemand ziet. Geen wonder dat het dan maanden aansleept. Met handelszaken die daar gevestigd zitten houden ze natuurlijk ook nooit rekening.

Vinceness

Legacy Member
Twee afspraken op mijn werk vandaag: om 8u en om 9u gepland.

Komen ze allebei kwart voor 9 toe :angry:

denkimi

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Wegenwerken...

Een verbindingsweg tussen mijn gemeente en een buurgemeente is sinds het voorjaar opengebroken voor het aanleggen van nieuwe rioleringen. Ondertussen zijn deze werken nog steeds niet afgerond en ben je nog steeds genoodzaakt tot het nemen van een omleiding. De grootte van de werken valt zeer goed mee, ik denk dat het slechts over enkele honderden meters is.

Waarom moeten dergelijke werken toch altijd zo lang aanslepen? Ik heb ze in de straat van mijn ouders ooit op een dikke maand tijd de complete straat weten heraanleggen na het plaatsen van nieuwe rioleringen.

1. Opbreken oude wegbekleding
2. Opgraven oude riolering
3. Plaatsen nieuwe riolering (met zo een grote metalen bak)
4. Alles volstorten met gemalen steenpuin
5. Platwalsen
6. De auto's er een week laten op rijden
7. Plaatsen van de boordstenen (gegoten in beton of manueel geplaatste blokken)
8. Plaatsen en egaliseren van de onderlaag
9. Eerste laag asfalt
10. Tweede laag asfalt
11. Plaatsen van de wegmarkering en de putdeksels

Bij veel van die wegenwerken valt het ook vaak op dat je daar soms dagen of zelfs weken aan een stuk niemand ziet. Geen wonder dat het dan maanden aansleept. Met handelszaken die daar gevestigd zitten houden ze natuurlijk ook nooit rekening.
diegenen die de aanbesteding opstellen maken de tijdspanne die de aannemers krijgen veel te lang. de meeste wegenwerken kunnen in een fractie van de tijd die het nu duurt afgewerkt worden.

of dat komt door onbekwaamheid van de opstellers, of door corruptie laat ik nog in het midden.

Soeplepel

Legacy Member
Contract bij de klant wordt niet verlengd..

'k Zit hier sinds mei. Er waren hier toen 2 andere met mijn functie, de eerste drie maand was er bijna geen werk. Mijn contract was toen verlengd met nog drie maand (tot nu).
De laatste paar maand begon het drukker te worden, ondertussen 3 nieuwe aangenomen waaronder 1 interne.

Vandaag krijg ik dus te horen dat er te 'weinig werk' is en aangezien mijn contract bijna ten einde is, gaan ze het niet verlengen.. Echt pure BS. Der is wél veel werk, die 3 nieuwe kennen de technologieën niet die nodig zijn hier. Ik wel, plus ik zit hier al een goeie 6 maand, bijna het langste van de consultants..

Collega's zijn verschoten en gaan sebiet gaan overleggen met de verantwoordelijke

TooChé

Legacy Member
Kan er mij iemand vertellen of er een soort regelgeving bestaat omtrent vervallen van keuze op een nieuwsbrief. Zaken waarvan ik me vroeger heb uitgeschreven (doe dit standaard) krijg ik nu toch opnieuw weer nieuwsbrieven van :angry:

Sonny Crockett

Legacy Member
TooChé zei:
Kan er mij iemand vertellen of er een soort regelgeving bestaat omtrent vervallen van keuze op een nieuwsbrief. Zaken waarvan ik me vroeger heb uitgeschreven (doe dit standaard) krijg ik nu toch opnieuw weer nieuwsbrieven van :angry:

Heb dat met Knack ...
Ik blijf zo nu en dan telefoon krijgen; alsook proefmagazine.
Telkens ik word opgebeld vraag ik mijn gegevens te wissen, toch telkens weer na enkele maanden is het weer prijs.

Wat dat betreft zal ik blijf zijn dat G.D.P.R. in voege gaat.
Ik zal het in geen geval nalaten er gebruik van te maken en klacht neer te leggen als ze na het in voege treden daarvan, nog maar een brief of eender welk ander drukwerk naar mij sturen.

Deckard

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Wegenwerken...

Een verbindingsweg tussen mijn gemeente en een buurgemeente is sinds het voorjaar opengebroken voor het aanleggen van nieuwe rioleringen. Ondertussen zijn deze werken nog steeds niet afgerond en ben je nog steeds genoodzaakt tot het nemen van een omleiding. De grootte van de werken valt zeer goed mee, ik denk dat het slechts over enkele honderden meters is.

Waarom moeten dergelijke werken toch altijd zo lang aanslepen? Ik heb ze in de straat van mijn ouders ooit op een dikke maand tijd de complete straat weten heraanleggen na het plaatsen van nieuwe rioleringen.

1. Opbreken oude wegbekleding
2. Opgraven oude riolering
3. Plaatsen nieuwe riolering (met zo een grote metalen bak)
4. Alles volstorten met gemalen steenpuin
5. Platwalsen
6. De auto's er een week laten op rijden
7. Plaatsen van de boordstenen (gegoten in beton of manueel geplaatste blokken)
8. Plaatsen en egaliseren van de onderlaag
9. Eerste laag asfalt
10. Tweede laag asfalt
11. Plaatsen van de wegmarkering en de putdeksels

Bij veel van die wegenwerken valt het ook vaak op dat je daar soms dagen of zelfs weken aan een stuk niemand ziet. Geen wonder dat het dan maanden aansleept. Met handelszaken die daar gevestigd zitten houden ze natuurlijk ook nooit rekening.

denkimi zei:
diegenen die de aanbesteding opstellen maken de tijdspanne die de aannemers krijgen veel te lang. de meeste wegenwerken kunnen in een fractie van de tijd die het nu duurt afgewerkt worden.

of dat komt door onbekwaamheid van de opstellers, of door corruptie laat ik nog in het midden.

Door verkiezingen die er aankomen volgend jaar.

glashelder

Legacy Member
TooChé zei:
Kan er mij iemand vertellen of er een soort regelgeving bestaat omtrent vervallen van keuze op een nieuwsbrief. Zaken waarvan ik me vroeger heb uitgeschreven (doe dit standaard) krijg ik nu toch opnieuw weer nieuwsbrieven van :angry:
Vraag mij dat ook al langer af. Ook websites waarvoor ik me 100% zeker niet heb ingeschreven voor een nieuwsbrief, komen na een paar maanden ineens toch af. Precies of zoiets geldt maar voor zes maanden of zo.

Shadowfox

Legacy Member
Ik heb dat ook vaak, ge schrijft u dan uit via de link en krijg je andere nieuwsbrieven (van dezelfde organisatie) .... :doh:

Proto

Legacy Member
Het nieuwsblad
het nieuwsblad ochtend
het nieuwsblad lunch
het nieuwsblad zomer
het nieuwsblad winter
het nieuwsblad BREAKING
het nieuwsblad FUN
het nieuwsblad wonen
het nieuwsblad PM
Nieuwsflits nieuwsblad
nieuwsbladshop
het nieuwsblad partnermail


DAFUUUUUUUQQ :angry:
Nog nooit het nieuwsblad gelezen trouwens.

Deckard

Legacy Member
Het Nieuwsblad is inderdaad heel erg op dat vlak. Hoeveel verschillende er daar zijn en elke keer moet je u daar apart op uitschrijven. Schandalig eigenlijk.

Oij

Legacy Member
Of ge maakt een filter aan voor 'Het Nieuwsblad adressen' zodat ge ze niet krijgt. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan