Tonerider
Legacy Member
Lobmans zei:Ik vind het best wel vreemd dat mensen meteen samen een huis willen kopen als ze nog niet eens hebben samengewoond. Ge kunt dan wel zo verliefd zijn als iets, ge leert elkaar toch pas echt kennen als ge een tijdje samenwoont. Heel wat relaties lopen zelfs al op de klippen als men samen 14 dagen op vakantie gaat, laat staan dat ze dan ook nog eens zouden moeten samenwonen.
In dat opzicht is het dus niet zo onlogisch als koppels eerst zouden sparen voor een basisuitzet om een tijd eerst iets te kunnen huren, en pas vanaf dan beginnen sparen om een huis te kunnen kopen. Uiteraard kan het door te huren ook nog mislopen, maar dat is achteraf toch net iets minder pijnlijker dan een huis gedwongen te moeten verkopen (vaak met het nodige verlies tot gevolg).
Nog beter is de ouderwetse manier van daten: een verkering. Ge leert elkaar eerst kennen door samen in vriendenkring weg te gaan. Dan tijdens de verkering leert ge elkaar kennen door veel met elkaar te babbelen, te kijken wat de interesses zijn, hoe de andere zich gedraagt tov zijn ouders, vrienden en mensen in het algemeen, welke waarde, principes, prioriteiten en doelen iemand heeft, of men kinderen wil of niet, etc. en neemt dan de beslissing om al dan niet samen verder te gaan. Maar ja, dat is ouderwets he.
Als ge enkel kijkt naar het uiterlijk, het loon, en hoe het boenke boenke is, dan is direct een huis kopen wel een risico.
Bibiciwan zei:Stad Kortrijk bouwt een 'olympisch' zwembad en zal 'Scandinavië aan de Leie' worden en wil nu nog een 'olympische' schaatsbaan erbij ook. En met de Kerstdagen mogen de armen weer een doosje pilchards gaan uitpakken op de Grote Markt. Echt, ik ben geen geitewollen sok maar de prioriteiten van deze stad maken mij ziek.
tja, dat is van alle tijden (en van alle steden). Prestige gaat voor op hulpverlening. Alle kathedralen, kastelen, vele musea, gemeentehuizen, bibliotheken e.a. openbare gebouwen hadden ook best in een eenvoudiger gebouw geplaatst kunnen worden zonder tierlantijntjes en van het geld dat daarop werd uitgespaard hadden veel hongerigen gevoed kunnen worden. Langs de andere kant zou het dan ook niet meer de moeite zijn om citytrips te doen.
De bouw vn zulke zaken kan dus een impact hebben op je economie: het aantrekken van toeristen/sportievelingen/shoppers.
Dus ja, het is langs de ene kant onrechtvaardig, langs de andere kant zijn we er eigenlijk wel blij mee.



