Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Lobmans zei:
Ik vind het best wel vreemd dat mensen meteen samen een huis willen kopen als ze nog niet eens hebben samengewoond. Ge kunt dan wel zo verliefd zijn als iets, ge leert elkaar toch pas echt kennen als ge een tijdje samenwoont. Heel wat relaties lopen zelfs al op de klippen als men samen 14 dagen op vakantie gaat, laat staan dat ze dan ook nog eens zouden moeten samenwonen.

In dat opzicht is het dus niet zo onlogisch als koppels eerst zouden sparen voor een basisuitzet om een tijd eerst iets te kunnen huren, en pas vanaf dan beginnen sparen om een huis te kunnen kopen. Uiteraard kan het door te huren ook nog mislopen, maar dat is achteraf toch net iets minder pijnlijker dan een huis gedwongen te moeten verkopen (vaak met het nodige verlies tot gevolg).

Nog beter is de ouderwetse manier van daten: een verkering. Ge leert elkaar eerst kennen door samen in vriendenkring weg te gaan. Dan tijdens de verkering leert ge elkaar kennen door veel met elkaar te babbelen, te kijken wat de interesses zijn, hoe de andere zich gedraagt tov zijn ouders, vrienden en mensen in het algemeen, welke waarde, principes, prioriteiten en doelen iemand heeft, of men kinderen wil of niet, etc. en neemt dan de beslissing om al dan niet samen verder te gaan. Maar ja, dat is ouderwets he.
Als ge enkel kijkt naar het uiterlijk, het loon, en hoe het boenke boenke is, dan is direct een huis kopen wel een risico.

Bibiciwan zei:
Stad Kortrijk bouwt een 'olympisch' zwembad en zal 'Scandinavië aan de Leie' worden en wil nu nog een 'olympische' schaatsbaan erbij ook. En met de Kerstdagen mogen de armen weer een doosje pilchards gaan uitpakken op de Grote Markt. Echt, ik ben geen geitewollen sok maar de prioriteiten van deze stad maken mij ziek.

tja, dat is van alle tijden (en van alle steden). Prestige gaat voor op hulpverlening. Alle kathedralen, kastelen, vele musea, gemeentehuizen, bibliotheken e.a. openbare gebouwen hadden ook best in een eenvoudiger gebouw geplaatst kunnen worden zonder tierlantijntjes en van het geld dat daarop werd uitgespaard hadden veel hongerigen gevoed kunnen worden. Langs de andere kant zou het dan ook niet meer de moeite zijn om citytrips te doen.
De bouw vn zulke zaken kan dus een impact hebben op je economie: het aantrekken van toeristen/sportievelingen/shoppers.
Dus ja, het is langs de ene kant onrechtvaardig, langs de andere kant zijn we er eigenlijk wel blij mee.

Anoniem13

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Stad Kortrijk bouwt een 'olympisch' zwembad en zal 'Scandinavië aan de Leie' worden en wil nu nog een 'olympische' schaatsbaan erbij ook. En met de Kerstdagen mogen de armen weer een doosje pilchards gaan uitpakken op de Grote Markt. Echt, ik ben geen geitewollen sok maar de prioriteiten van deze stad maken mij ziek.
Wat is een Scandinavië aan de Leie? Bootjevaren in een vikingschip? Gaan ze een Legowinkel openen? IKEA openen? Moomin? Een sauna installeren? Iedereen op "tur" laten gaan de vrijdagnamiddag? Verwarring alom.

rscaboy

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Stad Kortrijk bouwt een 'olympisch' zwembad en zal 'Scandinavië aan de Leie' worden en wil nu nog een 'olympische' schaatsbaan erbij ook. En met de Kerstdagen mogen de armen weer een doosje pilchards gaan uitpakken op de Grote Markt. Echt, ik ben geen geitewollen sok maar de prioriteiten van deze stad maken mij ziek.

Alsof een stad maar één project tegelijkertijd kan verwezenlijken. Armoedewerking in Kortrijk is een voorbeeld voor andere steden.

https://www.demorgen.be/binnenland/zo-bestrijdt-kortrijk-de-armoede-met-succes-ba383307/

Bibiciwan

Legacy Member
rscaboy zei:
Alsof een stad maar één project tegelijkertijd kan verwezenlijken. Armoedewerking in Kortrijk is een voorbeeld voor andere steden.

https://www.demorgen.be/binnenland/zo-bestrijdt-kortrijk-de-armoede-met-succes-ba383307/

Er wonen mensen in garageboxen achter onze deur. Mijn schoonvader zit op de stadsdiensten en maakt er al een jaar melding van. ‘Kom terug als ze in open lucht slapen’. Er zijn memo’s intern in de stad over welke cijfers mogen naar voor gebracht worden en de criteria voor ‘armoede’ zijn hallucinant. Het is echt bijna kolder maar het is nog nét niet ‘iemand die twee onderbroeken heeft, is niet arm’. Nee, op dit vlak is mijn geloof in de stad echt geen fluit meer waard. Maar ik zou heel graag ongelijk krijgen.

Bibiciwan

Legacy Member
paradijsappel zei:
Wat is een Scandinavië aan de Leie? Bootjevaren in een vikingschip? Gaan ze een Legowinkel openen? IKEA openen? Moomin? Een sauna installeren? Iedereen op "tur" laten gaan de vrijdagnamiddag? Verwarring alom.

Verwarmd zwemmen in openlucht, heel het jaar door. Dat is kennelijk iets heel Scandinaafs. Ik moet zeggen, mocht het gemaakt zijn uit Lego en er een Ikea naast staan, cool.

Lobmans

Legacy Member
Tonerider zei:
Nog beter is de ouderwetse manier van daten: een verkering. Ge leert elkaar eerst kennen door samen in vriendenkring weg te gaan. Dan tijdens de verkering leert ge elkaar kennen door veel met elkaar te babbelen, te kijken wat de interesses zijn, hoe de andere zich gedraagt tov zijn ouders, vrienden en mensen in het algemeen, welke waarde, principes, prioriteiten en doelen iemand heeft, of men kinderen wil of niet, etc. en neemt dan de beslissing om al dan niet samen verder te gaan. Maar ja, dat is ouderwets he.
Als ge enkel kijkt naar het uiterlijk, het loon, en hoe het boenke boenke is, dan is direct een huis kopen wel een risico.

Op dat vlak hebben wij het dan wel heel cliché aangepakt. Paar keer verkennende dates gehad, op het gemak relatie begonnen, na half jaar eens samen op vakantie, na een jaar gaan samen wonen in een huurappartement, na twee jaar hondje genomen, na drie jaar huis gekocht, en binnen twee maand verwachten we ons eerste zoontje, uitgerekend op de dag dat we vijf jaar samen zullen zijn.

Maar bon, anno 2017 zal dat voor sommigen wellicht wat te saai zijn :D

Sarcastr0

Legacy Member
Lobmans zei:
Op dat vlak hebben wij het dan wel heel cliché aangepakt. Paar keer verkennende dates gehad, op het gemak relatie begonnen, na half jaar eens samen op vakantie, na een jaar gaan samen wonen in een huurappartement, na twee jaar hondje genomen, na drie jaar huis gekocht, en binnen twee maand verwachten we ons eerste zoontje, uitgerekend op de dag dat we vijf jaar samen zullen zijn.

Maar bon, anno 2017 zal dat voor sommigen wellicht wat te saai zijn :D
Hier na een half jaar een huis gekocht
emoji14.png

Na 2 jaar eerste kleine, na 4 jaar 2de kleine

Like a train.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

pie-jie

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Hier na een half jaar een huis gekocht
emoji14.png

Na 2 jaar eerste kleine, na 4 jaar 2de kleine

Like a train.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Na 6 jaar breuk? :unsure:

Tomski

Legacy Member
Lobmans zei:
Op dat vlak hebben wij het dan wel heel cliché aangepakt. Paar keer verkennende dates gehad, op het gemak relatie begonnen, na half jaar eens samen op vakantie, na een jaar gaan samen wonen in een huurappartement, na twee jaar hondje genomen, na drie jaar huis gekocht, en binnen twee maand verwachten we ons eerste zoontje, uitgerekend op de dag dat we vijf jaar samen zullen zijn.

Maar bon, anno 2017 zal dat voor sommigen wellicht wat te saai zijn :D

Die van ons is blijven maffen, en ze is niet meer vertrokken.
10 jaar later ondertussen, huis & ne kleinen.

Die one night stands van tegenwoordig hé, sjonge jonge :eek:


:D

Anoniem0

Legacy Member
le big letomski zei:
Die van ons is blijven maffen, en ze is niet meer vertrokken.
10 jaar later ondertussen, huis & ne kleinen.

Die one night stands van tegenwoordig hé, sjonge jonge :eek:


:D

tommen ge weet toch dat ik dat allemaal kan lezen he! Ons ma zou het eens moeten weten...
(wa schuift da?)

glashelder

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Er wonen mensen in garageboxen achter onze deur. Mijn schoonvader zit op de stadsdiensten en maakt er al een jaar melding van. ‘Kom terug als ze in open lucht slapen’. Er zijn memo’s intern in de stad over welke cijfers mogen naar voor gebracht worden en de criteria voor ‘armoede’ zijn hallucinant. Het is echt bijna kolder maar het is nog nét niet ‘iemand die twee onderbroeken heeft, is niet arm’. Nee, op dit vlak is mijn geloof in de stad echt geen fluit meer waard. Maar ik zou heel graag ongelijk krijgen.
Kortrijk is nochtans idd één van de betere voorbeelden van armoedebestrijding in Vlaanderen. Vooral op het OCMW zitten mensen met een degelijke visie op armoede, en er lopen op dit moment ook heel interessante projecten die vertrekken vanuit een holistische en preventieve benadering. Maar goed, veel van dit soort dingen hangt af van wie je voor je krijgt, en hoe complex het probleem is (thuisloosheid is niet zo gemakkelijk opgelost, kan bvb ook zijn dat mensen niet geholpen willen worden).

Tonerider zei:
Nog beter is de ouderwetse manier van daten: een verkering. Ge leert elkaar eerst kennen door samen in vriendenkring weg te gaan. Dan tijdens de verkering leert ge elkaar kennen door veel met elkaar te babbelen, te kijken wat de interesses zijn, hoe de andere zich gedraagt tov zijn ouders, vrienden en mensen in het algemeen, welke waarde, principes, prioriteiten en doelen iemand heeft, of men kinderen wil of niet, etc. en neemt dan de beslissing om al dan niet samen verder te gaan. Maar ja, dat is ouderwets he.
Da's toch gewoon een relatie? :unsure: Ik ken niemand die direct gaat samenwonen hoor, laat staan direct een huis kopen.

Deckard

Legacy Member
Bedrijf waar ik tiental jaar geleden bij gesolliciteerd heb maar die na de sollicitatie niks lieten weten tot ik zelf belde, begint mij nu plots mails te sturen over congressen e.d. zever dat ze organiseren. Nu kennen ze mijn mailadres wel :ironic:.

Valyra

Legacy Member
Mensen die beginnen te facebooken/instagrammen/whatsappen in de cinema tijdens de film.

TooChé

Legacy Member
ikwilvanmijnautoaf ...
Niet doen! Brengt helemaal niks op & ge krijgt nen hoop spam mails in de plaats.

Musk

Legacy Member
Overschakelen naar de vernieuwde WIGO van telenet, man wat een kutgedoe. Logins maken, iedere fucking stap heeft een bevestigingsmail nodig, site is totaal niet geoptimaliseerd voor mobiele weergave.. fuck zeg.

math

Legacy Member
Valyra zei:
Mensen die beginnen te facebooken/instagrammen/whatsappen in de cinema tijdens de film.

Tijdens de film niet, enkel bij de reclame en trailers doe ik dat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan