Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
zarathustra zei:
Zoveel accounts die mogelijks rsc kunnen zijn >.<

Ik zet mijn geld op pilsman.

Er zijn ook zo'n paar accounts die "speciale" threads opstarten: 1994, raf94, ...? Zijn dat niet gewoon dubbels van die kerel die vond dat rechters overbodig waren omdat "levenservaring" veel beter is en Jos die aan de band werkt dus beter kon recht spreken. Was dat geen Rafik1994 ofzo?

TheInvestigator beweerde dat hij op handen werd gedragen op een ander, beter forum. Dus die zal daar wel zitten :)

kay-gell

Legacy Member
Gisteren de Pano reportage aan het zien met Freddy Horion.
Heb ze maar halverwege kunnen zien en heb ze toen gewoon afgezet, dus vergeef mij als ik iets moest gemist hebben maar mijn ergernis:

Ze geven eigenlijk die Horion een vrijgeleide om te klagen over zijn arm leventje in de gevangenis.
Dan gooien ze er nog wat psychiaters ed bij om aan te tonen dat een levenslange opsluiting geen oplossing is en dat mensen kunnen verbeteren. En ocharme Horion zit dan te zeggen dat hem straffen de slachtoffers niet terugbrengt en dat zijn dagen eentonig zijn.

Wat moet die familie wel niet denken als die zoiets ziet? Die reportage is zo in elkaar gestoken dat ge begint te denken dat die psychiaters en Horion nog gelijk hebben en ze dat allemaal moeten herbezien een levenslange opsluiting.
Waarom wordt die familie niet aan het woord gelaten? Die mensen hebben onnoemelijk veel meer leed gehad dan Horion ooit zal hebben.
Waarom wordt, buiten een korte vermelding, niets over die zijn misdaden gezegd. In het begin wordt vermeld dat hij een gezien heeft uitgemoord en dan hoor je daar niets meer van.

Ze mogen eens duidelijk zeggen wat die man gedaan heeft hé:
Eerst heeft em met zijn kompaan een vrouw vermoord om vervolgens enkele maanden later de misdaad te doen waar hij voor opgepakt is.
En dat is niet "zomaar" 5 mensen neerschieten.

Die man heeft de vader en moeder eerst vermoord terwijl de kinderen nog leefden.
Dan de verloofde neergeschoten, dan een kind van 13 (!) vermoord.
Dan leeft de oudste dochter nog, haar familie is juist voor haar ogen vermoord en ligt daar dood.Vervolgens verkrachten die beide mannen de vrouw bij de lichamen van haar vermoorde familie, dwingen haar eten te maken en dan vermoorden ze haar.

Ik word daar godverdomme echt razend van als ik zo een reportages dan zie.
Ik kan mij nog niet eens voorstellen dat ik als familielid weet dat die man zoiets heeft gedaan met mijn geliefde n en dan die reportage zie en die daar godverdomme een vrijgeleide krijgt om te komen zagen en klagen.
Zijn de reportagemakers nog normaal???

TooChé

Legacy Member
In het algemeen worden 'daders' hier teveel bescherm en wordt er te weinig rekening gehouden met slachtoffers. Terechte ergernis :)

Soeplepel

Legacy Member
Da huis waar die moorden zijn gepleegd, ligt 5 min van mij.. Mega raar gevoel als ge daar voorbij passeert. Ze hebben zich ook schuilgehouden in een villa wat later een kantine is geworden van m'n sportclub..

brandon_

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Da huis waar die moorden zijn gepleegd, ligt 5 min van mij.. Mega raar gevoel als ge daar voorbij passeert.

Ik denk dat ik nogal zou verschieten als ik wist hoeveel huizen waar er ooit iemand is vermoord ik passeer tijdens mijn zondags fietstochtje van 100km.

Shadowfox

Legacy Member
Zo'n mensen moet ge inderdaad niet opsluiten, maar vrij laten. De bevolking zal het recht wel doen geschieden dan :unsure:

ashuray

Legacy Member
Met slachtoffers word idd geen rekening gehouden. Ons mama haar ex is gecolloceert omdat die haar stalkt, bedreigt, zelfmoord probeerde plegen voor onze deur en chanteert. Vorig weekend mocht die een weekend buiten en is die meteen naar ons mama gereden en heeft die haar banden van de auto gaan kapot steken. Denkte nu dat ze dan zegge "ah zulle hem toch maar binnen houden" nope. Vanaf volgende week mag die iedere dag buiten tot 6 uur en een heel weekend weer

nixie

Legacy Member
kay-gell zei:
Gisteren de Pano reportage aan het zien met Freddy Horion.
Heb ze maar halverwege kunnen zien en heb ze toen gewoon afgezet, dus vergeef mij als ik iets moest gemist hebben maar mijn ergernis:

Ze geven eigenlijk die Horion een vrijgeleide om te klagen over zijn arm leventje in de gevangenis.
Dan gooien ze er nog wat psychiaters ed bij om aan te tonen dat een levenslange opsluiting geen oplossing is en dat mensen kunnen verbeteren. En ocharme Horion zit dan te zeggen dat hem straffen de slachtoffers niet terugbrengt en dat zijn dagen eentonig zijn.

Wat moet die familie wel niet denken als die zoiets ziet? Die reportage is zo in elkaar gestoken dat ge begint te denken dat die psychiaters en Horion nog gelijk hebben en ze dat allemaal moeten herbezien een levenslange opsluiting.
Waarom wordt die familie niet aan het woord gelaten? Die mensen hebben onnoemelijk veel meer leed gehad dan Horion ooit zal hebben.
Waarom wordt, buiten een korte vermelding, niets over die zijn misdaden gezegd. In het begin wordt vermeld dat hij een gezien heeft uitgemoord en dan hoor je daar niets meer van.

Ze mogen eens duidelijk zeggen wat die man gedaan heeft hé:
Eerst heeft em met zijn kompaan een vrouw vermoord om vervolgens enkele maanden later de misdaad te doen waar hij voor opgepakt is.
En dat is niet "zomaar" 5 mensen neerschieten.

Die man heeft de vader en moeder eerst vermoord terwijl de kinderen nog leefden.
Dan de verloofde neergeschoten, dan een kind van 13 (!) vermoord.
Dan leeft de oudste dochter nog, haar familie is juist voor haar ogen vermoord en ligt daar dood.Vervolgens verkrachten die beide mannen de vrouw bij de lichamen van haar vermoorde familie, dwingen haar eten te maken en dan vermoorden ze haar.

Ik word daar godverdomme echt razend van als ik zo een reportages dan zie.
Ik kan mij nog niet eens voorstellen dat ik als familielid weet dat die man zoiets heeft gedaan met mijn geliefde n en dan die reportage zie en die daar godverdomme een vrijgeleide krijgt om te komen zagen en klagen.
Zijn de reportagemakers nog normaal???

Klacht sturen naar de VRT

vertex13

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Da huis waar die moorden zijn gepleegd, ligt 5 min van mij.. Mega raar gevoel als ge daar voorbij passeert. Ze hebben zich ook schuilgehouden in een villa wat later een kantine is geworden van m'n sportclub..

Toen ik vorige week vrijdag mijn dochter ging halen bij mijn ex begon ik toevallig over horion. (Er was een topic in het nieuws die dag? Weet hey niet zo goed meer). Toen we voorbij de quick passeerden zei ik haar dat we dat huis moesten passeren . Ik weet niet waarom maar telkens ik daar paseer heb ik de indruk dat ik gewoon een blik moet werpen op dat huis. Hetzelfde voor de plaats iets verderop richting Lochristi waar dat meisje is omgekomen door een auto die haar had opgeschept. ( eigenlijk kan ik op gans de Antwerpse steenweg richting Lochristi een paar locaties bovenhalen waar serieuze ongevallen zijn gebeurd sinds mijn jeugd).

Horion en feneulle... 2 namen die ik sinds kindertijd ken. Die mannen mogen ze nooit vrijlaten na wat ze hebben gedaan!

Soeplepel

Legacy Member
Er is een nieuwbouw appartement te koop achter onze hoek waarvan mijn mama de eigenaar van heel dat gebouw kent. We hadden gebeld om te vragen wat de totaal prijs zou zijn (190.000 excl BTW, 1 slaapkamer appartement).. Het zou in totaal iets op 224.000 euro komen, maar dan werd ons verteld dat een aankoop van garage verplicht was, nog eens 30.000 euro(!!). Aangezien mijn mama die kent, stelde hij nog 10.000 euro korting voor maar zelfs dan is het nog voor een alleenstaande, 24 gast als ik te veel... 224.000 kan ik nog aan, maar alé serieus.. Verplicht een garage bijkopen. Hoe verwachten ze nu van jongeren om te investeren in vastgoed als de prijzen zo duur zijn. 190k voor 1 slaapkamer en 60 vierkante meter pff..

:angry:

Shadowfox

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Er is een nieuwbouw appartement te koop achter onze hoek waarvan mijn mama de eigenaar van heel dat gebouw kent. We hadden gebeld om te vragen wat de totaal prijs zou zijn (190.000 excl BTW, 1 slaapkamer appartement).. Het zou in totaal iets op 224.000 euro komen, maar dan werd ons verteld dat een aankoop van garage verplicht was, nog eens 30.000 euro(!!). Aangezien mijn mama die kent, stelde hij nog 10.000 euro korting voor maar zelfs dan is het nog voor een alleenstaande, 24 gast als ik te veel... 224.000 kan ik nog aan, maar alé serieus.. Verplicht een garage bijkopen. Hoe verwachten ze nu van jongeren om te investeren in vastgoed als de prijzen zo duur zijn. 190k voor 1 slaapkamer en 60 vierkante meter pff..

:angry:

Ge zijt niet alleen mijne jong.

Neef is recent (scheiding van zijn ouders) aan een klein €80.000 kapitaal geraakt en wil dat investeren in een appartement.
Hijzelf huurt een loft boven de zaak (van de zaak voor een prijsje dus) en zou dus het nieuwe appartement door verhuren. Geen bank die hem de overige 150.000 wil lenen (op 20j) omdat hij niet genoeg verdient (netto 1500, maar moet dus geen pacht meer betalen :doh: ). Ze gaan er van uit dat het appartement niet verhuurd raakt, hij het dan niet zou kunnen afbetalen.

En die appartementjes, dat waren er ook geen van meer dan 60m² ook telkens met garage (maar dat werd niet verplicht) met 1,5 slpkmr (ze adverteren 2 slaapkamers, maar als uw enkel bed er staat krijgt ge er geen kleerkast meer bij dus in hoeverre ge dat dan een slpkmr kunt noemen?).

Ondertussen vliegen die appartementen hier wel over de toonbank als 2de verblijf .... waar haalt een mens dat geld toch?!

Li1quid

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Er is een nieuwbouw appartement te koop achter onze hoek waarvan mijn mama de eigenaar van heel dat gebouw kent. We hadden gebeld om te vragen wat de totaal prijs zou zijn (190.000 excl BTW, 1 slaapkamer appartement).. Het zou in totaal iets op 224.000 euro komen, maar dan werd ons verteld dat een aankoop van garage verplicht was, nog eens 30.000 euro(!!). Aangezien mijn mama die kent, stelde hij nog 10.000 euro korting voor maar zelfs dan is het nog voor een alleenstaande, 24 gast als ik te veel... 224.000 kan ik nog aan, maar alé serieus.. Verplicht een garage bijkopen. Hoe verwachten ze nu van jongeren om te investeren in vastgoed als de prijzen zo duur zijn. 190k voor 1 slaapkamer en 60 vierkante meter pff..

:angry:

Ik ken het.

Als 23 jarige ben ik één jaar aan de slag en doe ik zelf de moeite niet om appartementen te bekijken.
Word daar enkel maar depri van :p 'tzal nog een tijdje hotel mama blijven.

ashuray

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ge zijt niet alleen mijne jong.

Neef is recent (scheiding van zijn ouders) aan een klein €80.000 kapitaal geraakt en wil dat investeren in een appartement.
Hijzelf huurt een loft boven de zaak (van de zaak voor een prijsje dus) en zou dus het nieuwe appartement door verhuren. Geen bank die hem de overige 150.000 wil lenen (op 20j) omdat hij niet genoeg verdient (netto 1500, maar moet dus geen pacht meer betalen :doh: ). Ze gaan er van uit dat het appartement niet verhuurd raakt, hij het dan niet zou kunnen afbetalen.

En die appartementjes, dat waren er ook geen van meer dan 60m² ook telkens met garage (maar dat werd niet verplicht) met 1,5 slpkmr (ze adverteren 2 slaapkamers, maar als uw enkel bed er staat krijgt ge er geen kleerkast meer bij dus in hoeverre ge dat dan een slpkmr kunt noemen?).

Ondertussen vliegen die appartementen hier wel over de toonbank als 2de verblijf .... waar haalt een mens dat geld toch?!

Wij hebbe zo een appartement met 1,5 slaapkamer..daar staat een bureau en kleerkast die mijn vriend zijn vava voor hem gemaakt heeft. Die mogen dus niet weg..wij hebben nog juist plek voor een kinderbedje maar als die kleine in een groot bed moet weet ik niet waar wij die gaan moete steken..wij zijn allebei 27(ale ik bijna) en willen dus binnenkort wel aan kinderen beginnen maar ik heb totaal geen geld om een huis te kopen..en dan spreken ze nog van het klein beschrijf naar 20% te verhogen?! Huren word ook duurder omdat praktisch niemand van onze generatie een huis kan kopen en meer mensen huren en daar willen ze dan van profiteren..

Soeplepel

Legacy Member
Li1quid zei:
Ik ken het.

Als 23 jarige ben ik één jaar aan de slag en doe ik zelf de moeite niet om appartementen te bekijken.
Word daar enkel maar depri van :p 'tzal nog een tijdje hotel mama blijven.

Ik word in december 25 en mijn ouders zijn van principe dat ik op mijn 25ste het nest moet verlaten (net als mijn broer en zus) dus ik kan niet zolang meer blijven en sparen :D Ze hadden gezegd tegen mei 2018 maar ze zullen mij nu ook niet buitensjotten als'k niets heb gevonden..

Tegen mei zal ik een spaarboek hebben van ongeveer 40.000 euro, maar het is altijd die kut btw die erbij komt die het moeilijk maakt

Shadowfox

Legacy Member
En dat schrijven ... tijd dat ze dat ook eens deftig hervormen maar tzal ook niet voor de eerste 20 jaar zijn.
Hoe belachelijk is het eigenlijk dat ge als notaris duizenden euros meer verdient voor hetzelfde werk omdat u klant een groter huis koopt dan de vorige ... schandalige en walgelijke werkwijze.

Ik ben over 5 jaar beginnen kijken om te kopen, van een koude douche thuis gekomen (25j)
Ik ben over 2 jaar nog eens beginnen kijken en opnieuw koude douche (28j)
Dit jaar helpen zoeken met mijn neef, maar ook weer opgegeven.

Ik ga nu uiteindelijk ook gewoon huren en zoals het er nu naar uit ziet, ga ik nooit moeten kopen.

brandon_

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Ik word in december 25 en mijn ouders zijn van principe dat ik op mijn 25ste het nest moet verlaten (net als mijn broer en zus) dus ik kan niet zolang meer blijven en sparen :D Ze hadden gezegd tegen mei 2018 maar ze zullen mij nu ook niet buitensjotten als'k niets heb gevonden..

Tegen mei zal ik een spaarboek hebben van ongeveer 40.000 euro, maar het is altijd die kut btw die erbij komt die het moeilijk maakt

Met 40.000 euro spaargeld kan je toch perfect alleen gaan wonen? kZie dus niet meteen een reden voor uw ouders om u niet buiten te sjotten.

Soeplepel

Legacy Member
brandon_ zei:
Met 40.000 euro spaargeld kan je toch perfect alleen gaan wonen? kZie dus niet meteen een reden voor uw ouders om u niet buiten te sjotten.

Dat ga inderdaad, maar iets kopen daarmee is iets anders :) Ik kan maar 200.000 lenen, dus 240.000 met eigen inbreng, maar dit wil niet zeggen dat ik appartementen kan kopen van 230.000 want er komt daar ofwel 21% BTW op bij nieuwbouw of 5%-10% registratierechten. En bij nieuwbouw zijn er nog aansluitingskosten en weet ik veel. Plus nog eens notariskosten etc.. Wat dus wil zeggen dat ik zeker moet zoeken bij prijzen van 190.000 - 200.000

En zoek maar keer iets deftig aan zo'n prijs :/ Mijn stiefpapa zegt ook da'k beter iets koop met 2 slaapkamers ipv 1, want dat verkoopt beter naar de toekomst toe;.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan