Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bibiciwan

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Bij onze gebuur doet er iets 'boenk boenk'. Nu al 2 uur en geen pauze. Eens je er op let, om horendul te worden en je hoort het overal in ons huis. Gebuur is niet thuis, geen idee wat het kan zijn. Boenk boenk boenk.

13 uur later en nog steeds boenk boenk. In onze slaapkamer is het alsof er iemand naast ons hoofd hamerke klop doet. Ik kan mij niet inbeelden wat het zou zijn maar ze zijn nog steeds niet thuis en mijn zenuwen gaan dat echt niet blijven volhouden.

kay-gell

Legacy Member
Bibiciwan zei:
13 uur later en nog steeds boenk boenk. In onze slaapkamer is het alsof er iemand naast ons hoofd hamerke klop doet. Ik kan mij niet inbeelden wat het zou zijn maar ze zijn nog steeds niet thuis en mijn zenuwen gaan dat echt niet blijven volhouden.

Bel uw buren es. Als ge de nummer niet hebt de syndicus morgen es bellen.

gumball4000

Legacy Member
Familie van mijn vriendin (kleinkinderen) willen hun oma over enkele weken verrassen voor haar verjaardag. Ze vragen of we met zn allen niet op restaurant gaan en die oma haar deel willen betalen.
Goed idee waar ikzelf (ook al is het mijn oma niet) geen probleem mee heb. Nu was het mij niet duidelijk hoe de rekening zou verdeeld worden na afloop. Of ieder zijn deel betaalt + deel oma/aantal personen. Of gewoon totaal bedrag delen door aantal personen. Mijn vraag was eigenlijk eerder voor m'n eigen bedoeld. Ik ben alleenstaande, huur appartement op mn eigen enzovoort. Ik moet ook naar mijn budget kijken. + wetende dat er daar mensen tussen zitten die wijn/porto enzo drinken en mijn vriendin en ik vb meestal bij water/cola houden.

Nu had ik die vraag gesteld in het groepsgesprek en kreeg uit het niets een redelijk agressief antwoord
-"wat is dat nu voor belachelijke toestanden? natuurlijk gaan we niet decadent doen? We gaan toch niet melken over 5 Euro?"
Mijn vriendin komt tussenbeide en zegt dat ik mij aan een strikt budget moet houden en mij geen onnodige kosten kan veroorloven.
Het antwoord hierop van haar nichten "Wij hebben als student ook niet zo veel, iedereen zal wel zien dat hij binnen een bepaald budget eet".. Dus ook zo weer onrealistische voorstelling van budgetten: student zonder enige verplichting vs werkmens die verplicht facturen moet betalen.
Wat later de andere nicht "Seg mannekes, die is ni moeilijk, we gaan gewoon eten en delen door het aantal personen. De helft is nog student. Het geld groeit ook ni op onze rug. We gaan ni liggen mierenneuken over het feit dat iemand anders voor 2 euro duurder heeft gegeten"
En dan haar neef wat later "Wat we ook kunnen doen is dat iedereen ne spaghetti neemt en een plat waterke. Dan is de rekening gelijk opt einde"

De relatie met die mensen is trouwens als volgt: ge hoort ze niet tijdens het jaar. Hebben ze u nodig, hoort ge ze wel.
Dus conclusie..iemand die gewoon geen onnodige kosten wilt doen, wordt scheef bekeken. En dan nog door studenten..

?therapy?

Legacy Member
Nou mooi, huiselijk geweld hier in ons huis. :sop:
Politie in Ierland kan ook gewoon niets doen... iemand rapporteren voor geweld doen ze gewoon niets mee...

Sarcastr0

Legacy Member
?therapy? zei:
Nou mooi, huiselijk geweld hier in ons huis. :sop:
Politie in Ierland kan ook gewoon niets doen... iemand rapporteren voor geweld doen ze gewoon niets mee...
Mot gehad van uw Latina?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

?therapy?

Legacy Member
I wish lol...

Nee mijn vrouw is nog in Brazilie :sad:

Een Pools koppel woont hier in het huis en hij werd volledig gek... staat nog steeds te schreeuwen aan de trap... -_-

Soeplepel

Legacy Member
gumball4000 zei:
Familie van mijn vriendin (kleinkinderen) willen hun oma over enkele weken verrassen voor haar verjaardag. Ze vragen of we met zn allen niet op restaurant gaan en die oma haar deel willen betalen.
Goed idee waar ikzelf (ook al is het mijn oma niet) geen probleem mee heb. Nu was het mij niet duidelijk hoe de rekening zou verdeeld worden na afloop. Of ieder zijn deel betaalt + deel oma/aantal personen. Of gewoon totaal bedrag delen door aantal personen. Mijn vraag was eigenlijk eerder voor m'n eigen bedoeld. Ik ben alleenstaande, huur appartement op mn eigen enzovoort. Ik moet ook naar mijn budget kijken. + wetende dat er daar mensen tussen zitten die wijn/porto enzo drinken en mijn vriendin en ik vb meestal bij water/cola houden.

Nu had ik die vraag gesteld in het groepsgesprek en kreeg uit het niets een redelijk agressief antwoord
-"wat is dat nu voor belachelijke toestanden? natuurlijk gaan we niet decadent doen? We gaan toch niet melken over 5 Euro?"
Mijn vriendin komt tussenbeide en zegt dat ik mij aan een strikt budget moet houden en mij geen onnodige kosten kan veroorloven.
Het antwoord hierop van haar nichten "Wij hebben als student ook niet zo veel, iedereen zal wel zien dat hij binnen een bepaald budget eet".. Dus ook zo weer onrealistische voorstelling van budgetten: student zonder enige verplichting vs werkmens die verplicht facturen moet betalen.
Wat later de andere nicht "Seg mannekes, die is ni moeilijk, we gaan gewoon eten en delen door het aantal personen. De helft is nog student. Het geld groeit ook ni op onze rug. We gaan ni liggen mierenneuken over het feit dat iemand anders voor 2 euro duurder heeft gegeten"
En dan haar neef wat later "Wat we ook kunnen doen is dat iedereen ne spaghetti neemt en een plat waterke. Dan is de rekening gelijk opt einde"

De relatie met die mensen is trouwens als volgt: ge hoort ze niet tijdens het jaar. Hebben ze u nodig, hoort ge ze wel.
Dus conclusie..iemand die gewoon geen onnodige kosten wilt doen, wordt scheef bekeken. En dan nog door studenten..

Ik zou die vraag ook gesteld hebben, niet dat het een groot verschil zou zijn maar gewoon dat ik weet op voorhand hoeveel ik ga moeten betalen.. Nog al kinderachtig hoe ze reageren

Kowlier

Legacy Member
MrSoeplepel zei:
Dat ga inderdaad, maar iets kopen daarmee is iets anders :) Ik kan maar 200.000 lenen, dus 240.000 met eigen inbreng, maar dit wil niet zeggen dat ik appartementen kan kopen van 230.000 want er komt daar ofwel 21% BTW op bij nieuwbouw of 5%-10% registratierechten. En bij nieuwbouw zijn er nog aansluitingskosten en weet ik veel. Plus nog eens notariskosten etc.. Wat dus wil zeggen dat ik zeker moet zoeken bij prijzen van 190.000 - 200.000

En zoek maar keer iets deftig aan zo'n prijs :/ Mijn stiefpapa zegt ook da'k beter iets koop met 2 slaapkamers ipv 1, want dat verkoopt beter naar de toekomst toe;.


djezes, welke bank was bereid om u 200k te lenen :/
ik kreeg max 140k als alleenstaande, met een spaarboek van 40k+ en 2k+ netto per maand...

Soeplepel

Legacy Member
Kowlier zei:
djezes, welke bank was bereid om u 200k te lenen :/
ik kreeg max 140k als alleenstaande, met een spaarboek van 40k+ en 2k+ netto per maand...

Fortis wou mij geld lenen, maar uiteindelijk wouden ze maar 90% financieren en niet de volle 100%. 190K dus maar wat wil zeggen dat ik nog eens 20k extra moest investeren.

Belfius, eigen bank, ging wel 200k financieren.. Zij stelden dan ook een progressieve lening voor: in't begin 700 euro per maand en da blijft stijgen. Na 14 jaar zou het iets van 870 euro in de maand zijn, maar de laatste 5 jaar zou het dan 1100 euro in de maand afbetalen zijn. 't Is mijn bedoeling niet om nu 25 jaar in't hetzelfde appartement te leven, dus ik ging dat na 15 jaar zeker al verkocht/verhuurd hebben

Edit: ben ook maar 24, dus misschien dat leeftijd er mee te maken heeft?

sneax

Legacy Member
gumball4000 zei:
Familie van mijn vriendin (kleinkinderen) willen hun oma over enkele weken verrassen voor haar verjaardag. Ze vragen of we met zn allen niet op restaurant gaan en die oma haar deel willen betalen.
Goed idee waar ikzelf (ook al is het mijn oma niet) geen probleem mee heb. Nu was het mij niet duidelijk hoe de rekening zou verdeeld worden na afloop. Of ieder zijn deel betaalt + deel oma/aantal personen. Of gewoon totaal bedrag delen door aantal personen. Mijn vraag was eigenlijk eerder voor m'n eigen bedoeld. Ik ben alleenstaande, huur appartement op mn eigen enzovoort. Ik moet ook naar mijn budget kijken. + wetende dat er daar mensen tussen zitten die wijn/porto enzo drinken en mijn vriendin en ik vb meestal bij water/cola houden.

Nu had ik die vraag gesteld in het groepsgesprek en kreeg uit het niets een redelijk agressief antwoord
-"wat is dat nu voor belachelijke toestanden? natuurlijk gaan we niet decadent doen? We gaan toch niet melken over 5 Euro?"
Mijn vriendin komt tussenbeide en zegt dat ik mij aan een strikt budget moet houden en mij geen onnodige kosten kan veroorloven.
Het antwoord hierop van haar nichten "Wij hebben als student ook niet zo veel, iedereen zal wel zien dat hij binnen een bepaald budget eet".. Dus ook zo weer onrealistische voorstelling van budgetten: student zonder enige verplichting vs werkmens die verplicht facturen moet betalen.
Wat later de andere nicht "Seg mannekes, die is ni moeilijk, we gaan gewoon eten en delen door het aantal personen. De helft is nog student. Het geld groeit ook ni op onze rug. We gaan ni liggen mierenneuken over het feit dat iemand anders voor 2 euro duurder heeft gegeten"
En dan haar neef wat later "Wat we ook kunnen doen is dat iedereen ne spaghetti neemt en een plat waterke. Dan is de rekening gelijk opt einde"

De relatie met die mensen is trouwens als volgt: ge hoort ze niet tijdens het jaar. Hebben ze u nodig, hoort ge ze wel.
Dus conclusie..iemand die gewoon geen onnodige kosten wilt doen, wordt scheef bekeken. En dan nog door studenten..

Jij zegt wat jouw budget is en je zorgt dat je hier niet over gaat. Bv je legt 25EUR op tafel en eet een hoofdgerecht + cola en zit aan 23EUR. Dat is de ideale oplossing, jij blijft binnen je budget, voor hen is het nog steeds even makkelijk afrekenen, je profiteert niet en je legt mss niet zo veel bij bij oma als de rest maar tis ook uw oma niet en het geld groeit niet op uw rug. Tegelijk is ook iedereen samen wat toch de bedoeling is.

Zo zou ik dat oplossen moest ik in uw situatie zitten.

gumball4000

Legacy Member
Carrion zei:
Ge zijt alleenstaand maar 2 zinnen later hebt ge een vriendin :unsure:


Ik zie de verwarring haha :).
Mijn vriendin studeert nog en hierdoor wonen wij bewust niet samen. ;)

StanTem

Legacy Member
Kowlier zei:
djezes, welke bank was bereid om u 200k te lenen :/
ik kreeg max 140k als alleenstaande, met een spaarboek van 40k+ en 2k+ netto per maand...

Meent ge dat?
Ik was 29, heb 2 kindjes en kon vorig jaar als alleenstaande 230.000 euro lenen...
Ook 2000+ euro per maand.

Kowlier

Legacy Member
met wat porren kon ik 150k krijgen op 25 jaar, maar dat was niet genoeg voor het huis waar ik nu woon...
nuja, kopen is wat op de lange baan geschoven atm, ik huur liever goedkoop met een deftig leven dan iets kopen en de volgende 10 jaar als een pater verdergaan :/

Greenie

Legacy Member
Meer kunnen lenen is niet persé beter he.
De intrest die kan je vergelijken, het totaal bedrag dat moet je zelf kunnen dragen en enkel jezelf.

Bibiciwan

Legacy Member
Tenzij ze gaan eten in de Villa Loraine denk ik ook dat etenskosten normaal best doenbaar moeten zijn. Máár wij leefden een tijd geleden ook met 'werkelijk elke Euro maakt een verschil' dus ik begrijp wel dat iemand graag zeker weet hoe of wat. OP kan altijd een onfortuinlijk griepje opdoen als het echt niet lukt of de partner kan misschien inspringen (wat OP dan kan terugbetalen al is het een Euro per week, indien nodig).

Carrion

Legacy Member
pilsbaas zei:
ge komt wel serieus gierig over met u zo te gedragen. Sinds wanneer moet voeding worden gecategoriseerd onder 'nutteloze kosten'? Als ge geen cent durft uitgeven, dan moest ge maar direct zeggen dat ge hun aanbod afwijst.

Heeft naar mijn mening niets te maken met gierig zijn. Bijvoorbeeld, in mijn vriendenkring is/was het redelijk ingeburgerd dat iedereen gewoon om de beurt een ronde betaalde. Maar daar ben ik toch ook van afgestapt sinds ik amper tot geen alcohol meer drink. Daardoor dronk ik in totaal ook al minder dan diegenen die bier of iets anders dronken en bestelde ik niet altijd bij elke ronde. Ik was op een bepaald moment 25 euro per avond aan het betalen voor misschien 5 waterkes te drinken, en da's toch wat teveel van het goede.

bassie82

Legacy Member
Als het een troost mag zijn : een waterke kost evenveel als een pintje :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan