Mijn moeder die er blijkbaar "over is" dat ik nog een (vijfde) jaar extra studeer lees ik op haar fb gesprek dat ze op onze huiscomputer liet open staan (nee ik kijk normaal niet op andermans persoonlijk account tenzij ik daar uitdrukkelijk de toestemming voor gehad heb).
Jezus Christus, hoe diep kan het zitten, ja maar hij heeft geen diploma na vier jaar studeren (wat al maar deels waar is heb een bachelordiploma en voor mijn eerste masterdiploma moet ik ocharme één vak nog slagen dit jaar), die denkt écht dat de wereld vergaan is omdat ik is niet geslaagd was van alles op het einde van het jaar ofzo... .
Tis niet dat ik niet minstens even lang ga werken als haar omdat ze sinds haar 18de gestart is (met meerdere jaren loopbaanonderbreking en ondertussen al jaren halftijds maar bon) maar op haar 60ste kan stoppen. Want daar draait het allemaal wel om natuurlijk, het feit dat iedereen tegen haar is, zowel haar luie zoon die nog per se een jaar wou bij studeren als de regering of gewoon de ganse wereld omdat zij mee moet opdraaien voor de gevolgen van de vergrijzing net als iedere andere gewone sterveling. Stel je voor zeg moeten werken voor je pensioen, straffe dingen.
Ja, t zit diep, ik krijg 0,0 steun van thuis (of nee van de helft van thuis) terwijl ik mijn bachelor op drie jaar gehaald heb en mijn master nu naar alle waarschijnlijkheid ga halen met een halfjaar vertraging (en mijn tweede hoop ik ook dit jaar nog te halen).