Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ashuray

Legacy Member
Fietsers die naast het fietspad rijde, fietsers die denken dat ze voorrang langs links hebben op een kruispunt omdat ze fietsers zijn (vooral schoolgangers) schooljong die met 3 naast elkaar rijde en niet achter elkaar als ze weten dat er een auto is, fietsers die s'avonds geen licht opzetten

vertex13

Legacy Member
Kowlier zei:
met wat porren kon ik 150k krijgen op 25 jaar, maar dat was niet genoeg voor het huis waar ik nu woon...
nuja, kopen is wat op de lange baan geschoven atm, ik huur liever goedkoop met een deftig leven dan iets kopen en de volgende 10 jaar als een pater verdergaan :/

Ik heb geluk gehad dat ik mijn huis een twee tal jaar voor de "prijsexplosie" heb kunnen kopen. Ik heb er toen "maar" 68K voor moeten lenen. Bij een paar banken geweest en meesten wouden mij geen lening geven over 20 jaar maar 25.

Een paar jaar na die lening vraag ik aan de bankdirecteur voor een herziening van de lening aangezien de rentevoet serieus gedaald was. Dit weigerde hij en zei dat hij geen tijd had om hem daar mee bezig te houden. Ben de straat overgestoken, en daar ging het wel. Nu betaal ik 60€ per maand minder dan de eerste lening en binnen 2 jaar ben ik ervan af. Natuurlijk heb ik dan ook al mijn rekeningen overgebracht naar de concurrent, alsook mijn ma, pa, broer en de spaarboek van mijn dochter. Die vent had nog de ballen om te vragen waarom....

Als ik baar de huidige prijzen kijk van koop en huur woningen word ik echt ziek! Minstens tegen 5-600€ per maand voor een huurhuis en nog veel meer als je koopt?
Ik begrijp iedereen zijn frustratie tegenwoordig. Je kan bijna niks meer als je niet met 2 mensen werkt.

Mijn buur die nu 8 jaar in zijn huis woont heeft voor identiek hetzelfde huis 190K moeten ophoesten... wtf?

TooChé

Legacy Member
Verjaardagen op facebook en mensen die het grappig/nuttig vinden om zo'n afbeelding van zingende apen, katten, chapagneflessen, taarten & andere crap gebruiken om hun wensen uit te brengen.

:puke:

Proto

Legacy Member
TooChé zei:
Verjaardagen op facebook en mensen die het grappig/nuttig vinden om zo'n afbeelding van zingende apen, katten, chapagneflessen, taarten & andere crap gebruiken om hun wensen uit te brengen.

:puke:

B2HrokG.jpg

zarathustra

Legacy Member
TooChé zei:
Verjaardagen op facebook en mensen die het grappig/nuttig vinden om zo'n afbeelding van zingende apen, katten, chapagneflessen, taarten & andere crap gebruiken om hun wensen uit te brengen.

:puke:

breidt dat maar gewoon uit naar mensen die verjaardagen vieren. ( allez als je ouder bent dan 12 ofzoiets)

ashuray

Legacy Member
zarathustra zei:
breidt dat maar gewoon uit naar mensen die verjaardagen vieren. ( allez als je ouder bent dan 12 ofzoiets)

What?! Een verjaardag is een super goed excuus om een chocomousse taart te eten

AreVee

Legacy Member
Naast mijn mod status die weg is (terecht), is ook mijn Gouden Voetbal afgepakt (onterecht heb ik nog tot wk 2018 normaal) :( .

glashelder

Legacy Member
Carrion zei:
Heeft naar mijn mening niets te maken met gierig zijn. Bijvoorbeeld, in mijn vriendenkring is/was het redelijk ingeburgerd dat iedereen gewoon om de beurt een ronde betaalde. Maar daar ben ik toch ook van afgestapt sinds ik amper tot geen alcohol meer drink. Daardoor dronk ik in totaal ook al minder dan diegenen die bier of iets anders dronken en bestelde ik niet altijd bij elke ronde. Ik was op een bepaald moment 25 euro per avond aan het betalen voor misschien 5 waterkes te drinken, en da's toch wat teveel van het goede.
Idem. Als we iets gaan eten, is het bij mij meestal een spaghetti oid en dan maximum twee cola's. Dan ga ik ook geen €30 p.p. betalen.

RB26DETT

Legacy Member
Zaterdag een verjaardagsfeestje voor mijn vriendin gepland, redelijk wat werk ingestoken enzo. Had mijn vrienden ook uitgenodigd waar ik dan maar na het een paar keer te vragen van te horen kreeg dat ze niet konden komen. Nu vragen sommigen doodleuk in een groepsgesprek of er zaterdag wat te doen is. :angry: Ze kunnen ze kussen.

Ook nog vermelden dat mijn ouders ook al niet komen omdat ze het te ver (Peer - Sint-Niklaas) rijden vinden en dat het een feestje met dj is (dat desondanks toch al om 8u begint).

Bibiciwan

Legacy Member
Ik probeer iets te zoeken op mijn tablet met de kleuter op schoot. Gaat efkes moeilijk dus ik zeg 'alé bolleke' en verzet hem van knie. Mijn halve trouwboek stormt daar binnen, zet die kleine op de grond 'is dat nu zó moeilijk' en terwijl hij terug weggaat 'zijt toch eens een moeder'. Ik sta met mijn mond vol tanden vanwaar dat kwam. Ondertussen met zijn collega aan de telefoon wel poeslief. Maar wie mag er met zijn rothumeur voortdoen terwijl ik weinig (enfin niks) aan zijn werksituatie kan doen? Bibi dus. Ik versta dat ge een slechte dag kunt hebben maar gewoon kwetsen om te kwetsen heb ik moeite mee.

ashuray

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Ik probeer iets te zoeken op mijn tablet met de kleuter op schoot. Gaat efkes moeilijk dus ik zeg 'alé bolleke' en verzet hem van knie. Mijn halve trouwboek stormt daar binnen, zet die kleine op de grond 'is dat nu zó moeilijk' en terwijl hij terug weggaat 'zijt toch eens een moeder'. Ik sta met mijn mond vol tanden vanwaar dat kwam. Ondertussen met zijn collega aan de telefoon wel poeslief. Maar wie mag er met zijn rothumeur voortdoen terwijl ik weinig (enfin niks) aan zijn werksituatie kan doen? Bibi dus. Ik versta dat ge een slechte dag kunt hebben maar gewoon kwetsen om te kwetsen heb ik moeite mee.

Mensen werken hun frustratie meestal uit op diegene die het dichtst bij hen staan :unsure:

ashuray

Legacy Member
Mijn ergernis: Threads die worden opgestart over dingen die je gemakkelijk in onnozele vraagjes etc kan vragen

AreVee

Legacy Member
Mijn moeder die er blijkbaar "over is" dat ik nog een (vijfde) jaar extra studeer lees ik op haar fb gesprek dat ze op onze huiscomputer liet open staan (nee ik kijk normaal niet op andermans persoonlijk account tenzij ik daar uitdrukkelijk de toestemming voor gehad heb).


Jezus Christus, hoe diep kan het zitten, ja maar hij heeft geen diploma na vier jaar studeren (wat al maar deels waar is heb een bachelordiploma en voor mijn eerste masterdiploma moet ik ocharme één vak nog slagen dit jaar), die denkt écht dat de wereld vergaan is omdat ik is niet geslaagd was van alles op het einde van het jaar ofzo... .

Tis niet dat ik niet minstens even lang ga werken als haar omdat ze sinds haar 18de gestart is (met meerdere jaren loopbaanonderbreking en ondertussen al jaren halftijds maar bon) maar op haar 60ste kan stoppen. Want daar draait het allemaal wel om natuurlijk, het feit dat iedereen tegen haar is, zowel haar luie zoon die nog per se een jaar wou bij studeren als de regering of gewoon de ganse wereld omdat zij mee moet opdraaien voor de gevolgen van de vergrijzing net als iedere andere gewone sterveling. Stel je voor zeg moeten werken voor je pensioen, straffe dingen.

Ja, t zit diep, ik krijg 0,0 steun van thuis (of nee van de helft van thuis) terwijl ik mijn bachelor op drie jaar gehaald heb en mijn master nu naar alle waarschijnlijkheid ga halen met een halfjaar vertraging (en mijn tweede hoop ik ook dit jaar nog te halen).

Soeplepel

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Ik probeer iets te zoeken op mijn tablet met de kleuter op schoot. Gaat efkes moeilijk dus ik zeg 'alé bolleke' en verzet hem van knie. Mijn halve trouwboek stormt daar binnen, zet die kleine op de grond 'is dat nu zó moeilijk' en terwijl hij terug weggaat 'zijt toch eens een moeder'. Ik sta met mijn mond vol tanden vanwaar dat kwam. Ondertussen met zijn collega aan de telefoon wel poeslief. Maar wie mag er met zijn rothumeur voortdoen terwijl ik weinig (enfin niks) aan zijn werksituatie kan doen? Bibi dus. Ik versta dat ge een slechte dag kunt hebben maar gewoon kwetsen om te kwetsen heb ik moeite mee.

Wat is 'bibi' en waarom is dit nog niet verbannen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan