Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeplepel

Legacy Member
AreVee zei:
Mijn moeder die er blijkbaar "over is" dat ik nog een (vijfde) jaar extra studeer lees ik op haar fb gesprek dat ze op onze huiscomputer liet open staan (nee ik kijk normaal niet op andermans persoonlijk account tenzij ik daar uitdrukkelijk de toestemming voor gehad heb).


Jezus Christus, hoe diep kan het zitten, ja maar hij heeft geen diploma na vier jaar studeren (wat al maar deels waar is heb een bachelordiploma en voor mijn eerste masterdiploma moet ik ocharme één vak nog slagen dit jaar), die denkt écht dat de wereld vergaan is omdat ik is niet geslaagd was van alles op het einde van het jaar ofzo... .

Tis niet dat ik niet minstens even lang ga werken als haar omdat ze sinds haar 18de gestart is (met meerdere jaren loopbaanonderbreking en ondertussen al jaren halftijds maar bon) maar op haar 60ste kan stoppen. Want daar draait het allemaal wel om natuurlijk, het feit dat iedereen tegen haar is, zowel haar luie zoon die nog per se een jaar wou bij studeren als de regering of gewoon de ganse wereld omdat zij mee moet opdraaien voor de gevolgen van de vergrijzing net als iedere andere gewone sterveling. Stel je voor zeg moeten werken voor je pensioen, straffe dingen.

Ja, t zit diep, ik krijg 0,0 steun van thuis (of nee van de helft van thuis) terwijl ik mijn bachelor op drie jaar gehaald heb en mijn master nu naar alle waarschijnlijkheid ga halen met een halfjaar vertraging (en mijn tweede hoop ik ook dit jaar nog te halen).

Als ge er maar blijft voor gaan en vooral niet opgeeft omdat uw mama er niet tegen is, studies zijn belangrijk.

Lobmans

Legacy Member
zarathustra zei:
breidt dat maar gewoon uit naar mensen die verjaardagen vieren. ( allez als je ouder bent dan 12 ofzoiets)

Als ge daar over nadenkt dan is het eigenlijk maar bizar dat we iemand proficiat wensen omdat hij of zij verjaart he. Als er iéts is in het leven wat nu echt IEDEREEN kan, hoe gatachterlijk, lelijk of marginaal ge ook zijt, dan is het elk jaar verjaren.

Nu pas op, ik ben niet zo'n type die nu extreem tégen verjaardagen is en daar absoluut niets over wil horen. Als ik verjaar dan gaan "vieren" we dat ook wel door een te gaan uiteten, maar gaan uiteten is nu iets wat we op ander momenten ook wel eens doen. Maar (volwassen) mensen die weken op voorhand al liggen af te tellen naar hun verjaardag en bijna helemaal in extase geraken omdat ze verjaren, en extreem teleurgesteld/kwaad zijn als mensen hun verjaardag vergeten, dat heb ik eigenlijk nooit begrepen.

Uw diploma behalen, een huis kopen, een kindje krijgen, een nieuwe job hebben,... dat zijn allemaal redenen waarom ge iemand terecht moogt feliciteren aangezien die zaken niet allemaal vanzelfsprekend zijn en ge er toch wel iéts voor moet kunnen.Maar iemand feliciteren voor iets wat we allemaal wel élk jaar doen? Buh... :D

ashuray

Legacy Member
Lobmans zei:
Als ge daar over nadenkt dan is het eigenlijk maar bizar dat we iemand proficiat wensen omdat hij of zij verjaart he. Als er iéts is in het leven wat nu echt IEDEREEN kan, hoe gatachterlijk, lelijk of marginaal ge ook zijt, dan is het elk jaar verjaren.

Nu pas op, ik ben niet zo'n type die nu extreem tégen verjaardagen is en daar absoluut niets over wil horen. Als ik verjaar dan gaan "vieren" we dat ook wel door een te gaan uiteten, maar gaan uiteten is nu iets wat we op ander momenten ook wel eens doen. Maar (volwassen) mensen die weken op voorhand al liggen af te tellen naar hun verjaardag en bijna helemaal in extase geraken omdat ze verjaren, en extreem teleurgesteld/kwaad zijn als mensen hun verjaardag vergeten, dat heb ik eigenlijk nooit begrepen.

Uw diploma behalen, een huis kopen, een kindje krijgen, een nieuwe job hebben,... dat zijn allemaal redenen waarom ge iemand terecht moogt feliciteren aangezien die zaken niet allemaal vanzelfsprekend zijn en ge er toch wel iéts voor moet kunnen.Maar iemand feliciteren voor iets wat we allemaal wel élk jaar doen? Buh... :D

Vanaf nu zeg ik tegen iedereen die verjaart "proficiat dat ge nog een jaar hebt overleeft"

bassie82

Legacy Member
ashuray zei:
Vanaf nu zeg ik tegen iedereen die verjaart "proficiat dat ge nog een jaar hebt overleeft"

congratulations, you managed to crawl out of your mother's womb and not die for xxx years.

brandon_

Legacy Member
Lobmans zei:
Als ge daar over nadenkt dan is het eigenlijk maar bizar dat we iemand proficiat wensen omdat hij of zij verjaart he. Als er iéts is in het leven wat nu echt IEDEREEN kan, hoe gatachterlijk, lelijk of marginaal ge ook zijt, dan is het elk jaar verjaren.

Nu pas op, ik ben niet zo'n type die nu extreem tégen verjaardagen is en daar absoluut niets over wil horen. Als ik verjaar dan gaan "vieren" we dat ook wel door een te gaan uiteten, maar gaan uiteten is nu iets wat we op ander momenten ook wel eens doen. Maar (volwassen) mensen die weken op voorhand al liggen af te tellen naar hun verjaardag en bijna helemaal in extase geraken omdat ze verjaren, en extreem teleurgesteld/kwaad zijn als mensen hun verjaardag vergeten, dat heb ik eigenlijk nooit begrepen.

Uw diploma behalen, een huis kopen, een kindje krijgen, een nieuwe job hebben,... dat zijn allemaal redenen waarom ge iemand terecht moogt feliciteren aangezien die zaken niet allemaal vanzelfsprekend zijn en ge er toch wel iéts voor moet kunnen.Maar iemand feliciteren voor iets wat we allemaal wel élk jaar doen? Buh... :D

Bwa... Ik heb toch ook nog nooit iemand "gefeliciteerd" voor het krijgen van een baby hoor :D
Ik zeg altijd "veel succes met jullie kind" ofzo.
Net zoals ik ook nog nooit "proficiat" heb gezegd tegen iemand die jarig is. Ik zeg steeds "Een gelukkige verjaardag" ofzo.
Iemand feliciteren voor zo'n zaken is inderdaad super raar (nadat je er even over hebt nagedacht).

Guazala

Legacy Member
Lobmans zei:
Uw diploma behalen, een huis kopen, een kindje krijgen, een nieuwe job hebben,... dat zijn allemaal redenen waarom ge iemand terecht moogt feliciteren aangezien die zaken niet allemaal vanzelfsprekend zijn en ge er toch wel iéts voor moet kunnen.Maar iemand feliciteren voor iets wat we allemaal wel élk jaar doen? Buh... :D

Dus....

Ge feliciteert mensen omdat ze in staat zijn van seks te hebben? Want dat is letterlijk het enige wat ge moet kunnen om ne kleine te krijgen. Al de rest wat er bij komt kijken is puur chance (het is niet dat ge uzelf vruchtbaarder kunt maken), net zoals het voorbije jaar niet dood gaan dat is.

ashuray

Legacy Member
Guazala zei:
Dus....

Ge feliciteert mensen omdat ze in staat zijn van seks te hebben? Want dat is letterlijk het enige wat ge moet kunnen om ne kleine te krijgen. Al de rest wat er bij komt kijken is puur chance (het is niet dat ge uzelf vruchtbaarder kunt maken), net zoals het voorbije jaar niet dood gaan dat is.

Ik vind dat een vrouw toch gefeliciteerd mag worden als ze die pijn doorstaat zonder haar vent ,in hand te breken :D kmag er nog niet aan denken..

Sarcastr0

Legacy Member
Guazala zei:
Dus....

Ge feliciteert mensen omdat ze in staat zijn van seks te hebben? Want dat is letterlijk het enige wat ge moet kunnen om ne kleine te krijgen. Al de rest wat er bij komt kijken is puur chance (het is niet dat ge uzelf vruchtbaarder kunt maken), net zoals het voorbije jaar niet dood gaan dat is.
Want vanaf ge uwe Piet ergens insteekt, is ze gegarandeerd zwanger

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Guazala

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Want vanaf ge uwe Piet ergens insteekt, is ze gegarandeerd zwanger

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
"Al de rest dat er bij komt kijken is puur chance"

Lobmans

Legacy Member
Guazala zei:
Dus....

Ge feliciteert mensen omdat ze in staat zijn van seks te hebben? Want dat is letterlijk het enige wat ge moet kunnen om ne kleine te krijgen. Al de rest wat er bij komt kijken is puur chance (het is niet dat ge uzelf vruchtbaarder kunt maken), net zoals het voorbije jaar niet dood gaan dat is.

Goh ja voor het zwanger worden op zich moet ge idd enkel seks hebben en de chance hebben dat het "raak" is, maar als papa in spé merk ik nu zelf ook wel dat er organisatorisch, financieel en administratief toch heel wat meer bij komt kijken als ge goed voorbereid wilt zijn op de komst van een kind. Het is alleszins iets minder vanzelfsprekend dan gewoon jarig te zijn, want om jarig te zijn moet ge letterlijk niets kunnen, behalve leven ;)

Bibiciwan

Legacy Member
vloet zei:
1 van de verschrikkelijkste woorden ooit idd.

Mijn Franse schoonmoeder zegt vaak 'la faute a qui? La faute a bibi' dus zo zit dat in mijn hoofd. Of dat nu zo wreed is, ik vind van Hollandse oorsprong benamingen erger.

Tonerider

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Mijn Franse schoonmoeder zegt vaak 'la faute a qui? La faute a bibi' dus zo zit dat in mijn hoofd. Of dat nu zo wreed is, ik vind van Hollandse oorsprong benamingen erger.
Bij ons thuis zeggen ze dat ook. Grootouders waren gewoon Vlamingen. Wel een Waalse tante, maar ik weet niet of ze dat van daar hebben.

Vind het altijd zo overdreven als mensen zeggen dat ze zich ergeren aan een woord. Dat ge het niet mooi vindt: ok, maar de overdreven reacties er soms op zijn soms irritanter dan het woord zelf.

Tomski

Legacy Member
Tonerider zei:
Bij ons thuis zeggen ze dat ook. Grootouders waren gewoon Vlamingen. Wel een Waalse tante, maar ik weet niet of ze dat van daar hebben.

Vind het altijd zo overdreven als mensen zeggen dat ze zich ergeren aan een woord. Dat ge het niet mooi vindt: ok, maar de overdreven reacties er soms op zijn soms irritanter dan het woord zelf.
Idd!

Tenzij het over 'kids' gaat, dan is de ergernis terecht.

Stampertje

Legacy Member
zucht telenet :(

Verbruik tijdens piekuren meer dan 750 GB? Dan surf je tijdelijk trager (10 Mbps) tot je Telemeter weer op nul staat. Deze snelheid is ruim voldoende voor gewoon internetgebruik, streaming en e-mailen. Je behoudt je onbeperkt volume.

1,2MB/sec is nu niet echt de moeite om nog te streamen tijdens gaming
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan