Gezonde mensen zouden sowieso rilatine moeten nemen, want dat geeft de hersenen meer macht en maakt op termijn slimmer. Dat stelt de Britse John Harris, hoogleraar bio-ethiek. Volgens hem is het geneesmiddel veilig voor gezonde mensen en biedt het alleen maar voordelen.
ADHD
Rilatine is het medicijn, voorgeschreven aan kinderen met ADHD stoornissen. Volgens de professor zijn ook anderen gebaat met de pilletjes: het vergroot de mentale en academische prestaties, focus en concentratie. Zo krijgen de hersenen nog meer macht.
Debat
Recent werd duidelijk dat niet enkel ADHD'ers heil zochten in de pil. Piloten, dokters, politiemensen en studenten gebruiken de drug om waakzamer te blijven. In Engeland is daardoor een heus debat ontstaan. Zo trekt ook de Amerikaanse Food and Drug Administration aan de alarmbel. De organisatie vreest op lange termijn voor misbruiken, verslaving en het risico op hartproblemen.
Evolutionair
De professor veegt al deze kritieken van tafel. "Rilatine biedt een manier om de hersenen nog beter aan het werk te zetten. Zo wordt de mens evolutionair nog slimmer"
WHAT THE F*CK ...
ik zal die 'hoogleraar' eens alle dagen volsteken met rilatine, eens zien hoe 'gezond' dat is.
Is f*cking puur vergif...
Ik heb het 10 jaar lang moeten slikken omwille van mijn (geteste/erkende) ADD.
En ik kan u verzekeren dat die pillen allesbehalve goed zijn.
door 1 maand rilatine slikken, verlies ik 10kg (no f*cking kidding ... ging niet meer powertrainen en die pillen hebben als nadelen: gewichtsverlies, spiersamentrekkingen, neerslachtigheid, spierafbraak, verhoogde hartslag, pijnlijke borst, verminderde eetlust, slapeloosheid = ik heb allemaal last gehad van die nadelen).
Die hoogleraar zou beter zelf eens een jaar die pillen slikken .. (hij zal er 8 moeten slikken op 1 dag voor wat 'effect', want is afhankelijk van je leeftijd).
hoe dan ook, na verloop van tijd werken die pillen niet meer.
ik ben op mijn 8jaar begonnen met 1 pil per dag..
Laatst moest ik er 8-10(!) per dag slikken.
Ik wens nog alle dagen dat ik nooit add had, en die pillen nooit moest slikken.