[LRRP];11648560 zei:

Als ge iets over joden zegt, => Flame of racisme, zegt ge uw gedacht over Arifiene, dan eje het ook zitten.
De lolbroek uithangen mag ook niet want dan worden uw posts verwijderd.
?
Ik zie geen andere uitweg meer dan voor het VB te stemmen.
(Leer trouwens je grenzen eens kennen aub, die foto is er _echt_wel_over_, hoe enorm tactvol trouwens om zoiets te posten tegen iemand die zeer veel moeite doet om uitleg te geven terwijl hij dat helemaal niet hoeft.)
Stabby zei:
Wat heeft Dakantochni toch met Arifiene? Hij gaf meer punten (die bovendien een pak langer actief blijven) voor haar te beledigen dan voor het aanzetten tot illegale praktijken.
Correct, want het is nu eenmaal zo voorgeschreven en programmatorisch vastgelegd dat de lichte infraction voor warez 3 punten bedraagt, en die voor uitlokken van flame 4 punten. Heb je daar klachten over? --> Epyon
bllablablabla zei:
Ik ben geen regelmatige forumposter maar ik heb ook eens een stévige discussie gehad met Arifiene (die is immers vaak zo arrogant als iets). Ik ben DUIDELIJK niet de enige, wat natuurlijk vrij opvallend is

Dus inderdaad, vanwaar die voorkeursbehandeling?
Maar wie zegt dat ze een voorkeursbehandeling krijgt? Kan jij zien wie wat waar gezegd heeft en wanneer, en wanneer dat dan ook verwijderd terug werd, en welke gevolgen daaraan gegeven werden achter de schermen? Nee, dus gelieve je daar dan ook niet over uit te spreken.
-=MansorY=- zei:
Dan klopte er toch iets niet in het begin van dat tagsysteem. Ik werd meermaals gebanned na elkaar bij het zetten van idiote tags.
Toen er voor 't eerst tags waren, heb ik meermaals verkeerde tags gebruikt, gevolg: ban. (logisch)
Na mijn dag ban, had ik mijn lesje nog niet geleerd en werd ik terug gebanned na 1 verkeerde tag!
Wel, ofleg lieg je nu gewoon dat je een neus van anderhalve meter moet hebben, ofwel is dit op een zeer vreemde manier gebeurd. Ik heb dit zitten nachecken, en nergens, maar dan ook nergens, valt in je logs ook maar iets te bespeuren over bans/infractions/usernotes/whatever. Dus, als je daarover klachten hebt --> Epyon, want ik kan je niet meer verder helpen dan.
-=MansorY=- zei:
Als ik goed kan rekenen:
meermaals verkeerde tags = ban (2x 6 infractions = 12 en dus één dag ban)
Volgende keer dat ik een verkeerde tag gezet had, moet mijn score dan ofwel 18 geweest zijn (12 + 6) indien de vorige infractions niet meteen verdwijnen, OFWEL 6 punten. In beide gevallen zou ik dan toch geen ban mogen krijgen? Wat wel het geval was!
Wel, dat kan dus gewoonweg niet, aangezien je profiel geen enkel spoor vertoont van een infraction onder welke vorm dan ook. Is dit een alleenstaand geval dat doodgewoon slachtoffer is geworden van een programmeerlus die op hol sloeg? --> Cyberkef
-=MansorY=- zei:
Pas op, na mijn 2de en zelfs 3de dag ban (denk dat ik er toen 2 ineens kreeg), had ik het nog niet afgeleerd.
Nu post ik in het algemeen geen tags meer, vanwege de onduidelijkheid op de verschillende fora. De sfeer op mobiliteit is wel aangenaam en ik pleit dan ook niet voor een gelijkschakeling met het algemene forum. Toch zal ik er me niet meer aan mispakken om zelfs daar een (misplaatste) tag te zetten, want de volgende keer was het koekenbak volgens de supervisor.
Dat hebben we geprobeerd, maar dat gaat niet. Het enige wat je zou kunnen doen is op Mobiliteit strenger worden (maar dat zou een averechts effect hebben, geloof me), maar als we hier losser worden dan worden tags één groot schandalenbord en staan ze binnenkort vol met beledigingen omtrent zowat iedereen. Je kan gewoon geen rechte lijn trekken tussen een communityforum waar de mensen weten waar hun grenzen liggen, en een 'doorgangsforum' zoals dit, onmogelijk.
-=MansorY=- zei:
EDIT
Even over die drugsthread.
Waarom kon je niet gewoon die posts deleten en diegene die begonnen over dealen (of wat dan ook) een ban aansmeren? Het waren vast geen reguliere posters die hierover begonnen? (ter info: het is een vraag en geen bewering, want ik heb de feiten niet gevolgd)
Wel, had je dus weet van de feiten, dan had je dit niet gezegd, want het probleem is dat het onderzoek op 't moment nog steeds loopt en we nog niet met 100% zekerheid weten wie juist dealt (onderzoek zoiets maar eens als het via pm verloopt...). Tenslotte staken we al onze nek uit met drugs als enige illegaal topic het woord te bieden, maar dan wilden we zeker geen risico's lopen. Dat deden we nu wel, dus we hebben er een einde aan gemaakt (en hier gaat nu eens iedereen vrede mee mee moeten nemen, en wie dat niet kan zal spijtig genoeg moeten uitwijken naar een ander forum).
den-kimi zei:
²
ik heb ook nog infractions gekregen tijdens een discussie met ari, hoewel ik altijd beleefd ben gebleven was 1 of andere mod het blijkbaar niet eens met mijn mening en moest ik dus zwijgen.
blijkbaar mag zij altijd toch nog net iets meer dan de meesten, er heeft zo te zien geen enkele mod een probleem met de scheldtirades die ze zo nu en dan afsteekt.
en inderdaad, die arrogantie is hatelijk. omdat ze wat wetteksten vanbuiten geblokt heeft denkt ze te weten hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat.
- Ook jij hebt volgens de logs nog nooit (maar dan ook nooit) een infraction/usernote/ban/whatever gehad. Ik weet toch écht niet waar mensen zulke zaken vandaan halen hoor...
- Arifiene scheldt zelden of nooit. Wat ze wel doet is soms keiharde commentaar geven op anderen, waar ze dan ook evengoed op afgestraft wordt zowel door de crew als door haar medemembers. Maar je zit niet in de crew, dus je weet van niets natuurlijk (gelieve je dan ook te onthouden van commentaar).
Handsome Hermit zei:
In het begin werd er gespeeld met die bestraffingen. Ik heb er ooit 5 gekregen i.p.v. 6. Ben toen nog gaan klagen om het 6de ook te krijgen, maar heb hem nooit gezien.
Ik snap echt niet dat men niet inziet dat het huidige beleid omtrent die tags met haken en ogen aan elkaar hangt. Als iemand -die voornamelijk op actualiteit/mobiliteit of een ander subforum komt en daar de gewoonte heeft om af en toe een lollige tag te maken- op algemeen terechtkomt (al is het door wat doorgelink van threads) en hij daar hetzelfde doet wordt men onmiddelijk gestraft. 1x waarschuwen zou bijvoorbeeld al eens interessant zijn, alvorens onmiddelijk met de infractions te gaan zwaaien.
En gooi het tagsysteem anders toe op algemeen, ik heb de indruk dat er al veel meer zever van gekomen is dan dat dat nu echt bijgedragen heeft aan de 'community'.
Dit is al heel wat meer gematigde en gegronde commentaar.
- In het begin was er inderdaad nog wat finetuning nodig omtrent de infractions, maar nu staan de punten vast.
- Het kan altijd gebeuren dat een moderator een foute radiobutton aanklikt en je per ongeluk een verkeerde infraction geeft (iedereen kan fouten maken), maar zo goed als altijd wordt dat dan ook zeer snel terug rechtgezet.
- Ik kan die verwarring wel ergens begrijpen. Misschien moeten we daar inderdaad eens voor rond de tafel gaan zitten.
- Je kan tags niet hier afzetten, en op een ander forum aanzetten.
Handsome Hermit zei:
Alee kom, alsof dat dat een fluit gaat helpen. Dat is nu al maanden aan de gang, als die supervisors dat nu zelf niet in de mot hebben ondertussen, dan vraag ik mij toch wel af hoeveel supervisor ze hier zijn.
Uw uitleg klopt trouwens niet, het zijn zeker niet enkel aanstootgevende tags die voor een infraction zorgen, dat heb ik zelf mogen ondervinden. Daar ga ik echter niet opnieuw over discuteren want dat was u toen al een halve dag later vergeten waarover het ging. En met "we weten niet waarover het ging, en in dat geval heeft de mod altijd gelijk, was het toen afgelopen."
En ook dat probleem is opgelost (blijkbaar heb jij pech gehad en ermee te maken gekregen helemaal in het begin), want ondertussen wordt ook dat weer gelogd.