Handsome Hermit zei:
De hypocriete moderatie betreffende het tagsysteem is hier al maanden een probleem. In het ene subforum mogen de tags blijkbaar gebruikt worden om een mopje te tappen en in andere krijg je voor het minste licht afwijkende een hoop infractions aan uw broek.
Dat is dan een probleem dat je moet aankaarten bij de Supervisors. Op de Algemene Fora zijn de regels heel duidelijk en rechtlijnig denk ik. Tags zijn niet gemaakt om moppen in te tappen (dat haalt heel de technische reden van bestaan neer), en als we het zien, dan verwijderen we ze ook. Wanneer ze dan ook nog eens aanstootgevend of iets dergelijks zijn, dan kan er inderdaad een infraction volgen. Eigenlijk is dat een regel die iedereen zou moeten volgen...
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat men op een klein forum hier en daar eens een oogje dichtknijpt, maar Algemene is daar net iets te groot voor geworden.
ElBramo zei:
Fully agree, behalve dan de terechtheid van de beslissing, een heads up was misschien gepaster geweest?
viewer zei:
no offence kerel, naar mijn gevoel neemt gij het hele forum-gebeuren een stapje te serieus
Je moet begrijpen dat dat niet zomaar gaat. Dit is niet zomaar een forum, het is het grootste van de Benelux, en we zijn eigendom van groot bedrijf genaamd Telenet. Als datzelfde bedrijf merkt dat zulke praktijken op hun fora dat zij sponsoren gebeuren, dan kunnen we heel de boel opdoeken. Willen of niet, serieus nemen of niet, dit moest gestopt worden, punt uit.
Een goede raad: reageer er niet agressief op, maar probeer juist heel de zaak terug in een positief daglicht te zetten.
-=MansorY=- zei:
Je krijgt wél direct een ban als je een tag in geeft die off-topic is.

Althans op sommige subfora.. Begrijpen wie begrijpen kan.
Maar nee, dat kan zelfs niet eens. Geen enkele Moderator kan zomaar bans geven. Bans zijn een compleet automatisch gevolg van infractionputen. Als je toevallig over een bepaalde puntengrens heen gaat door die ene infraction, dan kan het dat er een ban volgt. Bereik je geen grens, dan gebeurt er helemaal niets. Het is nog nooit zo rechtvaardig geweest als nu.