Misschien een goed lesje voor sommigen hier. Net de cadeau's uitgedeeld en gekregen.
Wat flessen, wat dingen om te eten, en de gebruikelijke fopcadeau's (Een pen en potloodset met hamers als koppen, een badeend terwijl we een douche hebben, een boorset van chocolade)
Nu, mijn pa was vroeger het type dat op elk familiefeest rondliep met een camera. Ge kent ze wel, de irritantste van de familie

Hij had thuis nog zo'n hele hoop spoelen film liggen (geen videobanden, van NOG daarvoor

)
Mijn zus en mezelf hebben er een paar ontvreemd een paar weken terug, en die op DVD laten zetten. Mijn pa (1945) en mijn ma (1950) zitten nu in de zetel al de grote gebeurtenissen van hun jong leven opnieuw te beleven. Trouw, huis bouwen, geboorte van 3 kinderen, de vakanties, feesten, reizen (met bijbehorende ruzies), vol met mensen die al lang overleden zijn, en mensen die totaal anders zijn heden ten dage.
Ik voorzie veel oogallergieen en natte zakdoeken deze avond.
En nu mag de discussie over een stomme camera wel gedaan zijn
