Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
gentille zei:
Stricte instructies? Leef jij in een strafkamp? :p

Zucht, zie da gij ni leest eh.

Khebbet al gezegd: zij zegt wat ze wil hebben, en ik moet het kopen.
Alsek iets anders koop is de teleurstelling van haar gezicht aan het afdruipen en gaat ze het gewoon ruilen de week erna of kijkt ze er nooit meer naar.

In die zin is het dus maar fair dat ik ook mag beslissen wat ik wil, nee?

Gentille

Legacy Member
Implar zei:
Stel dat ik je beloof dat je op 1 januari van mij een iPhone krijgt (of wat je dan ook wil).
Je kijkt ernaar uit tot het moment dat je hem krijgt, en dan geef ik een Nokia 3310.

Zou jij ermee kunnen lachen?

Van een wildvreemde die me dergelijk voorstel doet ga ik niet veel geloven :D

Gentille

Legacy Member
Arifiene zei:
Zucht, zie da gij ni leest eh.

Khebbet al gezegd: zij zegt wat ze wil hebben, en ik moet het kopen.
Alsek iets anders koop is de teleurstelling van haar gezicht aan het afdruipen en gaat ze het gewoon ruilen de week erna of kijkt ze er nooit meer naar.

In die zin is het dus maar fair dat ik ook mag beslissen wat ik wil, nee?

Er is maar één oplossing in jouw geval: verhuis :unsure:

Arifiene

Legacy Member
gentille zei:
Er is maar één oplossing in jouw geval: verhuis :unsure:

Als ik daar het geld voor had had ik da al lang gedaan.

En denk nu maar 2 keer na voor ge iemand uitmaakt voor verwend nest.

Sorasan

Legacy Member
Empathie is een ander woord voor inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om je in te leven in de gevoelens van anderen.
Het zichzelf kunnen verplaatsen in anderen draagt bij tot het kunnen begrijpen van emoties van anderen en de communicatie met je medemens. Zonder empathie praat je langs elkaar heen of ontstaan er meningsverschillen. Empathie steunt ook op een goed 'lezen' of verstaan van verbale en non-verbale communicatieboodschappen van anderen.
Gebrek aan empathie zou tenslotte ook gelden voor mensen met een zogenaamde psychopatische stoornis. Dezen zijn schijnbaar in staat het zo te laten lijken alsof ze zich bewust zijn van de emoties van anderen, waarbij zij soms overtuigend de zorg of vriendschap tonen. Zij kunnen deze vaardigheid gebruiken om te charmeren of om te manipuleren, maar deze personen missen de cruciale gevoelens van sympathie of compassie, waar empathie vaak toe leidt.
:unsure:

Oldskooler

Legacy Member
Arifiene zei:

Misschien is dat het resultaat van een trauma, komend door het feit dat ze u niet heeft kunnen omruilen? :unsure:

Ps; die blauwe camera, ipv een roze, betekent dat ze liever een jongetje had gehad. :unsure:

Arifiene

Legacy Member
Oldskooler zei:
Misschien is dat het resultaat van een trauma, komend door het feit dat ze u niet heeft kunnen omruilen? :unsure:

Ps; die blauwe kodak, ipv een roze, betekent dat ze liever een jongetje had gehad. :unsure:

Nee ze werd 3 weken geleden in de carrefour ineens kwaad omdat ik es naar de barbie's aant zien was. Ze stond al een eeuwigheid naar die strijkijzers te kijken en da interesseert me niet, dus ik was gaan rondzien bij t speelgoed.
Werd ze helemaal kwaad dak nooit ga volwassen worden, 'met al da roze', en 'naart speelgoed zien', en 'strips kopen', en 'zo ga ik ver geraken', etc.

Oldskooler

Legacy Member
Arifiene zei:
Nee ze werd 3 weken geleden in de carrefour ineens kwaad omdat ik es naar de barbie's aant zien was. Ze stond al een eeuwigheid naar die strijkijzers te kijken en da interesseert me niet, dus ik was gaan rondzien bij t speelgoed.
Werd ze helemaal kwaad dak nooit ga volwassen worden, 'met al da roze', en 'naart speelgoed zien', en 'strips kopen', en 'zo ga ik ver geraken', etc.

Mss eens voor zwart gaan ipv roze, gothic stijl.

cram

Legacy Member
Ik kreeg een opblaasbaar geit.
En ik had nochtans een schaap gevraagd.
weer giene sex vannacht):sad:

SeppeSeppe

Legacy Member
misschien is ze wel stiekem jaloers op jouw jeugdigheid.

Ze zit naar de strijkijzers te zien, dus haar leven zit vastgeroest in een routine van wassen, eten maken, ed.
en dan ben jij, een en al vrolijkheid, bezig met plezierige dingen.

yep, she is just jealous.

Sorasan

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
misschien is ze wel stiekem jaloers op jouw jeugdigheid.

Ze zit naar de strijkijzers te zien, dus haar leven zit vastgeroest in een routine van wassen, eten maken, ed.
en dan ben jij, een en al vrolijkheid, bezig met plezierige dingen.

yep, she is just jealous.

Mama en Arifiene zitten in een negatief spiraal. Op de interesses, hobby's, bezigheden van mama zit Arifiene te kankeren (ik haat blauw, terwijl dit mijn mama haar favo kleur is, strijkijzers boeien me niet, en der zal wel een hele hoop andere dingen zijn die botsen)
Visa versa is dat ook zo.
Waarschijnlijk zitten ze al zo ver in hun negatief spiraal dat elk detail genoeg is om in een conflict te gaan.

Arifiene

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
misschien is ze wel stiekem jaloers op jouw jeugdigheid.

Ze zit naar de strijkijzers te zien, dus haar leven zit vastgeroest in een routine van wassen, eten maken, ed.
en dan ben jij, een en al vrolijkheid, bezig met plezierige dingen.

yep, she is just jealous.

Mja
Je had ze moeten horen toen ik een (ja, een roze) nintendo ds gekocht had...

Oldskooler

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
misschien is ze wel stiekem jaloers op jouw jeugdigheid.

Ze zit naar de strijkijzers te zien, dus haar leven zit vastgeroest in een routine van wassen, eten maken, ed.
en dan ben jij, een en al vrolijkheid, bezig met plezierige dingen.

yep, she is just jealous.

Best dat de moeder eens een Barbie Style Glamour Camper als cadeau krijgt.

Mss vrolijkt dat haar op, als de rollen eens even worden omgedraaid.

$79.99, en je hebt er ene.

Firedwarf

Legacy Member
strafpunten krijgen van ne mod omda ge reageert op iemand die je via pm BLIJFT lastig vallen

netjes noem ik dat, maja daaraan zie je wat een kleuterschool het hier aan het worden is

Preske

Legacy Member
gentille zei:
Ik heb je verhaal gelezen en met alle respect maar imo dramatiseer je de hele zaak en de manier waarop je er over doordramt kom je echt over als een klein verwend nest :unsure:. En hiermee wil ik je niet beledigen of flames uit lokken. Zo komt het nu éénmaal over.

Je zegt 24 jaar samen te leven met je moeder, maar je toont toch wel nog puberaal gedrag hoor :p

een beetje puberaal gedrag mag wel nu en dan, we moeten veel te snel opgroeien :p

Over het camera-geval ga ik me nu niet uitspreken, maar fientje haar moeder lijkt mij geen makkelijk geval zijn. En of ge daar nu 12, 24 of 40 jaar mee samenwoont, dat maakt het niet makkelijker.

TooTall

Legacy Member
Misschien een goed lesje voor sommigen hier. Net de cadeau's uitgedeeld en gekregen.

Wat flessen, wat dingen om te eten, en de gebruikelijke fopcadeau's (Een pen en potloodset met hamers als koppen, een badeend terwijl we een douche hebben, een boorset van chocolade)

Nu, mijn pa was vroeger het type dat op elk familiefeest rondliep met een camera. Ge kent ze wel, de irritantste van de familie :D Hij had thuis nog zo'n hele hoop spoelen film liggen (geen videobanden, van NOG daarvoor :eek: )

Mijn zus en mezelf hebben er een paar ontvreemd een paar weken terug, en die op DVD laten zetten. Mijn pa (1945) en mijn ma (1950) zitten nu in de zetel al de grote gebeurtenissen van hun jong leven opnieuw te beleven. Trouw, huis bouwen, geboorte van 3 kinderen, de vakanties, feesten, reizen (met bijbehorende ruzies), vol met mensen die al lang overleden zijn, en mensen die totaal anders zijn heden ten dage.

Ik voorzie veel oogallergieen en natte zakdoeken deze avond.

En nu mag de discussie over een stomme camera wel gedaan zijn :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan