Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeppeSeppe

Legacy Member
allez maat, eerst zit ge bezig, hoe slecht het wel is daar. dat die moeder haar vloer laat uitkappen tijdens de blok enzo. en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg, volgens jullie (wat ik zeker geloof, daar niet van) en dan zeg je dat je al geld verdient, maar dat je liever voor een huis spaart dan iets duurder te gaan huren. ofwel lieg je over dat het zo slecht is daar, of je bent nen dikke egoïst, of je denkt enkel aan blingbling (laat me raden, je rijdt met nen audi of bmw ofzo).

al eens aan gedacht dat als ze bij je komt wonen, dat ze dan ten laste van u komt? dus die 200 euro huur die je meer gaat betalen, gaat toch wel een stukske gecompenseerd worden.

ieg : ik zou liever in een kleine woning zitten met mijn lief dan te moeten weten dat ze zo afziet. maar dat is natuurlijk subjectief. Mijn mening.

Jullie doen natuurlijk maar waar jullie goesting in hebben, maar stop dan met zagen over hoe slecht ze het wel heeft met haar ma. (om nog even te benadrukken: wat ik echt wel geloof)

BlaDe

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
allez maat, eerst zit ge bezig, hoe slecht het wel is daar. dat die moeder haar vloer laat uitkappen tijdens de blok enzo. en dat is dan nog maar het topje van de ijsberg, volgens jullie (wat ik zeker geloof, daar niet van) en dan zeg je dat je al geld verdient, maar dat je liever voor een huis spaart dan iets duurder te gaan huren. ofwel lieg je over dat het zo slecht is daar, of je bent nen dikke egoïst, of je denkt enkel aan blingbling (laat me raden, je rijdt met nen audi of bmw ofzo).

al eens aan gedacht dat als ze bij je komt wonen, dat ze dan ten laste van u komt? dus die 200 euro huur die je meer gaat betalen, gaat toch wel een stukske gecompenseerd worden.

ieg : ik zou liever in een kleine woning zitten met mijn lief dan te moeten weten dat ze zo afziet. maar dat is natuurlijk subjectief. Mijn mening.

Jullie doen natuurlijk maar waar jullie goesting in hebben, maar stop dan met zagen over hoe slecht ze het wel heeft met haar ma. (om nog even te benadrukken: wat ik echt wel geloof)

ik ben pas begonnen als zelfstandige (na 3 jaar gewerkt te hebben bij DHL als programmeur), ik weet niet van waar of wanneer mijn volgend loon komt, ik kan echt geen 300 euro per maand meer gaan uitgeven aan huur ALLEEN. komt daar nog eens eten, elektriciteit, internet, enz bij. hoeveel denk je dat het per maand meer gaat zijn? dat gaat echt geen 200 euro zijn.
hou uw dwaze inschattingen over mijn karakter voor u zelf (het dikke egoist zijn met een audi onder men gat, was dat maar fucking waar).
en een kleine woonst gaat niet, om reeds aangehaalde redenen. om nog maar te zwijgen van't feit dat ge constant op elkaars lip zit.
ge kent de situatie niet, en ik vind uw monetaire schatting lachwekkend.

SeppeSeppe

Legacy Member
Ik haat de Post eigenlijk om die reden Altijd te laat
1 van je eerste berichten over dit probleem. Hier geef je te kennen dat je WEET dat ze altijd te laat komen.

Maar ok, het gaat over hun voorwaarden. Excuseer me dan als ik het mis op had. Het is inderdaad hun fout.

hou uw dwaze inschattingen over mijn karakter voor u zelf
ik had meerdere opties gegeven :D

ik ben pas begonnen als zelfstandige (na 3 jaar gewerkt te hebben bij DHL als programmeur), ik weet niet van waar of wanneer mijn volgend loon komt
dit had je daarvoor niet gezegd.
vind uw monetaire schatting lachwekkend.
misschien, maar ik slaag er toch al een tijdje in om als gewone arbeider, mijn gezin te onderhouden. Ook toen mijn vrouw niet kon gaan werken.

koebeest

Legacy Member
@Seppe, inderdaad. Daarenboven lijkt me een eerste woonst niet iets om zo moeilijk over te doen als ze het daar toch zo slecht heeft.

BlaDe

Legacy Member
ma zijt gijle nu echt randdebiel of hoe zit het? denkt gelle echt dat met 200 euro meer per maand de kous af is? dat is huur ALLEEN (en zelfs dat is optimistisch).
er is ook nog zo iets als eten, kledij, elektriciteit, kortom ALLE kosten die ik voor 2 personen zou moeten dragen op mijn loon alleen.
als jullie inschatten dat dat €200 per maand meer gaat zijn, dan gok ik dat jullie er geen ervaring mee hebben.

SeppeSeppe

Legacy Member
koebeest zei:
@Seppe, inderdaad. Daarenboven lijkt me een eerste woonst niet iets om zo moeilijk over te doen als ze het daar toch zo slecht heeft.

dank u wel, mijn beste vriend. Tis maar wat je echt wil in het leven.

SeppeSeppe

Legacy Member
BlaDe zei:
ma zijt gijle nu echt randdebiel of hoe zit het? denkt gelle echt dat met 200 euro meer per maand de kous af is? dat is huur ALLEEN (en zelfs dat is optimistisch).
er is ook nog zo iets als eten, kledij, elektriciteit, kortom ALLE kosten die ik voor 2 personen zou moeten dragen op mijn loon alleen.
als jullie inschatten dat dat €200 per maand meer gaat zijn, dan gok ik dat jullie er geen ervaring mee hebben.

het draait hier niet zozeer over hoeveel je verdient. wel over hoe slecht ze heeft en welke opofferingen je bereid bent om te doen.
Als je jezelf te chique vindt om in een 'mindere' (wat heb je trouwens tegen buitenlanders) buurt te gaan wonen.

en je spreekt jezelf tegen:
op zich kan mijn loon dat wel trekken, maar 't lijkt mij toch geld burnen.
dus hier ging ik van uit.

koebeest

Legacy Member
BlaDe zei:
ma zijt gijle nu echt randdebiel of hoe zit het? denkt gelle echt dat met 200 euro meer per maand de kous af is? dat is huur ALLEEN (en zelfs dat is optimistisch).
er is ook nog zo iets als eten, kledij, elektriciteit, kortom ALLE kosten die ik voor 2 personen zou moeten dragen op mijn loon alleen.
als jullie inschatten dat dat €200 per maand meer gaat zijn, dan gok ik dat jullie er geen ervaring mee hebben.

Als het dan toch allemaal zo slecht is is de rekening vrij simpel hoor.

Eten, kan je vrij veel in besparen en toch alles eten wat je wil. Kledij, precies of je moet steeds met de nieuwste merkkleding rondlopen?
Elektriciteit, ok.

Je zou sowieso nog tussenkomsten krijgen omdat ze het ouderlijk huis verlaat en nog studeert.

BlaDe

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
misschien, maar ik slaag er toch al een tijdje in om als gewone arbeider, mijn gezin te onderhouden. Ook toen mijn vrouw niet kon gaan werken.

ook voor €200 per maand meer zeker?

Crosserke

Legacy Member
conclusie vd avond :

laatste 10 pagina's gaan om 1 of ander wicht dat al talloze keren gebanned is en een handboek " forum e-thug language for beginners " bezit ( maar de laatste 3 pagina's overgenomen door hare toyboy )

in een perfecte wereld gaat het nu dus binnen 7 pagina's over iets ( en hopelijk iemand ) anders , we can only hope

Troj

Legacy Member
Arifiene zei:
Jullie kunnen da gwn ni begrijpen, das gwn de zoveelste frustratie omdat men ma weer es iets belooft en het uiteindelijk niet doet.

Het is een belachelijk voorbeeld, vandaar dat iedereen reageert dat 'je een verwend nest bent, wees eens content met wat je hebt'. Dat zou ook mijn eerste reflex zijn, maar uiteraard gaat het voor u om het feit dat uw ma blijkbaar gewoon niet naar u luistert en geen rekening houdt met u of met uw mening. Met betrekking tot andere, veel belangrijker onderwerpen, kan ik me voorstellen dat dat enorm frustrerend kan worden.

Misschien had je om dat te illustreren beter een ander voorbeeld gekozen :p.

BlaDe

Legacy Member
koebeest zei:
Als het dan toch allemaal zo slecht is is de rekening vrij simpel hoor.

neen, ik denk da'k ondertussen al genoeg uit de doeken gedaan heb dat het niet zo simpel is, ma soit.

koebeest zei:
Eten, kan je vrij veel in besparen en toch alles eten wat je wil. Kledij, precies of je moet steeds met de nieuwste merkkleding rondlopen?
Elektriciteit, ok.

ja leuk, lekker besparen in alles, kwestie van het fijn te hebben.

koebeest zei:
Je zou sowieso nog tussenkomsten krijgen omdat ze het ouderlijk huis verlaat en nog studeert.

5 frank en een chique, fiesje!

Huasheng

Legacy Member
Mijn ergernis: de discussie die hier gevoerd wordt eerst met Arifiene en nu met Blade :crazy:

En sinds wanneer is willen sparen voor een huis 'blingbling' :wtf: ?

SeppeSeppe

Legacy Member
ook voor €200 per maand meer zeker?
neen, we moesten het ineens met 800 euro per maand minder doen.
ja leuk, lekker besparen in alles, kwestie van het fijn te hebben.
precies of je lief het nu zo fijn heeft.
En sinds wanneer is willen sparen voor een huis 'blingbling' ?
normaal gezien is dat geen blingbling, behalve als je je partner in een shitty situatie laat zitten.

koebeest

Legacy Member
BlaDe zei:
ja leuk, lekker besparen in alles, kwestie van het fijn te hebben.

Oh, moet je nu plots van alles het duurste hebben om het fijn te hebben? Mooie ingesteldheid. Het lijkt me niet dat nieuwe kleren een echte noodzaak zijn. Ik denk dat kleren wel langer dan 3 maand meegaan :)




BlaDe zei:
5 frank en een chique, fiesje!

Dacht dat dit tussen de 200 en de 400 euro lag. Moh kijk, daar hebt ge uwen meerprijs al :o

BlaDe

Legacy Member
SeppeSeppe zei:
het draait hier niet zozeer over hoeveel je verdient. wel over hoe slecht ze heeft en welke opofferingen je bereid bent om te doen.
Als je jezelf te chique vindt om in een 'mindere' (wat heb je trouwens tegen buitenlanders) buurt te gaan wonen.

en je spreekt jezelf tegen: dus hier ging ik van uit.

ket, ge zijt gewoon naast mij door aan't praten. serieus, moet men héél maandloon gaan naar gewoon onderhoud? dat betekent niets opij zetten, geen reizen en besparen op alles. en dan nog...
men maandloon is wat ik momenteel krijg aan severance fee (vermits dat de enige bron van inkomen is atm).

los van alles hiervan: ze moet het ook nog willen, volledig op mijn kosten gaan wonen. ook iets waarvan ze al gezegd heeft dat ze dat niet wilt.

koebeest

Legacy Member
Huasheng zei:
En sinds wanneer is willen sparen voor een huis 'blingbling' :wtf: ?

Daar is niets mis mee. Maar als ze dan toch verkondigen dat ze alleen willen gaan wonen en dat het zo slecht is bij haar moeder. En dan zeggen dat hij alleen gaan wonen kan betalen , maar dan plots weer niet ... zorgt voor een discussie.

BlaDe

Legacy Member
koebeest zei:
Oh, moet je nu plots van alles het duurste hebben om het fijn te hebben? Mooie ingesteldheid. Het lijkt me niet dat nieuwe kleren een echte noodzaak zijn. Ik denk dat kleren wel langer dan 3 maand meegaan :)

ket, stopt met woorden in men mond te leggen. ik zeg niet dat het het duurste moet zijn, maar mag het aub iet meer zijn als de fking zeeman?
en het gaat echt niet om 3 maanden, het zou over minstens anderhalf jaar gaan.

koebeest zei:
Dacht dat dit tussen de 200 en de 400 euro lag. Moh kijk, daar hebt ge uwen meerprijs al :o

ja, want dat gaat de meerprijs zijn. bovendien is denken niet genoeg, wéten moet je.

noreeeee

Legacy Member
lol toppunt van materialisme, vroeger gingen twee mensen zonder geld toch samenwonen en leefde ze van de liefde alleen.

Nu woont ge het liefst apart in een kut situatie, als ge maar kunt sparen, en uw dure kledij en reizen kunt betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan