Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
edraket zei:
bakstenen zuigen water op, het vriest,zet uit et voila.
én als u mortel weinig waterdoorlatend is gaat er water tussen u steen en de mortel bevriezen, waardoor et dus ook kan gebeuren

Als ik ooit een huis bouw moogt gy het komen zetten :p ben ik toch al redelijk zeker dat da nie gaat gebeuren :p

Carrion

Legacy Member
das dan toch al de helft :unsure:

nu nog iemand vinden die bakstenen aan het leren is en we kunne aan de slag

Mss. Slash

Legacy Member
ganse dag leren, uiteindelijk maar op pg 42 geraken (terwijl ik tot 84 wou gaan:s) en daar dan uiteindelijk bijna niks meer van weten :s
:angry:

LeSec

Legacy Member
Carrion zei:
das dan toch al de helft :unsure:

nu nog iemand vinden die bakstenen aan het leren is en we kunne aan de slag

Toevallig ben ik dat!

Bakstenen die het best tegen vorst kunnen hebben grote poriën binnenin zodat capillaire werking zo veel mogelijk wordt tegengegaan (kleine holtes zuigen makkelijker water op).

Ook belangrijk is de samenstelling van uw mortel, die best van al ongeveer dezelfde 'structuur' als die van de steen. Als die bijvoorbeeld te afsluitend werkt voor water sluit ge da water op in de steen die er rond ligt. Zoals Edraket reeds zei

:woohoo:

Prodigy

Legacy Member
Mss. Slash zei:
ganse dag leren, uiteindelijk maar op pg 42 geraken (terwijl ik tot 84 wou gaan:s) en daar dan uiteindelijk bijna niks meer van weten :s
:angry:

Slapen. ;) Ik sta er soms van versteld hoeveel meer details ik weet na een gezonde nachtrust

Flunitrazepam

Legacy Member
bakstenen moete juist geen porien hebbe? of heb ik nu de afgelope 6 jaar bouw niks gedaan ? :p

En als uwe steen meer als 60% water opzuigt, dan vriezt dieje kapot, kan ook zijn door den ondergrond dat dieje muur gevallen/gebroken is....

LeSec

Legacy Member
gamerboy007 zei:
bakstenen moete juist geen porien hebbe? of heb ik nu de afgelope 6 jaar bouw niks gedaan ? :p

En als uwe steen meer als 60% water opzuigt, dan vriezt dieje kapot, kan ook zijn door den ondergrond dat dieje muur gevallen/gebroken is....

Say whaaaat?

Nog nooit van porotherm gehoord ofzo? Voor wa staat poro denkte? :p
Ge zou in die 6 jaar beter keer op de site van baksteenleveranciers gaan kijken zijn en de technische fiches gelezen hebben. Interessante shizzle.

edraket

Legacy Member
Die grote poriën zitten tussen al die capilairen, en wanneer er dus water in u capillairen gaat bevriezen zal da water kunnen uitzetten in die poriën.
Dit is toch zo in beton, dus ik veronderstel da etzelfde principe wel in baksteen geldig zal zijn...

Firedwarf

Legacy Member
mja ge kunt natuurlijk boven uw eerste rij een stuk plastiek ( de welbekende DIBA band) leggen zoda ge da probleem niet hebt ... :-) Allesinds toch al nie van opkomend of stijgend vocht dat uit de grond komt... Voor de rest goed ventileren en goe warmstoken dan gebeurt da nie :) Of uw muren met plastiek afplakken :p Nuja voor ne tuinmuur gaat da geen hol uitmaken ma voor muren van een huis kunde der wel rekening mee houden...

deathsythe

Legacy Member
edraket zei:
Die grote poriën zitten tussen al die capilairen, en wanneer er dus water in u capillairen gaat bevriezen zal da water kunnen uitzetten in die poriën.
Dit is toch zo in beton, dus ik veronderstel da etzelfde principe wel in baksteen geldig zal zijn...

get gelijk jong tis goe :p
Firedwarf zei:
mja ge kunt natuurlijk boven uw eerste rij een stuk plastiek ( de welbekende DIBA band) leggen zoda ge da probleem niet hebt ... :-) Allesinds toch al nie van opkomend of stijgend vocht dat uit de grond komt... Voor de rest goed ventileren en goe warmstoken dan gebeurt da nie :) Of uw muren met plastiek afplakken :p Nuja voor ne tuinmuur gaat da geen hol uitmaken ma voor muren van een huis kunde der wel rekening mee houden...


ORLY?

SeppeSeppe

Legacy Member
het forum van 9lives is mijn ergernis. al die filmkes die hier worden gepost, verslinden mijn limiet. (en ik weiger telenet nog rijker te maken door te upgraden)

deathsythe

Legacy Member
LeSec zei:
Het schijnt, maar kben het niet zeker van, zit er in cement ook water.
STEL U VOOR ZEG!

kzou gewoon die muur isoleren, das beter voor het k peil.



;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan