Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
cram zei:
Sommige hier worden er ziek van als ze fouten in werkwoorden lezen.
En spelen dan Meesterke.

Meester is met een kleine "m" in het midden van een zin. Alleen in de SM-wereld maken ze daar uitzonderingen op. Dus Cram, doe jij aan SM?

freakykiller

Legacy Member
Preske zei:
1+8+6+10+16+4+3+6+60+20+2+1+20+22=179

zijn er nog cijfers die ik gemist heb? (tenzij ge natuurlijk de twee uit de "gedeeld door 20" ook meetelt.

zelf -> elf :p en shit ik was zelf 8 vergeten !

Carrion

Legacy Member
freakykiller zei:
zelf -> elf :p en shit ik was zelf 8 vergeten !

ze zouden zestien ook kunnen zien als ZES keer TIEN => 60 :p

ok, dan komen we nog maar een goei 600 tekort voor de oplossing

Vorda

Legacy Member
Preske zei:
1+8+6+10+16+4+3+6+60+20+2+1+20+22=179

zijn er nog cijfers die ik gemist heb? (tenzij ge natuurlijk de twee uit de "gedeeld door 20" ook meetelt.

De 11 uit zelf, maar met gewone optelling zie ik het niet lukken. Of je moet al speciale dingen gaan doen met hoofdletters vs kleine letters.

freakykiller

Legacy Member
Carrion zei:
ze zouden zestien ook kunnen zien als ZES keer TIEN => 60 :p

ok, dan komen we nog maar een goei 600 tekort voor de oplossing

Idd maar ze zeggen alleen optellen, niets anders :unsure:

omfg

Legacy Member
Preske zei:
1+8+6+10+16+4+3+6+60+20+2+1+20+22=179

zijn er nog cijfers die ik gemist heb? (tenzij ge natuurlijk de twee uit de "gedeeld door 20" ook meetelt.

De elf van Zelf... Anders zie ik ook nergens iets anders, tenzij ze ook romeinse cijfers erbijdoen, maar zelfs dan snap ik niet hoe ze aan 872 geraken :s

Carrion

Legacy Member
alle, 't is duidelijk dat al de gecombineerde breinen hier op 9lives het nie kunnen halen tegen een spelletje op de vtm

dat er nu nog maar is ene komt zagen dat vtm van laag niveau is

Vorda

Legacy Member
Dit is het dichtste dat ik in de buurt kom met een absurde manier:

6+10+6+23=45
45*19=855
855+17=872

17=20-3
19=11+8
overschot: 4 1

enfin, het hele ding is belachelijk.

ps: wel niet zoals Preske getallen dubbel gebruikt (bv: ZESTIEN = 6 10 16)

Dennoman

Legacy Member
cram zei:
Sommige hier worden er ziek van als ze fouten in werkwoorden lezen.
En spelen dan Meesterke.
Tjah, ieder zijn ding zeker. Ik kan daar ook écht niet tegen en zal iedereen dan ook op dt-fouten wijzen (als Savage of Gavin mij niet voor waren). Dat is een dienst voor de bevolking en ook een lichte dwangmatigheid van mijnentwege, maar ik kan gewoon écht niet begrijpen dat er tegen iets eenvoudigs als de dt-regel nog zoveel fouten worden gemaakt door mensen die - voor zover ik weet - een basisopleiding hebben genoten. Tenzij iemand (zwaar) dyslectisch is natuurlijk.

Carrion

Legacy Member
't is nie dat de regels zo overdreven moeilijk zijn (al worden ze op bepaalde plaatsen redelijk onduidelijk uitgelegd) maar het is zozeer het nut ervan. "Vind u..." of "Vindt u..." ge weet toch wa ze bedoelen

Savage

Legacy Member
Ik verbeter enkel nog maar fouten tegen de ik-vorm zoals "ik wordt" of "ik vondt". Zulke zaken vind ik echt onbegrijpelijk ...

Oldskooler

Legacy Member
Maar Cram vergeven we het.



Hij is tenslotte maar een gemeentewerker :unsure:.


:scream::$

Dennoman

Legacy Member
Savage zei:
Ik verbeter enkel nog maar fouten tegen de ik-vorm zoals "ik wordt" of "ik vondt". Zulke zaken vind ik echt onbegrijpelijk ...
Dat, of voltooide deelwoorden :p

Parnakra

Legacy Member
Er bestaat zelfs geen dt-regel an sich, het gaat gewoon om het vervoegen van werkwoorden in de tweede en derde persoon enkelvoud. Daar moet altijd een t bij (enige uitzondering: inversie bij tweede persoon enkelvoud), dus als je werkwoord op d eindigt krijg je dt.

Bookmarken. :)

Troj

Legacy Member
Parnakra zei:
Er bestaat zelfs geen dt-regel an sich, het gaat gewoon om het vervoegen van werkwoorden in de tweede en derde persoon enkelvoud. Daar moet altijd een t bij (enige uitzondering: inversie bij tweede persoon enkelvoud), dus als je werkwoord op d eindigt krijg je dt.

Bookmarken. :)

Ze noemen het d/t-fout omdat er mensen zijn die een t in plaats van een d gebruiken, en omgekeerd.

"Dat beloofd", "Ik heb gelooft" enzo. Zucht.

En dan mensen die blijven volhouden dat dat er allemaal niet toe doet. Als ik op een HR-dienst werkte en ik kreeg een brief met zo'n fout in, die ging direct de vuilbak in. Iedereen kan zich vergissen, maar zo'n fouten? Da's ofwel pure domheid of niet eens de moeite doen om een brief twee keer te lezen.

Albireo zei:
Ik kom aan 53 :unsure:

ZESTIEN plus 4
maal 3 plus ZESTIG
gedeeld door 20
+ TWEEËNTWINTIG

=> 16 + 4 x 3 + 60 / 20 + 22 = 16 + 12 + 3 + 22 = 28 + 25 = 53

was 872 het officiële antwoord?

Ze hebben dat ooit eens in de krant geanalyseerd. Eerst logisch optellen, dan de woorden optellen (één, twee, zestien = zes en tien) en dan de Romeinse cijfers optellen.

Parnakra

Legacy Member
Troj zei:
Ze noemen het d/t-fout omdat er mensen zijn die een t in plaats van een d gebruiken, en omgekeerd.
Ik had het over de regel, niet de fout. :s:s

/edit: en de uitzondering heb ik ook even aangehaald. :)

/edit2: oh, en het werkwoord 'bookmarken' kwam ook even ter sprake.

/edit3: ik was bijna mijn subtiele gebruik van een smiley vergeten, om het wat aangenamer te maken. :)

Troj

Legacy Member
Parnakra zei:
Ik had het over de regel, niet de fout. :s:s

/edit: en de uitzondering heb ik ook even aangehaald. :)

/edit2: oh, en het werkwoord 'bookmarken' kwam ook even ter sprake.

Ik voegde nuttige kennis toe aan uw post. Een weetje, zeg maar.

Edit54: Edit is met een d.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan