Tonerider
Legacy Member
Noscoped420 zei:De kunst van frieten bakken is al lang verdwenen samen met die schammele houten hutjes die vroeger frietkotten moesten voorstellen, ga tegenwoordig een frituur binnen en de nadruk ligt op hip en trendy interieur , flashy verlichte prijsborden en veel te dure snacks en sauzen, en hoe '' cooler'' de frituur hoe duurder die snack en saus prijzen.
Maar deftige frieten kunnen bakken zit er niet in.
ik weet toch genoeg goede frituren hoor, maar vind het ook wel spijtig dat de echte frietkoten aan het verdwijnen zijn. Maar dat is dan enkel vanuit nostalgie.
Pieterjan94 zei:https://www.hln.be/regio/gent/video...de-zetel-langs-de-weg-in-gentbrugge~a98da00b/
Eigenlijk ook wel eentje voor de glimlach, maar aangezien het eerder lachen met tranen is kan ik hem beter hier posten.
![]()
het ergste is dat ge dit ook steeds meer in natuurgebied ziet. Niet met zo'n grootvuil, maar bossen liggen vol met blikskes e.d. Dan vraag ik me toch af waarom iemand naar de natuur gaat.
hier zijn ongeveer 8 frituren int stad en 2 zijn cava maar vroeger had je hier zo een houten kot staan langs de weg en dat waren de beste, niet droog gebakken en goe vettig en de snacks waren heel goedkoop in vergelijking met ''trendy'' frituren, bv 1 euro voor een curryworst, 1.50 special, terwijl ne special al snel 2.50 was in zo een hippe zaak.

ad: