Archief - Je ergernissen van vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
paradijsappel zei:
België staat op de 62e plaats wat betreft het efficiënt besteden van het belastinggeld. Een score van 3,3 waarbij 1 het minst efficiënte is en 7 het meest efficiënte.

Een hoop van de inefficiëntie is gewoon door de manier waarop onze regeringen werken:
6 regeringen (die door staatshervormingen vaak zelf moeten nakijken over wat ze nu bevoegd zijn), met parlement, medewerkers voor elke minister en secretaris, en onderzoeksgroepen als er moet onderzocht worden waarom iets scheefloopt :)
10 provincieraden (waarvan de gouverneurs zeker echt wel royaal worden betaald)
Een hoofstad die bestaat uit 19 gemeenten voor 1 miljoen inwoners, en dan nog een parlement en één van de 6 regeringen van hierboven heeft om te besturen. In het buitenland doen ze dat vaak met 1 burgemeester met schepencollege.

Al dit voor een land van 11 miljoen inwoners ongeveer. Ik denk dat we niet echt ver moeten zoeken naar de bron van de inefficiëntie. Voeg daar nog het klassieke ambtenarensysteem bij dat oerconservatief is wanneer het op vernieuwing aankomt, en 3 landstalen.

Daarbij komt dan nog dat door ons befaamde compromismodel we meestal beslissingen nemen die maar half aan elkaar hangen, pleisters op pleisters. De belastingsdruk is hoog? Laat ons maaltijds-, eco-, en nog wat cheques uitschrijven + een werkbonus, in plaats van gewoon de belastingen te verlagen. Sodexho dankt u.

Anoniem13

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Een hoop van de inefficiëntie is gewoon door de manier waarop onze regeringen werken:
6 regeringen (die door staatshervormingen vaak zelf moeten nakijken over wat ze nu bevoegd zijn), met parlement, medewerkers voor elke minister en secretaris, en onderzoeksgroepen als er moet onderzocht worden waarom iets scheefloopt :)
10 provincieraden (waarvan de gouverneurs zeker echt wel royaal worden betaald)
Een hoofstad die bestaat uit 19 gemeenten voor 1 miljoen inwoners, en dan nog een parlement en één van de 6 regeringen van hierboven heeft om te besturen. In het buitenland doen ze dat vaak met 1 burgemeester met schepencollege.

Al dit voor een land van 11 miljoen inwoners ongeveer. Ik denk dat we niet echt ver moeten zoeken naar de bron van de inefficiëntie. Voeg daar nog het klassieke ambtenarensysteem bij dat oerconservatief is wanneer het op vernieuwing aankomt, en 3 landstalen.

Daarbij komt dan nog dat door ons befaamde compromismodel we meestal beslissingen nemen die maar half aan elkaar hangen, pleisters op pleisters. De belastingsdruk is hoog? Laat ons maaltijds-, eco-, en nog wat cheques uitschrijven + een werkbonus, in plaats van gewoon de belastingen te verlagen. Sodexho dankt u.
Ik denk dat dit grotendeels toegeschreven kan worden aan cultuur. Frankrijk, Spanje en Portugal doen het bijvoorbeeld nog slechter en Italië is al he
lemaal een ramp. Terwijl alle Noord-Europese landen, gerekend vanaf Nederland het heel wat beter doen.

Edit:
Dit zijn blijkbaar cijfers die verzameld werden adhv een enquête opgestuurd naar bedrijfsleiders, dus geen absolute cijfers.
http://reports.weforum.org/pdf/gci-2017-2018-scorecard/WEF_GCI_2017_2018_Scorecard_EOSQ043.pdf

FlatSix

Legacy Member
paradijsappel zei:
België staat op de 62e plaats wat betreft het efficiënt besteden van het belastinggeld. Een score van 3,3 waarbij 1 het minst efficiënte is en 7 het meest efficiënte.

Is dat dan niet net extra zielig? Zoveel belastingen elk jaar en dan nog maar 50% scoren?

Tailball

Legacy Member
BieBie zei:
Zo de postjes zijn ( bijna ) verdeeld , we weten terug voor wie wij werken . Bijna 50 % van mijn bruto loon,daarboven nog BTW voor wa men koopt, regelmatig een parkeer boete enzo
Dus het zal meer zijn dan bijna 50% da in de zakken van de overheid beland , Weet wel men krijgt ook terug persoonlijk heb ik daar niets aan integendeel :D

allez, de koning van de toogpraat is ook weer al gepasseerd.

Muscleduck

Legacy Member
Spijtig dat de Pokémonpartij de kiesdrempel niet gehaald heeft. Aan mij ligt het alvast niet :p
En 5 euro betaald daarnet om een half uur te parkeren in het UZ in Gent. De eerste 30 zijn gratis dus het was waarschijnlijk 31 minuten? Volgens mijn gsm was ik wel op tijd :(
BieBie zei:
regelmatig een parkeer boete enzo
Da's gelijk die krefters op mijne Facebook die na elke rally zichzelf rallypiloot wanen en naar huis vlammen. Elke keer opnieuw worden ze geflitst en elke keer opnieuw is het de schuld van de politie. Je hebt trouwens meer dan genoeg voordeel van je belastingen. Wegenonderhoud (ok, redelijk slecht voorbeeld in België), ziekenkas, openbare diensten, parken, bibliotheken, ...

Hina

Legacy Member
Muscleduck zei:
Spijtig dat de Pokémonpartij de kiesdrempel niet gehaald heeft. Aan mij ligt het alvast niet :p

Voor mijn part mogen ze volgend jaar op vlaams & federaal niveau staan.
Just kidding
Enkel Gent$tudent telt :D

Tomski

Legacy Member
Grrr,

sinds gisteren tonen de thumbnails van Youtube niet meer in firefox.
En 9lives geeft een certificaat error...

In Chrome geen issues

StanTem

Legacy Member
Tonerider zei:
je zou dat verwachten, maar duurder =/= meer kunnen. Tupperware is gewoon duur. Enige voordeel = de levenslange garantie (maar dan is de vraag wat zij onder levenslang verstaan). Voor de rest is dat overpriced stuff dat ge beter in de Ikea koopt. Maar net zoals met veel betaal je hier vooral de branding.

Die levenslange garantie bestaat niet meer bij Tupperware. Is ondertussen herleid naar 2 jaar.

kay-gell

Legacy Member
Gisteren iets in mijn onderrug geschoten met deadlifts. Het was niet eens zwaar en gewoon mijn eigen domme fout. Gewoon doorpraten met mijne kameraad terwijl ik aan het trainen was en ineens hup.
Dan vandaag kine voor mijn knie, hij vroeg hoe het was. Ik zeg zo ja mijn knie doet wat pijn maar nu zit mijne rug wat vast.
Had es gehoopt op wat massage ipv altijd die oefeningen voor mijn knie en af te zien. Maar vergeet 't maar :sad:

Tonerider

Legacy Member
kay-gell zei:
Gisteren iets in mijn onderrug geschoten met deadlifts. Het was niet eens zwaar en gewoon mijn eigen domme fout. Gewoon doorpraten met mijne kameraad terwijl ik aan het trainen was en ineens hup.
Dan vandaag kine voor mijn knie, hij vroeg hoe het was. Ik zeg zo ja mijn knie doet wat pijn maar nu zit mijne rug wat vast.
Had es gehoopt op wat massage ipv altijd die oefeningen voor mijn knie en af te zien. Maar vergeet 't maar :sad:

Wie was dat die wou sporten zodat hij op z'n tachtigste niet in een rolstoel zou belanden?

Tailball

Legacy Member
kay-gell zei:
Gisteren iets in mijn onderrug geschoten met deadlifts. Het was niet eens zwaar en gewoon mijn eigen domme fout. Gewoon doorpraten met mijne kameraad terwijl ik aan het trainen was en ineens hup.
Dan vandaag kine voor mijn knie, hij vroeg hoe het was. Ik zeg zo ja mijn knie doet wat pijn maar nu zit mijne rug wat vast.
Had es gehoopt op wat massage ipv altijd die oefeningen voor mijn knie en af te zien. Maar vergeet 't maar :sad:

Zijt ge u niet lichtjes aan het overbelasten?
Ne kameraad van mij was constant bezig met powertraining en vormen van bodybuilding. Gevolg: op zijn 35e een ijzeren veer in zijne rug om te helpen met zijne hernia.

Carrion

Legacy Member
kay-gell zei:
Gisteren iets in mijn onderrug geschoten met deadlifts. Het was niet eens zwaar en gewoon mijn eigen domme fout. Gewoon doorpraten met mijne kameraad terwijl ik aan het trainen was en ineens hup.
Dan vandaag kine voor mijn knie, hij vroeg hoe het was. Ik zeg zo ja mijn knie doet wat pijn maar nu zit mijne rug wat vast.
Had es gehoopt op wat massage ipv altijd die oefeningen voor mijn knie en af te zien. Maar vergeet 't maar :sad:

Praten terwijl ge deadlift, dude....

kay-gell

Legacy Member
Tailball zei:
Zijt ge u niet lichtjes aan het overbelasten?
Ne kameraad van mij was constant bezig met powertraining en vormen van bodybuilding. Gevolg: op zijn 35e een ijzeren veer in zijne rug om te helpen met zijne hernia.

Nee, nee ik doe mijn oefeningen altijd goed. En in tegendeel ik heb lichte scoliose en de gym heeft ervoor gezorgd dat ik daar geen last meer van heb.

Carrion zei:
Praten terwijl ge deadlift, dude....

Sylverscythe zei:
Ja, dit dus hé. Dat is toch wel een beginnersfout hé, hoe ga je nu zo alles goed opspannen.

Jaja I know, was gewoon lomp. Maar was niet te zwaar bezig ondertussen praten, dan beginnen en hup. Gewoon lomp van mij :lol:

Tomski

Legacy Member
ergernis: gsm thuis vergeten, ik voel me naakt
wel bijkomend voordeel: het zijn snelle kakskes, aangezien er geen kuisproducten in de kotjes staan waarvan je de labels kan lezen :D

DeGreg

Legacy Member
Tomski zei:
ergernis: gsm thuis vergeten, ik voel me naakt
wel bijkomend voordeel: het zijn snelle kakskes, aangezien er geen kuisproducten in de kotjes staan waarvan je de labels kan lezen :D

Ken da.;)
Tegels tellen helpt ook wel n minuut of 5.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan