Archief - Je ergernissen van vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlatSix

Legacy Member
Zondag echt de grootste leegloper bij ons in de groep bijzitters. Mens heeft een hele dag op een stoel gezeten, niets gedaan buiten voor zich uit staren. Hebt zo iemand als collega.

Soeplepel

Legacy Member
xTwL- zei:
Zondag echt de grootste leegloper bij ons in de groep bijzitters. Mens heeft een hele dag op een stoel gezeten, niets gedaan buiten voor zich uit staren. Hebt zo iemand als collega.

Ik zou letterlijk ook zo zijn als ik onderbetaald word voor verplicht werk op nen zondag

FlatSix

Legacy Member
Soeplepel zei:
Ik zou letterlijk ook zo zijn als ik onderbetaald word voor verplicht werk op nen zondag

Maar dan wandel je toch al eens naar de koffie, je zegt eens goedemorgen, je eet een koffiekoek, je vraagt of je iets kan doen,... deze heeft zich letterlijk gezet, en is 8h niet meer opgestaan.

Sylverscythe

Legacy Member
De verkiezingen zijn gedaan en elk mogelijk forum (facebook en 9lives bv.) staat vol met posts van slechte verliezers of winnaars die zichzelf analyst én psychiater wanen. Want uiteraard is een andere politieke voorkeur dan de jouwe in <insert boerengat> een teken van mentale problemen of achterstand...:baard:

Ruben666 zei:
Nog een chance dat het dan niet figuurlijk zou zijn ;”).

Een figuurlijke leegloper is zoals hierboven beschreven toch? Een letterlijke heeft Ebola ofzo denk ik.

utred?

Legacy Member
Ik vind het idee van een slechte verliezer bij politiek nogal raar. Het is geen spelletje, hier hangt echt iets van af. Nogal logisch dat je zwaar teleurgesteld bent als een tegengestelde ideologie uw stad gaat besturen. Ik zou mij ziek voelen moest ik in Ninove wonen.

zarathustra

Legacy Member
utred? zei:
Ik vind het idee van een slechte verliezer bij politiek nogal raar. Het is geen spelletje, hier hangt echt iets van af. Nogal logisch dat je zwaar teleurgesteld bent als een tegengestelde ideologie uw stad gaat besturen.

Meh, over het algemeen verandert er voor de grote zaken niks. Kijk naar opwarming van de aardere ( geweten sinds de jaren 80), immigratie, .. In de laatste 30-40 jaar hebben we al elke kleur van regering gehad, geen enkele waar je een significant verschil ziet.

Sylverscythe

Legacy Member
utred? zei:
Ik vind het idee van een slechte verliezer bij politiek nogal raar. Het is geen spelletje, hier hangt echt iets van af. Nogal logisch dat je zwaar teleurgesteld bent als een tegengestelde ideologie uw stad gaat besturen.

Goh, noem het dan iets anders. Maar mensen die op een andere partij stemmen dan jijzelf als achterlijk wegzetten kan je moeilijk verdedigen. Zeker nu hé, met deze locale verkiezingen, ideologie speelt daar vaak weinig in mee.

utred?

Legacy Member
zarathustra zei:
Meh, over het algemeen verandert er voor de grote zaken niks. Kijk naar opwarming van de aardere ( geweten sinds de jaren 80), immigratie, .. In de laatste 30-40 jaar hebben we al elke kleur van regering gehad, geen enkele waar je een significant verschil ziet.

Er zijn ook veel kleine zaken!

Ruben666

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Een figuurlijke leegloper is zoals hierboven beschreven toch? Een letterlijke heeft Ebola ofzo denk ik.

Ik doelde eerder op het ‘letterlijk zitten’ :baard:.

Soeplepel

Legacy Member
Begin dit jaar begonnen bij nieuw bedrijf en ondertussen al 3 verschillende auto's gehad, nu de laatste is tot 2020. Maar bij elke auto ben ik telkens naar de garage moeten gaan om de schade van de vorige eigenaars te laten herstellen. Nu weer, ipv dat ik een nieuwe wagen mag bestellen (wat mij beloofd is bij het ondertekenen van contract), krijg ik de auto van iemand die net is vertrokken uit het bedrijf, maar op haar laatste dag nog tegen vanalles gebotst is....

Een luxeprobleem, ik weet het, maar toch een ergernis.

Deckard

Legacy Member
F*cktards die met hun opgefokte auto's met gierende banden zwarte strepen komen trekken op de rotonde hierachter. Hoop altijd dat ze de bocht uitvliegen in de gracht.

BieBie

Legacy Member
Zo de postjes zijn ( bijna ) verdeeld , we weten terug voor wie wij werken . Bijna 50 % van mijn bruto loon,daarboven nog BTW voor wa men koopt, regelmatig een parkeer boete enzo
Dus het zal meer zijn dan bijna 50% da in de zakken van de overheid beland , Weet wel men krijgt ook terug persoonlijk heb ik daar niets aan integendeel :D

BieBie

Legacy Member
En daarbij da ze gaan werken als een ander, langer en voor minder pensioen

HUSKE

Legacy Member
BieBie zei:
Zo de postjes zijn ( bijna ) verdeeld , we weten terug voor wie wij werken . Bijna 50 % van mijn bruto loon,daarboven nog BTW voor wa men koopt, regelmatig een parkeer boete enzo
Dus het zal meer zijn dan bijna 50% da in de zakken van de overheid beland , Weet wel men krijgt ook terug persoonlijk heb ik daar niets aan integendeel :D

Ge wordt nooit eens ziek? Nooit naart school geweest?...

Ge hebt gelijk wat betreft dat brutoloon/2 gewoon teveel is wat ze afnemen maar je hebt daar zeker persoonlijk al eens iets van teruggezien hoor.
Toen ik de PB aan het invullen was voor mijn vriendin had die een aanslagvoet van 0,0%, die verliest dus alleen RSZ. Door haar nettovergoedingen heeft die netto zelfs meer dan bruto. 1500 bruto is 1600 netto.

Tomski

Legacy Member
Gisteren weer een handelaar die geen zin had in geld verdienen....

ik ging een oefenboek gaan halen met theorievragen en de madam aan de kassa vertelde me doodleuk dat ik ook op het internet gratis examens kon gaan afleggen....

Vorige week al die uitbaatster bij een boetiek die zalando aan het aanprijzen was. Willen ze er allemaal mee stoppen tegenwoordig?

FlatSix

Legacy Member
HUSKE zei:
Ge wordt nooit eens ziek? Nooit naart school geweest?...

Ge hebt gelijk wat betreft dat brutoloon/2 gewoon teveel is wat ze afnemen maar je hebt daar zeker persoonlijk al eens iets van teruggezien hoor.
Toen ik de PB aan het invullen was voor mijn vriendin had die een aanslagvoet van 0,0%, die verliest dus alleen RSZ. Door haar nettovergoedingen heeft die netto zelfs meer dan bruto. 1500 bruto is 1600 netto.

Ik denk dat niemand er iets op zou hebben dat ze 50% afnemen, als het nu ook eens zichtbaar en transparant was wat ermee gebeurde. Heb nu té vaak het gevoel dat dat ergens opgaat in rook.

Anoniem13

Legacy Member
xTwL- zei:
Ik denk dat niemand er iets op zou hebben dat ze 50% afnemen, als het nu ook eens zichtbaar en transparant was wat ermee gebeurde. Heb nu té vaak het gevoel dat dat ergens opgaat in rook.
België staat op de 62e plaats wat betreft het efficiënt besteden van het belastinggeld. Een score van 3,3 waarbij 1 het minst efficiënte is en 7 het meest efficiënte.

HUSKE

Legacy Member
xTwL- zei:
Ik denk dat niemand er iets op zou hebben dat ze 50% afnemen, als het nu ook eens zichtbaar en transparant was wat ermee gebeurde. Heb nu té vaak het gevoel dat dat ergens opgaat in rook.

Goh, opzich vind ik het OK dat er belastingen betaald wordt eh, maar door de werkbonus en allerhande andere regeltjes heb je een zone waarbij extra brutoloon niets oplevert aan de nettokant.
Ik ben die zone al lang voorbij, maar daar zouden ze toch iets aan moeten doen.
Er zijn zoveel mensen tegen bedrijfswagens want dat zijn gemiste inkomsten (alhoewel dat er nog 50% BTW betaald wordt en de automobielindustrie in stand houdt, maar de werkbonus, groepsverzekeringen, maaltijdcheques en nettovergoedingen zitten ook in hetzelfde bedje ziek.

De wetgeving omtrent loon is verweven van de regeltjes, er zou beter eens wat opkuis zijn daar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan