Archief - Je ergernissen van vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oxbow1

Legacy Member
De politie die mij aan de kant met de vrachtwagen zet om easy money te incasseren ,terwijl ik echt dringend naar een klant moest, en gewoon 1 ritje inviel.

tacho in orde,papieren in orde, gewicht in orde... Dus dan gaan ze al mijn 18 banden inspecteren om dan de meest versleten hiervan aan te duiden. (1stuk) kostprijs grapje 330€ (voor werkgever)

Tja een vrachtwagen tegen houden = zoeken tot ze een bonnetje kunnen schrijven.

JPV

Legacy Member
oxbow1 zei:
De politie die mij aan de kant met de vrachtwagen zet om easy money te incasseren ,terwijl ik echt dringend naar een klant moest, en gewoon 1 ritje inviel.
dat "dringend naar de klant en 1 ritje inviel" doet weinig ter zake bij die banden.
oxbow zei:
tacho in orde,papieren in orde, gewicht in orde... Dus dan gaan ze al mijn 18 banden inspecteren om dan de meest versleten hiervan aan te duiden. (1stuk) kostprijs grapje 330€ (voor werkgever)

Tja een vrachtwagen tegen houden = zoeken tot ze een bonnetje kunnen schrijven.
als je 18 banden hebt, denk ik wel te kunnen veronderstellen dat je een tientonner had. En dus een hoger gewicht met hoger risico. Logisch dat ze strenger zijn en dus de boete hoger is.

FlatSix

Legacy Member
Superdad zei:
Ingewikkeld =\= moeilijk

Zeker die RPG's

Kan je met het verschil eens uitleggen hoe iets wel ingewikkeld is maar niet moeilijk? Of maak je het onderscheid bijvoorbeeld dat over de eifeltoren niet ingewikkeld is want iedereen weet hoe die moet springen, maar wel moeilijk want niemand kan zo hoog springen?

zarathustra

Legacy Member
xTwL- zei:
Kan je met het verschil eens uitleggen hoe iets wel ingewikkeld is maar niet moeilijk? Of maak je het onderscheid bijvoorbeeld dat over de eifeltoren niet ingewikkeld is want iedereen weet hoe die moet springen, maar wel moeilijk want niemand kan zo hoog springen?

ingewikkeld kan in dit geval willen zeggen veel woorden gebruiken en vaag zijn om eigenlijk niet veel te zeggen. Zo een lange tekst die eigenlijk neer komt op loop naar 'ginder' en hoop dat je in die grote omgeving dat kleine object vindt.

Terwijl iets als bijvoorbeeld.. Opus Magnum ( google, geweldig spel) niet ingewikkeld is maar wel relatief moeilijk.

FlatSix

Legacy Member
zarathustra zei:
ingewikkeld kan in dit geval willen zeggen veel woorden gebruiken en vaag zijn om eigenlijk niet veel te zeggen. Zo een lange tekst die eigenlijk neer komt op loop naar 'ginder' en hoop dat je in die grote omgeving dat kleine object vindt.

Terwijl iets als bijvoorbeeld.. Opus Magnum ( google, geweldig spel) niet ingewikkeld is maar wel relatief moeilijk.

Iets dat ingewikkeld is is voor mij dus per definitie moeilijk, of, niet gemakkelijk. Iets dat moeilijk is is niet per se ingewikkeld, zoals qwop.

zarathustra

Legacy Member
xTwL- zei:
Iets dat ingewikkeld is is voor mij dus per definitie moeilijk, of, niet gemakkelijk. Iets dat moeilijk is is niet per se ingewikkeld, zoals qwop.

Ik kan dus niet op het juiste woord in het nederlands komen nu, maar ik denk dat het het verschil is tussen 'tedious' en 'difficult'. 500 identieke kamers doorlopen op zoek naar eentje die verschillend is is moeilijk maar niet 'moeilijk'.

utred?

Legacy Member
Het juiste woord is ingewikkeld. Kan perfect in die betekenis gebruikt worden: iets dat veel moeite kost.

FlatSix

Legacy Member
zarathustra zei:
Ik kan dus niet op het juiste woord in het nederlands komen nu, maar ik denk dat het het verschil is tussen 'tedious' en 'difficult'. 500 identieke kamers doorlopen op zoek naar eentje die verschillend is is moeilijk maar niet 'moeilijk'.

Saai? :)

Tedious;
too long, slow, or dull; tiresome or monotonous.

Maar is het ingewikkeld?

Hoe dan ook of je nu ingewikkeld of moeilijk gebruikt, ik vind geen game die me voldoende uitdaagt en zijn tijd dus waard is.

Creeping Death

Legacy Member
xTwL- zei:
Iets dat ingewikkeld is is voor mij dus per definitie moeilijk, of, niet gemakkelijk. Iets dat moeilijk is is niet per se ingewikkeld, zoals qwop.

Dat hangt wel vaak samen imo maar is noodzakelijk altijd zo.
Bv autorijden is ingewikkeld maar niet moeilijk. Al zal niet iedereen daar mee akkoord zijn :p

FlatSix

Legacy Member
Creeping Death zei:
Dat hangt wel vaak samen imo maar is noodzakelijk altijd zo.
Bv autorijden is ingewikkeld maar niet moeilijk. Al zal niet iedereen daar mee akkoord zijn :p

Als 99% van de bevolking het kan is het toch niet ingewikkeld?

Superdad

Legacy Member
xTwL- zei:
Kan je met het verschil eens uitleggen hoe iets wel ingewikkeld is maar niet moeilijk? Of maak je het onderscheid bijvoorbeeld dat over de eifeltoren niet ingewikkeld is want iedereen weet hoe die moet springen, maar wel moeilijk want niemand kan zo hoog springen?
Verschillende in-game systemen = ingewikkeld

Eindbaas = moeilijk

Of om uw voorbeeld van fortnite te pakken: ingewikkeld is het niet, moeilijk wel (om te winnen).

rsc

Legacy Member
JPV zei:
dat "dringend naar de klant en 1 ritje inviel" doet weinig ter zake bij die banden.
als je 18 banden hebt, denk ik wel te kunnen veronderstellen dat je een tientonner had. En dus een hoger gewicht met hoger risico. Logisch dat ze strenger zijn en dus de boete hoger is.
Maar de echte criminelen laten ze met rust want die verzetten zich. En maar staken wegens onderbemand zijn, maar voor zo'n dingen hebben ze manschappen genoeg.

rsc

Legacy Member
Ik vraag een 32-jarige persoon die zich altijd kinderachtig gedraagt, beleefd om te stoppen met mij te citeren en dit wordt dan door een mod verwijderd wegens "taalgebruik"...

Zoals ik onlangs al zei, kapotgemodereerd.

Carrion

Legacy Member
Als ge niet wilt dat mensen u quoten moet ge stoppen met op een openbaar forum te posten.

rsc

Legacy Member
Carrion zei:
Als ge niet wilt dat mensen u quoten moet ge stoppen met op een openbaar forum te posten.
mensen beschuldigen van getrol = niks bijdragen = thread verzieken. Waarom wordt dat dan niet verwijderd?

Ohm

Legacy Member
rsc zei:
Ik vraag een 32-jarige persoon die zich altijd kinderachtig gedraagt, beleefd om te stoppen met mij te citeren en dit wordt dan door een mod verwijderd wegens "taalgebruik"...

Zoals ik onlangs al zei, kapotgemodereerd.
Beleefd?

"blabla stop om mij te citeren want ik moet van u niets hebben" of iets in die trant.

Rare definitie van beleefdheid dat je daar hebt :oink:

BlackOccult

Legacy Member
rsc zei:
Ik vraag een 32-jarige persoon die zich altijd kinderachtig gedraagt, beleefd om te stoppen met mij te citeren en dit wordt dan door een mod verwijderd wegens "taalgebruik"...

Zoals ik onlangs al zei, kapotgemodereerd.

Ohm zei:
Beleefd?

"blabla stop om mij te citeren want ik moet van u niets hebben" of iets in die trant.

Rare definitie van beleefdheid dat je daar hebt :oink:

We hebben het privé bijgelegd. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan